Side 5 af 44 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 657

Emner: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    http://www.bold.dk/nyt/?vis=84468

    ›Peter Løvenkrands ville være en drømmespiller, og 15 mill er vel
    ›ikke urealistisk. problemet er jo som " sædvanlig " om
    ›spilleren vil til Danmark, eller om han ender i Skotland hvor
    ›hans kone er fra, Tyskland tror jeg faktisk han er færdig med, og
    ›vi er vel den eneste klub han gider hvis han vender hjem..

    Vil simpelthen være spild af penge at hente en angriber til klubben som ikke kan afløse mackan. Han minder meget om nordstrand, bare uden at score mål :).

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    102

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Vil simpelthen være spild af penge at hente en angriber til
    ›klubben som ikke kan afløse mackan. Han minder meget om
    ›nordstrand, bare uden at score mål :).

    Nu skal man jo lige huske, at Allbäck ikke just var stjerne i hverken Aston Villa eller Rostock.. Så bare fordi en spiller ikke gør det kanon, på sit nuværende hold, så kan de jo godt blomstre op når de ankommer til FCK... ligesom de kan falde totalt igennem, selv om de var stjerne der hvor de kom fra!..

    Det er her, man ser den virkelige kvalitet af scouts og sportchef, nemlig i evne til at spotte "uudnyttede evner", der passer ind i FCK's hold! Som man fx senest har set det med Sionko, og tidligere med spillere som Linderoth eller Grønkjær, der jo heller ikke just var kæmpe stjerne i de klubber de kom fra!

    Om Peter Løvenkrands så vil kunne være endnu et eksempel i rækken af den type spillere, det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg er generelt stor tilhænger af, at man henter nogle spillere, der har været store talenter, men som aldrig ordenligt er slået igennem i udlandet, og som derfor har en masse at bevise. Men som samtidig har opbygget et hvis niveau af rutine og professionalisme, ved at spille i større og mere krævende ligaer. Frem for at man støvsuger "suppen" for stjerner, der i bund og grund ikke er skide meget bedre end det man har siddende i KB. Disse "stjerner" er jo som regel dem der ikke har haft det der skulle til, for at udlandet ville satse på dem, så hvorfor vi gør det, er mig et mysterium. Syntes der har været meget længe imellem de store succeser på den konto, i den nuværende trup er det vel kun Jesper Christiansen og den netop solgte Michael Silberbaur. De øvrige superliga indkøb har i mine øjne slet ikke levet op til forventningerne!

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    464

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Frem for at man støvsuger "suppen" for stjerner, der i bund og grund ikke er skide meget bedre end det man har siddende i KB. Disse "stjerner" er jo som regel dem der ikke har haft det der skulle til, for at udlandet ville satse på dem, så hvorfor vi gør det, er mig et mysterium. Syntes der har været meget længe imellem de store succeser på den konto, i den nuværende trup er vel kun Jesper Christiansen og den netop solgte Michael Silberbaur. De øvrige superliga indkøb har i mine øjne slet ikke levet op til forventningerne!
    Ligemeget om man synes Michael Gravgaard på nuværende tidspunkt holder niveau, kan man vel ikke benægte, at han har været utrolig vigtig for FCK, og een af de bedste spillere vi har købt fra en anden Superliga-klub.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Ligemeget om man synes Michael Gravgaard på nuværende tidspunkt
    ›holder niveau, kan man vel ikke benægte, at han har været utrolig
    ›vigtig for FCK, og een af de bedste spillere vi har købt fra en
    ›anden Superliga-klub.

    Helt enig. Gravgaard har været rigtig god og blev da også hædret med prisen som årets (eller var det efterårets spiller i superligaen).
    Nu ved jeg ikke hvor langt vi går tilbage, men mener så afgjort også at Rølls første tid i Fck var rimelig succesfuld.
    Ellers vil jeg dog godt vedgive at der nærmest er 50/50 på om ubdfaldet bliver positivt, hvergang vi henter en spiller i en anden superligaklub.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    224

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ››Vil simpelthen være spild af penge at hente en angriber til
    ››klubben som ikke kan afløse mackan. Han minder meget om
    ››nordstrand, bare uden at score mål :).

    ›Nu skal man jo lige huske, at Allbäck ikke just var stjerne i
    ›hverken Aston Villa eller Rostock.. Så bare fordi en spiller ikke
    ›gør det kanon, på sit nuværende hold, så kan de jo godt blomstre
    ›op når de ankommer til FCK... ligesom de kan falde totalt
    ›igennem, selv om de var stjerne der hvor de kom fra!..

    ›Det er her, man ser den virkelige kvalitet af scouts og
    ›sportchef, nemlig i evne til at spotte "uudnyttede
    ›evner", der passer ind i FCK's hold! Som man fx senest har
    ›set det med Sionko, og tidligere med spillere som Linderoth eller
    ›Grønkjær, der jo heller ikke just var kæmpe stjerne i de klubber
    ›de kom fra!

    ›Om Peter Løvenkrands så vil kunne være endnu et eksempel i rækken
    ›af den type spillere, det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg er
    ›generelt stor tilhænger af, at man henter nogle spillere, der har
    ›været store talenter, men som aldrig ordenligt er slået igennem i
    ›udlandet, og som derfor har en masse at bevise. Men som samtidig
    ›har opbygget et hvis niveau af rutine og professionalisme, ved at
    ›spille i større og mere krævende ligaer. Frem for at man
    ›støvsuger "suppen" for stjerner, der i bund og grund
    ›ikke er skide meget bedre end det man har siddende i KB. Disse
    ›"stjerner" er jo som regel dem der ikke har haft det
    ›der skulle til, for at udlandet ville satse på dem, så hvorfor vi
    ›gør det, er mig et mysterium. Syntes der har været meget længe
    ›imellem de store succeser på den konto, i den nuværende trup er
    ›det vel kun Jesper Christiansen og den netop solgte Michael
    ›Silberbaur. De øvrige superliga indkøb har i mine øjne slet ikke
    ›levet op til forventningerne!


    jeg tænkte mere på hans evner til at være en targetman. Han er for klein. Medmindre ståle bliver fyret så skal vi ikke have flere små angriber. Det er bare spild af talent :(

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    113

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    en mulig spændende forstærkning kunne være Diego Guastavino fra lyn
    lyn har osse et samarbejde Matias Almeyda som scouter spillere i sydamerika(et hint til CV)

    http://www.lyn.no/index.aspx?type=sp...206&id=1637606

    http://www.bt.dk/article/20080331/ekspertraad/80331002/

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    >Nu er der så formentlig også en grund til at Thomas Sørensen er helt nede >og være 3. målmand, såvel som der dengang du refererer til var en grund til >at han var 1. målmand?
    >Jeg mener at skulle Jesper C forlade Fck, så skulle vi da hellere satse på >Kevin Stuhr, måske Kasper Schmeichel, Nathan mfl. som alt andet lige har >årene foran sig.

    Synes helt ærligt at din argumentation er lidt tam, 2di. Thomas Sørensen har spillet 3½ halv sæson smo første målmand for Aston, jf. http://www.avfc.premiumtv.co.uk/page...5~5998,00.html . Ligeledes er han førstevalg til landsholdsposten. Jesper Christiansen spiller når T. Sørensen er skadet på landsholdet..

    Efter mange år i PL synes jeg uden tvivl at T. Sørensen har bevist sig som danmarks pt uden tvivl bedste målmand. Og som en anden påpeger, så er 32 ingen alder for en målmand. Kevin Stuhr?! han har bevist ingenting, han er målmand i Randers, har stået fint.. men det er også det. INGEN international rutine.

    Hvis det endelig skulle være en yngre så giver jeg dig ret i K. Schmeichel, han kan uden tvivl udvikle sig til en stor spiller, men han er næppe i FCK i mere end 2 år.. tror på han bliver stor.. Men T. sørensen ville være en klasse signing.. bedre fås det næppe til lille DK tror jeg ikke..

    Hele diskussionen om hvorfor han ikke er 1. valg i Aston gider jeg egentlig ikke tage da det kun er udtryk for trænerens lidt underlige dispositioner.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›en mulig spændende forstærkning kunne være Diego Guastavino fra lyn
    ›lyn har osse et samarbejde Matias Almeyda som scouter spillere i
    ›sydamerika(et hint til CV)


    Vedrørende Lyn, så finder jeg en mand som Espen Hoff noget mere interessant. Jeg har ved en tidligere lejlighed skimmet tråden igennem - inkl. den med afløsere for Silberbauer, men mindes ikke lige at han er blevet nævnt.

    Han er 26 år og har allerede scoret knap 70 mål på topniveau for henholdsvis Lyn og Odd Grenland. Sin alder til trods er han uhyre rutineret: Han blev den yngste spiller nogensinde der rundede 100 Tippeligakampe, da han som blot 21-årig rundede det skarpe hjørne (tak til wiki).

    Han har ikke en skræmmende fysik, men kan med sine 172 cm alligevel godt fordele boldene til sin offensive kollegaer eller selv finde hullerne i modstanderens defensiv. I indeværende sæson har han scoret fem mål i otte Tippeligakampe og to i pokalen. Det giver en total på syv mål i ni kampe. Selvom han ofte agerer hængende angriber eller offensiv kant, er det alligevel en statistik der aftvinger respekt.

    Når han endda udtaler sig positivt om et skifte til udlandet, skulle man måske sende CV til fjeldlandet.

  12. #69
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    102

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Ligemeget om man synes Michael Gravgaard på nuværende tidspunkt
    ›holder niveau, kan man vel ikke benægte, at han har været utrolig
    ›vigtig for FCK, og een af de bedste spillere vi har købt fra en
    ›anden Superliga-klub.

    Ja ok, den er svær at komme uden om, det var en smutter fra min side!.. Men det ændre nu ikke på min generelle holdning til spørgsmålet (-:

  13. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    > Hvis det endelig skulle være en yngre så giver jeg dig ret i K. Schmeichel,
    > han kan uden tvivl udvikle sig til en stor spiller, men han er næppe i FCK i
    > mere end 2 år.. tror på han bliver stor.


    Ja Så hvorfor ikk købe ham nu og score kassen på ham når en klub som Juventus vil købe ham for 150 mio om 2 sæsoner :D og så bruge de penge op at købe et nyt hold :D ;)

    Jeg synes vi skal købe Joseph Akpala og Shalrie Joseph

    Shalrie Joseph er 191 cm, Spiller i New England Revolution
    Han er Defensiv Midbanespiller..
    Han er anfører ( = lederegenskaber ;) )

    Celtic Bød på ham i januar sidste år (o7) og han sagde nej til en Kontrakt på 16 mio. så vi skal bare gå ind og byde 25 mio.. vi skal ikk glemme at han er 30 år :D

  14. #71
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Ola Toivonen

    Til dem der så U21 Svergie-Frankrig, så skal det lige siges til Toivonens forsvar at han altså ikke er topangriber... Han er en del bedre end det han viste. Men ok, hvis man er høj kommer man op foran. Svensk idiottræner.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  15. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    måsk
    måsk
    ›Jesper Christiansen – skal e
    og e ikke til West
    ›Bromwich Albion.

    Jeg tror bestemt at vi sælger JC. Man ser jo gang på gang at Morten Olsen favoriserer bænkevarmere i udlandet frem for årets målmand i danmark. JC må snart indse at han skal til udlandet for at spille på landsholdet. Det samme ved Thomas Sørensen, så der er nok ikke den store chance for at han kommer hjem og erstatter JC i FCK. Realistisk tror jeg på Kevin, men jeg håber på Kasper Schmeichel.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Er der nogen der kender Rene Mihelič i Maribor?

    Jeg købte ham i FM08 (i know, spar kommentarene :), hvor han viste sig yderst potent på den offensive midtbane. Det fik mig til at google ham, med begrænset succes.

    her er hans profil på Maribor. Det ser ud til at han har haft en stribe gode kampe med mål og assist.

    Han er 19 år (5-juli-1988) og skulle ifølge wiki have 1 landskamp på cv'et og være kaptajn for Maribor. Det må da betyde at han har nogle af de lederegenskaber som Don Ø snakkede om.

    Der var desværre ikke noget at finde på YouTube :-(

    Men hvis der skulle være nogen med tilhørsforhold til Slovenien og Mihelic, må i meget gerne supplere med oplysninger.

  18. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Jeg har altid syntes at den mest oplagte erstatning for Linderoth ville være Daniel Andersson i Malmø FF. Han har godt nok rundet de 30, men bør have 3-4 gode sæsoner i benene. Han har til gengæld international rutine fra sveries landshold (61 kampe) og mange år i Italien (150 kampe).

    Lad os nu se at få fyldt den plads ud!!

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    65

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Hvad med en Ivan Klasnic??

    skibbet ud i Werber Bremen efter hans sygdom..

    Transferfri... dog muligvis for dyr i drift

Side 5 af 44 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 555
    Sidste Meddelelse: 01.09.08, 08:43
  2. Svar: 741
    Sidste Meddelelse: 17.07.08, 21:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •