Se afstemningsresultater: Hvem skal passe buret mod Marseille (og dermed sandsynligivs også fremover)?

Stemmeafgivere
524. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • JC

    95 18.13%
  • Wiland

    429 81.87%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: Wiland eller JC?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Wiland eller JC?

    Ved at emnet blev vendt herinde i løbet af efteråret, men så vidt jeg husker er der aldrig blevet lavet en afstemning, og samtidg er sagen jo også pt. pænt aktuel i medierne. Derudover skal vi jo også have et eller andet at lave, når nu der ikke er nogle transferrygter at diskutere..

    Så stem som vinden. Hvem ser du gerne passe buret mod Marseille (og dermed antageligvis også fremover)?

    Personligt hælder jeg til Wiland - med al respekt for JCs store indsats gennem årene..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: Wiland eller JC?

    snip
    ›Så stem som vinden. Hvem ser du gerne passe buret mod Marseille
    ›(og dermed antageligvis også fremover)?
    snip

    Den bedste skal stå.
    Da jeg ikke følger den daglige træning har jeg ikke mulighed for at vurdere hvem der er bedst, så ingen stemme herfra.

    Som person kan jeg bedst lide Viland, men det er forhåbentligt ikke det der skal afgøre hvem der skal vogte målet.

    MVH
    Kenneth
    D ku vær Værre!!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    37

    Re: Wiland eller JC?

    ›Hvem ser du gerne passe buret mod Marseille
    ›(og dermed antageligvis også fremover)?

    ›Personligt hælder jeg til Wiland - med al respekt for JCs store
    ›indsats gennem årene..

    Det drop Jesper lavede sidste år mod City er ikke glemt. Wiland får min stemme.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wiland eller JC?

    ›Det drop Jesper lavede sidste år mod City er ikke glemt. Wiland får min stemme.

    Lige her står FCK med et ekstremt stort luksusproblem. Indkøbet af Wiland var kontroversielt, fordi man ikke umiddelbart køber den bedste svenske målmand for at sætte ham på bænken.

    Og da Wiland så fik chancen, har han også for alvor grebet den. Han er i den grad sikkerheden selv - med vilde og vigtige fantomredninger. Men han er en helt anden type end JC.

    Umiddelbart vurderer jeg forcer og minusser således:

    JC
    + smittende vinderattitude
    + god til at igangsætte angreb
    + generelt gode indgreb, stor sikkerhed
    - mangler ro i sit spil
    - kan muligvis til tider stresse forsvaret (påstand!)
    - laver engang imellem store bommerter

    Wiland
    + enormt stærk på stregen med fantomredninger til følge
    + udstråler utrolig stor ro
    + skaber sikkerhed i forsvarskæden
    - meget dårlig til udspark
    - bliver lidt for meget i sit bur (uden at det dog koster mål)
    - udtrykker ikke stor vindergejst

    Tre plusser og tre minusser til hver. Dog går min stemme til Wiland. Jeg kan virkelig godt lide JC, og han er en utrolig dygtig målmand. Men når det kommer til målmand og forsvar, kan jeg allerbedst lide, at der er fuldstændig ro. Jeg er MEGET tryg ved Wiland, og kombinationen Wiland/Laursen har virkelig givet meget af fordums sikkerhed tilbage i bageste geled.

    Vurderet på efteråret er Wiland blandt de allerbedste målmænd, FCK nogensinde har haft. Kun Antti Niemi synes jeg decideret overgår Wiland, mens Palle Plankeværk og Thomas Myhre også er blandt de helt, helt store (selv om Myhre kun var på gæstevisit, desværre).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. #5
    Andreas er offline Amsterdam Arena 23/08-06
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,397

    Re: Wiland eller JC?

    Det er svært. Jeg har dog valgt at stemme på Jesper Christiansen med ønsket om at et halvt års gode præstationer kan sende ham til udlandet og dermed en pæn sum til FCK - for det skifte synes jeg, at han fortjener. Ellers ender han jo som Sionko, hvilket jeg ikke under ham. Efter VM kan Willand så passende passe buret i mange år fremover...

    Såfremt JC altså præsterer lige så godt som Wiland til træning...

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    244

    Re: Wiland eller JC?

    Kæmpe dilemma. Wiland har vist nogle fuldstændige vanvittige refleksredninger og gode indgreb både i luftrummet og helt nede ved jorden, men omvendt synes jeg stadig de har nogenlunde samme styrker, dog virker Christiansen som en stærkere mental spiller, og så er han MEGET bedre i fødderne. Jeg har stemt på Wiland pga. hans seneste præstationer, men set én-mod-én, på papiret - og alt det der, synes jeg Jesper Christiansen er den bedste.
    FC. KØBENHAVN - MANCHESTER UNITED
    1 - 0
    73' MARCUS ALLBÄCK

    Den største dag i dansk fodbold i meget lang tid:
    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../23/111233.htm

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Wiland eller JC?

    Jeg synes det er en tricky situation.

    Den første overvejelse er selvfølgelig: Hvem er bedst? Man må sige, at Wiland har grebet chancen, og han har også hevet nogle helt utrolige redninger op af posen undervejs. Til gengæld er han altså virkelig teknisk ringe med en bold. Jeg får gøjseren, når han bliver spillet i fødderne. Man skal heller ikke glemme, at JC har præsteret meget stabilt i 4½ år.

    Alt andet lige vil jeg nok mene, at Jesper C er den bedste, selv om distancen er hårfin.

    Der er dog det ved det, at alt andet ikke er lige: Problemstillingen er specifikt den, at hvis man sætter Wiland af nu, så er det jo et klart signal om, at han altid vil være andenmålmand, så længe JC er i klubben - og det kan han jo nok ikke leve med.

    Jeg håber, at Ståle og CV tænker denne problemstilling til ende, for det vil godt nok være øv at sætte Wiland af og gøre ham knotten og så se JC smutte til sommer.

    Hvis JC skal være førstekeeper igen, så burde man efter min mening tage en snak med ham om hvorvidt han er indstillet på at blive i klubben i minimum et par år til - og i den forbindelse få strøget hans rabatklausul om sommersalg fra kontrakten.

    Jeg kan snart ikke huske et transfervindue, hvor det ikke har været et tema om JC skulle sælges eller ej. Ikke at der er noget mærkeligt i at han gerne vil ud igen, men Wilands ankomst og gode præstationer i efteråret har gjort, at man godt kan forlange, at JC tager stilling til hvor hans fremtid ligger. Hvis han er klar på at blive mindst 2½ år endnu, så må Wiland videre - men hvis udlængslen stadig spøger hos JC, så bør Wiland efter min mening have pladsen, og Jesper må finde sig en klub i udlandet.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Wiland eller JC?

    Wiland. JC er måske all round en bedre målmand, men Wiland har ganske enkelt reddet vores røv tilstrækkeligt mange gange til at jeg tør tro på at han kan fortsætte i den dur. Samtidig har hans svage sider så vidt jeg kan vurdere ikke kostet os points endnu.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Wiland eller JC?

    ›Wiland. JC er måske all round en bedre målmand, men Wiland har
    ›ganske enkelt reddet vores røv tilstrækkeligt mange gange til at
    ›jeg tør tro på at han kan fortsætte i den dur. Samtidig har hans
    ›svage sider så vidt jeg kan vurdere ikke kostet os points endnu.

    Jeg er også en Wiland-man, men jeg ville blot lige minde om hans første kamp hvor vi spillede mod OB på udebane.. Der kan man vist roligt sige han kostede os en sejr..

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Wiland eller JC?

    Hvis Ståle inderst inde i sin lille betonhjerne godt ved at han ikke vil bruge JC i foråret, så synes jeg at han i sammenarbejde med CV skal gøre alt i sin magt for at få JC afsted. I stedet for alt hans konge-gulerod snak i pressen!

    Alt andet ville være mangel på respekt. JC har været en stor spiller for FCK løst det evige målmandsproblem og været en afgørende brik i vores endelige gennembrud i europa.

    At ødelægge hans muligheder for at kommer til VM ved at bænke ham som har gjort så meget for os ville være for usympatisk.

    Så må man lade ham gå på fri transfer eller leje ham ud og bare accepter at markedet ikke er til køb og salg af målmænd lige nu, og tage til takke med at man har gjort sit bedste for JC og spare hans løn resten af perioden

    Det synes jeg at han fortjæner.

    Hvis man ikke vil bruge ham altså.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Wiland eller JC?

    ›Hvis Ståle inderst inde i sin lille betonhjerne godt ved at han
    ›ikke vil bruge JC i foråret, så synes jeg at han i sammenarbejde
    ›med CV skal gøre alt i sin magt for at få JC afsted. I stedet for
    ›alt hans konge-gulerod snak i pressen!

    ›Alt andet ville være mangel på respekt. JC har været en stor
    ›spiller for FCK løst det evige målmandsproblem og været en
    ›afgørende brik i vores endelige gennembrud i europa.

    ›At ødelægge hans muligheder for at kommer til VM ved at bænke ham
    ›som har gjort så meget for os ville være for usympatisk.

    ›Så må man lade ham gå på fri transfer eller leje ham ud og bare
    ›accepter at markedet ikke er til køb og salg af målmænd lige nu,
    ›og tage til takke med at man har gjort sit bedste for JC og spare
    ›hans løn resten af perioden

    ›Det synes jeg at han fortjæner.

    ›Hvis man ikke vil bruge ham altså.

    Helt enig. Tror bare ikke at JC kan finde en sikker startplads i en klub på et niveau over FCK. Tror faktisk han vil være nødt til at gå et niveau ned, og ved ikke hvor interesseret han er i det..

    Men ønske scenariet er da at kunne skyde ham afsted til en mio eller to eller leje ham ud til klub, der pludselig er i nød.. er der nogen der tænker stoke :D

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Wiland eller JC?

    ›Wiland. JC er måske all round en bedre målmand, men Wiland har
    ›ganske enkelt reddet vores røv tilstrækkeligt mange gange til at
    ›jeg tør tro på at han kan fortsætte i den dur. Samtidig har hans
    ›svage sider så vidt jeg kan vurdere ikke kostet os points endnu.

    Det taler også til Wilands fordel, at han har holdt buret rent i 7 ud af 11 superligakampe i efteråret, mens det kun lykkedes for JC i 1 ud af 7.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Wiland eller JC?

    ›Hvis JC skal være førstekeeper igen, så burde man efter min
    ›mening tage en snak med ham om hvorvidt han er indstillet på at
    ›blive i klubben i minimum et par år til - og i den forbindelse få
    ›strøget hans rabatklausul om sommersalg fra kontrakten.

    Tjo. Men er sagen ikke ret klar, og har været det længe. En snak ændrer vel ikke det store. Jesper er indstillet på at blive, medmindre der dukker noget virkelig godt op. Bliver Wiland i stedet førstekeeper er han nok villig til at slække lidt på sine krav, og måske tage til en bundklub i Tyskland i stedet for en midterklub. Der er vel ikke det store at snakke om. Selvom han indikerer at fortsætte nu, hvis han er første keeper, siger han jo næppe nej hvis Werder Bremen ringer næste vinter og lokker med milliongage.

    Som Toeffe er inde på, burde klubben snarere fokusere på at få afklaret situationen hurtigst muligt, så Jesper kan nå at få en lejeaftale med en Skandinavisk Klub i foråret, så han får sine Skandinaviske ligakampe til at holde VM formen. Det format skylder man ham i dén grad, efter hans tro tjeneste.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    133

    Re: Wiland eller JC?

    Som mange andre skriver er det en uholdbar situation for JC / Wiland og FCK.....

    Jeg stemmer for Mr. Scania - Jeg synes han har grebet chancen + som Anders Hansen skriver, så har han sammen med UL stabiliseret forsvaret....
    Derudover ser jeg ham som en vi kan regne med de næste 5-sæsoner.

    Men man kan vel stadig argumenterer for at JC ikke har spillet sig af? At man bliver skadet er selvfølgelig en del af gamet - Men han har jo ikke stået så dårligt at man snakkede om at skifte ham i buret for JW før hans skade?

    Håber der bliver fundet en aftale med en større svensk klub som JC kan spille næste halvår for (Gerne med en klausul hvor vi kan trække ham hjem hvis JW går i stykker)

    Og når vi nu er i gang - Så er der utroligt stille på transferhylden, der rygtes ikke mange spillere rundt omkring...FUCk jeg glæder mig til midt feb. Så starter livet igen :-)

    /Simon
    FORZA FCK

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Wiland eller JC?

    ›Den første overvejelse er selvfølgelig: Hvem er bedst? Man må
    ›sige, at Wiland har grebet chancen, og han har også hevet nogle
    ›helt utrolige redninger op af posen undervejs. Til gengæld er han
    ›altså virkelig teknisk ringe med en bold. Jeg får gøjseren, når
    ›han bliver spillet i fødderne. Man skal heller ikke glemme, at JC
    ›har præsteret meget stabilt i 4½ år.
    Det er i særdeleshed en tricky situation - ikke mindst pga. ovenstående. For ja, Wiland har i den grad grebet chancen og præsteret, da der endelig blev plads i målet, men har vi ikke tidligere set spillere præstere godt i et halvt eller et helt år, hvorefter præstationerne faldt lidt og endte på et niveau, der bestemt ikke var dårligt, men bare havde været bedre? Frit fra hukommelsen er der bl.a. Lars Jacobsen, Gravgaard, Hoseth og Santin som eksempler. Derfor mener jeg, udover alle de andre lødige pointer i tråden, at en stabil præstation over flere år må tælle meget positivt i Jespers favør. Det gør selvfølgelig hverken fra eller til ift. at få løst situationen med to "for gode" målmænd i samme klub, men jeg ville bare hade at se Jesper smutte, hvorefter Wiland falder i niveau. JCs niveau kender vi alle, men Wilands føler jeg mig meget mindre sikker på på den lange bane.
    Til gengæld kan jeg ikke rigtig tænke mig til en løsning, der tilfredsstiller begge spilleres ambitioner, JCs udlængsel og min lyst til at se Wiland an over længere tid, så pointen med dette indlæg blev vist bare at bringe endnu en bekymring til torvs :-)
    Og så måske at lufte en lille undren over, at afstemningen siger 85%-15% i Wilands favør. Det er alligevel tal, der viser en meget større sikkerhed i valget på målmandsposten, end de fleste af indlæggene i tråden afspejler.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Wiland
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 30.12.10, 12:35
  2. Johan Wiland til FC København pr. 1. januar 2009
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 19.11.08, 11:23
  3. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.10.05, 07:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •