Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 40

Emner: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    140

    Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Alle taler om at FCK kan måle sig med store klubber i udlandet. Ikke de største, men derimod klubber som f.eks. hollandske Heerenveen.... Javist så slog vi da United og Celtic hjemme i Champions League, men jeg kan ikke helt finde ud af hvor stor en klub vi er. Gad vide hvordan FCK ville klare sig f.eks. i den engelske premier league?! Mit bud er i den nedereste del. Vi mangler de stjerner som kan få klubben helt op og ringe. Bevarres, Linderoth og Grønkjær er stjerne i FCK, men ikke Europa. Der vil de måske sidde på bænken...

    Hvor store er FCK egentlig?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    221

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Vel omkring nr. 100.

    I øvrigt er der nok kun 10-15 hold, som Linde ikke ville kunne gå ind på som stamspiller. Alle andre steder vil han være fast mand.
    Mvh
    Bo R

    SR #23
    BP #7
    FCK Colonial Pirates #1 - Den virtuelle fraktion for alle, der med stolthed har båret en FCK trøje på de Dansk Vestindiske Øer

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Vel omkring nr. 100.

    ›I øvrigt er der nok kun 10-15 hold, som Linde ikke ville kunne gå
    ›ind på som stamspiller. Alle andre steder vil han være fast mand.


    Ej det tror jeg nu ikke.

    Linde er go men han var atlså på bænken i Everton, om han så er blevet bedre eller dårligere ved jeg ikke da jeg ikke kendte til ham dengang, men han skal altså være blevet MEGET bedre før der kun er 10-15 hold han ikke ville være fast mand på.

    Nu skal det jo ikke handle om Linde.

    FCK er en klub på vej frem, og jeg tror helt klart at der er mange, også uden for skandinavien der kender til FCK.
    Zanka-Mania

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #4
    Whitetrash er offline Klub=FCK&Klubfølelse=True
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    626

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Nok større end vi tror - fordi vi jo "er langt mere ydmyge, end andre ville være i vores sted"...

    Nej - spøg til side, så bør man vel vente nogle år med at forsøge en endelig (og mere sikker vurdering). Både fordi den forventede kontinuitet i europæisk sammenhæng vil give et bedre vurderingsgrundlag og også fordi vi indtil videre kun "har indfriet halvdelen af klubbens potentiale".

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    197

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Et bud herfra:

    Premier League - Nederste 6.
    Bundesligaen - Lige i midten.
    Æresdivisionen - Top 5 hver år.
    Jupiter League - Top 4 hver år.
    La Primevera - Nederst...aller aller nederst.
    Seria A - Bund 4.
    Allsvenskan - 1'er hver år :)
    Østrig - Top 3.
    Skotland - Top 3.
    Altså med det hold vi har nu.

    Men jeg er måske heeeeeeeeelt væk?

    /Nicolai L.
    Mvh Nicolai L(øven)

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    527

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Seria A - Bund 4.

    Vi ville helt sikkert IKKE rykke ned i den italienske serie A. Den er bestemt ikke hvad den har været.

    Hold som Siena, Atalanta, Empoli og Catania ligger i den bedste halvdel! Mener at vi kunne spille lige op med Catania på en god dag...

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    FCK er på ingen måde en sværvægter, men det er også svært med så kort en levetid og som en klub fra et af fodboldens udviklingslande.

    Men at sige at FCKs spillermateriale ikke holder til mere end bund 4 i Serie A, tror jeg er at skyde under målet. Du skal regne med at spillermaterialet er godt, og at spillerne i kraft af et højere tempo og bedre modstand også ville højne deres niveau. Det så vi i årets CL.

    FCK ville være en god blød midterklub i de store ligaer, måske i den tunge ende, og ville kunne lege med i Holland, Belgien og Portugal.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    208

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Premier League - Nederste 6.
    Tror vi er lidt bedre end dét... Vi ville nok ligge nogenlunde stabilt i midten omkring nr. 11 i ligaen, efter min mening.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    71

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Tror vi er lidt bedre end dét... Vi ville nok ligge nogenlunde
    ›stabilt i midten omkring nr. 11 i ligaen, efter min mening.

    meget svært at sige.. FCK klarede sig godt nok fint i CL i år, men derfra og så til at klare sig lige så godt HVER weekend mod så stærke hold.. der er monsterforskel.

    Jeg tror ikki at FCK med nuværende hold ville have en jordisk chance for en topplacering i en europæisk stærk lige og kun på en GOD sæson være omkring midten af den..

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    57

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Et bud herfra:

    ›Premier League - Nederste 6.
    ›Bundesligaen - Lige i midten.
    ›Æresdivisionen - Top 5 hver år.
    ›Jupiter League - Top 4 hver år.
    ›La Primevera - Nederst...aller aller nederst.
    ›Seria A - Bund 4.
    ›Allsvenskan - 1'er hver år :)
    ݯstrig - Top 3.
    ›Skotland - Top 3.
    ›Altså med det hold vi har nu.

    ›Men jeg er måske heeeeeeeeelt væk?

    ›/Nicolai L.

    Jeg tror egentlig du rammer meget godt Nikolai.

    Vi er helt i top i skandinavien, men kommer til kort i de større ligaer.

    En ting er at kunne sætte sig op til de relativt få topkampe fck har været en del af det sidste år, en anden er at skulle spille meget hårde kampe i fx premier league hver eneste uge. Jeg tror simpelthen ikke vores trup er bred nok til det. Vores start 11'er kan nok begå sig lige under midten, men truppen som helhed er nok ikke rustet til det. Vi kunne alle se at de bærende kræfter så meget trætte ud sidst på sæsonen.

    Det kan være det kommer hvis vi kan få lidt kontinuitet i vores europæiske præstationer, så det ikke kun er en gang i mellem vi kan klare os. Det skal dog lige tilføjes, at vi dog aldrig har set bedre ud.

    Ben

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?


    ›Hvor store er FCK egentlig?

    FCK er en lille klub i Europa, fordi FCK ikke spiller i en af de 5 store ligaer, og har en kort historie i f.t. kendte klubber fra mindre lande som f.eks. Ajax, Porto, Brugge og Celtic
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    437

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Tror vi er lidt bedre end dét... Vi ville nok ligge nogenlunde
    ›stabilt i midten omkring nr. 11 i ligaen, efter min mening.

    vi tar en 8. plads det har vi prøvet før
    PLB

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    149

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Spillermaterialet i FCK er måske kun til bunden af ligaerne i italien, Spanien, England etc.. Organisationen og økonomien er derimod top klasse.
    Havde FCK været, lad os sige et italiensk hold, havde der været grundlag for at købe dyrere spillere og ligeledes ville det være lettere at lokke internationale profiler til klubben. FCKs spillermaterriale er altså begrænset i henhold til klubbens geografi.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    296

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?


    ›Ej det tror jeg nu ikke.

    ›Linde er go men han var atlså på bænken i Everton, om han så er
    ›blevet bedre eller dårligere ved jeg ikke da jeg ikke kendte til
    ›ham dengang, men han skal altså være blevet MEGET bedre før der
    ›kun er 10-15 hold han ikke ville være fast mand på.

    Eeeeeeeeeeeeeeeeemmiiiiiiiiiii l....sorry ku´ikk´la´vær´:-) (top-prollet)

    At Linderoth har siddet på bænken i Everton tilbage i stenalderen, diskvalificerer vel ikke den gode mand? De fleste spillere har på et eller andet tidspunkt i deres karriere siddet på bænken, men i Linderoths tilfælde og set i FCK perspektiv finder jeg det ligegyldig. For FCK har han været guld værd.

    Uden at lyde alt for... glem det:
    Tobias Linderoth er et godt eksempel på en ung spiller der finder sine egne ben at stå på, og han har i FCK fundet sin rolle, sin plads og sin scene for sine udfoldelser (Tak for inspirationen Jørgen Leth og Kurt Thyboe)

    Med andre ord, alderen og tidspunktet for udfoldelsen af talentet er perfekt, og sikrer Linderoth en guldrandet kontrakt med en stor europæisk klub og medfører at vi uværgeligt mister en af vores vigtigste spillere i kalender året 2007. Eller...

    Lige nøjagtig den faktor placerer os, eller afgør for os, hvor FCK vil stå i de næste mange år, og hvor stor en klub vi er (jeg har aktier, så jeg kan tillade mig at skrive vi:-).

    Tidligere i dansk fodbold har det altid været sådan at udenlandske klubber, uden nævneværdige omkostninger, har kunnet høste og plukke de bedste spillere i den danske liga når det var opportunt.

    Men jeg tror at der er ved at ske et skred i de etablerede magtforhold, således at det faktisk bliver attraktivt for en spiller at komme til en klub med kontinuitet, god økonomi og langsigtede stragtegier, i stedet for at søge kortvarig og tvivlsom økonomisk succes i eksempelvis en græsk klub.

    Den faktor at individet kan sikre sig økonomisk og socialt, og samtidig have muligheden for at træde op på den ypperste europæiske scene afgør hvor attraktive klubben er for etablerede og kommende spillere.
    Og det er vel i bund og grund her man finder svaret på hvor stor en klub FC København er.
    Sidst redigeret af Aabechs overmund : 23.01.07 kl. 21:50

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    200

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Jeg vil mene, at hvis FCK spillede i de en af de bedste liager hver weekend, så vil jo vænne os til at spille i et højt tempo mod gode hold, og så selv forbedre os. Og det vil måske medføre, at FCK ikke behøver at ligge i den nederste del, men mere i midten og måske op i nogle af ligaerne.
    SSO Citat:

    ¤ Hvad er FCK? - Et usselt produkt af en forretning? ¤

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. F.C. København kom i gruppe K i Europa League, 2009
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 03.09.09, 11:15
  2. Vi er jo en stor klub...
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 28.04.05, 16:22
  3. FC København vil toppe i Europa
    By MartinB in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 08:15
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 11:29
  5. Hvor stor er kampen på torsdag ?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 23:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •