Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 311

Emner: PSE vil sælge Parken og Lalandia

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,900

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Man kan jo lave en sjov lille øvelse og kigge på grønne pletter på Danmarkskortet, der er større end det nuværende anlæg på Frederiksberg. Frasorterer man parker, naturområder og større grunde til bebyggelse, ender man i Avedøre eller Dragør, som noget af det nærmeste. Dragør er trafikalt helt umuligt, og slår vi os ned i Avedøre, har vi intet at lade bønderne høre fremover. Det er jo reelt en umulig opgave, medmindre vi kan finde en mæcen, der gider finansiere et undergrundsanlæg.
    Eller rykke 10-15 km uden for bygrænsen, som storklubber har gjort i rigtig, rigtig mange tilfælde.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,552

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Eller rykke 10-15 km uden for bygrænsen, som storklubber har gjort i rigtig, rigtig mange tilfælde.
    Jeg ved ikke, hvordan du definerer bygrænsen, men selv hvis man lægger den mest restriktive definition til grund, og siger at Københavns grænser defineres af brokvartererne (i øvrigt en helt legitim afgrænsning), så havner man i steder som Vallensbæk, Herlev og Skodsborg. De to førstnævnte, og alt der ligger i samme retning, vil jo bare være en gigantisk nedtur. Ikke mindst set i lyset af, at bif i givet fald vil være tættere på København end os. Nordsjælland har da sin charme, men mon ikke det kan blive et problem at finde et passende areal her, medmindre vi er villige til at bevæge os meget langt væk fra København?

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,900

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvordan du definerer bygrænsen, men selv hvis man lægger den mest restriktive definition til grund, og siger at Københavns grænser defineres af brokvartererne (i øvrigt en helt legitim afgrænsning), så havner man i steder som Vallensbæk, Herlev og Skodsborg. De to førstnævnte, og alt der ligger i samme retning, vil jo bare være en gigantisk nedtur. Ikke mindst set i lyset af, at bif i givet fald vil være tættere på København end os. Nordsjælland har da sin charme, men mon ikke det kan blive et problem at finde et passende areal her, medmindre vi er villige til at bevæge os meget langt væk fra København?
    Jeg mener helt oprigtigt en mark langt væk fra brokvartererne, også uden for forstæderne. Ja, det er pisse ucharmerende, men rent praktisk vil det kun betyde, at man vil kunne lave baner og træningsfaciliteter der vil dække de behov klubben reelt har. Hvis du eksempelvis
    tager de stor klubber i London, så har man netop anerkendt, at det bare er umuligt, at få lokationen og behovet til at gå op i en højere enhed. Det samme har været gældende for rigtig mange storklubber i Europa. Nogen gange må man gå på kompromis, for at få dækket de behov man reelt har, og her kunne kompromiset være, at man placerer træningsanlæget et sted uden for København, selvom det vil fjerne en del af nærheden til byen. Jeg er ikke selv fan af tanken, men kan godt forstå, hvis det ender med at være nødvendigt.
    Sidst redigeret af Devil : 13.04.24 kl. 13:39

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    126

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Ok, så altså mere end 10-15 km..hvor tænker du vil være oplagt? Sådan mere konkret? Der er tæt bebygget nordpå, øst er Øresund, syd er Amager (som ville være spiseligt men næppe plads) og vestpå som så står tilbage, er også ret tæt bebygget indtil vestegnen er forbikørt og et dårligt minde i bakspejlet. Kræver lokal politisk velvilje mildest talt, hvis vi skal købe + jævne en 200 charmeforladte 1plans huse med jorden. Og dyrt trods alt. Not happening.

    Den nedbrændte KB Hal var en misset mulighed.

    Gentofte Sportspark ville være ideelt men son andre er inde på så er der ret mange brugere der skulle flyttes/kompenseres. Skatere og Towers kunne måske lade sig gøre at relokere. Men Skovshoved, GVI og HIK huserer der også, især i vintermånederne.

    Jeg kommer ikke så meget ud af byen, så ovenstående er baseret på fordomme, og hvad jeg har bemærket fra motorvejen.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    923

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Tænker underjordisk, top hemmeligt, træningsanlæg under jorden et sted i Kbh! Det ville være klassa

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,900

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    Ok, så altså mere end 10-15 km..hvor tænker du vil være oplagt? Sådan mere konkret? Der er tæt bebygget nordpå, øst er Øresund, syd er Amager (som ville være spiseligt men næppe plads) og vestpå som så står tilbage, er også ret tæt bebygget indtil vestegnen er forbikørt og et dårligt minde i bakspejlet. Kræver lokal politisk velvilje mildest talt, hvis vi skal købe + jævne en 200 charmeforladte 1plans huse med jorden. Og dyrt trods alt. Not happening.

    Den nedbrændte KB Hal var en misset mulighed.

    Gentofte Sportspark ville være ideelt men son andre er inde på så er der ret mange brugere der skulle flyttes/kompenseres. Skatere og Towers kunne måske lade sig gøre at relokere. Men Skovshoved, GVI og HIK huserer der også, især i vintermånederne.

    Jeg kommer ikke så meget ud af byen, så ovenstående er baseret på fordomme, og hvad jeg har bemærket fra motorvejen.
    Du får det til at lyde som om, jeg håber på det. Det jeg siger er, at det er en mulighed som mange store klubber fra langt større lande og byer har benyttet sig af, da de kunne se, at det reelt var umuligt at blive i eksempelvis London og samtidig have de træningsfaciliteter der er nødvendige for en topklub.

    Jeg ville bestemt ikke juble, hvis det skete, men derfor kan det jo godt være den eneste rigtige løsning, hvis man vil fortsætte udviklingen. Faktum er i hvert fald, at der ikke findes en eneste grund i København, som FCK realistisk kan købe og efterfølgende bebygge med et anlæg på samme niveau som FCM's, BØF's, AGF's nye, FCN's nye i Hillerød eller AaB's. Det er bare fakta. Pladsen findes ikke, i hvert fald ikke uden investeringer, der er komplet urealistiske.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    126

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Slet ikke, vil gerne lege med tanken, bare mere konkret så man kan vurdere hvad størrelse kamel der skal sluges. Ingen ville vel ønske problemstillingen eksisterede. Enig i at der ikke er plads i byen, vi har jo ikke engang kunne finde lokation til et fantasi-stadion.

    Min pointe var at "uden for byen" umiddelbart heller ikke kan lade sig gøre, uden at skulle flytte et godt stykke sydvest for Storkøbenhavn. Så kan man overveje om det så er spiseligt, eller om man bare må optimere på det man har. Kører man forbi egnen for at komme til træning, så er der ikke sovs nok i verden til at jeg kunne få det ned. Og jeg er i forvejen ikke pjattet med at træning er ved KBs anlæg :)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    149

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Det bliver spændende når udfaldet af mødepunkt nr. 29 bliver offentliggjort. Det skulle eftersigende dreje sig om at kommunen ser på prissætning af forlængelse af hjemfaldspligt... eller forudsætninger herfor.

    https://www.kk.dk/dagsordener-og-ref...2024/dagsorden
    Frost

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,452

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Frost Se meddelelser
    Det bliver spændende når udfaldet af mødepunkt nr. 29 bliver offentliggjort. Det skulle eftersigende dreje sig om at kommunen ser på prissætning af forlængelse af hjemfaldspligt... eller forudsætninger herfor.

    https://www.kk.dk/dagsordener-og-ref...2024/dagsorden
    https://bold.dk/fodbold/klubber/danm...ykker-naermere

    Ud fra Jacob Lauesens udtalelse, er der bestemt noget om snakken.

    Han udtaler: “Jeg tror og håber på, at kommunen godt kan se, at området ikke skal afleveres tilbage om 35 år, hvis det skal give mening for nogen
    at investere en meget stor sum i et moderniseret stadion.”

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,452

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04...ter-stor-nyhed

    Efter Borgerrrepræsentationens beslutning vedr. forlængelse af hjemfaldspligten, virker det som om der kommer til at ske noget. Spændende..

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,900

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04...ter-stor-nyhed

    Efter Borgerrrepræsentationens beslutning vedr. forlængelse af hjemfaldspligten, virker det som om der kommer til at ske noget. Spændende..
    Spændende er det bestemt, og jeg er ret sikker på, at det udmønter sig i et +50.000 stadion inden for 5-6 år.

    Derudover giver det umiddelbart en tilfredsstillelse, hvis man orker at smutte ind på Bold.dk. Mængden af infantile og uunderbyggende kommentarer fra især BØF-tilhængere, gør, at selv uden et nyt megastadion, har det været hele beslutningen værd.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,452

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04...ter-stor-nyhed

    Efter Borgerrrepræsentationens beslutning vedr. forlængelse af hjemfaldspligten, virker det som om der kommer til at ske noget. Spændende..
    https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenha...ve-fan-village

    Det er forøvrigt næppe tilfældigt, at denne nyhed kommer ud samtidig med ovenstående. Det virker som om kommunen har sagt til PSE: Hvis vi forlænger hjemfaldspligten., så opgiver I Fan Village.. :)

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,892

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenha...ve-fan-village

    Det er forøvrigt næppe tilfældigt, at denne nyhed kommer ud samtidig med ovenstående. Det virker som om kommunen har sagt til PSE: Hvis vi forlænger hjemfaldspligten., så opgiver I Fan Village.. :)
    Lidt pudsigt. For min tanke er, at Fan Village kan blive en integreret del, af en kæmpe renovering af Parken.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #14
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    409

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Lidt pudsigt. For min tanke er, at Fan Village kan blive en integreret del, af en kæmpe renovering af Parken.
    Hvorfor laver man ikke bare en fan village i fælledparken, der er der jo masser af plads.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,259

    Re: PSE vil sælge PARKEN og LaLandia

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenha...ve-fan-village

    Det er forøvrigt næppe tilfældigt, at denne nyhed kommer ud samtidig med ovenstående. Det virker som om kommunen har sagt til PSE: Hvis vi forlænger hjemfaldspligten., så opgiver I Fan Village.. :)
    Jeg fik præcis samme tanke.

    Vi giver jer 30 mere, så I kan renovere (hvilket også er i kommunens interesse), men så skal I også stoppe med projekt Fan-village, så vi kan få fred fra naboerne. Og så finder man jo nok alligevel på noget når/hvis et nyt (renoveret) stadion er færdigt. :-)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fondsbørsmeddelelsen om Lalandia
    By Mattsson#1988 in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 31.10.07, 15:34
  2. Godt tidspunkt at sælge ud?
    By fckcs in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 09.12.06, 18:29
  3. UEFA giver FCK lov til at sælge "øl" i PARKEN
    By niknik in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 25.10.06, 22:22
  4. Hvor var du da FCK købte Lalandia?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 27.01.04, 14:47
  5. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •