Viser resultater 1 til 1 af 1

Emner: VM i landevejscykling 2011

  1. #1
    CR er offline Munkene fra Freiburg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    462

    VM i landevejscykling 2011

    Gents,

    så nærmer årets største sportsbegivenhed på dansk jord sig. VM i landevejscykling i slutningen af september; der ventes op mod 1000 pressefolk samt til linieløbet om søndagen små 250.000 tilskuere.

    Som optakt vil jeg koncentrere mig om linieløbet den 25. september. Der er talt meget om ruten som er en rundtur i Rudersdal Kommune med afslutning på Geels Bakke - i alt 266 km. Og ja, den er bakket, men det er ingenting for en hærdet rytter, og selvom afslutningen efter danske forhold er hård, så er det igen en afslutning som selv Cavendish vil kunne udnytte. Altså med andre ord, ruten er ikke specielt udfordrende - 20 højdemeter på 300 meter er ingen udfordring.

    Det danske hold er endnu ikke udtaget, og det er noget tvivlsomt, hvorledes det kommer til at se ud. Dels ser Matti - som er den absolute kaptajn - skidt ud. Han har haft en forfærdelig sæson for Rabobank, og udgik i går af Vueltaen. Det er endda tvivlsomt om han bliver udtaget. Og hvilke andre danskere vil kunne gøre sig gældende? I mine øjne ingen - Fulgsang som er næste bedste bud vil have brug for en hårdere rute, men måske kan Alex Rasmussen være en outsider. Langt ude.

    Det danske hold vil formentlig bestå af 9 ryttere. P.t. er vi kun kvalificeret til 6 ryttere, men såvel Luxembourg som Norge har 9 mand til rådighed, og vil formentlig ikke kunne stille hold, hvorfor pladser går til næstbedste. Bl.a. Danmark.

    Mit bud på et dansk hold vil være Matti, Jakob Fuglsang, Anders Lund, Brian Vandborg, Alex Rasmussen, Lars Bak, Nicki Sørensen, Michael Mørkøv og Chris Anker Sørensen.

    Som vinder ser jeg to kæmpe favoritter - Philippe Gilbert og Hagen Bassong. De er begge eksplosive og kan køre en spurt op ad bakke. Som outsider vil jeg nævne Husvovd. Jeg ser virkelig ingen andre.

    God fornøjelse - det bliver et fantastisk løb!

    /C

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. 2011 er Benny-år!
    By Dingo in forum Diverse
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 04.01.12, 07:55
  2. Aprilsnartråden 2011
    By Elisabeth in forum Diverse
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 01.04.11, 16:44
  3. Generalforsamling 2011
    By Tom K in forum Kontoret
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 14:43
  4. Fraktionsquizzen 2011
    By JZC#20 in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 09.03.11, 12:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •