Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
54. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    26 48.15%
  • Uafgjort

    11 20.37%
  • FCM vinder

    17 31.48%
Side 4 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 139

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010
    Indlæg
    34

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Det er simpelthen ikke rigtigt at vi har 20-25 chancer. Vi har måske 20-25 skud, men det bliver aldrig rigtigt farligt over længere tid.
    Jeg afskyr FCM og alt hvad de kommer med af hårdt spil, film og tidsudtræk, men på trods af det, så spiller de denne kamp klogt.
    Det synes jeg ikke vi gør. Vi mangler power i nærkampene og det beskidte spil, mere ro på bolden og rutine. Savner Lerager og Claesson på banen lang tid før - gerne fra start i en kamp som denne.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2021
    Indlæg
    7

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Puha synes helt ærligt det er en af de bedste kampe mod FCM længe helt fra første fløjt. Når det er sagt så burde der være så meget rutine at de 2 fejl undgås.. Når det så er sagt så burde stillingen aldrig nogensinde have været så spændende at den kamp alene gør vi misser mesterskabet: vi taber 3 ud af 4 mod FCM og smider BEGGE hjemmekampe mod direkte konkurrenter i slutspillet!


    Vi må kigge indad ift. hvor svag en superliga sæson det har været med kendetegn af alt alt for mange personlige fejl og generelt spænende usikker defensiv.


    Orri brænder alt for meget, dog har han udviklet sig enormt som del af opspillet, positionere sig de rigtige steder og vinde sine nærkampe. Uacceptabelt at brænde så meget i dag men synes alligevel han banker så meget på som vores primære 9er hvis der trænes skarphed dagligt

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,643

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi har bolden meget, og kommer til mange afslutninger, men kun 4 af dem er inden for rammen. At kalde det for en fremragende præstation, når vi samtidig lukker to mål ind - efter personlige fejl, javist - er at tage munden for fuld.
    Du rammer den godt.

    Lige kommet hjem for parken og hold da op, hvor blev der bandet og svovlet på lægterne. Vi har 1 Chance til Orri i starten af kampen som deres reservekeeper har en kvalificeret redning på, ellers var alt det resterende forbi mål. Hold da op det var uskarpt.

    FCM kom til Parken nøjagtigt som forventede. defensivt uden meget og byde på, pånær 2 kæmpe giveaways. helt ærligt Grabara har jo været mentalt væk længe. Hvor mange drops er han oppe på efter han har signet med Wolfsburg?. Det er hovedrystende. Jeg er med på vi har bolden meget og har optræk, men bolden skal jo i rosen?. Jeg ville kunne forstå, hvis deres målmand havde 10 kvalificeret redninger, men nej.

    MOM er Elias Achouri. Jeg har været efter ham, men hold da op en vild kamp han spiller i dag.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,248

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Mindst ligeså pinligt er FCM’s konstante rullen rundt og tage sig til hovedet i stort set samtlige dueller. Det er godt nok usmageligt…
    Det er så ulækkert og så ødelæggende for fodbold. MKK lægger sikkert det til, som han skal, men de ødelægger konstant rytmen ved deres spilstop. Det er også fuldstændigt absurd, at deres målmand ikke får en advarsel for tidsudtræk. Nå men kampbilledet kan jo ikke overraske, da det er det samme vi nu har set i alle 4 superligakampe mod FCM. De kommer foran, pakker sig og spiller vildt destruktivt med konstant tidsudtræk og det er ganske gratis.

    Vi spiller en rigtigt dog kamp i hvert fald mål på dominans, muligheder og fight og vilje. På det plan er der intet at sætte på spillernes indsats. Desværre vindes fodbold oftest i felterne og der må man bare sige, at vores to foræringer af mål og manglende effektivitet (det har vi se alene i slutspillet set i Farum, i Herning, i Brøndby og nu) koster guldet. Orri gør meget for vores spil, men han skal jo score mindst 1-2 mål i dag og for øvrigt det samme i Brøndby. Synd for knægten men også skidt, at vi ikke har en angriber med mål i fødderne.

    FCM har godt nok været heldige i denne sæson med helt utrolig mange snævre og ikke specielt retfærdige sejre. Det er selvfølgelig også mesterskabsklasse. Guldet ligger vel til BIF nu, da FCM meget let kan tabe point i Farum. Vi skal vinde vores to sidste kamp og se, hvor langt det rækker. Skuffende mht mesterskabet, men vi skal simpelthen i Europa.

    Jeg er vildt skuffet over resultatet, men på ingen måde sur. Spillerne (og tribunerne) gav sig 100% i dag.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,249

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Jeg er vildt skuffet over resultatet, men på ingen måde sur. Spillerne (og tribunerne) gav sig 100% i dag.
    Vi falder i den sammen fælde…igen.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,643

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Guldet ligger vel til BIF nu, da FCM meget let kan tabe point i Farum. Vi skal vinde vores to sidste
    Jeg er sgu efterhånden efter aftens groteske kamp, stoppet med at pege nogle ud som favoritter. Javist FCM kan tabe til Farum, men jeg kan også se SIF tage point fra BØF, såvel som jeg tror vi kan tabe i Parken til FCN.
    AGF tror jeg dog vi vinder over på Tirsdag.

    Godnat og sov godt :)
    Sidst redigeret af EraZ : 16.05.24 kl. 22:53

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,346

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af slef12 Se meddelelser
    Det er simpelthen ikke rigtigt at vi har 20-25 chancer. Vi har måske 20-25 skud, men det bliver aldrig rigtigt farligt over længere tid.
    Jeg afskyr FCM og alt hvad de kommer med af hårdt spil, film og tidsudtræk, men på trods af det, så spiller de denne kamp klogt.
    Det synes jeg ikke vi gør. Vi mangler power i nærkampene og det beskidte spil, mere ro på bolden og rutine. Savner Lerager og Claesson på banen lang tid før - gerne fra start i en kamp som denne.
    I en kamp som denne, hvad hjælper det så at gå hårdt i nærkampene og finde det beskidte spil frem? Hver hårde tackling ville føre til et spilstop på 5 minutter når FCM spillerne skal have behandling for diverse selvopfundne skader og så ville det koste flere skader. Jeg ved ikke hvad hårdt spil skulle ændre ved, at vi forærer modstanderen to mål.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,248

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    I en kamp som denne, hvad hjælper det så at gå hårdt i nærkampene og finde det beskidte spil frem? Hver hårde tackling ville føre til et spilstop på 5 minutter når FCM spillerne skal have behandling for diverse selvopfundne skader og så ville det koste flere skader. Jeg ved ikke hvad hårdt spil skulle ændre ved, at vi forærer modstanderen to mål.
    Jeg er enig. Jeg forstår forøvrigt slet ikke kritikken omkring manglende power i nærkampe for vi vinder da umiddelbart rigtigt mange nærkampe i dag og dominerer fuldstændigt.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Hehe. Kom nu lidt. Den kloge narrede IGEN den mindre kloge. Vi havde freeking +100 minutter til at afgøre lortet og blive mestre. Jeg er rasende. Selv naboen har låst sig inde på toilettet. Men jeg glæder mig til turen til Århus på en arbejdsdag.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,643

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Hvor er det vildt at se det held her - https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...-reddet-af-var

    Bolden rammer overliggeren og ryger ud på ryggen af målmanden, hvorefter bolden rammer stolpen og ud. Det kan man satme kalde stolpe ud der vil noget.

    Godt nok siger men held i uheld udligner sig selv i løbet af en sæson, men jeg må bare sige FCM i den her kamp... Jeg fatter det ikke.

    1 minut efter står den 0-2 og de havde 2 chancer i 1 halvleg.... Altså WTF?

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    272

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Der ikke så meget at sige, vi taber en kamp hvor vi spiller noget af det bedste vi længe har gjort denne her sæson. Ligefør det er det mest ufortjene nederlag i min FCK levetid. Godt spillede af drengene, bortset fra Grabara selvf….
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,587

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af slef12 Se meddelelser
    Det er simpelthen ikke rigtigt at vi har 20-25 chancer. Vi har måske 20-25 skud, men det bliver aldrig rigtigt farligt over længere tid.
    Jeg afskyr FCM og alt hvad de kommer med af hårdt spil, film og tidsudtræk, men på trods af det, så spiller de denne kamp klogt.
    Det synes jeg ikke vi gør. Vi mangler power i nærkampene og det beskidte spil, mere ro på bolden og rutine. Savner Lerager og Claesson på banen lang tid før - gerne fra start i en kamp som denne.
    At vi taber kampen i går har jo intet at gøre med hvad der sker ude på banen. Vi kunne have spillet nok så fysisk, uden det havde ændret på de to giga foræringer Herning scorer på. Jeg har meget svært ved at se, hvordan vi skulle kunne have holdt dem fra flere chancer end vi gør i 1. halvleg, hvor de laver deres to mål. De skaber jo ikke så meget som en halv chance og har heller ikke en eneste dødbold. Rent taktisk kan du jo ikke gøre mere ude i spillet på banen, end det vi gjorde i 1. halvleg, hvor vi dominerer dem fra start minut 1-45 og fremstår som et hold i fuld kontrol. Samtidig skaber vi rigeligt til at komme foran. De to blundere kan du bare ikke gardere dig imod. Uden dem havde vi vundet, og vi havde slet ikke haft denne diskussion.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,587

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Iøvrigt håber jeg at vi fortsætter med 3-backkæden fremover. Synes det tilladder os at spille med en enorm aggressivitet og kontrol. Der er virkelig noget at bygge videre på. Jeg synes vi så markant dårligere og mere shaky ud i 2. halvleg, da vi gik over i 4-3-3. Jeg forstår derfor heller ikke Nees’ behov for at skifte system i pausen, og da slet ikke at han tager Vavro ud. Han nævnte i nedtakten at Vavros fejl var en medvirkende årsag til udskiftningen. Det synes jeg var en stor fejl. Og skulle nogle have været skiftet i bagkæden, skulle det have været Mckenna.

    Vi skal have tilført 2 klasse CB’s og en klasse keeper, så tror jeg at vi kan mose ligaen i den nye sæson og forhåbentlig genvinde guldet i suveræn stil. Mesterhold bygges bare nedefra, og får vi ro og stabilitet ind der, vil vi også få endnu bedre præstationer at se fra de offensive spillere.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,643

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    At vi taber kampen i går har jo intet at gøre med hvad der sker ude på banen. Vi kunne have spillet nok så fysisk, uden det havde ændret på de to giga foræringer Herning scorer på. Jeg har meget svært ved at se, hvordan vi skulle kunne have holdt dem fra flere chancer end vi gør i 1. halvleg, hvor de laver deres to mål. De skaber jo ikke så meget som en halv chance og har heller ikke en eneste dødbold. Rent taktisk kan du jo ikke gøre mere ude i spillet på banen, end det vi gjorde i 1. halvleg, hvor vi dominerer dem fra start minut 1-45 og fremstår som et hold i fuld kontrol. Samtidig skaber vi rigeligt til at komme foran. De to blundere kan du bare ikke gardere dig imod. Uden dem havde vi vundet, og vi havde slet ikke haft denne diskussion.
    Spillemæssigt dominerer vi jo denne kamp korrekt, men jeg må bare sige igen. Vi "tester" jo ikke deres målmand synderligt?. Vi har Orri i minut 1, hvor målmanden redder og så er der overligger/stolpe droppet der var ved at gå ind.
    Det er simpelthen får dårligt. Orri spiller jo "spillemæssigt" en fin kamp som resten af holdet, men igen ser vi hans mangler i afslutningsspillet desværre.

    Jeg begriber bare ikke at vi har 25 afslutninger, hvor 4 rammer målet. Det er ikke godt nok, ligegyldigt, hvordan man vender og drejer det.

    Så jo spillemæssigt flot kamp, som vi også så mod Viborg og AGF denne sæson som vi domineret totalt, men spillerne mangler desværre coolness.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  27. #60
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,587

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (16/05-2024 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Spillemæssigt dominerer vi jo denne kamp korrekt, men jeg må bare sige igen. Vi "tester" jo ikke deres målmand synderligt?. Vi har Orri i minut 1, hvor målmanden redder og så er der overligger/stolpe droppet der var ved at gå ind.
    Det er simpelthen får dårligt. Orri spiller jo "spillemæssigt" en fin kamp som resten af holdet, men igen ser vi hans mangler i afslutningsspillet desværre.

    Jeg begriber bare ikke at vi har 25 afslutninger, hvor 4 rammer målet. Det er ikke godt nok, ligegyldigt, hvordan man vender og drejer det.

    Så jo spillemæssigt flot kamp, som vi også så mod Viborg og AGF denne sæson som vi domineret totalt, men spillerne mangler desværre coolness.
    At vi ikke tester deres keeper, skyldes i den grad uskarphed foran mål, og hverken taktisk oplæg eller manglende evne til at skabe chancer. Alene Orri burde og skulle have lavet hattrick i denne kamp, men rammer kun kassen på et enkelt af sine forsøg. Men hvad vigtigst er, så holder vi fuldstændig FCM fra fadet, og vi er så dominerende, at vi over 102 minutter ikke giver dem et eneste hjørnespark. Det er simpelthen nødt til at være lidt mere nuanceret (ikke møntet på dig), når vi snakker om holdets præstationer. Det er som om, at vi bare er lort når vi taber, men det er altså langt fra altid tilfældet. Spiller vi som i går, så er det min påstand at vi vinder 99 ud af 100 gange. Andet er simpelthen ikke muligt, for eneste mulighed for at modstanderen scorer, er at vi direkte forærer dem (ikke et, men to) mål som i går.

    Jeg kom ulykkeligvis til at læse Tipsbladets “analyse” af kampen. De mente at de mange siddende tilskuere i Parken ikke havde meget at hidse sig op over, men at Matsson, på trods af en dårlig kamp, nok var den der kunne være sin indsats mest bekendt! Og så lige en stikpille om st Grabara-salget heldigvis kan dække noget sf hullet fra manglende CL-gruppespil (selvom vi budgetterer med EL)… What?!? Det er så hamrende useriøst! Vi leverede fremragende i går, og stemningen på stadion var elektrisk! Det er fakta.

  28. De følgende 4 brugere er enige:

Side 4 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 05.04.24, 20:53
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •