Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 72

Emner: Kvists nye rolle som højreback

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Kvists nye rolle som højreback

    Efter at have læst om FCK´s planer for vores unge super midtbanespiller William Kvist i morges på bold.dk (http://www.bolddk.com/nyt/?vis=70702), er vreden og harmen vokset stille og roligt i løbet af dagen. Ja faktisk er harmen nu vokset sig så stor, at jeg synes at det er på tide at vi får taget en vigtig diskussion her på siden. Hvor meget skal man som ung fremadstormende stortalent finde sig i, i en klub som FCK? Hvor går grænsen mellem klubånd og risikoen for at spænde ben for sin egen karriere?

    Vi råder i FCK over det, som man vidst roligt kan kalde den stærkeste midtbane i Danmark, og sansynligvis også hele skandinavien. Med spillere som Atiba, Grønkjær, Silber og Würtz er vi godt besat med dygtige og løntunge spillere. Det at spillerne er så løntunge som de er, udartede sig desværre også i sidste sæsson i, at flere af disse (inkl. især Hjalte som for øvrigt absolut ikke hører hjemme på nordens bedste midtbane) i store perioder, bare luntede rundt og spillede hyggebold uden fight og initiativ.

    I alt for mange kampe måtte William Kvist sidde på bænken og se til, mens Ståle kvalte en sidste ikke eksisterende arbejdsinsats ud, af vores lidt for selvtilfredse midtbane. Da William så fik chancen både internationalt og nationalt bragede han igennem!!! Hvis ikke spillet på dagen var til det, så kunne man i det mindste altid regne med en fuldstændig vanvittig arbejdsinsats og en indstilling der smittede af på andre på holdet.

    William er en klasse midtbanespiller, og nok også et af de største danske talenter på sin plads. Han er ydermere en meget ombejlet herre, ikke kun i Danmark, men også i det store udland har man fået øjnene op for det unge supertalent. William ville få meget mere spilletid og respekt i alle andre både indlanske og udelandske klubber, men han har valgt at blive i FCK.

    Hvad byder vi så denne altid loyale og superdygtige unge mand i FCK? Ja, da det ikke har kunnet lade sig gøre for vores (in)kompetente sportschef at finde en højreback på over et halvt år, så er det her vi finder plads til dette store midtbanetalent.
    Fint i tråd med den spiller, som William er, så "tager han igen én for holdet" og accepterer denne degradering. Den nye plads betyder uden tvivl at der er meget spilletid i vente, en spilletid som ved gud er fortjent, men det er kun i kraft af at vi ikke har nogen direkte afløser til pladsen udover to halvgarderinger i Anton og Oscar.

    Nu risikerer William så at få udskudt, eller i værste fald gå glip af den store karriere som ellers lå for hans fødder. Han er nu blevet degraderet fra at være en af de bedste midtbanespillere i ligaen, til at være en middelmådig højre back. Jeg er dog overhovedet ikke i tvivl om at William nok skal arbejde sin r*v ud af bukserne, for at udfylde Lars Jacobsens støvler, men det er bare ikke hans plads, selvom han flere gange har vikarieret på pladsen.

    Selvfølgelig er dette kun for en halvårig periode, men hvilke udelandske klubber vil om et halvt år være interesseret i en midtbanespiller, der i seks måneder har spillet udelukkende højre back???

    Flygt William!!! Du har fortjent meget mere end det her. Jeg ville være ufattelig ked af at se dig forlade klubben, men det gør endnu mere ondt at se dig spilde dit talent på at lade dig føre rundt i manegen i FCK. Sådan som det i dag ser ud i FCK, så vil du aldrig blive andet end en skraldemand, der skal fylde eventuelle huller ud i en håbløs indkøbsstrategi.

    Venligst Kim....

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    719

    Re: Flygt William, og kig dig ikke tilbage!!!

    Slap dog af! Som du selv skriver, så er det for en midlertidig periode! Dette vil bare give William endnu mere hår på brystet og klargøre ham til en forhåbentligt stor karriere i FCK... ser absolut ingen problemer i det. Det er selvfølgelig ærgerligt at man tilsyneladende ikke har kunne finde en højre back, men så er det da bare super heldigt at vi har en mand som William i truppen, nu hvor midtbanen i forvejen ser overfyldt ud!!! Ro på, makker...


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    159

    Re: Flygt William, og kig dig ikke tilbage!!!

    Helt enig tag den med ro og glem aldrig at William selv har sagt
    ›at han er 100% klar til at spille denne plads. Og glem så ikke at
    ›det kun er for en kort periode til man har fundet præcis den
    ›højer back man ønsker.

    ›Dette kan ske i morgen om en uge ved udgangen af dette transfer
    ›vindue eller i vinterpausen sikkert er det at det ikke bliver
    ›permanent og desuden mener jeg netop at man har styr på indkøbspolitikken ved ikke bare at fise ud og købe den ene eller den anden tvivlsomme højre back blot for dig personer som dig mister jordforbindelsen

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    5

    Re: Flygt William, og kig dig ikke tilbage!!!

    Jeg er til dels enig med K!M - jeg er også en stor fan af William, men det er rigtigt, det bliver nok bare for en periode - men hvor lang en periode??? William er ikke højre back og han går da kold hvis han ikke får lov at vise hvad han kan på midtbanen. Men alt andet lige, så er han vel kommet endnu længere væk fra en plads på midtbanen, efter Würtz er kommet. Og så er det da meget godt at få spilletid som højre back.

    Latterligt at der ikke er fundet en ordentlig erstatning for L. Jacobsen :-( endnu....

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    >Dette vil bare give William endnu mere hår på brystet og klargøre ham til en >forhåbentligt stor karriere i FCK...

    Hvor er det lige du ser pladsen til William på vores midtbane, som en fast figur??? Forventer du helt seriøst at Ståle, i et øjeblik af evig taknemmelighed, lader William glide ind på en fast plads på midtbanen, efter at have spillet højre back i en halvårig periode??? Det sker aldrig!!! Jeg er villig til at stå ved min vurdering.. Problemet med folk herinde, er at de tit kun ser det fra klubbens og deres egen side... Jeg prøver at se nøgternt på situationen fra Williams side.

    Når tiden som højre back er slut, vil der gå noget tid før end han igen vil være på samme niveau på midtbanen. For dem af jer, der ligesom mig selv har spillet begge disse pladser, vil det være almindeligt kendt, at det er to pladser der, når alt kommer til alt, ikke har meget med hinanden at gøre.

    Så i bedste fald har vi William tilbage i topform på midten om et års tid, og den form har ikke bragt ham ind i startformationen som holdet ser ud i dag. Derfor har jeg svært ved at se, at der skulle være plads til ham om et år, hvor vi uden tvivl har købt endnu en løntung spiller til vores midtbane...

    Det er ikke de lyseste udsigter, og det er generelt for vores "egne" talenter på midtbanen. Der skal kigges MEGET langt efter en fast plads på midten...

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Efter min mening tilfører William Kvist noget af den slags ildsjæl til holdet, som ebn spiller som Peter Møller også bidrog med i sin tid - jeg vil for alt i verden ønske at han får noget mere spille tid, og hvis det bliver på højreback, så tager jeg det med også.

    William Kvist er et kanon talent! - og jeg er ikke et sekund i tvivl om at han bliver et glimrende aktiv på vores højreback - selvfølgelig skal han vendes til det, men jeg er ikke nervøs over at give Kvist tjansen som back
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Der skal godt nok ikke meget til før, at grædekonerne kommer på banen. Vi kan hurtigt blive enige om, at det ikke er optimalt med Kvist på højreback; men alternativet er jo sporadiske optrædener på midtbanen. Han var ikke blevet fast mand på midten denne sæson, om så Linderoth og Lars J. stadig var at finde i truppen.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Sådan er det at spille i FCK. Hvis jeg var William, ville jeg være glad for den plads i forsvaret efter Würtz' tilkomst.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Hvor meget skal
    ›man som ung fremadstormende stortalent finde sig i, i en klub som
    ›FCK? Hvor går grænsen mellem klubånd og risikoen for at spænde
    ›ben for sin egen karriere?
    Klubånd var noget der fandtes i firserne.
    Men med hensyn til at spænde ben for egen karriere, har jeg lidt svært ved at se, hvordan man gør det, ved at sikre sig fast spilletid. Okay, det er på en uvant, og måske forkert, position, men han havde meget langt til fast spilletid på den centrale midtbane.
    Når det så er sagt, er det jo ikke sådan, at han ikke kan rykkes hvis det utænkelige skulle ske og vi rent faktisk kom i bekneb for midtbanespillere. Både Anton og Oscar er habile erstatninger på højre back.

    ›Vi råder i FCK over det, som man vidst roligt kan kalde den
    ›stærkeste midtbane i Danmark, og sansynligvis også hele
    ›skandinavien. Med spillere som Atiba, Grønkjær, Silber og Würtz
    ›er vi godt besat
    En midtbane der, åbenbart, er så stærk, at du vælger ikke at nævne William Kvist.

    Din udtalelse omkring Hjalte, føler jeg ikke så meget grund til at kommentere.

    ›William er en klasse midtbanespiller, og nok også et af de
    ›største danske talenter på sin plads. Han er ydermere en meget
    ›ombejlet herre, ikke kun i Danmark, men også i det store udland
    ›har man fået øjnene op for det unge supertalent. William ville få
    ›meget mere spilletid og respekt i alle andre både indlanske og
    ›udelandske klubber, men han har valgt at blive i FCK.
    Det er jo altsammen rigtig nok, men jeg kan ikke se, hvor du vil hen med det.

    ›Hvad byder vi så denne altid loyale og superdygtige unge mand i
    ›FCK? Ja, da det ikke har kunnet lade sig gøre for vores
    ›(in)kompetente sportschef at finde en højreback på over et halvt
    ›år, så er det her vi finder plads til dette store midtbanetalent.
    Her hopper min kæde så af. Man kan kalde vores sportschef for meget, men inkompetent er et af de få ord, der ikke skal være ham til ære.
    Lige siden han overtog posten, har han ikke gjort andet end det rigtige. Så kan man mene, at man skulle have punget ud for Linderoth, ikke købt Berglund eller have solgt Bertolt nu. Altsammen må være op til en selv, men man kan på ingen måde bebrejde vores sportslige ledelse noget.
    At de vælger at bruge en kraft som William Kvist, fremfor at købe en middelgod back et eller andet sted, kan heller ikke ligefrem kaldes inkompetent. Man har et rigtig stort talent, man har bare ikke plads til at bruge ham.
    Man ved, han er taktisk klog, han er relativ hurtig, han er teknisk god og han går godt med i pasningsspillet. Det vælger man så til vores højre back. Jeg ser virkelig ikke problemet.

    ›Nu risikerer William så at få udskudt, eller i værste fald gå
    ›glip af den store karriere som ellers lå for hans fødder.
    Selvfølgelig gør han ikke det. Til gengæld får en regelmæssig spilletid.

    ›Selvfølgelig er dette kun for en halvårig periode, men hvilke
    ›udelandske klubber vil om et halvt år være interesseret i en
    ›midtbanespiller, der i seks måneder har spillet udelukkende højre
    ›back???
    Jeg håber inderligt på ingen.
    Jeg vil gerne selv have gavn af ham på den midtbaneplads, han er udset til at dække om et stykke tid.
    Sidst redigeret af Gandhi : 25.07.08 kl. 18:21
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    143

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Problemet med folk herinde, er at de tit kun
    ›ser det fra klubbens og deres egen side... Jeg prøver at se
    ›nøgternt på situationen fra Williams side.

    Jamen så lad os da endelig se på Williams alternativer. William har to år tilbage af sin kontrakt og han er en spiller som Ståle helt sikkert værdsætter at have i sin trup. Derfor vil jeg umiddelbart vurdere at FCK ikke vil lade ham gå for under 10 mio. kr.

    Jeg har svært ved at forestille mig at nogen dansk klub er indstillet på at betale den sum for William. Men selv hvis der var, ville det betyde at William skulle afslå at få fast spilletid på højre back, og formentlig sige farvel til større europæiske kampe, for at spille for en dårligere klub end FCK.

    Alternativt kan han gøre som Bergvold gjorde, og skifte til en mellemgod klub i en af de større udenlandske ligaer, hvor han sandsynligvis ikke kan forvente at få fast spilletid, men i stedet må indstille sig på igen at skulle sidde på bænken i de fleste kampe.

    Jeg er enig i, at det er ærgerligt at han nu er tvunget til at spille back, men du får det nærmest til at lyde som om at hans karriere går helt i stå på grund af, at han skal spille en periode i forsvaret - det tror jeg bestemt ikke på. Jeg tror tværtimod at det vil gavne ham, at han for første gang får lov til at spille fast igennem en længere periode.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    >Der skal godt nok ikke meget til før, at grædekonerne kommer på banen. Vi >kan hurtigt blive enige om, at det ikke er optimalt med Kvist på højreback; >men alternativet er jo sporadiske optrædener på midtbanen. Han var ikke >blevet fast mand på midten denne sæson, om så Linderoth og Lars J. stadig >var at finde i truppen.

    Jeg er ved at være træt af at der bliver råbt "Grædekoner", hver gang man kommer med en reel bekymring!!! Hold nu op med det! Jeg ser ikke ideen i at have et forum, hvis det kun må benyttes til at juble i... Så drop det!!!

    Desuden komenterer du lige præcis på det, som jeg skrev i forige indlæg var det store problem herinde. Prøv at lade være med at se det hele fra et egocentrisk synspunkt.. "Hvad er bedst for mig.."

    Opfordringen gik på at hvis William vil noget med sit midtbanetalent, så er FCK ikke klubben for ham. En fast plads eller bare spilletid på midten, er ikke at se langt ud i fremtiden...

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Tak for sin savlige tilkendegivelse Gandhi, dem er der ved gud langt imellem...

    Der er dog få ting jeg føler at du misforstår i mit indlæg. Du skriver:

    ›En midtbane der, åbenbart, er så stærk, at du vælger ikke at
    ›nævne William Kvist.

    Jeg nævner ham ikke af den simple grund, at jeg umiddelbart nedunder skriver at de ovenforstående spillere inkl. Hjalte, tit virker for sikre på deres pladser, da de alle er relativt løntunge og konkurrencen fra talenterne ikke får lov at eksistere.

    Derudover skriver du:
    > Man kan kalde vores sportschef for
    ›meget, men inkompetent er et af de få ord, der ikke skal være ham
    ›til ære.

    Jeg har med vilje skrevet det således: (In)kompetet. Det giver folk muligheden for selv at bedømme om en sportschef kan kaldes kompetent, når han på over et halvt år ikke er i stand til at finde en hæderlig højre back, i stedet for at misbruge en dygtig midtbanespiller på denne plads...

    Ellers tak for der nuancerede svar..

    Lad os få nogle flere af dem..

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Måske er Willy velegnet som back? Han besidder da ihvertfald 3 kvaliteter som en back bør have: Hurtighed, boldsikkerhed og gode indlæg. Om hans markeringsegenskaber overfor en fløjspiller slår til, vil tiden vise...

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #14
    Bo S. er offline Liquid Tension Experiment
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    119

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    K!M,

    I FC København skal man ikke have en stamplads foræret. Man skal arbejde benhårdt for al den spilletid man kan få. FC Københavns midtbane er så stærkt besat at han næppe ville kunne regne med mere spilletid end han fik sidste år (hvilket også var pænt meget). Som back får han lov til at spille 90 minutter hver kamp i et halvt år hvor han for alvor kan vise sine kvaliteter frem ... hvem ved, måske griber han chancen og viser back-spil i top-klasse og bliver glad for pladsen ... eller måske så ubestridte kvaliteter at han til næste forår er selvskrevet til en stamplads på den centrale eller højre midtbane han så gerne vil spille.

    I FC København tager man ikke chancen på en spiller og håber på at han udvikler sig til at have landsholdsklasse ... de skal gøre sig fortjent til det.
    Mvh
    Bo S.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    76

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Opfordringen gik på at hvis William vil noget med sit
    ›midtbanetalent, så er FCK ikke klubben for ham. En fast plads
    ›eller bare spilletid på midten, er ikke at se langt ud i
    ›fremtiden...

    Nææh men hvorfor kom du så ikke med dette indlæg for lang tid siden? For udsigten til spilletid på midten for Kvist var vel heller ikke særlig stor da Lars og Linde var i klubben??
    Jeg er, ligesom mange andre, stor fan af Kvist og hans indstilling men jeg vil ikke komme med den påstand at han bliver en dårligere spiller af 6 måneder på back-pladsen, snarere tværtimod! Om 6 måneder kan blandt andet Silber og/eller Hutch være væk på midten og så tror jeg såmænd nok at Kvist står langt fremme i køen til en plads!

    Misforstå mig ikke, jeg så meget gerne Kvist få lidt mere spilletid på midten, jeg synes bare ikke det er noget dårligt at han skal spille back i 6 måneder og jeg tror ikke det forringer hans fremtidige chance for spilletid på midtbanen!

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bergvold som den nye back?
    By spiff in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 23.11.06, 15:46
  2. Her er de nye spillere, som NCH er ude efter
    By micrask in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.06.05, 13:26
  3. Spindoktor som vores nye indkøb?
    By Lineker in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 10.03.04, 13:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •