Viser resultater 1 til 15 af 15

Emner: dommeren overså straffet men hvad kan vi bruge det til......skuffet

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    5

    dommeren overså straffet men hvad kan vi bruge det til......skuffet

    Copenhagen sent on Brazilian striker Alavaro Santos and playmaker Jorgen Petterson and, after the latter had seen three shots blocked in quick succession, the former appeared to have been fouled in the box by Henning Berg.

    Again the referee seemed to have been looking elsewhere and no penalty was awarded. (kan det siges mere præcist) og så af britisk journalist........suttedommer. ......fuck hvor er jeg skuffet

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    88
    ›Copenhagen sent on Brazilian striker Alavaro Santos and playmaker
    ›Jorgen Petterson and, after the latter had seen three shots
    ›blocked in quick succession, the former appeared to have been
    ›fouled in the box by Henning Berg.


    ›Again the referee seemed to have been looking elsewhere and no
    ›penalty was awarded. (kan det siges mere præcist) og så af
    ›britisk journalist........suttedommer. ......fuck hvor er jeg
    ›skuffet

    Ligeså skuffet som alle andre, han var spejlblank i nogle situationer hvor han slet ikke fulgte med i hvad der foregik...(bl.a Ricksen der nakker Røll).
    Skuffende at en dommer skal være så medvirkende, til at vi ikke kommer i CHl!!!!!! PIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZZ

    FORZA-AC

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    194
    igen synes jeg at det er dommerens linje der er problemet. Hvis han fra starten af, havde lagt en linje og så holdt den gennem kampen, kan jeg ikke brokke mig over ikke dømte fris/straffe-spark. Men når han i den grad svinger i sine kendelser, som det var tilfældet igår, kan jeg slet ikke tage det seriøst..

    mvh

    -GRande

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    94
    Ligeså skuffet som alle andre, han var spejlblank i nogle
    ›situationer hvor han slet ikke fulgte med i hvad der
    ›foregik...(bl.a Ricksen der nakker Røll).

    ›Skuffende at en dommer skal være så medvirkende, til at vi ikke
    ›kommer i CHl!!!!!! PIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZZ


    ›FORZA-AC

    Først vil jeg lige sige, at jeg føler med jer...... det er sgu en MEGET OND måde at ryge ud på. Men når det er sagt så har jeg lige en ting til:
    Sagde (lidt i sjov) til en af mine venner i går, at nu skulle vi nok høre på jer(fck fans) sige det var dommerens skyld. Og ganske rigtigt....
    Hvorfor kan I ikke se at en dommer laver fejl? Når man læser herinde, så laver dommeren ALTID fejl der koster jer sejren, men jeg ser aldrig- eller ihvertfald sjældent- I måske også lige nævner de fejl dommeren laver som er til jeres fordel, for dem er der ligeså mange af.

    Nå men op med humøret, I får nok chancen igen en anden god gang......forhåbentlig ikke næste år :-)
    Lund

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    88
    ›Ligeså skuffet som alle andre, han var spejlblank i nogle
    ››situationer hvor han slet ikke fulgte med i hvad der
    ››foregik...(bl.a Ricksen der nakker Røll).

    ››Skuffende at en dommer skal være så medvirkende, til at vi ikke
    ››kommer i CHl!!!!!! PIZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZZ

    ››
    ››FORZA-AC

    ›Først vil jeg lige sige, at jeg føler med jer...... det er sgu en
    ›MEGET OND måde at ryge ud på. Men når det er sagt så har jeg lige
    ›en ting til:

    ›Sagde (lidt i sjov) til en af mine venner i går, at nu skulle vi
    ›nok høre på jer(fck fans) sige det var dommerens skyld. Og ganske
    ›rigtigt....

    ›Hvorfor kan I ikke se at en dommer laver fejl? Når man læser
    ›herinde, så laver dommeren ALTID fejl der koster jer sejren, men
    ›jeg ser aldrig- eller ihvertfald sjældent- I måske også lige
    ›nævner de fejl dommeren laver som er til jeres fordel, for dem er
    ›der ligeså mange af.

    Ja bagklog kan man jo altid være. Vi klandrer heller ikke dommeren for nederlaget, men for at være medvirkende til det...-hvis du forstår.
    Vi må jo nok erkende at vi ikke har haft marginalerne med os på det seneste, og det letteste er jo at skælde dommerne ud. Dog vil jeg påpege at hvis du ikke synes dommeren var bare en lille smule ringe igår, så har du set en anden kamp en jeg og mange andre!

    FORZA-AC


    ›Nå men op med humøret, I får nok chancen igen en anden god
    ›gang......forhåbentlig ikke næste år :-)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    94
    ›Ja bagklog kan man jo altid være. Vi klandrer heller ikke
    ›dommeren for nederlaget, men for at være medvirkende til
    ›det...-hvis du forstår.

    ›Vi må jo nok erkende at vi ikke har haft marginalerne med os på
    ›det seneste, og det letteste er jo at skælde dommerne ud. Dog vil
    ›jeg påpege at hvis du ikke synes dommeren var bare en lille smule
    ›ringe igår, så har du set en anden kamp en jeg og mange andre!

    Jeg har ikke sagt at dommeren var god i går, men I får det til at lyde som om han (og alle andre dommere i øvrigt) er efter jer.... men det er også nemmere at huske når dommeren går imod ens hold, end det er at huske de gange han "hjælper" holdet!
    Lund

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936
    ›Først vil jeg lige sige, at jeg føler med jer...... det er sgu en
    ›MEGET OND måde at ryge ud på. Men når det er sagt så har jeg lige
    ›en ting til:

    ›Sagde (lidt i sjov) til en af mine venner i går, at nu skulle vi
    ›nok høre på jer(fck fans) sige det var dommerens skyld. Og ganske
    ›rigtigt....

    ›Hvorfor kan I ikke se at en dommer laver fejl? Når man læser
    ›herinde, så laver dommeren ALTID fejl der koster jer sejren, men
    ›jeg ser aldrig- eller ihvertfald sjældent- I måske også lige
    ›nævner de fejl dommeren laver som er til jeres fordel, for dem er
    ›der ligeså mange af.

    Sådan er det da på alle debatforummer her i landet, er det ik? Når man nu så brændende holder med et hold, er det vist meget naturligt at man føler at dommeren ofte er imod ens hold. Det er vist hellere ikke hverdags kost at en dommer bliver rost på SSO. Sådan er fodbold nu engang. Sådan har det altid været, og sådan vil det altid være. Dommeren er et svin!


    ›Nå men op med humøret, I får nok chancen igen en anden god
    ›gang......forhåbentlig ikke næste år :-)

    Nej det håber du vel ikke.

    VonZee

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    523
    Jeg synes at vi har haft held i et par lejligheder, også i efteråret. Men i går var det da bizart, og hvis man ikke vidste at Rangers er tæt på bankerot, skulle man tro de havde bestukekt ham. Ikke til at dømme specielt i deres retning, men bare til at se bort fra deres slag og skub mod FCK'ere, når bolden var ude af spil. Det var da for absurd hvad han så gennem fingre med. Man kan lave en kavalkade af folk der burde være blevet smidt ud.
    Og det eneste i den retning vi har haft held med er Zumas tjat.
    VH Seb.

    ›Jeg har ikke sagt at dommeren var god i går, men I får det til at
    ›lyde som om han (og alle andre dommere i øvrigt) er efter jer....
    ›men det er også nemmere at huske når dommeren går imod ens hold,
    ›end det er at huske de gange han "hjælper" holdet!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432
    ›Jeg synes at vi har haft held i et par lejligheder, også i
    ›efteråret. Men i går var det da bizart, og hvis man ikke vidste
    ›at Rangers er tæt på bankerot, skulle man tro de havde bestukekt
    ›ham. Ikke til at dømme specielt i deres retning, men bare til at
    ›se bort fra deres slag og skub mod FCK'ere, når bolden var ude af
    ›spil. Det var da for absurd hvad han så gennem fingre med. Man
    ›kan lave en kavalkade af folk der burde være blevet smidt ud.

    ›Og det eneste i den retning vi har haft held med er Zumas tjat.
    ›VH Seb.
    ››
    ››Jeg har ikke sagt at dommeren var god i går, men I får det til at
    ››lyde som om han (og alle andre dommere i øvrigt) er efter jer....
    ››men det er også nemmere at huske når dommeren går imod ens hold,
    ››end det er at huske de gange han "hjælper" holdet!

    spøjst nok var mit indtryk i starten, at her var en dommer, der ikke tolererede de metoder der normalt blir brugt for at stække zuma, todi og
    røll. men han faldt godtnok af på den som kampen skred frem.

  10. #10
    db. Slettet
    Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste, der ikke mener, der var straffe? Det var da en reel kamp om bolden og Berg kom først og ramte den i øvrigt.

    mvh. db.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Muligvis :-)

    Goddavs,

    ›Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste, der ikke mener, der
    ›var straffe? Det var da en reel kamp om bolden og Berg kom først
    ›og ramte den i øvrigt.

    Jeg har ikke set situationen på video, men fra min plads lignede det en stempling fra Bergs side.

    Og så er det iøvrigt at jeg er lidt i tvivl om hvorvidt en (evt.) stempling af den art overhovedet kan give straffe - den ville måske blive takseret til 'farligt spil' og give indirekte frispark i feltet i stedet?

    Ikke at det forhindrede mig i at hoppe op og ned i raseri og råbe på "Kæmpe straffespark!!!" i selve situationen, altså.

    Bo N K

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,226
    ›Først vil jeg lige sige, at jeg føler med jer...... det er sgu en
    ›MEGET OND måde at ryge ud på. Men når det er sagt så har jeg lige
    ›en ting til:
    ›Sagde (lidt i sjov) til en af mine venner i går, at nu skulle vi
    ›nok høre på jer(fck fans) sige det var dommerens skyld. Og ganske
    ›rigtigt....
    ›Hvorfor kan I ikke se at en dommer laver fejl? Når man læser
    ›herinde, så laver dommeren ALTID fejl der koster jer sejren, men
    ›jeg ser aldrig- eller ihvertfald sjældent- I måske også lige
    ›nævner de fejl dommeren laver som er til jeres fordel, for dem er
    ›der ligeså mange af.

    ›Nå men op med humøret, I får nok chancen igen en anden god
    ›gang......forhåbentlig ikke næste år :-)

    Hej Lundberg og tak for et par sjældent venlige ord fra vestegnen.

    Jeg tror, at du, såfremt du ellers orker at støve dette forum igennem, vil konstatere, at det ikke er fordi, vi ligefrem vælter os i beklagelser over dommerens skyld.

    De fleste skyder på Rabo og Rooba, andre på de slidte gamle mænd på midtbanen, andre igen på NCH og Østergaard, fordi de ikke forlængede med Rune, og så er der sikkert også nogen, der mener, det skyldes vejret, det tynde øl på tribunerne eller den manglende undergrundsstation ved Parken (jeg har langt fra læst alle indlæg).

    Uanset hvad var det sur røv i særklasse, og folk er naturligt nok frustrerede og deprimerede i dag, hvilket sikkert får en del til at løbe over.

    At man brokker sig over dommeren, hvis man føler sig bortdømt, er en naturlig reaktion, som fjerner ansvaret fra egne helte, og jeg tror såmænd ikke, vi er værre til det end andre. Efter seneste weekends kamp i Brøndby så jeg på SSO flere eksempler på dommerbrok, end jeg har set herinde det seneste år, så jeg tror såmænd ikke, I har så meget at lade os høre på det område.

    "Det udligner sig i løbet af sæsonen" er der nogle, der mener, men alligevel har alle jo nok en vis tendens til at mene, at det går mest ud egne favoritter.

    /Giggs

    P.S. Og så er FCK selvfølgelig mere forfulgt end resten af holdene i superligaen. Sådan er det bare. :o)

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62
    Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan sætte mig ind i at dommeren skulle bære en stor delen af skylden for nederlaget.

    Efter at have set slowen indtil flere gange er det tydeligt at Berg går direkte efter at ramme bolden og han rammer den da også før Santos kommer til og at de så derefter tumler ind i hinanden har jo ingen betydning. Selv kommentatorerne blev enige om dette efter at have slet slowen.

    Må nok give BIF-manden ret - synes også altid der bliver klynket over dommeren i nederlag. Godt nok bestemt ikke i stor stil denne gang, hvilket jo nok også viser at folk godt ved at det ikke nytter at skyde skylden på dommeren. Selvom jeg også synes han overså nogle ting - bl.a. Ricksens stempling overså han bestemt også flere ting. Tror det var Ferguson, der tydeligt blev holdt ikke ret langt fra FCK-feltet, hvor der heller ikke blev fløjtet, selvom det også så ret tydeligt ud. Jeg synes ikke noget hold blev favoriseret.

    Min mening er at dommeren gjorde det ok, men var bestemt ikke prangende. Men derfra til at sige at han var "så medvirkende til at FCK røg ud" er at gribe efter halmstrå efter min mening, grunden dertil skal man vist kigge i egne rækker efter.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916
    Jeg synes der var meget han overså uden at jeg skal klandre ham for nederlaget. Jeg synes umiddelbart i Parken at han mistede grebet ret tidligt i kampen, hvilket de mange advarsler og vidner om. Enten er vi for pivet i Danmark eller også skal vi lære at modstå det provokerende spil og frisparkssituationer som Skotterne med deres rutinerede spillere, fra engelsk, tysk, argentinsk, hollandsk og spansk fodbold praktiserer
    Nu vil jeg se kampen på videon og vende tilbage.

    Generelt er fodboldspillere meget pivet i Danmark i stort set alle rækker fra superliga til serie 6. De vil have deres frispark selvom det ofte kan være i holdets favær at spillet fortsætter -det forhindre jo ikke dommeren i at give en påtale/advarsel når situationen er afklaret ved næste spilstop.
    Det er kun ved direkte rødt kort/udvisning at dommeren bør standse spillet. Ingen kendte vel den kroat der dømte i aftes. Når man står på Nedre C er det svært at overskue alle deltaljer.

    FORZA FCK - kom alle zusammen til Parken mod AGF. De har fået et godt hold og ingen kampe er nemme. Alle vil slå FCK. Så det er ligesom pokalkamp hver weekend.

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,421
    ›Jeg synes der var meget han overså uden at jeg skal klandre ham
    ›for nederlaget.



    Er det situationer som denne du mener?

    I det store hele gjorde han det udemærket, han fik delt en masse advarsler ud, men det virkede som om at aggresionerne bare sprang fra spiller til spiller.

    MVH Nikolaj N
    TCB
    Husk at Nipserstat er stedet hvor du finder de originale statistikker omkring FC København.
    Nikolaj N's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 04.05.06, 16:05
  2. 1-2 Hvad kan vi bruge det til?
    By Zetterstedt in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 14.03.04, 14:25
  3. Hvad kan det ikke blive til ?
    By Big Ernie in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 20:54
  4. Skuffet men.,..
    By mathiasf in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 28.08.03, 14:05
  5. Lønstrup... Jeg er ked af det, men du kan ikke bruges.
    By cement in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 13.08.03, 00:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •