Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
Jeg tænker, at den 3-4-3, vi har set i udekampene mod Silkeborg i denne sæson, kunne blive aktuel igen på Brøndby Stadion på søndag – med Falk ved siden af Clem i stedet for Mattsson. Af flere grunde:

1. Den giver os lidt mere kompakthed – både når vi forsvarer dybt, men især når vi presser højt. De to kampe på udebane mod Silkeborg i foråret er dem, hvor presspillet har fungeret allerbedst. I vores 4-3-3 er det normalt de to 8'ere, som skal presse bredt på modstandernes backs i boldside, hvilket gør os sårbare centralt, hvis modstanderne formår at spille igennem vores pres. Men i 3-4-3 kan vi slippe de to wingbacks løs og presse back mod back i boldside uden at efterlade holdet helt så sårbart pga. de tre stoppere.

2. Jeg synes, at det klæder vores opbygningsspil at spille med to sideordnede centrale midtbanespillere. I Brøndby ville det være Falk ved siden af Clem i udgangspunktet, men som vi så i dag (og i Manchester tidligere på sæsonen), kan Diks også træde frem fra bagkæden ved siden af Clem, og dermed kan Falk skubbes op i mellemrummet, hvor vi ved, at han kan gøre rigtig ondt på modstanderen. Den taktiske fleksibilitet kan jeg godt lide. Lidt for ofte i denne sæson har det været for nemt for vores modstandere at dæmme op for den enlige 6'er og bringe os i undertal centralt, især fordi Nees ofte har foretrukket meget offensive 8'ere, som enten ikke er særligt glade for eller særligt dygtige (eller begge dele) til at falde ned i banen og være med til at bygge op.

3. Vores stoppere skal ikke forsvare helt så store områder i duellerne mod Brøndbys tre forreste. Her tænker jeg selvfølgelig især på Suzuki. Vi kan bedre dæmme op for deres wingbacks ved at spille mand-mand, og vi risikerer ikke at ende i undertal (fire vs. fem) på sidste linje.
Rent enig. Selv hvis Lerager er tilbage, så vil jeg nok have ham på bænken. Har trods alt nu været ude i 3 kampe. En anden fordel kunne også være noget som Brøndby måske ikke helt forventer og vi dermed kommer med noget overraskenden. Er dog ekstremt meget i tvivl om, hvordan de to næste kampe skal angribes. Godt det ikke er mig der er træner.