Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 54

Emner: Hvad har du sidst set i teatret?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Hvad har du sidst set i teatret?

    Sådan en tråd skal vi da også have!
    (- måske den burde flyttes til Diverse Forummet?)





    Jeg var inde og se Teaterkoncerten Gasolin', på Østre Gasværk.


    Oprindeligt blev den sat op på Dr. Dante (det gamle Avenue Teater) i 1994, hvor jeg var inde og se den tre(!) gange.
    Den nye opsætning har både Troels Lyby, Lotte Andersen og Louise Mieritz fra 1. udgaven med, og Jimmy Jørgensen (der afsløste Søren Lauenbjerg) fra 2. udgaven (1995). Mark Linn og Camille Jones er nye.



    Det er stadig en fantastisk forestilling!
    Ingen handling, men bare en masse Gasolin' sange (og et par tidlige Kim Larsen sange), sat i scene med en simpel, men ret genial sccenografi. Der et bl.a. to kraner i det store gasværk, der hiver sangerne/spillerne rundt, og den ene bærer en stor box med trommesæt og -slager rundt over hovederne på publikum af og til.

    Både kostumerne og arrangementerne af sangene, er med til at fremmedgøre de mennesker, man ser vælte rundt på scenen og synge de sange, man kender så godt, og det er en ret utrolig effekt: at kunne høre så gamle og brugte sange som nye! Musikken får nyt liv!
    Har du den mindste forkærlighed for Gasolin', så er det bare afsted til Østre Gasværk!


    Anmeldelse:
    http://ibyen.dk/scene/anmeldelser/article183656.ece

    Billeder fra forestillingen:
    http://www.oestre-gasvaerk.dk/images...otos%201_1.jpg
    http://www.oestre-gasvaerk.dk/images...otos%203_3.jpg
    http://www.oestre-gasvaerk.dk/images...os%2015_15.jpg
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    http://www.aok.dk/profile/28923

    Gynt på Betty N.

    A
    Death by football!

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    ›Sådan en tråd skal vi da også have!
    ›(- måske den burde flyttes til Diverse Forummet?)

    Ja, måske. Som sådan gør det ikke mig noget, at den ligger her. Det vil jeg lade de "ægte" administratorer om at bestemme.
    Mvh,
    Bopa

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    117

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    TurboTown #1: Like A Virgin




    Virkelig morsomt stykke!!
    Vi grinede rigtig meget, både pga. sjove repilikker, komiske situationer og ikke mindst grundet genkendelsen af mennesker og begivenheder fra ens fortid.

    Læs kort om TurboTown her og se mere om selve stykket her

    Den går kun indtil på lørdag d. 11. nov., men er bestemt værd at tage ind at se!

    Og med Det Kgl. Teaters ungdomsrabat koster forestilligen kun 70kr. hvis du er under 30 år. Det kan man jo knap nok komme i biografen for...
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Har du den mindste forkærlighed for Gasolin', så er det bare
    ›afsted til Østre Gasværk!



    Det er jeg så ikke helt enig i. Så forestillingen i sidste uge og blev pænt skuffet. Sceneshowet er mest staffage. Noget meget sjovt og originalt, noget blot kedeligt - men jeg sad i hvert fald tilbage med et stort ? og "nå ja og hvad så?". Selve arrangementerne af sangene imponerer heller ikke - de bliver en anelse for selvhøjtidelige og pompøse. Meget mere end de var det i gassernes ånd. Enkelte står flotte, Langebro (den er også svær at ødelægge), Splittergal, og et par af de rene Kim Larsen-sager fx. Midt om natten. Men der er også adskillige fusere. Jeg halvkedede mig pænt igennem især første halvdel af første akt.

    Nu har jeg kun hørt cd'en fra den første opsætning fra 12 år siden (?), ikke set selve showet, men umiddelbart virker det meget mere originalt og overraskende. Det bliver måske lidt historien om at man ikke skal forsøge at gentage en succes.

    hilsner
    jan

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Denne lille fremragende nyfortolkning af Sofokles Antigone:


    Opført på "The Salvation Army's Theatre" nær Times Square i New York.

    Anført af min gode kollega og veninde Jane Pejtersen og opført af "The Handcart Ensemble" i øvrigt. Og som man kan se her, fik de rigtigt pæne ord med på vejen af anmelderne.


    Det er "J-Pej" til venstre! ....og hun vil hade mig for det her indlæg... hehe!
    Sidst redigeret af Don J. : 09.11.06 kl. 23:54

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    338

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    "Mit Livs Eventyr".

    Det var ret godt.

    Skal snart ind og se "Gasolin'" som jeg glæder mig til.

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Jeg var her til aften i Det Kgl. og se en (faktisk to) ballet(ter), da jeg havde fået et par gratis billetter.

    Enetime og Sylfiden

    Først Enetime, derefter Sylfiden. Hele molevitten varede godt 2½ time, med pause efter Enetime og en pause midt i Sylfiden:
    - Enetime: ca. 30 min.
    - Pause: ca. 30 min.
    - Sylfiden 1. akt: ca. 30 min.
    - Pause: ca. 30 min.
    - Sylfiden 2. akt: ca. 30 min.
    En time af de 2½ gik således med pause, og den konstante vandren mellem sal og foyer var lige lidt mere end man (jeg) havde brug for.


    Jeg har aldrig før set en ballet, og ved intet om det.
    Derfor er jeg nok ikke den rigtige til at bedømme om det var godt eller dårligt (iflg. anmeldelserne er det en rigtig god forestilling), så jeg kan kun fortælle om min oplevelse af det.
    Ballet er dog ikke lige min kop the (kan jeg nu - efter kraftig formodning - sige med sikkerhed), da jeg virkelig savner replikker. Det er meget svært at gætte sig til hvad det er de prøver at sige med deres dans - der er ikke så mange variationer i ballettens kropssprog, for mig at se.
    Ang. Sylfiden var plottet derfor en kende uigennemskueligt for mig, og dansernes kommunikeren var mig ret udtryksløs, i forhold til så meget andet dans. De virkede meget begrænsede i deres muligheder for at danse deres replikker og følelser. At jeg ikke kendte historien inden, har naturligvis begrænset mig, men danserne fik mig ikke ind i fortællingen, som et skuespil, en film, en musical eller en opera ellers kan formå.

    Det var bestemt en oplevelse at se en ballet, og musikken var jo fantastisk dejlig!! :o)
    Aftenens højdepunkt indtraf da jeg i den første pause mødte ingen ringere end Todi Jónsson ham selv. Lige så overraskende at se ham dér, som det var at se Asbjørn Sennels alene i biografen for at se 1900, da sportsudøvere (jo) ikke er kendt for at være så... hmmm... kulturelle...

    Selvom det kan lyde en kende negativt, var det dog trods alt en god oplevelse, som jeg på ingen måde fortryder eller ville gøre om.

    Den kan dog kun snige sig op på 2 af 6 piber herfra.
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    425

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Da jeg af vanvittige årsager ( som jeg ikke skal komme ind på hér) er kommet i familie med én af de medvirkende i forestillingen, var jeg i torsdags til premiere på Løgn & Latin på Privat Teatret.



    Er man til Cirkusrevy-humor og plat falden på halen farce, er dette lige et stykke for én. MEN det kan jeg uden at tøve sige, at det er jeg IKKE, og derfor var det altså langt fra min kop thé; selvom det dog blev så latterligt at jeg småfnes et par gange. Men det siger ikke så meget, for det kan jeg også godt finde på hvis jeg er alene hjemme, og kommer til at zappe over på Linie 3, såeeeeh...
    Køhlert har en pragtfuld udstråling.
    Infamous's Avatar

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    8

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Jeg er ikke hyppig teatergænger, men for en månedstid siden var jeg inde og se Satres klassiker "Lukkede Døre", der omhandler 3 personer der ankommer til helvede, og skal tilbringe evigheden sammen i et lille aflåst rum.

    http://www.teatretvedsortehest.dk/lukkede.html

    Ikke mit livs største kulturelle oplevelse, men dog et udmærket stykke. Og så er det jo sådan ét "man" bør have set.

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?



    Omstigning til paradis aka A Streetcar Named Desire af Tenessee Williams i Turbinehallerne.


    Med U30 rabat kostede denne klassiker kun 70kr.

    Måske tiden er løbet lidt fra Williams' stykke(r), måske jeg bare ikke fattede noget.
    Jeg er ret 'baffled' over hvad det lige var man skulle have ud af det stykke, og dialogen (og dermed handlingen) sagde mig ikke ret meget.

    Til gengæld var både scenografi og spil i top!
    Med stolerækker på begge sider af den centrerede scene, er spillerne omgivet af publikum. "Scenegulvet" er fyldt med jord, og bl.a en gammel bil og en lygtepæl.
    Derudover regnede det (fra intallerede sprinklere) en stor del af forestillingen, så alle spillerne gik mere eller mindre gennemblødte rundt, og jorden blev nogle steder til mudder, der naturligvis satte sit præg på både spillerne og deres kostumer.
    Musikken (for det var der!) bar præg af at være en blanding af filmmusik (stemningsskabende underlægningsmusik), og næsten Tarantino'ske øjebliksbilleder, dog ikke med lige så ukendt musik. Ærgeligt var det dog at 'stilen' ikke blev holdt, men krydret med både Cindy Laupers "Girls Just Wanna Have Fun" og Rammsteins "America".


    Ditte Hansen var som Blanche intet mindre end fremragende, synes jeg.
    Hold kæft, der var knald på hende!! Hun spillede fantastisk godt, og hendes præstation alene er forestillingen værd!


    Alt i alt var det for mig en ligegyldig tekst, men helt brilliant udført!
    3 ud af 6 piber.



    Anmeldelse: http://ibyen.dk/scene/anmeldelser/article192170.ece
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?




    I tirsdags var jeg på Stærekassen og se en så klassisk forestilling som FAUST af Goethe.


    Det var med bl.a. Nicolas Bro, Jens Jørn Spottag, Laura Kold og Kirsten Olesen.
    Jeg er ellers ikke helt vild med hverken Bro eller Spottag, men de var begge fænomenale som hhv. Djævlen og Faust. Stykket varede ca. 2 timer inkl. pause.


    Med en næsten rystende enkel scenografi og meget sigende kostumer (de onde i sort, de gode i hvidt, Faust i sorte bukser og hvid undertrøje) formår forestilligen virkelig at komme ud over scenekanten, idet den ellers ikke så let tilgængelige tekst ikke bliver pakket ind i forstyrrende (visuelle) elementer, som man skal tage stilling til.
    Det er således kun teksten der skal ind i hovedet, og efter de første tunge ti minutter, havde mit (og min ledsagers) øre vænnet sig til det lidt forældede og kunstlede teatersprog, og en aldeles fyldig og interessant forestilling kunne udfolde sig for os.

    Jeg havde hverken set eller læst Faust inden.
    Det er en klassisk historie om en mand der indgår en pagt med Djævlen, der naturligvis har til job at lede ham i (kødeligt) fordærv, hvorved Faust virkelig får noget at tænke over, modsat hans tidligere liv, hvor det var bøger og lærdom der dominerede hans tanker.


    Alt i alt en rigtig god forestilling, der er spændende, giver stof til eftertanke og tilbyder fremragende skuespilspræstationer!
    Kan anbefales, og får 4 ud af 6 piber.


    █__ █__ █__ █__ █__ █__

    Anmeldelse


    (Og med U30 rabat der tager 65% af billetprisen, kostede billetterne kun 109kr. stk., og vi sad på balkonen midt for!! :o))
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Jeg var en tur i London i sidste uge, hvor jeg så



    ...for anden gang, faktisk, men min kæreste ville (bl.a. på min anbefaling) meget gerne se den.

    Den er også et visuelt bombardement, der virkelig kan tage pusten fra en.
    Historien og sangene er ikke noget særligt, men scenografien og i særdeleshed "kostumerne" er så absolut fantastiske, at forestillingen er mere end værd at se for alle!



    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  19. #15
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: Hvad har du sidst set i teatret?

    Jeg var inde og se 'The Producers' på Folketeatret på premiereaftenen, der lå et godt stykke tilbage i tiden. Udmærket Broadway-musical, hvis man da er til den slags...
    User is no longer active. Det er for indspist.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvilken klasse-SKODfilm har du sidst set?
    By ~Prunier~ in forum Kultur
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 30.03.09, 01:56
  2. Hvilken udstilling har du sidst set?
    By Mads740 in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 01:42
  3. Hvilken klassefilm har du sidst set?
    By Fellini in forum Kultur
    Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 04.12.06, 14:51
  4. Hvilken film har du sidst set i biffen Vol. II...?
    By -Altid FC København- in forum Kultur
    Svar: 114
    Sidste Meddelelse: 22.05.06, 16:42
  5. Hvilken film har du sidst set i biffen?
    By martin_j in forum Kultur
    Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 06.09.05, 14:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •