Se afstemningsresultater: Mener du at Rasmus Würtz skal købes til midtbanen?

Stemmeafgivere
171. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja!

    99 57.89%
  • Nej!

    34 19.88%
  • Ved ikke / synes stadig at salget af Linderoth er noget pez, mand!

    38 22.22%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 94

Emner: FCK byder på Würtz

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    123

    FCK byder på Würtz

    Ifølge BT har FCK lagt en bud på AAB's Rasmus Würtz.

    Det kommer ikke som den store overraskelse, eftersom Würtz trods alt er en af de mest oplagte afløsere for Linderoth. Hans spillemæssige egenskaber ubestridt kan man dog stille spørgsmålstegn ved om han har de ledermæssige egenskaber som mangler efter Tobbes afsked!?

    Edit: Da der tilsyneladende er lettere uenighed om hvorvidt Rasmus Würtz bør være fremtidens mand i den hvide trøje, har jeg tilføjet en afstemning for at give et mere kvantitativt billede af holdningen til den unge nordjyde.
    Sidst redigeret af SuperBenny : 16.06.07 kl. 07:12

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: FCK byder på Würtz

    Ja vi har jo før i tiden haft gode erfaringer med at købe AAB spillere, jeg tror også at wurtz kan gå hen og blive en rigtig klasse spiller men tror aldrig han får lindes leder mentalitet... Det må vi håbe vi får en højrebak eller en helt tredje spiller som har.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    72

    Re: FCK byder på Würtz

    Ja det er vel hvad man kunne forvente.....
    - Helt sikkert en klassespiller, men i mine øjne er det da ikke at komme "usvækket" ud af transfervinduet ved at erstatte Linderoth med Würtz.

    Omvendt er der selvfølgelig et langsigtet perspektiv i at hente ham, men jeg tvivler på hvorvidt han vil kunne løfte den arv Linde efterlader.

    /Hytting


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    144

    Re: FCK byder på Würtz

    ›Omvendt er der selvfølgelig et langsigtet perspektiv i at hente
    ›ham, men jeg tvivler på hvorvidt han vil kunne løfte den arv
    ›Linde efterlader.

    Der er ikke mange, der kan løfte arven efter Linde alene. Men sammen med den øvrige midtbane og en ændret rollefordeling, kan Würtz vise sig at være et endda temmelig godt bytte. Så jeg håber at se ham i den hvide trøje efter ferien.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,107

    Re: FCK byder på Würtz

    Jeg ved sgu ikke rigtig, hvad jeg skal mene.
    Jeg synes ikke, han er god nok - endnu. Hvis Würtz tager til København, så er det jo for, at han vil spille og ikke sidde på bænken. Men han har altså ikke europæisk kvalitet til at kunne spille på den defensive del af midtbanen og føre os til CL igen.

    Så jeg tror/håber da på, at FCK henter mere end bare ham ... og så vil Würtz fortryde, han tog til FCK.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    110

    Re: FCK byder på Würtz

    Man kan sgu tvivle på at de henter en til, hvis det nu er at resten af truppen bliver. Der skal trods alt også findes en erstatning til Lars.

    Men personligt mener jeg ikke at Wurtz er det rigtige køb hvis man har henblik på europæisk succes. Tror ikke at han er 100% klar til det pres. Dog kan det komme med tiden, men som sagt tidligere, betyder det vel at vi ikke går i gennem transfervinduet og ikke er svækket.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    24

    Re: FCK byder på Würtz

    Ikke svækket ud af transfervinduet - my b...
    Bevars Wurtz er ok, men nej han løfter da på ingen måde holdet. Og med Lars Jacobsen væk også....... og hvem ved om der ryger flere!
    Nå men der kommer nok en god kanin op af hatten senere på sommeren :-)

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: FCK byder på Würtz

    ›Ikke svækket ud af transfervinduet - my b...


    Lad os nu vente og se til transfer vinduet er lukket inden vi siger sådan noget.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: FCK byder på Würtz

    Det kan være vi er nødt til at vende os til tanken om, at vi IKKE får en spiller med de samme kvaliteter som Linde, eller samme niveau.
    Bare det vi fik Linde i første omgang skyldes jo nok Hans og Lindes situation i Everton og han er vel blevet 30 % bedre end da vi købte ham.

    Mindre er derfor nok nødt til at gøre det.

    En central midt med, Wurtz, Hjalte, Kvist, Atiba og Silber (bland selv og tag evt. Brede med) skal nok kunne styre kampene i Suppen.

    Problemet bliver selvfølgelig de Europæiske kampe, men jeg tror desværre ikke vi kan finde bedre.

    Wurtz kvaliteter kender vi og samtidig tror jeg godt han kan påtage sig et ansvar på vores hold. Et skifte til FCK vil også have en positiv effekt på hans udvikling (tror jeg).
    Sidst redigeret af Fck-Emil : 14.06.07 kl. 07:52
    Zanka-Mania

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    441

    Re: FCK byder på Würtz

    Jeg ville ikke blive ked af at få Würts til FC, han kan dele pladsen glimrende med Kvist. Bare giv ham en langtidskontrakt.
    FCK since 1992 - Love lasts forever🤍💙🤍💙🤍

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    196

    Re: FCK byder på Würtz

    ››Omvendt er der selvfølgelig et langsigtet perspektiv i at hente
    ››ham, men jeg tvivler på hvorvidt han vil kunne løfte den arv
    ››Linde efterlader.

    ›Der er ikke mange, der kan løfte arven efter Linde alene. Men
    ›sammen med den øvrige midtbane og en ændret rollefordeling, kan
    ›Würtz vise sig at være et endda temmelig godt bytte. Så jeg håber
    ›at se ham i den hvide trøje efter ferien.

    Lige præcis.

    Jeg tror, at vi skyder os selv i foden, ved at tro, at Lindes afløser har samme klasse. Vi må blot erkende, at Linderoth var mange niveauer over SAS Liga-niveauet, og derfor vil det være svært at tiltrække en af samme kaliber igen.

    Hvis man kigger økonomisk på det, er Würtz en ganske god spiller at få for 6 mio. Selvfølgelig skal det hele heller ikke gå op i penge, men jeg tror på, at Würtz en dag kan blive god.

    Dog ville jeg heller ikke have noget imod at se en central midtbane med Hjalte og Atiba.
    "Hutchinson ... og der kommer målet! ... Ja, ja, ja! ... Marcus Allbäck bringer den det sidste stykke; FCK er foran mod Manchester United!"
    - Carsten Werge, d. 01.11-06

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: FCK byder på Würtz

    Jeg vil nu vælge at gå mod strømmen og sige at Würtz er en helt og aldeles spændende spiller. Hans "spillemæssige" kvaliteter overgår efter min mening klart Linderoths, mens hans "ledermæssige" egenskaber nok ikke er på Lindes niveau.

    Desuden er den øvrige midtbane så ufattelig stærk, at holdet hverken stod eller faldt med Linderoths deltagelse på midten.

    Efter min mening så er Würtz noget nær det bedste vi i øjeblikket kan få. Og en pris på 6-10 mil er ganske billigt for en spiller med hans kvaliteter..

    Til slut skal det siges at det bliver rart ikke at skulle trækkes med 4-5 karantæne dage i løbet af en sæson, pga. tåbelige gule kort, omend det nok var en del af det der gjorde Linderoth til den "opildner" han var!


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: FCK byder på Würtz

    Jeg er også godt tilfreds med Würtz. Der var også mange pessimister da vi hentede Jesper C og Gravgaard, det er vel sådan set gået ok ? :)

    Han skal nok blive et hit, omend han ikke helt har Lindes arbejds raseri, så er han bedre med bolden, og jeg tror med tiden, at han vil blive en bedre og mere komplet spiller end linderoth, men det må tiden jo vise.

    Transfer vinduet er iøvrigt stort set kun lige åbnet, så dem der allerede tuder over manglende forstærkninger osv må lige tage sig sammen.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    540

    Re: FCK byder på Würtz

    ›Ja det er vel hvad man kunne forvente.....
    ›- Helt sikkert en klassespiller, men i mine øjne er det da ikke
    ›at komme "usvækket" ud af transfervinduet ved at
    ›erstatte Linderoth med Würtz.

    ›Omvendt er der selvfølgelig et langsigtet perspektiv i at hente
    ›ham, men jeg tvivler på hvorvidt han vil kunne løfte den arv
    ›Linde efterlader.

    ›/Hytting


    Sportsligt synes jeg ikke der er grund til at male fanden på væggen, vi kan ikke lige få en Linde klon.
    Til gengæld får vi med Würtz med garanti noget andet...og andre spidskompetencer...

    I forhold til Linde er der den store forskel at Würtz´s potentiale uden tvivl er stort.
    Han er langt fra færdigudvilket, hvorimod vi vel mere eller mindre så en Linde i FCK så god som han kunne blive (i suppen).

    At Morten Olsen samtidig giver Würtz tiltro samt spilletid kan kun være med til at få ham til at vokse yderligere. Læg dertil FCK-faktoren som eksempliceret med Gravgaard: De fleste troede ikke han var så god... før han kom til FCK, hvor den daglige træning foregår blandt mange landsholdsspillere og hvor presset er langt større, alt sammen noget der "make or breake" stjerner.

    Økonomisk kan man næsten kun forestille sig at den snart 24-årige Würtz kan blive en givtig forretning for FCK.

    Lad os så i øvrigt først bedømme CV`s arbejde når trupfornyelsen er ovre (gerne i god tid før CLQ).

    Jeg er enig i de røster som ikke umiddelbart mener Würtz i sig selv løfter holdet til CLQ, men men..

    Det handler ikke kun om "Linde´s plads" men om et hold bestående af 11 spillere (+ en fed bænk) og der kommer jo helt sikkert flere nye til, også til start 11´eren. Den samlede tilførsel af kvalitet og gamle spillere brugt på en ny måde kan vise sig at være mindst lige så god som før.

    Slipper vi med en transfer på 6 mio. er der i øvrigt masser af penge i tanken til andre med landsholdsklasse. :)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    26

    Re: FCK byder på Würtz

    Er meget i tvivl om Rasmus Würtz er den rigtige mand at hente til klubben.. - Han har ledegenskaber ingen tvivl om det efter han var anfører for u-21 mandskabet, men om han vil kunne lede og fordele på midten i FCK sætter jeg store spørgsmålstegn ved - han vil ihvertfald ikke i den første tid på holdet være en bærende kraft så vil se ham som en langtids satsning som jeg gerne så på en lang kontrakt og via den vej kunne bringe noget til FCK. Mener bare ikke det er den løsning vi skal gå efter pt. Hvis Rasmus Würtz hentes tror jeg at vi skiller os af med enten Silber eller Atiba hvor Würtz så ville passe godt ind + vi skal hente en mindtermand mere.

    I mine øjne så jeg vildt gerne Daniel Jensen eller Leon Andreasen på holdet og det ville være at hæve den berømte overlægger væsentligt, men desværre tror jeg ikke vi endnu er attraktive nok til disse herre samt deres lønkrav er over vores kapacitet.

    - Efter salget af Linderoth har jeg tænkt på hvordan man bliver beskattet af salg og har ikke kunne komme frem til et ordentligt svar. Som et aktieselvskab overføres pengene vel til bundlinien og indgår i indtægter og udgifter når året er omme? - et eksempel: hvis fck har et overskud på 100millioner uden salg af linderoth inkluderet skal de vel betale selvskabsskat på 32% hvis vi rent hypotetisk ikke vælger at hente en afløser for linderoth og overfører de penge salget har givet (man snakker ca. 25millioner) vil overskudet være på 125millioner. Hvis en engelsk, tysk, fransk eller spansk klub ligeledes sælger en spiller uden at hente en erstatning vil de så ikke "tjene" flere penge på salget hvis deres skatteprocent er lavere end i Danmark?

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Würtz til AaB
    By superestrella in forum Transferforum
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 10.07.09, 17:50
  2. Würtz på vej væk?
    By Meller in forum Transferforum
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 24.04.09, 13:58
  3. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 09.07.07, 10:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •