Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet af kampen?

Stemmeafgivere
44. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    29 65.91%
  • Uafgjort

    2 4.55%
  • Silkeborg vinder

    13 29.55%
Viser resultater 1 til 15 af 64

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,562

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi har, mig bekendt, ikke hørt fra dommerne, men når de deler billederne fra VAR-rammet, er det vel fordi, at de kan stå inde for resultatet. Han bliver de facto dømt onside, når de trækker linierne, som de gør.

    Jeg ved ikke, hvor Kenney har fået sit billede fra. Det er noget skarpere, end den video jeg kan finde online, og alligevel er kvaliteten tvivlsom. Jeg har et principielt problem med at dømme disse meget snævre offside-situationer på baggrund af uskarpe billeder med skæve/obstruerede vinkler, og når bolden kan bevæge sig op til 70 cm hver frame ved 50 fps.

    Michael Johansen har tidligere ikke villet sætte tal på usikkerheden, men har også udtalt, at 10 cm er meget, når der tales offside. Det sidste forholder jeg mig skeptisk til, når vi i Danmark har valgt en discountløsning til VAR.
    Der kan vel ikke være ret meget at diskutere. Dommerne dømte mål - det kan VAR ikke vise er forkert (faktisk tror VAR, at det er korrekt) - Færdig.

    Man kan sige, at hvis dommerne havde dømt offside, SÅ kunne der være opstået lidt kontrovers, fordi så ville VAR snævert og usikkert mene at dommeren tog fejl, og så ville en annullering af målet være mærkeligt, fordi VAR jo siger onside - men en omgørelse af dommen ville også være lidt sketchy, fordi det er så usikkert.

    Men når både dommer og VAR tror der er mål, og vi i øvrigt gerne vil (eller i hvert fald tidligere ville) give angriberen "benefit of the doubt" - så er der jo bare mål. Det kan der altså ikke siges ret meget til - også selvom jeg selv var rasende, fordi jeg synes, der var klar offside (men jeg tog fejl, for den er i hvert fald ikke klar). Og så er jeg heller ikke helt så rasende længere, nu de alligevel tabte :-D Så er det lidt nemmere at bevare objektiviteten....
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,332

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Men når både dommer og VAR tror der er mål, og vi i øvrigt gerne vil (eller i hvert fald tidligere ville) give angriberen "benefit of the doubt" - så er der jo bare mål.
    Når dommeren dømmer skal tvivl stadig komme angriberen til gode. Samme princip gælder ikke for VAR, hvor princippet er at VAR skal vurdere om det der er dømt er åbenlyst forkert og intervenere på den baggrund. Noget som jeg i princippet ikke bryder mig så meget om. Til gengæld skal VAR ikke blande sig, hvis offsiden er et par cm (hvilket vel så er at tvivl kommer (linje)dommeren til gode).

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney;73515[I
    4][/I]Til gengæld skal VAR ikke blande sig, hvis offsiden er et par cm (hvilket vel så er at tvivl kommer (linje)dommeren til gode).
    Det tror jeg simpelthen ikke passer. Der er talrige eksempler - både herhjemme og i udlandet - på, at VAR har omstødt offsidekendelser i forbindelse med mål, fordi enten forsvarsspiller eller angriber var et mulehår tættere på baglinien end modstanderen. Det giver jo heller ikke mening at lave et VAR-slack på et par centimeter, da det så bare flytter problemet de selv samme par centimeter. I den aktuelle sag må vi bare erkende, at det er knaldgodt dømt. De fleste af os - mig selv inklusive - så den klart offside, fordi Ohi tydeligvis var længere fremme end bageste forsvarsspiller, men det viste sig jo at være markant sværere at bevise, at han var tættere på målet end bolden, da afleveringen faldt. Det kan jeg i hvert fald ikke afgøre, at han var, ud fra de viste billeder, og det tror jeg heller ikke folk i VAR-vognen har kunnet. Faktisk er jeg efterfølgende blevet overbevist om, at han var Onside. Men fuck det! De tabte alligevel. :-D
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,332

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det tror jeg simpelthen ikke passer. Der er talrige eksempler - både herhjemme og i udlandet - på, at VAR har omstødt offsidekendelser i forbindelse med mål, fordi enten forsvarsspiller eller angriber var et mulehår tættere på baglinien end modstanderen. Det giver jo heller ikke mening at lave et VAR-slack på et par centimeter
    Det er set i praksis tidligere. Samtidig har jeg fået det bekræftet fra Michael Johansen der har skrevet "Har vi et par centimeter forskel på linjerne (storetåen), så blander VAR sig ikke." til mig. Det kan selvfølgelig godt være, de gør det anderledes i udlandet.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,581

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Super fint at SIF vandt Pokalfinalen i henhold til det kommende program i Suppen.

    Nuvel tror jeg stadig både SIF og AGF taber i weekenden til FCN og FCM, da de har trætte ben, men mon ikke SIF, som vi ikke skal møde mere kan drille de andre i de resterende 3 kampe efter, oven på deres Pokal triumf. Det må alt andet en lige give dem et skud selvtillid. AGF er jo helt væk. Så der må der vel være 3 sikre point for både os, FCM og BIF.

    Men okay, det kræver hvertfald vi ikke taber på Søndag mod BIF. Taber vi er det slut.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    566

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    AGF er jo helt væk. Så der må der vel være 3 sikre point for både os, FCM og BIF.
    Mon ikke Uwe skal have dem hevet op til at spille med hvis han selv skal overleve. De var så overbeviste om den pokal at de var parat til at se igennem fingre med alt andet. Nu smed de den derimod så mon ikke at de i skuffelsens stund kommer i tanke om at de endnu ikke har sejret i slutspillet og lige er blevet klædt af 7-2. Jeg har svært ved at se Uwe overleve at svaret på skuffelsen er at gå på tidlig ferie.
    /Ronni
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,497

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Mon ikke Uwe skal have dem hevet op til at spille med hvis han selv skal overleve. De var så overbeviste om den pokal at de var parat til at se igennem fingre med alt andet. Nu smed de den derimod så mon ikke at de i skuffelsens stund kommer i tanke om at de endnu ikke har sejret i slutspillet og lige er blevet klædt af 7-2. Jeg har svært ved at se Uwe overleve at svaret på skuffelsen er at gå på tidlig ferie.
    /Ronni
    Overleve? Du mener, han er i fare for at blive fyret i AGF?

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    566

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Overleve? Du mener, han er i fare for at blive fyret i AGF?
    Hvis vi leger med tanken at han går slutspillet igennem uden sejr og har tabt finalen til SIF oveni, vil jeg bestemt ikke
    udelukke at stemningen vender og han bliver fyringstruet. Jeg tænker at de resterende kampe for dem skal pege fremad, går de på ferie nu, tror jeg ikke at han starter op efter ferien.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,198

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Super fint at SIF vandt Pokalfinalen i henhold til det kommende program i Suppen.

    Nuvel tror jeg stadig både SIF og AGF taber i weekenden til FCN og FCM, da de har trætte ben, men mon ikke SIF, som vi ikke skal møde mere kan drille de andre i de resterende 3 kampe efter, oven på deres Pokal triumf. Det må alt andet en lige give dem et skud selvtillid. AGF er jo helt væk. Så der må der vel være 3 sikre point for både os, FCM og BIF.

    Men okay, det kræver hvertfald vi ikke taber på Søndag mod BIF. Taber vi er det slut.
    Ja pokalen gik også, som jeg håbede. Man ved selvfølgelig aldrig, om tingene går som man regner med, men med et nederlag så tænker jeg, at AGF er nødt til at yde en ordentlig indsats i weekenden mod FCM for deres fans. Havde de vundet så var de i hvert fald ikke mødt mentalt op i Herning, da hele Aarhus havde ligget vandret hele weekenden. Det kan være, at SIF til gengæld bliver en walkover for Farum, hvilket vil være skidt. Men Kent Nielsen er trods alt så meget en mand af principper, at jeg trods alt forventer, at de stiller fornuftigt op og prøver at yde lidt modstand.

    Når det er sagt, så tror jeg desværre heller ikke, at hverken AGF eller SIF kan tage point denne runde.


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (14.04.22 kl.16)
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 15.04.22, 17:33
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 19:06
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 20.03.17, 13:04
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(23.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 24.09.12, 18:09
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •