Se afstemningsresultater: Er Superligaens spillere dårlige fodboldspillere?

Stemmeafgivere
6. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Er dette korrekt.

    6 100.00%
  • Er det trænernes skyld

    1 16.67%
Multiple Choice Poll.
Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hvorfor er de ikke bedre???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    13

    Hvorfor er de ikke bedre???

    Når man ser de forskellige store hold på TV og endda har været så heldig at besøge nogle af dem ude i Europa. Så er der en ting som jeg stiller mig dybt undrende overfor.

    Det er spillernes omgang med bolden; nedtagelse af bolden, stopbolde, at modtage bolden i med- og modløb samt ganske enkelt at ramme en medspiller.

    Det kan de der ude i Europa, og derfor bliver spillet også flydende og meget seværdigt.

    Hvorfor kan stort set ingen danske fodboldspillere dette. Jeg taler her kun om spillere der er professionelle, altså ikke foretager sig andet end at spille fodbold og får penge for det.

    Uanset om man er et medfødt talent eller af en ganske speciel DNA-støbning, så må alle kunne lære ovennævnte, når man har hele døgnet til at øve sig.

    Gider Superligaens forkælede drenge ikke dette, at træne og træne. Træne så man kan sit arbejde og gøre fodboldspillet levende og kreativt.

    Måske skulle klubberne stille krav, før de giver fede givtige kontrakter til spillerne. Der kunne i kontrakten stå "kan du spille bold"!.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    måske hverken eller

    jeg har i tidens løb set nogle utrolige talenter løbe ud i sandet - en af dem lignede på et tidspunkt en cruyff-klon - så det er ikke nødvendigvis de potentielt bedste vi ser i suppen. det virker som om klubberne ikke formår at holde de store knægte til ilden. men det er måske osse svært i et velfærdssamfund som det danske, hvor de færreste ser fodbolden som en vej ud af fattigdom.

    det blir dog næppe lettere, når spillernes ønske om at blive bedre boldspillere ikke bliver vægtet højest særlig mange steder. det virker unægteligt som om det er gode protestantiske dyder som hårdt slid og rettidig omhu, der dominerer tankegangen hos klubberne (og dermed naturligvis osse trænerne) langt ned i ungdomsrækkerne. min egen ældste søn stoppede som 9-årig, fordi han blev frustreret over den manglende teknik-træning.

    som en positiv undtagelse har jeg overværet lilleputtræning hos skjold. det var imponerende at se hvor glade ungerne var for at blive taget alvorligt i form af træning i alle facetter af spillet.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Afstemningen er lukket.

    Og det er vel at mærke ikke fordi den ikke er fyldestgørende, men fordi den aldrig kan blive det.

    Steenflemming, hvis man vil lave en afstemning og dermed spørge hvad meddebattørerne mener, så må man sørge for at der er mulighed for at stemme såvel positivt som negativt overfor et givet spørgsmål.

    Din afstemning består af et langt indlæg, som omhandler spildte talenter, hvorefter du stiller spørgsmål a la "am I right or am I right?"

    Det kvalificerer simpelthen ikke til en afstemning, hvorfor den er lukket. Debatten kan dog fortsætte.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    359

    Ikke for at blande mig men...

    ....okay så gør jeg det alligevel.

    Sådan tydede jeg spørgsmålet da jeg stemte: Spørgsmålet har den forudfattethed at Superligaens spillere spiller dårligere end de internationale. Dette kan man vel næppe stille spørgsmålstegn ved. Derefter spørges der: Hvorfor er de danske spillere dårligere end de internationale?

    Den ene svarmulighed går på arv den anden på miljø.

    Eller også er det bare mig der overfortolker ;o)

    mvh
    Rasmus

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Har vi ikke bedre frisparksskytter?
    By Kaarelund in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 27.07.07, 15:58
  2. Burde vi ikke ha' en bedre trænerbænk?!
    By 2300BAz in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 12.09.06, 22:57
  3. Er vi ikke bedre med 10 mand:-)
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 31.10.04, 00:05
  4. Burde FC, og HB ikke havde været bedre forberedt
    By Jan1039 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.08.04, 17:38
  5. Vi er vist ikke et hak bedre....
    By Killer in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 03.05.04, 16:02

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •