Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet af kampen?

Stemmeafgivere
44. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    29 65.91%
  • Uafgjort

    2 4.55%
  • Silkeborg vinder

    13 29.55%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 64

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    272

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Efter et have set VAR ikke skride ind til FCMs favør, så er jeg nærmest ude at sige det ikke kun er held, men noget uldent blandt nogle VAR dommere med et gult hjerte....

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    321

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Craz_ Se meddelelser
    Hvis bolden spilles bagud er der ikke off side.

    Men hader VAR uanset hvad

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,579

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Hvis bolden spilles bagud er der ikke off side.

    Men hader VAR uanset hvad
    Huh?. Den bliver der hellere ikke spillet bagud?. Nu så jeg lige forklaring fra Tøffe, man måler på foden ??, fordi hans knæ og overkrop er da foran så det måler man ikke på?. Det har jeg da tydeligt set på andre VAR kendelser at man gør. Og hvis man måler på foden, så kan man da slet ikke se foden på de bagerste spiller på de billeder der??

    Kæmpe bommert fra VAR i min bog, medmindre der er kommet nye regler... alt for random

    Og så var der også lige skubbet til Dalsgaard.
    Sidst redigeret af EraZ : 05.05.24 kl. 20:05

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    618

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Huh?. Den bliver der hellere ikke spillet bagud?
    Måske ikke men fra den måling jeg så på TV var han lige et kussehår bag ved ham der aflevere bolden.

    Og ifølge Kenn Hansens guide “Der er nogle situationer, som man aldrig kan være offside i: Når man er bagved bolden i afleveringsøjeblikket”

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2018-06...ge-kenn-hansen

    Så på baggrund er det korrekt at scoringen får lov at stå
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,237

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Neestrup skal bare forsætte den kynisme stil de næste 5 kampe. Derefter kan vi se på spillestilen.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Jeg tænker, at den 3-4-3, vi har set i udekampene mod Silkeborg i denne sæson, kunne blive aktuel igen på Brøndby Stadion på søndag – med Falk ved siden af Clem i stedet for Mattsson. Af flere grunde:

    1. Den giver os lidt mere kompakthed – både når vi forsvarer dybt, men især når vi presser højt. De to kampe på udebane mod Silkeborg i foråret er dem, hvor presspillet har fungeret allerbedst. I vores 4-3-3 er det normalt de to 8'ere, som skal presse bredt på modstandernes backs i boldside, hvilket gør os sårbare centralt, hvis modstanderne formår at spille igennem vores pres. Men i 3-4-3 kan vi slippe de to wingbacks løs og presse back mod back i boldside uden at efterlade holdet helt så sårbart pga. de tre stoppere.

    2. Jeg synes, at det klæder vores opbygningsspil at spille med to sideordnede centrale midtbanespillere. I Brøndby ville det være Falk ved siden af Clem i udgangspunktet, men som vi så i dag (og i Manchester tidligere på sæsonen), kan Diks også træde frem fra bagkæden ved siden af Clem, og dermed kan Falk skubbes op i mellemrummet, hvor vi ved, at han kan gøre rigtig ondt på modstanderen. Den taktiske fleksibilitet kan jeg godt lide. Lidt for ofte i denne sæson har det været for nemt for vores modstandere at dæmme op for den enlige 6'er og bringe os i undertal centralt, især fordi Nees ofte har foretrukket meget offensive 8'ere, som enten ikke er særligt glade for eller særligt dygtige (eller begge dele) til at falde ned i banen og være med til at bygge op.

    3. Vores stoppere skal ikke forsvare helt så store områder i duellerne mod Brøndbys tre forreste. Her tænker jeg selvfølgelig især på Suzuki. Vi kan bedre dæmme op for deres wingbacks ved at spille mand-mand, og vi risikerer ikke at ende i undertal (fire vs. fem) på sidste linje.
    Sidst redigeret af Dane : 05.05.24 kl. 20:34
    Mvh.
    Dane

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,768

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Jeg tror mindre kan gøre det og at som minimum BIF, FCM og FCN kommer til at tage point fra hinanden uden at et af holdene vinder deres resterende kampe.

    Derover er det set før topholdet i deres sidste kamp dummede sig. Selv hvis FCM og FCK vinder i dag så kan BIF måske ikke leve med uafgjort runden efter mod FCK, da de jo så allerede kan være fortrængt fra 1.pladsen..eks møder FCM jo AGF 3 dage efter pokalfinalen og vinder FCM der så er BIF bagefter på point, så presset er langt fra kun på os og 100 pct sejre.
    Vinder vi og FCM i dag ser topstriden ekstremt spændende ud og alt kan ske.
    Det er i hvert fald vanvittigt at med 4 kampe igen, så er der reelt 4 hold som selv kan afgøre det:

    FCN:
    Hj imod Silkeborg
    Ude inod Brøndby
    Hj FCM
    Ude FCK

    FCM:
    Hj AGF
    Ude FCK
    Ude FCN
    Hj Silkeborg

    BØF:
    Hj FCK
    Hj FCN
    Ude SIF
    Hj AGF

    FCK:
    Ude BØF
    Hj FCM
    Ude AGF
    Hj FCN

    Jeg tænker at Brøndby faktisk har det nemmeste program, hvorimod vi med sejre i de to næste kampe måske kan tåle at tabe point i en af de sidste kampe. Vild vild afslutning
    Sidst redigeret af superestrella : 06.05.24 kl. 06:17

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Så på baggrund er det korrekt at scoringen får lov at stå
    Nu viser billederne jo ikke tydeligt, at Ohi er bag bolden (og det er nok den bedste begrundelse for at lade målet stå). Tværtimod ser det, for mig, ud som om, at VAR-rummet har trukket linien gennem bolden: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...her-er-beviset

    Linien for Ohi er trukket ved hans fødder, selvom knæet klart er længere fremme og overkrop samt hoved formentlig også er.

    For mig ligner det endnu et VAR fuck-up.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    618

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nu viser billederne jo ikke tydeligt, at Ohi er bag bolden (og det er nok den bedste begrundelse for at lade målet stå). Tværtimod ser det, for mig, ud som om, at VAR-rummet har trukket linien gennem bolden: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...her-er-beviset

    Linien for Ohi er trukket ved hans fødder, selvom knæet klart er længere fremme og overkrop samt hoved formentlig også er.

    For mig ligner det endnu et VAR fuck-up.
    Vinklen er for skæv til at jeg synes man med sikkerhed kan sige om hoved/knæ er længere fremme end foden… og det er vel også fair at lave stregen midt i bolden? Reelt burde man sætte den for enden (tættest mod mål) for at lave sammenligningen så kan ikke se det skulle snyde FCM?

    Til sidst skriver du selv “ligner”. Men så længe der ikke er bevis for modsatte må dommen stå. Ligesom vi selv synes i agf kampen
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Til sidst skriver du selv “ligner”. Men så længe der ikke er bevis for modsatte må dommen stå.
    Jeg er ikke uenig. Problemet for mig er, at Ohi bliver dømt onside, hvor begrundelsen burde være, at billederne ikke er tydelige nok.

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,331

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er ikke uenig. Problemet for mig er, at Ohi bliver dømt onside, hvor begrundelsen burde være, at billederne ikke er tydelige nok.
    Hvis billederne ikke er tydelige nok skulle der netop ikke dømmes offside, da situationen ikke blev vurderes som offside på banen.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis billederne ikke er tydelige nok skulle der netop ikke dømmes offside, da situationen ikke blev vurderes som offside på banen.
    Jeg er enig. Men ikke at dømme ham offside pga. uklare billeder, er ikke det samme som at dømme ham onside - som var tilfældet. Resultatet er det samme, men det er to forskellige begrundelser. Og medmindre at VAR-rummet har haft adgang til bedre billeder, end der er vist på tv, forholder jeg mig meget kritisk til vurderingen af Ohi, som værende onside.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,331

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er enig. Men ikke at dømme ham offside pga. uklare billeder, er ikke det samme som at dømme ham onside - som var tilfældet. Resultatet er det samme, men det er to forskellige begrundelser. Og medmindre at VAR-rummet har haft adgang til bedre billeder, end der er vist på tv, forholder jeg mig meget kritisk til vurderingen af Ohi, som værende onside.
    Så er jeg bedre med. Synes også det ser mærkeligt ud, men samtidig ender vinklerne hurtigt med at snyde. Samtidig skal stregen trækkes fra bolden, hvilket også gør det sværere at ramme den helt rigtige frame. I det her tilfælde er der ikke bedre billeder tilgængelige, så det bliver dømt ud fra det, der er tilgængeligt og umiddelbart ser det korrekt ud: https://i.imgur.com/r30mnn7.jpeg (vist i det 60. minut).

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    363

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg tænker, at den 3-4-3, vi har set i udekampene mod Silkeborg i denne sæson, kunne blive aktuel igen på Brøndby Stadion på søndag – med Falk ved siden af Clem i stedet for Mattsson. Af flere grunde:

    1. Den giver os lidt mere kompakthed – både når vi forsvarer dybt, men især når vi presser højt. De to kampe på udebane mod Silkeborg i foråret er dem, hvor presspillet har fungeret allerbedst. I vores 4-3-3 er det normalt de to 8'ere, som skal presse bredt på modstandernes backs i boldside, hvilket gør os sårbare centralt, hvis modstanderne formår at spille igennem vores pres. Men i 3-4-3 kan vi slippe de to wingbacks løs og presse back mod back i boldside uden at efterlade holdet helt så sårbart pga. de tre stoppere.

    2. Jeg synes, at det klæder vores opbygningsspil at spille med to sideordnede centrale midtbanespillere. I Brøndby ville det være Falk ved siden af Clem i udgangspunktet, men som vi så i dag (og i Manchester tidligere på sæsonen), kan Diks også træde frem fra bagkæden ved siden af Clem, og dermed kan Falk skubbes op i mellemrummet, hvor vi ved, at han kan gøre rigtig ondt på modstanderen. Den taktiske fleksibilitet kan jeg godt lide. Lidt for ofte i denne sæson har det været for nemt for vores modstandere at dæmme op for den enlige 6'er og bringe os i undertal centralt, især fordi Nees ofte har foretrukket meget offensive 8'ere, som enten ikke er særligt glade for eller særligt dygtige (eller begge dele) til at falde ned i banen og være med til at bygge op.

    3. Vores stoppere skal ikke forsvare helt så store områder i duellerne mod Brøndbys tre forreste. Her tænker jeg selvfølgelig især på Suzuki. Vi kan bedre dæmme op for deres wingbacks ved at spille mand-mand, og vi risikerer ikke at ende i undertal (fire vs. fem) på sidste linje.
    Rent enig. Selv hvis Lerager er tilbage, så vil jeg nok have ham på bænken. Har trods alt nu været ude i 3 kampe. En anden fordel kunne også være noget som Brøndby måske ikke helt forventer og vi dermed kommer med noget overraskenden. Er dog ekstremt meget i tvivl om, hvordan de to næste kampe skal angribes. Godt det ikke er mig der er træner.
    - Torben

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,579

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF - F.C. København 5/5-24 kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Rent enig. Selv hvis Lerager er tilbage, så vil jeg nok have ham på bænken. Har trods alt nu været ude i 3 kampe. En anden fordel kunne også være noget som Brøndby måske ikke helt forventer og vi dermed kommer med noget overraskenden. Er dog ekstremt meget i tvivl om, hvordan de to næste kampe skal angribes. Godt det ikke er mig der er træner.
    Taktisk bliver det sgu en svær nød at knække for Nees. Alene hjemmebane fordelen gør de vil komme ekstra motiveret ud.

    Jeg tror seriøst vi støder ind i kontra kniven med Suzuki, hvis vi vælger samme taktik som mod SIF. Jeg ved sgu ikke, så ja godt jeg ikke er træner. Jeg er nok mere på den taktik at gøre det til en uskøn kamp og så en mere solid 4-4-2 eller Europa taktik med Claesson på banen. Vi skal virkelig stå solidt i kæderne, og så bare håbe på vi er kyniske på de 3-4 muligheder vi får.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (14.04.22 kl.16)
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 15.04.22, 17:33
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 19:06
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 20.03.17, 13:04
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(23.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 24.09.12, 18:09
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •