Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen i aften?

Stemmeafgivere
34. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    25 73.53%
  • Uafgjort

    4 11.76%
  • AGF vinder

    5 14.71%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 58

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    364

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Når klippet bliver spillet baglæns er det for mig tydeligt at han rammer den med hånden. Det skift i boldens retning/vinkel, kan jeg se ikke se opstå uden kontakt til hånden.

    Men ja, det er ikke et 100% bevis. Præcis som med mållinjen. Derfor er det jo helt skørt at de kan dømme mål, men ikke hands. Er der ikke dokumentation, skal de undlade begge domme. Ellers sidder de jo bare og gætter, ligesom os andre.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    573

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er uenig. fra minut 4:12 se boldens fart og hvordan bolden bare stopper samt hans håndbevægelse. Det er ikke naturligt.

    Men fair nok du ser det anerledes.
    Den rammer ham helt sikkert, men jeg ser det som maven, når jeg spoler videoen langsomt igennem. Men altså, det kan lige så godt være hånden, men min pointe er bare, at når VAR ikke 100% kan se, det er hånden, så kan de jo ikke dømme det. De skal så heller ikke dømme mål, når de ikke 100% kan se det, og det kan man ikke fra de vinkler, vi har set indtil videre. Og det er vel det, alle fodboldsfans generelt er frustrerede over - linjen er simpelthen ikke tydelig og afhænger af den enkelte VAR-dommer, og så vil jeg sgu hellere have, at det bare er dommeren på banen, der dømmer.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,563

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Den rammer ham helt sikkert, men jeg ser det som maven, når jeg spoler videoen langsomt igennem. Men altså, det kan lige så godt være hånden, men min pointe er bare, at når VAR ikke 100% kan se, det er hånden, så kan de jo ikke dømme det. De skal så heller ikke dømme mål, når de ikke 100% kan se det, og det kan man ikke fra de vinkler, vi har set indtil videre. Og det er vel det, alle fodboldsfans generelt er frustrerede over - linjen er simpelthen ikke tydelig og afhænger af den enkelte VAR-dommer, og så vil jeg sgu hellere have, at det bare er dommeren på banen, der dømmer.
    Jeg ved sgu hellere ikke snart hvad jeg skal tænke om alt det VAR show efterhånden. Jeg var ellers meget begejstret for det da det kom, men her nogle år efter er jeg sgu ved at trække i land. Det er jo alt for dårlig uddannet VAR dommere til at teknikken ikke er på plads.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #34
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    387

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    VAR eller ej, så troede jeg rent faktisk at der var "mål linje teknologi" i SL via chip i bolden og ikke kamera teknologi. Dvs. chip i bolden sender signal til dommerens ur der vibrerer når bolden har krydset stregen.

    Er det mig der er helt galt afmacheret eller findes den teknologi ikke? Altså jeg ved godt nu at det tilsyneladende ikke eksisterer i SL, men er det ikke en væsentlig bedre og potentielt billigere teknologi end at skulle installere kameraer på alle mål/mål linjer?

    EDIT: GoalRef og/eller Cairos GLT below:
    https://www.slashgear.com/1465737/ho...ccer-football/
    Sidst redigeret af Django : 29.04.24 kl. 10:27

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,517

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    VAR eller ej, så troede jeg rent faktisk at der var "mål linje teknologi" i SL via chip i bolden og ikke kamera teknologi. Dvs. chip i bolden sender signal til dommerens ur der vibrerer når bolden har krydset stregen.

    Er det mig der er helt galt afmacheret eller findes den teknologi ikke? Altså jeg ved godt nu at det tilsyneladende ikke eksisterer i SL, men er det ikke en væsentlig bedre og potentielt billigere teknologi end at skulle installere kameraer på alle mål/mål linjer?

    EDIT: GoalRef og/eller Cairos GLT below:
    https://www.slashgear.com/1465737/ho...ccer-football/
    Lyt til forrige afsnit af Fanradioen. Teknologien findes skam og anvendes i fx Premier League, men den koster kassen at indføre, så det vil man ikke i Danmark.

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,517

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Claesson valgte at starte med bolden, det var Patrick Mortensen der valgte at de skulle bytte halvdel
    Undskyld min eventuelle uvidenhed, men betyder det, at Claesson vandt lodtrækningen og valgte bolden, og at Århus så, som taber af lodtrækningen, måtte vælge banehalvdel? I givet fald skal anførerbindet flås af Claesson. Jeg er 100% sikker på, at vi har en kæmpe fordel af at spille mod Sektionen i 2. halvleg.

    Ps. Og jeg nægter at tro på, at vi til enhver tid vægter det højest at give bolden op.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,184

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg ved sgu hellere ikke snart hvad jeg skal tænke om alt det VAR show efterhånden. Jeg var ellers meget begejstret for det da det kom, men her nogle år efter er jeg sgu ved at trække i land. Det er jo alt for dårlig uddannet VAR dommere til at teknikken ikke er på plads.
    Jeg synes egentlig, at Var langt det meste af tiden fungerer efter hensigten, og at kritikken på sin vis er overdrevet. Selvfølgelig er der sket fejl, ligesom nogle ting tager alt for lang tid af afgøre bl.a. målet i går. Men det er også stadig en relativ ny teknik, så det er vel næppe overraskende, at det tager nogle år at finpudse teknikken og dommernes evner og ensrettede linjer, ligesom der selvfølgelig også vil ske fejl med Var. Sagen er vel, at der utvivlsomt er færre forkerte domme nu end tidligere (bare se på vores 1-0 mål som var blevet underkendt uden Var) til gengæld blæses de tvivlsomme Var-kendelser nu absurd op i onside og lignende programmer. Var bliver f.eks. aldrig en accepteret og integreret del af fodbolden, når eksperter på tv skal bruge hele og halve udsendelser på at diskutere, om man skal dømme en offside fordi den er lille.

    Personligt kan jeg dog ikke lide Var. Ikke pga af fejlene (dem ville der ske mange flere af uden Var) men pga, at det tager den spontane jubel og glæde væk fra mig. Er man ligeglad med det punkt (folk plejer ikke at gå så meget op i det issue), så kan jeg faktisk ikke forstå modstanden mod Var. Selvfølgelig vil Var fungere bedre med tiden, ligesom man vil indføre bedre teknik løbende.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Nej, jeg kan se, han trækker hånden op, som vil være naturligt, da han ikke vil ramme bolden med hånden. Men jeg kan simpelthen ikke få pauset videoerne et eneste sted, hvor man kan se berøringen, så hvis du kan det, må du meget gerne og så sende det her. Jeg forsøgt i disse to:
    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...ligner-til-1-1
    https://twitter.com/baretraet/status...72600112656779
    Jeg vil påstå, at man ikke kan se det tydeligere end i klippet i Andrés tweet, som du citerer – hvis man da ikke syntes, det var tydeligt nok på de andre billeder og i konversation med kaospiloten Putros.

    Og at det i hvert fald er en del tydeligere end et still af en sløret kugle bag en stolpe, taget fra 30 graders vinkel ...

    Selv er jeg stor fan af VAR. Vi ser efter min mening klokkeklart ved 1-0-målet, hvorfor det er et gode. Men så føler jeg mig fandme ikke særlig godt støttet som VAR-fortaler, når de begår så grov en samlet fejl ved 1-1, hvor de 1) ikke beviser at bolden er inde, 2) ikke ser et klart bevis for, at der i givet fald er hånd på og 3) er fire minutter om den totalt mislykkede proces.


  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,563

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Personligt kan jeg dog ikke lide Var. Ikke pga af fejlene (dem ville der ske mange flere af uden Var) men pga, at det tager den spontane jubel og glæde væk fra mig. Er man ligeglad med det punkt (folk plejer ikke at gå så meget op i det issue), så kan jeg faktisk ikke forstå modstanden mod Var. Selvfølgelig vil Var fungere bedre med tiden, ligesom man vil indføre bedre teknik løbende.
    Der hvor jeg godt kan lide VAR er på Offsides etc. I langt de fleste tilfælde fungerer VAR jo rigtig fint der. Det er mere som jeg var inde på fortolkningen af situationer, hvor VAR reglementet åbenbart ikke er godt defineret. Både. Jeg syntes der har været rigeligt med VAR problematik igennem lang tid nu. Det er jo nærmest hver runde, hvor man stiller spørgsmålstegn ved et eller andet.

    Jeg er meget splittet og jeg forstår sgu godt kritikken der er omkring VAR.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Problemet er jo også at VAR dommerne øjensynligt ikke er alignede i deres vurderinger. Den ene uge dømmes der ikke mål fordi det ikke kan bevises at der var, og den næste uge dømmes der mål selvom det ikke kunne bevises om der var. Så svært kan det heller ikke være at dømme efter samme regler.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #41
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    387

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Lyt til forrige afsnit af Fanradioen. Teknologien findes skam og anvendes i fx Premier League, men den koster kassen at indføre, så det vil man ikke i Danmark.
    Mnaa, PL benytter Hawkeye som baserer sig på kameraer. Det er også den løsning som er blevet diskuteret i medierne og i fanradioen og hvor det vist kom frem at det kostede omkring 27.000 kr. per kamp at have. Og at det var klubberne der havde sagt nej tak til den regning.

    Jeg har ikke hørt eller set nogen referere til goal line technology i form af sensorer på noget tidspunkt i debatten. Det var jo endda en løsning der var fremme lang tid før der overhovedet var noget der hed VAR.

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    598

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Der hvor jeg godt kan lide VAR er på Offsides etc. I langt de fleste tilfælde fungerer VAR jo rigtig fint der. Det er mere som jeg var inde på fortolkningen af situationer, hvor VAR reglementet åbenbart ikke er godt defineret. Både. Jeg syntes der har været rigeligt med VAR problematik igennem lang tid nu. Det er jo nærmest hver runde, hvor man stiller spørgsmålstegn ved et eller andet.

    Jeg er meget splittet og jeg forstår sgu godt kritikken der er omkring VAR.
    Det vilde er at det er samme VAR dommer (Sundberg eller sådan noget), der ikke dømmer mål til os i Herning og som dømmer mål til GF i går. Det er eller to ret ens situationer hvor det nederste af bolden i begge tilfælde har sluppet linien med 10-15 cm. VAR er godt i gang med at afskaffe sig selv når man ser på den inkompetance. Hos os er der manglende straffe mod FCM (hands), manglende rødt til SIF's Mattson og mål/ikke mål som nævnt ovenfor. Alt sammen inden for de sidste 5 kampe. De andre klubber (udover FCM) har sikkert lignende situationer hvor VAR fejler.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,184

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Der hvor jeg godt kan lide VAR er på Offsides etc. I langt de fleste tilfælde fungerer VAR jo rigtig fint der. Det er mere som jeg var inde på fortolkningen af situationer, hvor VAR reglementet åbenbart ikke er godt defineret. Både. Jeg syntes der har været rigeligt med VAR problematik igennem lang tid nu. Det er jo nærmest hver runde, hvor man stiller spørgsmålstegn ved et eller andet.

    Jeg er meget splittet og jeg forstår sgu godt kritikken der er omkring VAR.
    Mon ikke Var er ret veldefineret, men at det er dommerne som laver lidt forskellige skøn? Med Var tydeliggøres forskelle i skøn bare endnu mere f.eks. med de håbløse handsregler, hvor det netop ofte vil være et skøn og hvor dommerne sjældent er helt enige. Her vil problemerne være der uanset Var eller ej.

    Mht kritikken så må det næsten handle om urealistiske forventninger til Var. Var kan formentlig ikke helt eliminere fejl, men Var har stadig ubestrideligt mindsket antallet af kampafgørende fejl. Der er åbenlyst stadig for mange fejl, og dommerne skal stadig være bedre til at have ensrettede linje, men ligesom alt andet i livet, så bliver det nok bedre med tid og erfaring. Umiddelbart er det største problem i mine øjne stadig de få situationer, som tager alt for lang tid at vurdere f.eks 1-1 målet i går. Der må man simpelthen blive bedre til at afklare situationerne hurtigere eller også må man indføre et maksimalt tidsbrug - det kan være noget ala: kan man f.eks. finde den "åbenlyse fejldom" på max 1½ min, så er den ikke åbenlys nok til at lave om.

    Sportsligt er jeg bestemt fortaler for VAR. Og lad os endelig også få mållinjeteknik, semiautomatisk offside (hvis det fungerer), etc. Så længe det ikke ødelægger flowet i spillet.
    Følelsesmæssigt (glæden ved mål etc) hader jeg VAR.

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,517

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Mnaa, PL benytter Hawkeye som baserer sig på kameraer. Det er også den løsning som er blevet diskuteret i medierne og i fanradioen og hvor det vist kom frem at det kostede omkring 27.000 kr. per kamp at have. Og at det var klubberne der havde sagt nej tak til den regning.

    Jeg har ikke hørt eller set nogen referere til goal line technology i form af sensorer på noget tidspunkt i debatten. Det var jo endda en løsning der var fremme lang tid før der overhovedet var noget der hed VAR.
    +2M DKK i etablering pr. stadion. No?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,184

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København- AGF 28/4 kl. 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Problemet er jo også at VAR dommerne øjensynligt ikke er alignede i deres vurderinger. Den ene uge dømmes der ikke mål fordi det ikke kan bevises at der var, og den næste uge dømmes der mål selvom det ikke kunne bevises om der var. Så svært kan det heller ikke være at dømme efter samme regler.
    Mht de to situationer, så handler det om at Sundberg i går ikke kunne reglerne - altså medmindre han har bedre billeder end vist i tv. Det kan vi trods alt ikke bebrejde Var som sådan.
    Den i Herning er rigtigt vurderet ud fra reglerne - her skal vi bare ærgre os over, at dommerne ikke dømmer vores vej til at starte med, da den så heller ikke var lavet om.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (02.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 05.03.14, 10:21
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (21.07.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 23.07.13, 21:29
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •