Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    571

    Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    Med tanke på onsdagens forfærdelige nederlag til APOEL, er der næppe nogen trøst som sportsligt kan forklare hvordan et hold som næsten har marcheret gennem alt hvad der vindes kan i DK, kan tabe sammenlagt til et hold fra Cypern, som hele Danmark eller for den sags skyld Europa aldrig havde hørt om før.

    Men uanset hvad resultat på banen blev, så har jeg en ting som imidlertidigt stadig pirrer mig dybt, og det er hvad med at se på os selv? Jeg var personligt for 10 dage siden på plads på lægterne i Parken til den allervigtigste kamp i 2 år for FCK, som gjaldt en plads i den fornemmeste turnering af alle i Europa.
    Adrenalinen pumpede sgu i hele kroppen - Nu skulle vi vise europa at vi var klar, og at vi kunne blæse et Cypernsk mesterhold ud af banen med den klasse vi før har vist.... og hvad skuer mit øje så? Sølle 16.260 tilskuere til en kamp som gælder mere end ære - den gælder ALT! Som Østergård sagde - når først man har prøvet CL, vil man have mere!

    Pospech nævnte endda det lave tilskuertal som en lille manglende motivationsfaktor - men blev af SELVE vores fanclubformand stemt i jorden med en påstand om at kampen var for dyr, og at vi stadig havde arbejde i hverdagen og ferie at tage os af? Skal vi vædde på at det ikke havde været en forhindring hvis modstanderen havde været HSV f.eks?

    Den næste faktor er næsten ligeså skræmmende. I Parken var næsten 150 tilskuere på plads hele vejen fra Cypern + 350 lokale indbyggere i DK, et land hvis befolkning har et lavere BNP pr. indbygger end Danmark og som havde betalt i dyre domme for at få mindre end 24 timer i landet, for udelukkende at støtte deres helte. Et par dage efter kan man så læse at fanclubben ikke kan sende bare 100 eller lignende trop den anden vej - fordi det var for dyrt?! Hvordan kan det hænge sammen? Jeg fatter det ikke - Men jeg er selvfølgelig kun på SU, og mangler stadig viden om samfundsøkonomien i mit studie.

    Folkens - vi er selvfølgelig mere end skuffede, men hvordan synes vi egentlig vores egen indsats var bekendt i disse to vigtige kampe - gav vi også ALT vi havde i fanopbakning for at opfylde vores drøm om et europæisk eventyr på ny?? Hvis i spørger mig, så gjorde vi det ikke, og det skuffer mig dybt. Modstanderen var svagere end os på papiret, men intet fodboldhold er en walkover i sidste runde før drømmeland, og det kræver altid en hård indsats på banen - og på lægterne!

    Med fornyet håb om succes i Europa League! Godt efterår til alle - og husk nu opbakningen på lægterne - vi har stadig muligheden for et europæisk eventyr!
    Mvh.
    Thomas

    Luk nu røven og gør plads!


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    ›Med tanke på onsdagens forfærdelige nederlag til APOEL, er der
    ›næppe nogen trøst som sportsligt kan forklare hvordan et hold som
    ›næsten har marcheret gennem alt hvad der vindes kan i DK, kan
    ›tabe sammenlagt til et hold fra Cypern, som hele Danmark eller
    ›for den sags skyld Europa aldrig havde hørt om før.

    ›Men uanset hvad resultat på banen blev, så har jeg en ting som
    ›imidlertidigt stadig pirrer mig dybt, og det er hvad med at se på
    ›os selv? Jeg var personligt for 10 dage siden på plads på
    ›lægterne i Parken til den allervigtigste kamp i 2 år for FCK, som
    ›gjaldt en plads i den fornemmeste turnering af alle i Europa.
    ›Adrenalinen pumpede sgu i hele kroppen - Nu skulle vi vise europa
    ›at vi var klar, og at vi kunne blæse et Cypernsk mesterhold ud af
    ›banen med den klasse vi før har vist.... og hvad skuer mit øje
    ›så? Sølle 16.260 tilskuere til en kamp som gælder mere end ære -
    ›den gælder ALT! Som Østergård sagde - når først man har prøvet
    ›CL, vil man have mere!

    ›Pospech nævnte endda det lave tilskuertal som en lille manglende
    ›motivationsfaktor - men blev af SELVE vores fanclubformand stemt
    ›i jorden med en påstand om at kampen var for dyr, og at vi stadig
    ›havde arbejde i hverdagen og ferie at tage os af? Skal vi vædde
    ›på at det ikke havde været en forhindring hvis modstanderen havde
    ›været HSV f.eks?

    ›Den næste faktor er næsten ligeså skræmmende. I Parken var næsten
    ›150 tilskuere på plads hele vejen fra Cypern + 350 lokale
    ›indbyggere i DK, et land hvis befolkning har et lavere BNP pr.
    ›indbygger end Danmark og som havde betalt i dyre domme for at få
    ›mindre end 24 timer i landet, for udelukkende at støtte deres
    ›helte. Et par dage efter kan man så læse at fanclubben ikke kan
    ›sende bare 100 eller lignende trop den anden vej - fordi det var
    ›for dyrt?! Hvordan kan det hænge sammen? Jeg fatter det ikke -
    ›Men jeg er selvfølgelig kun på SU, og mangler stadig viden om
    ›samfundsøkonomien i mit studie.

    ›Folkens - vi er selvfølgelig mere end skuffede, men hvordan synes
    ›vi egentlig vores egen indsats var bekendt i disse to vigtige
    ›kampe - gav vi også ALT vi havde i fanopbakning for at opfylde
    ›vores drøm om et europæisk eventyr på ny?? Hvis i spørger mig, så
    ›gjorde vi det ikke, og det skuffer mig dybt. Modstanderen var
    ›svagere end os på papiret, men intet fodboldhold er en walkover i
    ›sidste runde før drømmeland, og det kræver altid en hård indsats
    ›på banen - og på lægterne!

    ›Med fornyet håb om succes i Europa League! Godt efterår til alle
    ›- og husk nu opbakningen på lægterne - vi har stadig muligheden
    ›for et europæisk eventyr!


    Jeg plejer at være fortaler for at stemning giver de sidste 5-10% til spilleren når det virkelig gælder, men hvis vi tabte kun på grund af manglende opbakning så frygter jeg virkelig EL og møderne med PSV, sparta og Cluj!
    Kampene havde INTET med manglende opbakning, men om manglende vilje, hjerte og mandsmod fra de 11 "spillere" der kejlede rundt, både i Parken og på Cyperen!

    Ja der var kun 16 K i parken til det første opgør, men det ville jo være direkte naivt at tro at der er over 16000 fans, som faktisk støtter op om holdet, dem der manglede til det første opgør er netop kun dem der kommer når modstanderen hedder HSV og det er sgu ikke dem der er med til at bære holdet frem, en generalisering, i know, men i ved hvad jeg mener!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    Gider ikke bare smaekke en enig knap paa, for du rammer plet mener jeg. Man hoester hvad man saar, og tager man de her to kampe, saa er det helt fortjent at Apoel gaar videre. De ville det her saa meget mere. Fra ledelsen, og helt ned til den mindste fan, saa kan man bedst beskrive stemningen hernede som elektrisk.
    I FCK afsnittet sad vi max 10, som rent faktisk var taget herned for at se kampen. Saa var der 15 rejseguider fra spies og apollo, en lille haandfuld danske chartergaester, ca. 10 svenske turister, og sidst men ikke mindst, en mand der har taget hele vejen fra Australien for at se denne kamp(Han kommer desuden ogsaa til Broendby kampen, og det ville kun vaere passende, at give en mand som ham en velkomstgave).

    Det var hvad FCKs fans kunne praestere i den vigtigste kamp i 2 aar, og det er fandme skuffende.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    Drenge... jeg er meget enig i jeres indlæg. Skal blot pointere, at debatten er taget i flere andre tråde! Der har været flere argumenter for og imod, hvorfor der henvises til de tidligere tråde; bla "optakt FCK-Apoel" m.fl...

    Dog er der ikke hørt fra Cypern før! Var der ikke selv, så kan ikke selv komme med klagesang - men det lyder virkelig af lidt.

    Lad os høre mere om gutten fra Australien! Fortæl fortæl...

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    ›Drenge... jeg er meget enig i jeres indlæg. Skal blot pointere,
    ›at debatten er taget i flere andre tråde! Der har været flere
    ›argumenter for og imod, hvorfor der henvises til de tidligere
    ›tråde; bla "optakt FCK-Apoel" m.fl...

    ›Dog er der ikke hørt fra Cypern før! Var der ikke selv, så kan
    ›ikke selv komme med klagesang - men det lyder virkelig af lidt.

    ›Lad os høre mere om gutten fra Australien! Fortæl fortæl...

    Mon ikke det er ham her? http://sidelinien.dk/forums/showthre...003#post508003

    Er i øvrigt enig med jer. Størstedelen af det københavnske publikum er dovent og møder kun frem når der er noget stort i vente eller det går helt fantastisk. Derudover er de yderst dårlige i den mindste modgang. Selvom det jo er i modgang at holdet har mest brug for støtten.

    Men den er vist som sagt taget 1000 gange før, så jeg har ikke ret meget nyt at tilføje. Lad os nu give den gas på Søndag hvor der nok skal være fuldt hus og så forhåbentlig komme videre.

    I øvrigt flot af dem der rent faktisk tog til Cypern. Respekt for det. Men som fattig studerende uden SU og blot et arbejde med alt for få vagter til rådighed havde jeg ikke råd. Men håber da at tage til Prag og/eller Eindhoven.
    ...

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    100

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    prøv nu at hør... det er altså ikke kæresten/konen som det handler om, derfor er det fuldstændigt latterligt at være SÅ loyal og blind som størstedelen giver udtryk for at i er, havde ellers håbet på at Ace var af samme overbevisning som jeg er, men åbenbart ikke. Holdet skal straffes for deres indsats, af os, dvs. vifte med hvide tørklæder og lign. Jeg væmmes ved tanken om hvad spillerne præsterede og det er altså ikke vores støtte værdig. så derfor bliv for guds skyld hjemme på søndag!

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    571

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    ›prøv nu at hør... det er altså ikke kæresten/konen som det
    ›handler om, derfor er det fuldstændigt latterligt at være SÅ
    ›loyal og blind som størstedelen giver udtryk for at i er, havde
    ›ellers håbet på at Ace var af samme overbevisning som jeg er, men
    › åbenbart ikke. Holdet skal straffes for deres indsats, af os,
    ›dvs. vifte med hvide tørklæder og lign. Jeg væmmes ved tanken om
    ›hvad spillerne præsterede og det er altså ikke vores støtte
    ›værdig. så derfor bliv for guds skyld hjemme på søndag!

    INGEN er tilfredse med holdets indsats på banen nede på Cypern - INGEN!
    Jeg er selv ikke en lalleglad jubeloptimist, som har lyst til at kysse alle spillerne på kinden hver gang de sætter deres ben på banen, sådan er jeg ikke opbygget, og jeg vil som FCK-fan altid være kritisk, skuffet og bitter overfor alt.

    Det jeg imidlertidig ikke gider, er at sidde derhjemme og surmule over sket som er sket - vi bliver nød til at kæmpe os ud af det "hul" som vi nu befinder os i, og det gør man kun med en ting, og det er hårdt arbejde! Hårdt arbejde er hvad spillerne ikke præsterede på Cypern, men mindst ligeså vigtigt, så var hårdt arbejde heller ikke hvad vi fans leverede på tribunerne for at indfri drømmen om et CL-eventyr - de fleste dukkede ikke engang op! Derfor skal alle fans se sig selv i spejlet, og indsé mindst en ting! Vi er blevet så forkælede og priviligerede at der snart ikke kan opdrives mere. Som jeg ser det, så har mange folk efterhånden stoppet opbakningen til holdet, fordi de føler det ikke gør nogen forskel. Hvor er holdningen blevet af? Det lyder bizart, men nogen gange savner jeg sgu de gamle dage på Nedre C, hvor folk følte de var en vigtigt brik for holdets indsats på banen.
    Sidst redigeret af Tbw : 29.08.09 kl. 10:28
    Mvh.
    Thomas

    Luk nu røven og gør plads!

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    487

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    ›prøv nu at hør... det er altså ikke kæresten/konen som det
    ›handler om, derfor er det fuldstændigt latterligt at være SÅ
    ›loyal og blind som størstedelen giver udtryk for at i er, havde
    ›ellers håbet på at Ace var af samme overbevisning som jeg er, men
    › åbenbart ikke. Holdet skal straffes for deres indsats, af os,
    ›dvs. vifte med hvide tørklæder og lign. Jeg væmmes ved tanken om
    ›hvad spillerne præsterede og det er altså ikke vores støtte
    ›værdig. så derfor bliv for guds skyld hjemme på søndag!
    og hva får vi ud af det ? .. vi skal op på hesten de skal op på hesten, ud af busken alle mand til parken imorgen, de kommer også med en kæmpe skuffelse i baglommen, og lad os for helvede smadre dem helt i gulvet, og så håbe på at holdet gør det samme !

    Konge der ser frem til Sparta og PSV away ! Cluj er desværre helt umulig grundet nyt arbejde men sådan er det jo !

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    100

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    jeg synes at holdet først skal vise at de er vores støtte værd. Det kan de vise i morgen, og det gør de jo selvfølgelig, men det bliver uden min støtte, og burde også være uden jeres. holdet fortjener det ikke. hvis vi drømmer om at blive et stor hold og måske allerede ser os selv som et, så er det sq for tyndt at være så fc-liderlig

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    19

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    Storhold eller ej.. holdet fortjener altid støtte. Vi er et storhold i DK og i resten af norden - og sommetider har vi evner, gejst og held til at spille os til store resultater i Europa..

    Men vores opbakning til holdet, den er sgu ikke stor - desværre. Den berømte 12 mand er alt for ofte ikke til stede i Parken - De gange hvor den har været mest markant er på udebane.

    Det skyldes naturligvis faste pladser, ingen Capo (Nedre C) og ingen styring på Nedre C osv.. Alle ting som er debatteret mange gange før.

    Sektionen kæmper ihærdigt, men er talmæssigt for få til at sætte dagsorden stemningsmæssigt. Inden jeg får rodet mig ud i en diskussion Sektionen vs Nedre C, så er min pointe blot at holdet altid før og under en kamp fortjener vores opbakning, og det får de ikke pt.

    Lad os i fællesskab give den gas og synge og presse drengene til sejr. De/vi skal yde vores absolut ypperste i morgen!!

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    62

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    Var ikke i Cypen, men var i Parken til den første kamp mod dem.

    Jeg ville ønske at Nedre C blev unummeret, så folk uden sæsonkort kunne tage ind på Nedre C, uden at blive smidt ned i hjørnet af alle sæsonkortejere.

    Stemningstribunen prøver engang imellem at få Nedre C igang, men meget ofte uden held. Tror , hvis Nedre C blev unummeret og stemningstribunen lukkede (kan den vel godt, hvis der er pladser på nedre c) så ville dem der nu står på B2 meget lettere, kunne få nedre c igang..

    Er selv sæsonkortejer på Nedre C , men ville da synes det ville være perfekt med bedre stemning , om så jeg skulle komme en time før , for at få en god plads !

    Savner stemningen fra denne video (efter 30 sekunder) http://www.youtube.com/watch?v=iAZT0el5bvM

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    584

    Re: Lad os se os selv i spejlet (om fanopbakning)

    Der er ingen grund til at diskutere det her. Tag med på udebane, kom til hjemmebanekampene og VÆR LIGEGLAD MED, HVAD RESTEN GØR. Folk fatter det lige pludselig. Det hjælper ikke at prøve at få denne debat i gang. Torcida har allerede sendt flyers ud over hele Nedre C. Alle er opmærksomme på problemet, så må det være op til folk, hvornår de har tænkt sig at få styr på deres dårlige samvittighed og dovenskab og igen tager med på udebane.

    Tendensen i FCKFCs busser er, at der er fremgang i tilmeldingerne til udebanekampene.
    TORCIDA KØBENHAVN - The Sideshow Boys

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fanopbakning...
    By Agent_1908 in forum De korte linier
    Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 25.09.08, 14:43
  2. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 22.03.06, 08:55
  3. Lad os satse på talenterne
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 28.10.04, 22:56
  4. Lad os nu komme videre
    By h0ps in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 21:32
  5. Lad os finde en skurk
    By Søren Q in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 02.08.04, 11:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •