Citat Oprindeligt indsendt af Kenney;73515[I
4][/I]Til gengæld skal VAR ikke blande sig, hvis offsiden er et par cm (hvilket vel så er at tvivl kommer (linje)dommeren til gode).
Det tror jeg simpelthen ikke passer. Der er talrige eksempler - både herhjemme og i udlandet - på, at VAR har omstødt offsidekendelser i forbindelse med mål, fordi enten forsvarsspiller eller angriber var et mulehår tættere på baglinien end modstanderen. Det giver jo heller ikke mening at lave et VAR-slack på et par centimeter, da det så bare flytter problemet de selv samme par centimeter. I den aktuelle sag må vi bare erkende, at det er knaldgodt dømt. De fleste af os - mig selv inklusive - så den klart offside, fordi Ohi tydeligvis var længere fremme end bageste forsvarsspiller, men det viste sig jo at være markant sværere at bevise, at han var tættere på målet end bolden, da afleveringen faldt. Det kan jeg i hvert fald ikke afgøre, at han var, ud fra de viste billeder, og det tror jeg heller ikke folk i VAR-vognen har kunnet. Faktisk er jeg efterfølgende blevet overbevist om, at han var Onside. Men fuck det! De tabte alligevel. :-D