Side 2 af 11 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 151

Emner: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ›En mulighed er vel også at bruge den europæiske opstilling fra et
    ›par sæsoner siden. Det kunne f.eks. være med Grønkjær på toppen

    Du burde piskes med skorpioner..

    Personligt var jeg af den opfattelse, at alle efterhånden havde indset, at Grønkjær hører til på fløjen, og alt andet kun fører dårligt med sig..

    Nå, men mon ikke den kamp rimelig komfortablet bliver hevet hjem. De dårlige undskyldninger - om varme mv. - tror jeg ikke bliver brugt til at bortforklare et nederlag. Det vil være en kæmpe skuffelse, hvis vi ikke får CL-bold i Parken i år, og det vil ikke kunne bortforklares på nogen troværdig måde. Til gengæld tror jeg, at undskyldningerne bliver brugt til at tale en middelmåddig præstation op til noget storartet :-)
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    Dette link blev egentlig smidt i skakten, men er så interessant, at det gerne skal gengives her.

    Den ultimative regnenørd Bert Kassies har sidste sommer undersøgt sandsynligheden for videre kvalifikation i de europæiske turneringer på baggrund af resultatet i første kamp.

    Statistikken viser, at ud af 1884 kampe de sidste ti år (indtil 2008), er 213 kampe endt med en sejr på 1-0 til hjemmeholdet. Af disse gik hjemmeholdet fra første kamp videre i 140 tilfælde.

    Uanset det reelle styrkeforhold pt. mellem FCK og APOEL viser historien altså, at et hold, der har opnået samme resultat som FCK i første kamp, går videre i 66% af tilfældene.


    Dette er for øvrigt den samme statistik, der viser, at FCK mod Ajax blev blandt de kun 8%, der har klaret sig videre efter 1-2 hjemme i første kamp. Samt at vi mod Benfica var blandt de 54%, der ikke klarede skærerne efter et 2-1 nederlag ude.

    Endelig viser statistikken, at det er en fordel at slutte hjemme. Kun i 45,9% af tilfældene går hjemmeholdet fra første kamp videre i de europæiske turneringer.
    Sidst redigeret af feilberg : 25.08.09 kl. 12:03
    and oh how we danced

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ›Uanset det reelle styrkeforhold pt. mellem FCK og APOEL viser
    ›historien altså, at et hold, der har opnået samme resultat som
    ›FCK i første kamp, går videre i 66% af tilfældene.

    Men styrkeforholdet er jo netop det, som gør det interessant.. Sagt med andre ord: Selv om statistikken er meget sjov, så bliver den for alvor først anvendelig, hvis man kan rense for, hvem der var seedet/useedet.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    Baneforholdende tror jeg ikke bliver det store problem. Det er de jo vant til fra den hjemlige liga og pokalen, på trods af en glidende tackling nok gøre lidt mere ondt her :)
    Som der blev skrevet tidligere går solen ned omkring kl 19. Det vil (vel) føles som en lun sommeraften i syden - der er trods alt forskel på om solen står spillerne i hovedet eller om den er gået ned. Burde vel heller ikke blive det store problem.
    Hvad angår "heksekedlen" er den vist prøvet værre. Desuden er kapaciteten "kun" på små 23.000 pladser og tribunerne er ikke overdækkede (jf. billederne).

    Selvfølgelig er det ikke absolut optimale forhold, men jeg ser det nu ikke som noget decideret stort problem. Det er vist, som der bliver nævnt før, blot spin for at forklare en eventuel middelmådig præstation.

    Apoel viste ikke nogle højere spillemæssige præstationer mod os. Taget den forhenværende kamp i betragtning burde vi være dem overlegne igen - specielt hvis vi bare nærmer os en smule af niveauet mod FCM, og de åbner op, hvilket de er nødt til. Det værste vil vel egentlig være, hvis de kører en defensiv Sønderjyske-taktik igen, og scorer en pind på hurtigt omstillingsspil. Så bliver det en nervepirrende (og kedelig) kamp. Jeg ser det dog ikke som sandsynligt, når de er hjemme og i forvejen er bagud med 1 - but who knows? De er jo cypriotere ;)

    Ahhh, jeg synes nu vi har gode kort på hånden. 1 enkelt pind tror jeg ikke de kan holde os fra, og så skal de lave 3, hvilket jeg ser som "umuligt". .oO(Mon ikke kampen bliver "lukket" inden 45 min.?)

    Hvad angår truppen, døjer Grønkjær stadig med en dårlig lysken (hvilket er en stor hjælp for Ståle, da han ikke behøver nogen undskyldning for at lade Vingård starte inde ;) ). Santin? der har også været lidt småskavanker med ham. Mon ikke han "spares" til BIF, hvor hans tekniske færdigheder vil gøre større skade (baneforholdene må vel ikke vurderes at være de bedste for en type som San her).
    Som spillernes form ser ud nu, taget skaderne i betragtning, ligger holdopstillingen vel til højrebenet?! --> den samme som mod FCM?! I think...

    Jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle vinde...

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,541

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ›Personligt var jeg af den opfattelse, at alle efterhånden havde
    ›indset, at Grønkjær hører til på fløjen, og alt andet kun fører
    ›dårligt med sig..

    Jeg er enig i, at Grønkjær er bedst på fløjen; men ønsker man at spille med targetman, så er han nok det bedste bud i en så vigtig kamp. Det afhænger naturligvis helt af taktikken. Satser Ståle på at spille poleret fodbold, så er det ikke den bedste løsning.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    De skal - dårlig bane eller ej - slåes med hurtigt omstillings -og pasningsspil.

    I min optik MÅ det betyde Vingaard, Hutch, Hjalte, Grønkjær, Santin og Nord på banen. Om det så bliver samtidigt eller om de skal deles om pladserne, må tiden vise. Jeg tror det sidste. For jeg kan dårligt forestille mig, at Ailton og Kvist ikke starter.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ›De skal - dårlig bane eller ej - slåes med hurtigt omstillings -og pasningsspil.

    ›I min optik MÅ det betyde Vingaard, Hutch, Hjalte, Grønkjær,
    ›Santin og Nord
    på banen. Om det så bliver samtidigt eller om de
    ›skal deles om pladserne, må tiden vise. Jeg tror det sidste. For
    ›jeg kan dårligt forestille mig, at Ailton og Kvist ikke starter.

    alle de 4 på banen i samme kamp er noget som jeg tvivler meget stærkt på. Jeg er enig med dig i at de skal slåes med hurtigt omstillings og pasningspil, men Nordstrand, slevom han er fantastisk til lige præcis det som du næver, har det med at være pure crap i Europa kampe. Somom han glemmer alt det han er god til og gør alt det modsatte. Santin... well ham har jeg svinet til i stor omfang så det vil jeg ikke komme ind på. Men det jeg vil sige om ham er at han har været ude med en skade og jeg håber ikke han starter inde og det samme gælder Grønk. Jeg har masser tiltro til Ailton og N'doye kan gennemføre opgaven nede på cypern som angrebsduo og vingaard på grønks plads. N'Doye er faktsik en meget teknisk begavet spiller som ikke varmer bolden men, ligesom nordstrand, har øje for det hurtige spil og de små huller. Jeg håber virkeligt at Ståle han stiller med det samme hold som han stillede med mod FCM.

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København


    ›I min optik MÅ det betyde Vingaard, Hutch, Hjalte, Grønkjær,
    ›Santin og Nord på banen. Om det så bliver samtidigt eller om de
    ›skal deles om pladserne, må tiden vise. Jeg tror det sidste. For
    ›jeg kan dårligt forestille mig, at Ailton og Kvist ikke starter.
    Jeg tror også det sidste, Ståle sætter ikke Ailton af nu hvor han begynder og vise lidt takter.

    Og Kvist er sikker mand i startopstillingen, specielt i europacup når vi ikke for en hver pris skal frem men kan spille lidt på resultatet.

    Spil nu bare med de samme 11 som mod FCM og gerne samme type spil... FCM kom frem og blev straffet for det, og APOEL vil også komme frem, og må meget gerne blive straffet lige så hårdt.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    97

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    Belært af Stabæk-kampen og en lang række internationale kampe med Ståle bag rattet, så er der vist ingen tvivl om at han vil går defensivt til værks - med muligheden for at sætte offensive kræfter ind efter behov.

    Ståle vil helt sikkert spille på 0-0.

    Det betyder også at selvskrevne til midtbanen hedder kvist, aitba, hjalte. Fjerdemanden kunne nemt blive TK. Hvis Ståle føler at han skylder Vingaard noget, så kan han muligvis også få startpladsen.

    Angrebet bliver N´Doye og Ailton.

    Santin og Grønjær kommer kun ind hvis der bliver behov for det, og hvis jeg får ret med TK, så bliver Vingaard den tredie indskiftning i en offensiv satsning.

    Husk også at vi skal møde Brøndby 4 dage efter.

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    172

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    Jeg er sådan set ligeglad med hvordan Ståle stiller holdet op imorgen, også hvis han stiller med et ultra defensivt mandskab:) Vi skal bare videre. Det er årets vigtigste kamp.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ›Belært af Stabæk-kampen og en lang række internationale kampe med
    ›Ståle bag rattet, så er der vist ingen tvivl om at han vil går
    ›defensivt til værks - med muligheden for at sætte offensive
    ›kræfter ind efter behov.

    ›Ståle vil helt sikkert spille på 0-0.

    ›Det betyder også at selvskrevne til midtbanen hedder kvist,
    ›aitba, hjalte. Fjerdemanden kunne nemt blive TK. Hvis Ståle føler
    ›at han skylder Vingaard noget, så kan han muligvis også få
    ›startpladsen.

    ›Angrebet bliver N´Doye og Ailton.

    ›Santin og Grønjær kommer kun ind hvis der bliver behov for det,
    ›og hvis jeg får ret med TK, så bliver Vingaard den tredie
    ›indskiftning i en offensiv satsning.

    Husk også at vi skal møde Brøndby 4 dage efter.


    Det sidstnævnte tror jeg ikke spiller ind på startopstillingen. Udelades Grønkjær og Santin, så er det fordi de ikke er klar eller pga. defensive dispositioner.
    Et sløjt resultat i Brøndby kampen kan (gud bedre at det bliver sådan) indhentes henover sæsonen, hvorimod en fadæse på Cypern vil tynge Fck i lang tid.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    Øhh, er jeg den eneste der har undret sig over et citat i denne artikel Ståle: Overraskelse i startopstillingen på onside.dk?

    Det drejer sig om følgende som Stålbakken åbenbart skulle have udtalt: - Grønkjær har nogle problemer med røven, men jeg ved ikke, hvor langt oppe det er, siger Solbakken, der er forholdsvis fortrøstningsfuld.

    Det har vel ikke udtalt, vel ikke engang i spøg.

    UPDATE: Den er vist go' nok
    Sidst redigeret af rmjdk : 25.08.09 kl. 22:40
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    181

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ݯhh, er jeg den eneste der har undret sig over et citat i denne
    ›artikel Ståle:
    ›Overraskelse i startopstillingen
    på onside.dk?

    ›Det drejer sig om følgende som Stålbakken åbenbart skulle have
    ›udtalt: - Grønkjær har nogle problemer med røven, men jeg ved
    ›ikke, hvor langt oppe det er, siger Solbakken, der er forholdsvis
    ›fortrøstningsfuld.


    ›Det har vel ikke udtalt, vel ikke engang i spøg.

    Den er god nok Luna hørte det selv til pressemødet og omtalte det lige ved goals show...
    http://img264.imageshack.us/img264/5066/ebbewj7.png

    ’Hvis man lader som om, at der ikke er et problem, så forsvinder det nok.’

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    376

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    kunne se ud til de vil prøve at gå lidt længre frem

    http://www.bold.dk/nyt/Apoel-traener-En-unik-kamp

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Optakts-og kamptråd: APOEL FC Nicosia vs F.C. København

    ݯhh, er jeg den eneste der har undret sig over et citat i denne
    ›artikel Ståle:
    ›Overraskelse i startopstillingen
    på onside.dk?

    ›Det drejer sig om følgende som Stålbakken åbenbart skulle have
    ›udtalt: - Grønkjær har nogle problemer med røven, men jeg ved
    ›ikke, hvor langt oppe det er, siger Solbakken, der er forholdsvis
    ›fortrøstningsfuld.


    ›Det har vel ikke udtalt, vel ikke engang i spøg.

    go' nok

    Fantastisk som han også lige fik sat de cypriotiske journalister på plads, haha. Dejligt at se, hvordan Ståle arrogant påtager sig favoritværdigheden igen, og neglererer det andet hold :)

Side 2 af 11 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  2. Optakts- og kamptråd: FC København - APOEL FC
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 110
    Sidste Meddelelse: 21.08.09, 13:07
  3. Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 10.08.09, 13:00
  4. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •