Se afstemningsresultater: Hvem vinder?

Stemmeafgivere
61. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Brøndby vinder fodboldkampen

    20 32.79%
  • Fodboldkampen ender uafgjort

    7 11.48%
  • FCK vinder fodboldkampen

    34 55.74%
Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 79

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan da oplyse, at det er Carsten Sæbye og Brian Laudrup, der er sat til at squirte blågult ud over kampens lydside i morgen.
    Fy for satan, det er næsten værd at risikere en brosten i fjæset... - Viasat er godt nok blevet imponerende ringe...


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,769

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Det er sådan runde, hvor man rigtig godt kunne bruge udelukkende udesejre (der kan Man U - Arsenal lige komme med i samme pulje).

    Jeg var overbevist om at nederlaget hjemme imod BIF var enden på vores guldchancer og det er vanvittigt at døren står åben. En sejr i dag er dog nødvendig og det bliver en hård kamp, lad os håbe vi ikke lader os irritere over svinske bøffer og en ringe dommer og så ellers bliver ved med at spille rundt om dem og så lade dem løbe forgæves, jeg tænker vi har den klart bedste mulighed ved at holde 0-0 længe og løbe dem trætte

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    475

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Kom nu med den 2-kanals lyd så man kan slippe for Sæbe og lade sig underholde af kampen og stadionlyden. TAK!!


  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    198

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Truppen er offentliggjort og Lerager, Runarsson og Larsson er blevet klar (sammen med Babacar, der dog ikke er udtaget). Vi må til gengæld fortsat undvære Cornelius.

    Det bliver svært at forudse startopstillingen, især fordi vi ikke ved hvor meget de enkelte spillere holder til. Et bud:

    Grabara
    Ankersen, Vavro, Diks, Jelert
    Lerager, Clem, Mattsson
    Elyounoussi, Oskarsson, Achouri

    Men der er flere forskellige muligheder afhængigt af form. På midtbanen er der jo flere der byder sig til og det kan vel lige så godt være fx Claesson, Falk og Diogo der spiller i stedet, men jeg tror dog at Claesson gemmes til angrebet, mens Diogo ikke ligefrem har spillet sig ind i varmen og Falk måske ikke er 100%. Det kunne dog godt virke til, at vi skal forberede os på en hel del dueller. Det var umiddelbart tilfældet da Brøndby mødte Midtjylland og med Kehlet som dommer, kan det godt vare hele kampen. Derfor tror jeg det er godt givet ud, at starte med Lerager, hvis han da er klar til det.
    Vores tre forreste går dog en hård kamp i møde, hvor jeg ikke tror der kan være meget tvivl om, at de især vil gå hårdt til Achouri - det har været deres tilgang siden han spillede i Viborg, så her er der næppe ændret det store. På samme måde vil vores tilgang formentligt være, at gå hårdt til Wass, hvilket nok bliver Leragers rolle, hvis han da starter.
    På venstrebacken tør vi næppe starte med Sørensen, så her vil Jelert nok blive foretrukket (selvom det ikke gik så heldigt seneste opgør).

    Alternativt kan det være vi forsøger med tre midtstoppere - så kræver det jo at hele tre mand går på samme sparkefinte og det virker noget usandsynligt. Det betyder dog, at vores midtbane kommer på overarbejde og vil måske føre til at Brøndby får for meget plads her.

    Uanset hvad er der lagt op til et uhyre spændende opgør, hvor især Brøndbyspillerne må være i fare for gummiben, så jeg tror ikke at nogle af holdene tør satse særlig meget fra kampens start. Mesterskabet er ikke tabt med en uafgjort, men henter vi ikke en sejr, er vi afhængige af at Brøndby taber yderligere point (uden at vi selv gør det), ligesom Midtjylland kan trække en smule fra og FCN kan indhente, så vi risikerer at stå ret dårligt uden en sejr.
    Jeg har vendt og drejet den ift. start-11'eren. Jeg vover pelsen og siger, Neestrup går med 3-4-3 på baggrund af:
    - Vi er bedre i spillet uden bold (presspillet, hvis det sættes rigtigt)
    - Vi har i 100 år aldrig vundet "kampen om midtbanen" mod BIF alligevel
    - Achouri fik bevist sig som halvrumsspiller (endelig!), selvom jeg faktisk troede, som det også kom frem i optaktstråden, at hele pointen med Jelert i venstre var netop at sikre, han (Achouri) fik det brede punkt i siderummet. Jelert får ganske rigtigt åbnet spillet ind mod banen (ved flere tilfælde), men Achouri blev i halvrummet. Til min overraskelse.
    - Vi kan med den "traditionelle" 4-3-3 næppe vinde særligt mange dueller på midtbanen/forreste tre med lange bolde, da Corner ikke er med og jeg - som andre - heller ikke tror på Lerager i en bærende rolle.
    - Neestrup har før "overrasket" med sit taktiske oplæg i en altafgørende kamp, hvem husker ikke 3-5-2 formationen mod AGF på hjemmebane, hvor vi hurtigt kom foran 2-0 (og ender med at vinde 4-3 efter de laver et vanvittigt comeback i øvrigt). Rösler udtalte bagefter, at formationsændringen var dét, de skulle justere som blev kampafgørende.

    Grabara,
    Vavro, Diks, McKenna
    Ankersen, Falk, Matsson, Jelert
    Elyonoussi, Claesson, Achouri

    Personligt ser jeg helst Orri ind i stedet for Claesson, og har været meget glad for Clem (og derfor ekstra ærgerligt at ofre ham på taktikkens alter; alt er afhængig af Falk som jeg tror Neestrup i 10/10 tilfælde hellere vil spille med, hvis han selv vælge selvom jeg er uenig). Orris presspil (sammen med evnen til både at søge dybt og lave link-up) passer perfekt til Mois evner. Jeg tror dog, man går efter en holdkaptajn på banen (gerne 2 med Falk) når nu det er BIF ude og et mesterskab er på spil.

    EDIT: Sjældent har jeg været så tæt på en start-11'er!

    Jeg tror godt vi kan slå dem. De er på hjemmebane og har alt at tabe mod deres ærkerivaler - hele mesterskabet kan smuldre, hvis de ikke evner, det de skal. BIF er blevet meget bedre på bolden (særligt mod FCM selvom de taber) men de har en tydelig tendens til at tabe kadance ved deres indskiftninger. Her skal vi, som de allierede efter D-Dag, vinde på bedre og mere materiel end modparten. Starter vi med torden og lynild, højt presspil (der fungerer og stresser deres bagerste), kan vi efter 60-70-80 min. ved at indsætte en fortræffelig landstyrke i form af Diogo, Larsson, Lerager og Orri. De kan ikke svare igen med samme kaliber, og det er dét, der kan blive kampafgørende i morgen. Det kræver dog, at vi formår at lukke ned da BIF skal bruge meget få og små chancer for at score mål. Vi har en statistik der på det eneste giver bange anelser: lav xG imod, men modstanderen evner stadig at score (særligt AGF-kampen, jeg naturligvis tænker på her).

    Jeg kommer desværre ikke til at se den selv, da jeg er i et fremmed land uden muligheder for at streame den. Af samme årsag har jeg spillet kampen for mit indre af flere omgange. Den siger altså vi vinder. Hvis vi gør som jeg siger. Desuden håber og beder jeg til, at Kehlet ikke bliver en faktor i morgen. Kun hvis det er til vores fordel, naturligvis, efter at have sparet op til et rødt kort (eller to?!). Vi må satse på, at de tilbagemeldinger de laver efter hver runde giver dem et øget fokus på "fairness" for at sikre, det ikke er den der tackler hårdest og mest, der vinder, fordi det er en "international" linje. Måske i polsk første division. Sådan er det ikke engang i PL. Eller ChL længere. Kom nu Jakob, jeg tror på dig. Du kan godt.
    Sidst redigeret af Foeniks : 12.05.24 kl. 14:55
    "Tro kan flytte dværge."

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    620

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Det eneste jeg frygter fra Bif er deres intensitet/pres i starten af kampen. Kan vi stå imod det, så er meget vundet.
    Og så skal Achouri for første gang i FCK-trøjen vinde sin direkte duel med Klaiber.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,109

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Jeg frygter egentlig kun, hvis de kommer med Radosevic på midtbanen til at tryne vores midtbane og så Kvistgaardens fart, hvis vi vover os til at stå for højt i bagkæden.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    237

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Kvistgaarden er skadet, så han bliver ikke et problem i dag.
    I not a god - I'm a holy man
    Jazzie's Avatar

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,445

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan da oplyse, at det er Carsten Sæbye og Brian Laudrup, der er sat til at squirte blågult ud over kampens lydside i morgen.
    B. Laudrup havde det meget skidt sidst, da vi vendte derby i Brøndby med Roony’s to mål til 2-3 slutstillingen.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,609

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det eneste jeg frygter fra Bif er deres intensitet/pres i starten af kampen. Kan vi stå imod det, så er meget vundet.
    Og så skal Achouri for første gang i FCK-trøjen vinde sin direkte duel med Klaiber.
    Jeg håber vi stiller op i en Europa lineup i dag. Stærk defensivt udgangspunkt, hvor der lukkes af så BØF ikke kommer blæsende og skaber et hav af chancer.

    Så må vi se, hvordan vi kan skabe kampen i 2 halvleg. Orri har bevist sig som en stærk indskifter, så hellere gem ham til BØF forsvarende er lidt trætte.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    917

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan da oplyse, at det er Carsten Sæbye og Brian Laudrup, der er sat til at squirte blågult ud over kampens lydside i morgen.
    Tak for info Smølle... Det bliver endnu et Viasatoplevelse på MUTE!

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    985

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Satser på et 2-3 resultat i dag. Men de skal være helt på fra start, og holde fokus hele vejen igennem.
    Jeg tror dog på vi ser FCK tage det meget seriøst i dag.

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    497

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Hvor er det ringe. Man magter simpelthen ikke at holde på bolden overhovedet.

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    6

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Undrer mig over Mattson og Clem foretrækkes fremfor Falk, Goncalves, Claesson ja og selv Lerager.. vi taber alt på midtbanen. Nogen der kan forklarer hvad JN tænker her som jeg ikke ser?

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,609

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Hvor er det ringe. Man magter simpelthen ikke at holde på bolden overhovedet.
    Det tekniske niveau er bare ikke særlig godt for nogle af holdende.

    Den Orri har, hvor BIF forsvar glider, det er mig et under vi ikke får mere ud af sådan en situation. simpel bold på tværs.

    Kynismen mangler.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    917

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - F.C. København 12/5-24 kl. 16.00

    Dårlig første halvleg. 1-1 er helt fint! Kan næsten ikke blive dårligere fra vores side + vi har en bænk

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 138
    Sidste Meddelelse: 18.04.18, 15:29
  2. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 17.05.17, 15:10
  3. Svar: 116
    Sidste Meddelelse: 02.09.16, 09:28
  4. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 08.04.15, 17:03
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •