Se afstemningsresultater: Forsvinder klebånden i Brøndby?

Stemmeafgivere
600. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jep, det hele sejler under Meulensteen

    121 20.17%
  • Jo, han har ikke styr på tropperne

    35 5.83%
  • Naturligvis, sådan går det når man rekruttere eksternt

    44 7.33%
  • Kan det undgåes?

    44 7.33%
  • Klebånden er udødelig!!!111

    188 31.33%
  • Ingen over klubben, heller ikke Meulensteen

    95 15.83%
  • Nej, Stoltheden i Brøndby er for ko"lol"sal!!11

    182 30.33%
  • Måske, men helt ærligt....who cares??

    290 48.33%
Multiple Choice Poll.
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 78

Emner: René Meulensteen anno 2007

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    René Meulensteen anno 2007

    Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Rene Meulensteen på et tidspunkt har været træner i....*trommerhvirvel*....Manch ester United (I ved - dem vi - trods Meulensteens fremragende analyse til selveste Sir Alex Ferguson - vandt over i Champions League)

    Men nu er det sådan, at Brøndbyernes IF A/S pr 20/6 2006 ansatte Meulensteen, med det ene formål, at føre klubben til tops. Siden er det gået op og ned for den nu hårdt prøvet vestegnsklub! Mest ned men som Royal League antyder ser det ud til at gå fremad.......Og med deres seneste indkøb ser der ud til at være hold i egne tro på store fremtidige bedrifter....

    Som tingene har været i Brøndby i indeværende sæson, kan man med et smil tænke tilbage på Rene Meulesteens - måske - manglende sans for realisme. Jovist har Brøndby tidligere spillet godt i Parken, men at udråbe sig selv til favorit mod FCK, at negligere Brøndbys åbenbare jydekompleks, at man i de sidste 10 kampe i SAS ligaen kun formår at vinde en kamp ud af ti, eller kun få 6 point ud af mulige 30, det kan ikke være tilfredsstillende.

    Naturligvis har Meulensteen arbejdsro, han skal trods alt være med til selv at bestemme trupsammensætningen, han skal indoktrinere sine idéer i spillerne og så videre og så videre.....men helt ærligt, mon ikke det er svært at bevare den særlige klubånd, eller klebånd om man vil, når træneren [B]hvergang han åbner munden, for at åbenbare sin store viden, ikke kan lade være med at sige Manchester United?? Det er uanset hvad han omtaler, så bliver det listet med i sætningen. Senest i mandags, hvor han oplyste - til ære for de ubegavede danske fodboldfans naturligvis - at Brøndby ikke er Manchester United, og derfor står spillerne ikke på spring *bla bla bla*

    Forsvinder klebånden ikke i Brøndby, hvis Rene Meulensteen forbliver træner?
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    50

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ›Forsvinder klebånden ikke i Brøndby, hvis Rene Meulensteen forbliver træner?
    Ifølge denne artikel er klubånden allerede taget på vintertræk. Hvem ved? Måske til varmere himmelstrøg som til Herfølge eller noget? Muarghahaha

    http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_f...icle255601.ece

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    106

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ›Forsvinder klebånden ikke i Brøndby, hvis Rene Meulensteen forbliver træner?

    Klebånd, schlebånd!!! Efter min mening et vildt overdrevet begreb, som diverse brøndby romantikere krampagtigt vælger at holde fast i. Selvfølgelig har alle klubber og virksomheder et værdisæt, som man forventer at samtlige ansatte følger. Dette gælder også i brøndby men i bund og grund handler det om at alle, spillere, frivillige, ledere og fans gør det de er der for.

    Jeg tror Meulensteen er på rette vej når han efterlyser mere professionalisme i organisationen. F.eks. burde nogle ting give sig selv. Såsom at lade være med at komme med usaglige ytringer om andre fodboldklubber og være lidt mere forsigtig i udmeldingen om klubbens målsætninger, når man ikke har en større indsigt om det spillermateriale man har til rådighed.

    Selv jeg (som brøndbyer) krummede tæer ved Meulensteens "fucking miles away...." udtalelse, men i det mindste har manden haft selvironi nok til sidenhen i et interview at se det grinagtige i sin egen udtalelse. Direkte adspurgt om klubbens målsætning siger han "we need to fucking get there.... but right now we're fucking miles away" med et skævt smil på læben.

    Jeg tror denne krise på mange måder har været sund for brøndby set i et langsigtet perspektiv. Hvis ledelsen formår at forvalte de læringer der er blevet gjort ordentligt vel at mærke.

    I bund og grund handler det om at have de bedste spillere på holdet og vinde de fleste kampe. Det er der jeg håber og forventer at brøndby bevæger sig henad nu.

    Og så man godt for min skyld tage og pakke klebånden "fucking miles away".

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    73

    Re: René Meulensteen anno 2007

    "Uden den er dansk fodbold fuckin miles away, det ved alle da."

    Hvornår og hvor sagde Møllestenen det berømte citat? Har ikke kunne finde det nogen steder?!?

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    106

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ›"Uden den er dansk fodbold fuckin miles away, det ved alle da."

    ›Hvornår og hvor sagde Møllestenen det berømte citat? Har ikke
    ›kunne finde det nogen steder?!?

    Meulensteen lidet heldige kommentar kan findes på: http://runes.echoechoplus.com/index.php?nyhed=8034

    Gengives for en god ordens skyld herunder:

    -F.C. København har købt så mange højtprofilerede spillere, men hvad formål tjener det? Hvad gavner det dansk fodbolds fremtid? Hvor skal de danske landsholdsspillere komme fra om 5-10 år, hvis det er kursen? Hvis Brøndby gik samme vej som F.C. København, ville dansk fodbold være fucking miles away. Kun ved at udvikle vores egne spillere kan vi bevare styrken og interessen for ligaen, rasede Meulensteen i gårsdagens udgave af Tipsbladet.


    Og så lidt for sjovs skyld:

    I denne artikel lægger han en selvironisk distance til sin egen udtalelse: http://www.brondby.com/article.asp?aid=39688&id=145

    Det bringer os jo lidt hen til temaet for vores første samtale til avisen her.. "We need to f*** get there"...

    - Ha ha? "We need to get there", but right now we're "miles away", griner cheftræneren med en ordentlig portion selvironi, idet han hentyder til to meget citerede udtalelser dette efterår.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    200

    Re: René Meulensteen anno 2007

    Jeg har altså aldrig rigtigt fattet den mand for hans udtalelser. Synes at det er under, at han kommer til DK og ved ikke rigtigt noget om nogle klubber herhjemme, og så efter et par måneder kommer han med en eller anden lorte udtalelse.
    For os er det jo bare gået det modsatte af, hvad han har sagt. Hvis jeg var ham, ville jeg da have fortrudt det, jeg have sagt.
    SSO Citat:

    ¤ Hvad er FCK? - Et usselt produkt af en forretning? ¤

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: René Meulensteen anno 2007

    Meulensteen overtog vel nærmest et hold, der allerede var i krise, eller i hvert fald ikke havde udvist den forventede stabilitet og de deraf følgende forventede resultater det sidste halve års tid.

    Uro på trænerfronten og ansættelsen af en total uprøvet sportschef og en ny cheftræner på en gang i kombination med ovenstående har ikke givet klubben de bedste ben at stå og gå på i denne sæson. Oven i hatten kommer salget af profiler og indkøb af erstatninger, der for en dels vedkommende næppe kunne gøre sig godt hos Viborg FF (Gio, Sigurdsson). Peguero er stadig et spørgsmålstegn. Williams ser dog lovende ud.

    Brøndby har før været i krise, men de har som regel rejst sig igen i løbet af en måneds tid eller to. Nu har de været i krise i to halvsæsoner, så hvis ikke der sker noget, så må Møllestenen nok indse, at tålmodigheden slipper op.

    Om klebånden så ligefrem er sluppet op, tjaa... det ved jeg ikke noget om. Jeg er FCK'er, så jeg aner intet om klebånd.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ››Forsvinder klebånden ikke i Brøndby, hvis Rene Meulensteen forbliver træner?

    ›Klebånd, schlebånd!!! Efter min mening et vildt overdrevet
    ›begreb, som diverse brøndby romantikere krampagtigt vælger at
    ›holde fast i. Selvfølgelig har alle klubber og virksomheder et
    ›værdisæt, som man forventer at samtlige ansatte følger. Dette
    ›gælder også i brøndby men i bund og grund handler det om at alle,
    ›spillere, frivillige, ledere og fans gør det de er der for.

    ›Jeg tror Meulensteen er på rette vej når han efterlyser mere
    ›professionalisme i organisationen. F.eks. burde nogle ting give
    ›sig selv. Såsom at lade være med at komme med usaglige ytringer
    ›om andre fodboldklubber og være lidt mere forsigtig i udmeldingen
    ›om klubbens målsætninger, når man ikke har en større indsigt om
    ›det spillermateriale man har til rådighed.

    ›Selv jeg (som brøndbyer) krummede tæer ved Meulensteens
    ›"fucking miles away...." udtalelse, men i det mindste
    ›har manden haft selvironi nok til sidenhen i et interview at se
    ›det grinagtige i sin egen udtalelse. Direkte adspurgt om klubbens
    ›målsætning siger han "we need to fucking get there.... but
    ›right now we're fucking miles away" med et skævt smil på
    ›læben.

    ›Jeg tror denne krise på mange måder har været sund for brøndby
    ›set i et langsigtet perspektiv. Hvis ledelsen formår at forvalte
    ›de læringer der er blevet gjort ordentligt vel at mærke.

    ›I bund og grund handler det om at have de bedste spillere på
    ›holdet og vinde de fleste kampe. Det er der jeg håber og
    ›forventer at brøndby bevæger sig henad nu.

    ›Og så man godt for min skyld tage og pakke klebånden
    ›"fucking miles away".

    Jeg er ganske enig med dig, men når jeres klubapparat med Per B i spidsen bliver ved med at prædike Brøndbyånd, er der vel meget forudsigeligt at masserne køber den.

    Så sent som inden vinterens sidste RL kamp var netop den helt utrolige Brøndbyånd temaet under et interview, hvor Per B blev bedt om at definere hvad der egentlig lå i den Brøndbyånd som han savnede.

    Svaret blev en være gang vand ud af ørene, hvor eksempelvis det at være fit (!!) var en del af ånden…..kendetegnende for alle de ting han remsede op var, at det var normaliteten alle trænere med rette kan forvente af deres spillere.
    På baggrund af sin manglende evne til at kunne definere noget unikt, bliver Per B spurgt om den såkaldte Bif-ånd ikke bare er en floskel der hives frem som forklaring når tingene ikke kører.
    Med Panik i stemmen får Per B fremstammet ”Jamen Brøndbyånden er noget positivt” for bagefter at erkende at han ikke helt forstod spørgsmålet.

    Det interview fangede egentlig meget godt min holdning til den såkaldte Brøndbyånd, nemlig at det er en floskel som alt for mange tror på, der sikkert virker positivt i den forstand at folk til tider kan føle sig usårlig i Bif, fordi de jo altid har noget helt specielt at falde tilbage på som vi andre ikke har – men i virkeligheden er den blot en gang ”han har jo ikke noget på” som Per B’s krampagtige forsøg på at holde fast i den afslørede.
    Brøndbyånden er ikke er meget værd i situationer hvor den virkelig skal beskytte mod stormvejr.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    106

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ›Det interview fangede egentlig meget godt min holdning til den
    ›såkaldte Brøndbyånd, nemlig at det er en floskel som alt for
    ›mange tror på, der sikkert virker positivt i den forstand at folk
    ›til tider kan føle sig usårlig i Bif, fordi de jo altid har noget
    ›helt specielt at falde tilbage på som vi andre ikke har – men i
    ›virkeligheden er den blot en gang ”han har jo ikke noget på” som
    ›Per B’s krampagtige forsøg på at holde fast i den afslørede.
    ›Brøndbyånden er ikke er meget værd i situationer hvor den
    ›virkelig skal beskytte mod stormvejr.

    Nu er hverken pressehåndtering eller selverkendelse en af Per B's stærke sider og det sidste gælder såmænd også de mest fanatiske Brøndby fans.

    Men, som sagt tror jeg at den øjeblikkelige krise har været sund for alle i og omkring Brøndby. Hvis ikke selverkendelsen om at Brøndby både sportsligt, økonomisk og størrelsesmæssigt er kørt agterud i øjeblikket kommer nu... ja så tror jeg aldrig den kommer

    Det skal dog siges at alt dette med klubånd, mv. er noget, som er bygget op hos tilhængerne over en lang årrække. Historisk set har Brøndby været i en klasse for sig i mange år indtil FCK begyndte at lege med og med de resultater klubben opnåede i start/midt 90'erne har gjort fansene "forkælede". Deraf kommer følelsen af at være en del af noget specielt. Det er ikke noget jeg tilslutter mig, men det forklarer nok en hel del.

    Det er jo lidt imod den gængse danske tankegang om at man helst ikke må tage sig selv for højtideligt og lidt selvironi fra spillere, fans, tilhængere og ledelse ville da være rart.

    Når det så er sagt vil jeg da også sige at man i nogle fraktioner af FCK's fans ser tegninger til lidt det samme. Ikke at jeg tror at det når samme dimensioner, som hos Brøndby, men FCK laver i øjeblikket nogle rigtige flotte resultater på alle områder og det kommer også til at have en effekt på mentaliteten hos mange tilhængere.

    Spørgsmålet er om ikke det er en naturlig udvikling hos klubber i hele verden at "klubånden" og "klubfølelsen" stiger i takt med de positive resultater.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ›Spørgsmålet er om ikke det er en naturlig udvikling hos klubber i
    ›hele verden at "klubånden" og "klubfølelsen"
    ›stiger i takt med de positive resultater.

    Det tvivler jeg på.

    Jeg tror snarere, at tilhængernes behov for at fable om klubånd og andre luftige værdier er noget, der vokser markant, når de sportslige resultater begynder at udeblive.

    Når det kører på skinner, er der sgu ikke nogen, der har behov for at rose sig selv på den måde. Mekanikken er sådan set forståelig nok: "Nå, men godt nok er vi til grin på en fodboldbane lige nu, men for pokker, hvor er vores klubånd og stolthed da bare intakt!" - den slags er rimelig fjernt, når man fx står på stadion og ser sit hold vinde CL-kampe.

    Fænomenet er formentlig særlig udtalt i klubber, der har prøvet nedturen fra total dominans til en halvtrist birolle - som fx i Brøndby IF netop nu.

    For at illustrere pointen grafisk har jeg udarbejdet en lille illustration, som viser, hvordan forholdet mellem sportslige resultater og klubåndssnak eksempelvis kunne tage sig ud for en klub, der de seneste 10 år er blevet stadig mere marginaliseret rent sportsligt, mens tilhængerne i samme periode er blevet mere og mere optagede af at ævle om klubånd:


    /Simon
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: René Meulensteen anno 2007

    ›For at illustrere pointen grafisk har jeg udarbejdet en lille
    ›illustration, som viser, hvordan forholdet mellem sportslige
    ›resultater og klubåndssnak eksempelvis kunne tage sig ud for en
    ›klub, der de seneste 10 år er blevet stadig mere marginaliseret
    ›rent sportsligt, mens tilhængerne i samme periode er blevet mere
    ›og mere optagede af at ævle om klubånd:

    [IMG]http://www.sidelinien.dk/forums/attachment.php?atta
    ›chmentid=2153&stc=1&d=1167306 022[/IMG]

    ›/Simon

    Det er ikke sundt for mit lyse gulvtæppe at få så stort et grin med kaffe i munden.....

    Anyway, jeg er enig i at vi nok aldrig kommer til at gakke om klubånd på samme måde.
    Alene det faktum at vi er en klub der bygger vores succes på en mere moderne tilgang til fodbold, hvor det jo som vores Bif-ven ganske rigtigt påpeger er det penge, sportslige muligheder og andre mere håndfaste kriterier der tiltrækker de spillere der gør en forskel - og ikke floskler som unik klubånd, hvilket sikkert ikke tæller ret højt når spillerne skal vælge klub i 2007.

    Men der er sikkert en pointe i, at alle fangrupperinger konstruere en virkelighed omkring sig, der diferencerer sig noget for virkeligheden - vores er så ikke lige klubånd men måske noget med hvor favnene vi er som klub, hvor meget prof ledelse kan retfærdigøre på bekostning er naiv sportslig prioritering eller noget helt tredie.
    Vi kan jo se det i mange andre sammenhænge hvordan eksempelvis vores virksomheder har behov for at definere sig i forhold til omverenden, måske ikke altid helt virkelighedsrealistisk - Hvorfor skulle vi være pletfire her?

    Anyway, ovenpå den gang lommepsykologi tilbage til virkeligheden, for jeg har jo et lyst gulvtæppe der skal reddes.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    106

    Re: René Meulensteen anno 2007

    Hahaha.... fin lille graf der :o) men jeg vil nu alligevel tillade mig at pille lidt ved nogen af pointerne i dit indlæg.

    ›Fænomenet er formentlig særlig udtalt i klubber, der har prøvet
    ›nedturen fra total dominans til en halvtrist birolle - som fx i
    ›Brøndby IF netop nu.

    Denne tese ville holde vand hvis nu de sportslige resultater var udeblevet over en længere periode. Men faktum er at BIF rent faktisk har haft ok success i Europa og har formået at holde fast i FCK med det yderste af neglene lige indtil nuværende sæson. Så at reducere BIF til at have en halvtrist birolle er nok lige groft nok. Med undtagelse af indeværende sæson selvfølgelig.

    ›For at illustrere pointen grafisk har jeg udarbejdet en lille
    ›illustration, som viser, hvordan forholdet mellem sportslige
    ›resultater og klubåndssnak eksempelvis kunne tage sig ud for en
    ›klub, der de seneste 10 år er blevet stadig mere marginaliseret
    ›rent sportsligt, mens tilhængerne i samme periode er blevet mere
    ›og mere optagede af at ævle om klubånd:

    Problemet er bare at snakken om klubånd og klubfølelse med videre har været der hele tiden. Også under BIF's storhedstid. Eneste grund til at man lægger mere mærke til det nu er at det fremstår lettere ynkeligt at stå og klynke om klubånd og klubfølelse når man besætter en syvende plads i ligaen.

    Næh du, hvis det står til mig skal spillere, trænere og ledelsen bare holde kæft og gøre deres arbejde. Det arbejde, som de bliver særdeles godt betalt for og så overlad den ævl og bævl om klubånd til de fans der har lyst til det.

    Men jeg mener altså stadig at man kan se den spæde start til noget lignende i FCK. Allerede nu florerer der retorik som stolthed, ære, sublime, mv. i visse fankredse og sådan noget breder sig altså.

    Men som sagt.... jeg tror næppe det når ud på brøndby dimensioner, netop fordi klubben er bygget op på et helt andet fundament end brøndby er.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: René Meulensteen anno 2007


    ›Problemet er bare at snakken om klubånd og klubfølelse med videre
    ›har været der hele tiden. Også under BIF's storhedstid. Eneste
    ›grund til at man lægger mere mærke til det nu er at det fremstår
    ›lettere ynkeligt at stå og klynke om klubånd og klubfølelse når
    ›man besætter en syvende plads i ligaen.
    Som jeg læser /Simons teori går den på, at den svulstige og klæbrige retorik har sin begyndelse under sportslige medgangstider. Men den bryder først ud i lys lue, når holdet kommer ned i en bølgedal. Der opstår en form for en stemningsudgave af "Hvad udadtil tabes, skal indadtil vindes", og det hele kapper over i "blod og ære"-ævl. Sådan lidt alá: "Det er muligt at vi ikke vinder mange kampe, men vores stolthed og ære er til gengæld ægte og enorm, og den taber vi aldrig!" Eller noget i den stil :)

    ›Næh du, hvis det står til mig skal spillere, trænere og ledelsen
    ›bare holde kæft og gøre deres arbejde. Det arbejde, som de bliver
    ›særdeles godt betalt for og så overlad den ævl og bævl om klubånd
    ›til de fans der har lyst til det.
    Ening.

    Men jeg mener altså stadig at man kan se den spæde start til
    ›noget lignende i FCK. Allerede nu florerer der retorik som
    ›stolthed, ære, sublime, mv. i visse fankredse og sådan noget
    ›breder sig altså.
    Absolut. Det er bare at se på teksterne på mange af de nye sange, der er blevet introduceret de seneste par sæsoner. "Stolhed, død og ære" har bestemt gjort sit indtog i Parken. Men giv os et par sæsoner mere med stor succes og så et par med fiasko, så er jeg overbevist om, at det først går helt over gevind :)

    Vh. Fuego
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: René Meulensteen anno 2007

    Noget af min københavnske selvforståelse går ud på, at vi lider af storhedsvanvid, idet København i virkeligheden blot er en lille fisk blandt bittesmå fisk. Derfor er vi kun "store" blandt de små. Det er da komisk og sejt.

    Når vi så oven i købet ikke engang kan være suveræn blandt de små, så bliver det så pinligt, at det gør ondt.

    8.-pladserne... humoren var eneste plaster, men hold kæft, hvor var det sjovt. For sjov og alvor er nu bedst, hvis de bliver krydret med hinanden. Altså en smule alvor/sandhed/mening i humoren. Eller at tage modgang knapt så tungsindigt. Derfor opstod nogle af de sjoveste chants dengang, vi lå nummer 8.

    København er heldigvis ved at indtage sin naturlige position som suveræn i DK (både spille-, point- og målmæssigt). Derfor er den københavnske humor lidt gået fra det sjove selvironiske til det kedelige hånende. Humoren i dag er ikke lige så sjov, som den var "dengang" imo. Men alligevel er det sjovere at være københavner.

    Fordi det nu engang er sjovest at vinde.

    En optimal cocktail er måske, at København opnår sportslig succes i DK, men får mesterslag i CL? Så kan vi både smerte og succes, og det bliver derfor aldrig "kedeligt", og vi bliver ikke (alt for) forvente.

    Meget belejeligt, da København nok aldrig vinder CL 10 år i træk med "skandinaviske" spillere. Derfor er der ikke den store risiko for, at københavnerne bliver totalt forvente i Europa, som vi er ved at være det i DK.
    Thomas L

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: René Meulensteen anno 2007

    Okay - jeg ved så godt lidt om klebånden, selvom jeg er plastikfan... hehe.

    Seriøst: Klubånd, holdånd etc. er noget alle har - også i forhold til det eller de fodboldklubber man holder af, om det så er forbi man bare er fan, eller at man måske ligefrem spiller for den. Sådan er det bare. Den viser sig bl.a. ved, at man stadig holder af og med klubben, når der er nedgangstider. Tro mig, som KB'er siden 1979, kan jeg roligt tale med om det... 8-)

    På den baggrund er jeg overhovedet ikke i tvivl om at f.eks. Thomas Rytter stadig holder med FCK og Lyngby inderst inde, selvom han spiller for Brøndby (som han naturligvis også holder med), og at Peter Møller stadig har et varmt forhold til AaB og Brøndby udover FCK. Spillerne er jo professionelle, og vil naturligvis oparbejde et positivt tilhørsforhold til den klub, de spiller for. Vi andre mere almindelige dødelige oparbejder jo som regel også en team spirit for vores arbejdsplads - også når vi skifter til en ny arbejdsplads.

    Når man så ser udover det danske fodboldkort, så er forskellen på Brøndbys folk og fans og os andre bare, at vi andre aldrig har haft det store behov for at tale om og fremhæve den - og da slet ikke ligefrem markedsføre vores klub på baggrund af klubånden.

    Det er derfor, at det er så kvalmt for os andre, når vi gang på gang på gang skal høre om "den særlige ånd" i Brøndby. For den er sq langt fra specielt særlig for deres vedkommende. Den er der sq også i alle andre klubber - ellers var det jo ikke en klub.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. In your face, Meulensteen
    By Geo in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 01:03
  2. Bliver Meulensteen fyret, hvis..
    By spiff in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 29.10.06, 18:10
  3. Meulensteen i Brøndby
    By fckfreak in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 26.06.06, 14:24
  4. Startopstilling anno sæsonstart 2006/2007
    By Insider in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 07.06.06, 07:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •