Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Forslag til fanclubbens generalforsamling

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Mit forslag til generalforsamlingen den 31. marts er egentlig ganske beskedent og knytter sig til den nye webside:

    Jeg opfordrer til at fanclubben sørger for at websiden i fremtiden viser følgende oplysninger offentligt:
    • En oversigt over fanclubbens struktur, herunder beslutningsstrukturen og en oversigt over udvalgene, deres kompetencer og kontaktpersoner
    • Regnskab og budget for fanclubben
    • Beslutningsreferater fra møder i de centrale organer

    Egentlig synes jeg det er ret mærkeligt at det ikke allerede forlængst er sådan, og det er endnu mere mærkeligt at det tilsyneladende skulle være kontroversielt på nogen måde. Men jeg er ret ny som medlem og har åbenbart nogle ting som jeg har til gode at forstå.

    Jeg har for så vidt fuld forståelse for at FCKFC er baseret på frivillig arbejde og at man kan løbe sur i tingene hvis man konstant skal kigges over skulderen af notoriske brokkerøve så snart man engagerer sig i noget. Men som jeg ser det, gør fanclubben sig selv en bjørnetjeneste ved at anlægge sig en så lukket stil som den har gjort. Sikkert som en konsekvens af at have udviklet sig fra en lille forening hvor alle kendte alle til en mastodont med 17.000 medlemmer.

    FCKFC behøver bestemt ikke være noget som fylder det store i de fleste fans' hverdag – det er trods alt bare en praktisk ramme, en forening som tager sig af nogle af de småting som det kan være rart at løse i fællesskab når vi dyrker det som det egentlig handler om: fodbolden. Det handler vel først og fremmest om at arrangere busture til udebanefolket, skaffe rammer for arrangementer med spillere o.lign., hjælpe til godmodig fest og gøgl på tilskuerpladserne i samarbejde med Parken – og ikke mindst drive Sidelinien. Det skal ikke være en samlende social klub for 17.000 medlemmer, for det er den ganske enkelt for stor til.

    Men derudover kunne det i mine øjne være rart om det blev lettere at hjælpe fanclubben med praktisk arbejde og arrangementer uden nødvendigvis at skulle sidde i 117 udvalg og tage til møder i dem i tide og utide. Hvis fanclubben i højere grad kunne være en fødselshjælper for en bred vifte af 'smalle' initiativer og arrangementer, helt i den historisk fraktionerede fanskares ånd. Så man selv kunne arrangere sin egen mød-en-spiller-aften, en lav-topindsflag-dag, starte sin egen lokalforening eller hvad man nu har lyst til. Det kræver bare en øget grad af åbenhed.

    Det kræver at det i højere grad bliver muligt, også på uforpligtende vis, at finde ud af hvad fanclubben faktisk laver i forvejen og hvad der muligvis kunne være brug for en ekstra indsats til. Forløbet omkring den nye webside taler vist desværre for sig selv som et eksempel på hvor besværligt det var at få sat arbejdet på skinner! Og ikke mindst var diskussionen omkring forløbet et mareridt af løsrevne påstande og bizarre rygter. Jeg fattede den i hvert fald aldrig helt.

    Og netop diskussionen om fanclubben og dens foreteelser, ikke mindst her på Sidelinien, kunne også få et gevaldigt kvalitetsløft ved at foregå på et mere kvalificeret niveau. F.eks. er det lettere grotesk at kun de allerfærreste ved hvad vores kontingent rent faktisk bliver brugt til. Og minsandten om man ikke først kan få regnskabet at se to dage inden generalforsamlingen – en uge efter at fristen for at indsende forslag til generalforsamlingen er udløbet!

    Den slags er en ren dræber for ethvert initiativ og skaber stor inerti i en forening. Så hermed en opfordring til at tage springet ud i åbenheden – og slippe debatten løs! Det er ikke mit indtryk at der mangler visioner for fanclubben rundt omkring i krogene, de bliver bare aldrig kanaliseret ud i konkrete forslag og beslutninger, og da slet ikke til generalforsamlingerne. Så hvad enten folk ønsker at FCKFC skal udvikle sig mod professionalisering eller større basering på frivillighed, til en udvidet indkøbsforening, en ren bustursklub eller en aktionærforening der opkøber aktier i klubben, så er det nødvendigt at vi får noget at tage diskussionen ud fra – og den skal også foregå mellem generalforsamlingerne og have reel mulighed for det.

    Bo Nissen Knudsen
    FCKFC#24900
    Sidst redigeret af Bo N K : 21.03.05 kl. 15:45

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    25

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    kan de ik gøre mere ud af stemningen på nedre c vi er trods alt DK største fan club med 17.000 medlemmer synes f..... godt det kunne gøre noget mere når det kommer til stemningen på nedre c!!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    284

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Vi skal flytte over på B-tribunen eller D. Så kan vi have både ovre og nedre og så kan folk synge i takt og stemningen skal være bedre.
    Anti 1964!
    DG-FC's Avatar

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    ›Vi skal flytte over på B-tribunen eller D. Så kan vi have både
    ›ovre og nedre og så kan folk synge i takt og stemningen skal være
    ›bedre.

    "Vi" skal satanedeme ikke flytte nogen steder hen. Hvis nogle på generalforsamlingen vil forpligtige FCKFC på at søge at få en ny fantribune oprettet (f.eks. på D), så er det en ting. Så kan stille forslag om dette og møde op på GF og motivere for forslaget (hvilket i parantes bemærket er hvad denne tråd er til for). Ikke at jeg tror, at FCKFC har en chance for at opnå dette - der har vist allerede været ufrugtbare samtaler med klubben omkring muligheden for dette - men det skal folk da være velkomne til for min skyld.

    Det er noget helt andet at holde generel flyttedag. Det bliver uden mig (og mine hvis jeg kender dem der står omkring mig ret).
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Hej Bo

    Du skal sende dit forslag til

    [email protected]

    senest i dag. Det er ikke specificeret i vedtægterne, men jeg tvivler på, at man kan pålægge bestyrelsen at holde styr på forslag, som ikke er sendt til dem direkte.
    venligst
    beep
    beep's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Interessant og meget nødvendig debat (forslag) du rejser her Bo. Jeg er mere eller mindre enig med dig hele vejen.

    Åbenhed er vejen frem for udvikling, fornyelse og fremgang for FCKFC. Ikke at tingene foregår dårligt i dag, for det går sikkert ganske udemærket, hvad hele 17.000 medlemmer indirekte vidner om - men jeg ved det bare ikke!

    Jeg er ret vild med Bo Nks forslag om f.eks.:

    • En oversigt over struktur, beslutningsstrukturen, udvalgene, deres kompetencer og kontaktpersoner
    • Regnskab og budget for fanclubben
    • Beslutningsreferater fra centrale organer
    • Generel åbenhed om hvad der foregår

    Det vil give den enkelte mulighed for, at overskue hvordan og med hvad FCKFC arbejder. Den enkelte kan tydeligt se, hvor man selv kan have noget at byde ind med.

    Brokkerøvene findes alle vejne, og dem skal vi hurtigt få "skudt ned". Det plejer ikke at være noget problem her på SL, at lade det gode argument styre debatten.

    Jeg vil meget kraftigt anbefale Bo NKs forslag.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Jeg vil gøre opmærksom på, at den eneste måde at styrke forslaget på selve generalforsamlingen på, er ved enten selv at møde op og stemme for det, eller ved at give forslagsstilleren (eller en anden, som møder op på generalforsamlingen) en fuldmagt.

    Jeg kan især anbefale det første
    venligst
    beep
    beep's Avatar

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    ›Jeg vil meget kraftigt anbefale Bo NKs forslag.

    Det vil jeg for øvrigt også gerne. Af de grunde som HBA (og Bo NK selv) fremfører.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Jeg sender følgende forslag til GF'en:

    Der stilles hermed forslag til, at den til enhver tid siddende debatredaktion hyldes een gang om året med en "Vis din respektering til Juntaen da de har krævelse på det".

    ;o)

    mvh
    Karsten

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,219

    Re: Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    ›Det er noget helt andet at holde generel flyttedag. Det bliver
    ›uden mig (og mine hvis jeg kender dem der står omkring mig ret).

    Yeahh brother, yeahh. We shall not be moved...... SGU!
    mvh.Anders
    FC København - du ved aldrig, hvad der sker i morgen

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    154

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    Jeg tror ikke på det ville hjælpe ret meget at flytte. Og heller ikke at Don Ø, NCH og alle de andre vil give os lov til det. Det er jo trods alt deres stadion. B er jo familien tribune, som jeg tror de har en ganske god indtjening på til hver hjemmekamp. Og D er udeholdets fans, hvor der i nogen tilfælde kun er 100-200 folk. Det ville se nogen tomt ud med os på D og 100 Viborg tilhængere på nedre c. Lad os hellere prøve at få det bedste ud af den plads vi har nu.

    Der er jo som sagt 17.000 medlemmer i FCKFC. Og de ca 11.000 bor i hovedstadsområdet. Hvis vi en dag skulle være så heldige at alle fra det område kommer, plus uofficielle og andre som ikke er medlemmer, vil der blive lidt trangt på B eller D. Jeg synes det ville være federe at få C (øvre og nedre) til at arbejde sammen.

    LC

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,226

    Vedr: Forslag til fanclubbens generalforsamling

    - og så er forslag som vil blive behandlet på generalforsamlingen offentliggjort. Se dem her
    venligst
    beep
    beep's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fanclubbens officielle ture til UEFA-kampene
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 18.12.07, 09:00
  2. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 02.05.05, 14:10
  3. Fanclubbens økonomi
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 07.06.04, 14:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •