Side 2 af 44 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 657

Emner: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Ola Toivonen

    Props for at komme med et anderledes bud, men Toivonen har efter min mening ikke et niveau i den klasse vi skal bruge. Ikke bedre end Hjalte eller Würtz - selvom han sparker godt på kassen. Han spillede sammen med Ailton i ÖIS og har derfor kigget lidt på ham, men for mig er han mere en spiller AAB, FCN eller FCM kunne bruge - ikke os. Han er ikke så fysisk, men er god i kombinationsspillet.

    Imo minder ret meget om Stephan Petersen fra FCN - som jeg også synes går en lys lys fremtid i møde hvis han kan holde sig væk fra skader. Han har alle muligheder for at blive en Leon Andreasen-type. Dog pt svært at sige hvor lang tid der går før han kommer op i niveau, så det er lidt svært at sidde og anbefale ham til FCK på nuværende tidspunkt.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Ola Toivonen kunne være en spændene spiller til den offensive
    ›midtbane. I Malmö FF har han været lidt svingende, men en del af
    ›de lokale mener, at det først og fremmest skyldes, at resten af
    ›holdet ikke holder niveauet...
    Toivonen er meget interessant, og i øvrigt et emne for Heerenveen.

    Af angribere i Allsvenskan vil jeg hellere slå et slag for Pontus Wernblom.

    Han blev midt i sidste sæson flyttet fra den defensive midtbane frem som angriber, dels fordi hans spillestil ikke længere passede til midtbanen, men primært fordi Groningen i transfervinduet smed en bunke penge for Markus Berg, og derfor efterlod IFK uden alt for mange angrebsalternativer. Man valgte så at bruge Wernblom, fremfor at gå ud og købe en ny. Hvilket de sikkert ikke har fortrudt.
    Wernblom er et energibundt som få, han er stærk med hovedet og han har et godt spark. Det førte til en del mål, og endnu flere assist, for det er i høj grad også hans blik for medspillerne, der gør ham rigtig god. Jeg har desværre ikke kunne finde de eksakte tal, men de er nok derude et sted.

    Personligt kan jeg rigtig godt lide, at Wernblom ikke for enhver pris må afslutte selv. Måske på grund af hans fortid som midtbanespiller, har han ikke det der dræberinstinkt, som de fleste angribere har, og som ofte frarøver dem opfattelsesevnen af en bedre placeret medspiller, hvis de har målet indenfor rækkevidde. Det er selvfølgelig også noget Wernblom skal arbejde med, for det er jo ikke altid dårligt, men generelt kan jeg godt lide, hvis alle på holdet spiller sammen.

    Ved vinterens transfermarkede skrev jeg til en svensk skribent for en af de større aviser derovre, for at høre lidt mere om Wernblom og om hans tilgængelighed. Svaret var, at Wernblom givetvis kan blive rigtig god, men også at han bliver meget svær at få fat på, eftersom IFK har fået en ny mæcen i kulissen, som skal hjælpe klubben til, med tiden, at blive lige så store som København og Rosenborg i Skandinavien.
    Et potentielt endnu større problem er forresten, at selskabet ejer en del af Pontus Wernblom.

    Men penge er selvfølgelig penge og når den fede dame har sunget, kan Wernblom sagtens spille i en anden klub. Sågar en af de to nævnte klubber. For mit eget vedkommende synes jeg, han er en virkelig spændende spiller, specielt når vi har mistet nogenlunde samme type. Måske har han ikke de samme lederegenskaber udenfor banen, men på den anden side set er det ikke noget, man bare sådan lige finder, og det er heller ikke noget alle har. Det tager tid at opbygge sådan noget, men Wernblom har efter min mening værktøjerne til at udvikle evnerne.

    Her er for øvrigt et udsnit af nogle skænderier mellem et par svenske aviser.

    Pontus Wernblom ville ikke gå ind og gøre en kæmpe forskel her og nu, men på sigt tvivler jeg ikke så meget på, at han ville være en større investering værd.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    24

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Toto Adaruns Tamuz Temile rigtigt farlig angriber Fra Beitar Jerusalem

    http://www.footballdatabase.com/inde...s_Tamuz_Temile

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    For lige at kommentere på Toto Tamuz.. Kunne være rigtig spændende spiller og se for Fck, men ser nu ikke helt hvordan han passer ind i Ståle´s system.. han er lav og kompakt, hvilket bestemt også kan komme til sin ret.. bare ikke for alvor under ståles "kyndige" hænder.

    Men han tegner nu til at blive fast inventar på det israelske landshold.. så helt afskrive ham vil jeg dog ikke..

    Det jeg ville skrive omhandlede egentlig norske IK Start´s økonomiske situation, som bliver udpenslet her http://www.bold.dk/nyt/?vis=84397 .

    Så tænker jeg automatisk om der mon ikke var nogle spillere vi kunne hjælpe dem af med. Den første jeg tænkte var Kristoffer Hæstad, men denne har desværre i januar 2008 skrevet en 4årig kontrakt med Vålerenga. Ærgeligt, tror personligt han ville være strålende i fck-trøjen, hvilket 15 kampe for det norske landshold i en alder af 24 også beviser. Mere om ham her: http://en.wikipedia.org/wiki/Kristofer_H%C3%A6stad

    Hæstad var helt klart den mest oplagte, men den under ACN hypede Anthony Annan kunne også tænkes at være spændende som motor i midtbanen. Han er pt udlånt til Stabæk indtil august, men han har udtalt at han vil væk fra Start. Dog kan det blive et problem at andre klubber (større) har fået øje på ham. Men måske fast spilletid kunne lokke. og lidt ekstra om ham her: http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Annan

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Der stod i en lodtrækningsartikel på FCK.DK, inden FCK skulle i CL kvalifikationen, at Toto Tamuz blev linket til både Everton og Rangers:

    De har en række israelske landsholdsspillere på holdet, f. eks superangriberen Toto Tamuz (der er blevet sat i forbindelse med Everton og Rangers i dette transfervindue)...
    Er der nogen der sidenhen har hørt om den interesse er kølnet, eller om han ikke har kunnet opnå arbejdstilladelse derovre eller noget helt tredje, siden der ikke er kommet noget ud af den tilsyneladende store interesse!?

    På Wiki står blot:

    On 25 March 2007, English football club Everton submitted a transfer bid of £500k ($1,000,000) to Beitar Jerusalem for Toto Tamuz. Scottish football club Rangers, England's Middlesbrough, Wigan Athletic and Belgium's Club Brugge have also been rumoured to be interested in his services. Tamuz was described by a scout employed by Middlesbrough as the "Israeli Samuel Eto'o".
    ...Hvilket man ikke bliver meget klogere af!

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Mht. Everton så tror jeg meget vel at du kan have ret i at det er arbejdstilladelsen som ikke kan komme i hus.. Rangers er det svært og sige.. men kan jo også være at Toto ikke vil til en så stor klub så hurtigt, men i stedet lige mellemstoppe i et "springbræt" som FCK evt. kunne være? tror han kan være et scoop..! såfremt han ikke bliver ødelagt som Ailton fx... men et køb af Toto kræver nok en afgang af ailton...

  9. #22
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Jeg synes at en mand som Esbjergs Martin Vingaard har imponeret mig i denne sæson. Fylder meget på midten, utroligt bevægelig og ikke mindst et spark som en hest hvilket i denne sæson har kastet 7 SAS-liga kasser af sig.

    Jeg ved ikke om han kan begå sig på højeste niveau, hvilket FCK ser ud til at kræve, jf. ambitionen om indkøb i landsholdsklassen. Det ser dog ud til at der er lidt interesse for ham, hvilket en landsholdsudtagelse da også bestyrker.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    En spiller der tidligere har været nævnt herinde som et ønske til den københavnske midtbane, skal nu til Østrig og spille for Red Bull Salzburg. Det drejer sig om Somen Tchoyi, der før spillede i norske Stabæk.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Jeg synes at en mand som Esbjergs Martin Vingaard har imponeret
    ›mig i denne sæson. Fylder meget på midten, utroligt bevægelig og
    ›ikke mindst et spark som en hest hvilket i denne sæson har kastet
    ›7 SAS-liga kasser af sig.

    ›Jeg ved ikke om han kan begå sig på højeste niveau, hvilket FCK
    ›ser ud til at kræve, jf. ambitionen om indkøb i
    ›landsholdsklassen. Det ser dog ud til at der er
    lidt interesse
    ›for ham
    , hvilket en landsholdsudtagelse da også bestyrker.

    Vingaard udviste udmærket pasningsspil med stor omtanke igår imod Holland, sorry, Nederlandene og ligeledes et robust presspil.

    Nu skal Ståle nok få pillet førstnævnte ud af ham på sigt, men derfor udviste han stadig niveau til at være et FCK emne.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    24

    Edgar Davids

    I tråden om Mikkel Thygesen nævnte jeg at Edgar Davids lige er blev fritstillet fra Ajax Amsterdam.
    http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=83999

    Han har være skadet det meste af sidste år med brækket ben, men har været klar i foråret. Han koster nok en million-milliard i lønkroner, men han vil vel være noget af en WOW-effekt. :)
    http://www.football-lineups.com/footballer/595/

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Til Fagerlund.

    Norwegian club Stabaek's Ghanaian midfielder Anthony Annan is a £3m target for Blackburn, Bolton and Middlesbrough (The Sun)

    Det bliver vist dyrt og svært.

    Så at Emilie Mpenza er ved at skifte til Ipswich på free. Ham så jeg gerne vi snuppede. Det burde også være muligt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    På grund af dette indlæg, som jeg fuldt ud kan tilslutte mig, skriver jeg om Elyounoussi i denne tråd.

    Tipsbladet har i deres weekendsudgave en kortere artikel om angriberen, som vi angiveligt har et rimeligt øje til.

    Interessant kan det være, at han allerede for et par år siden, sagde nej til prøveophold hos både Chelsea og Portsmouth, med begrundelsen at han var garanteret førsteholdsfodbold i Fredrikstad og derfor ikke umiddelbart var frisk på nogle af kontinentets storklubber.
    Det kan selvfølgelig have ændret sig nu, men jeg tillader mig alligevel lige at citere Tore Pedersen, der er en slags højre hånd for Elyounussis agent, den voldsomt berygtet Rune Hauge.

    Både han og vi er optaget af, at han skal til en ny klub for at spille. Han skal ikke til en klub for at være talent og sidde på bænken eller spille på andetholdet.
    Det lyder måske heller ikke lige som en spiller, der har det store at gøre i København, men der er trods alt noget kortere vej til spilletid her end i eksempelvis Tottenham, der netop har været fremme med en konkret bud.

    For øvrigt kan det lige siges, at han har fået sin landskampsdebut. Det gjorde han for ikke så længe siden, da Norge mødte Uruguay. Han kom ind i pausen, og fem minutter senere havde han scoret sit debutmål.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Så at Emilie Mpenza er ved at skifte til Ipswich på free. Ham så
    ›jeg gerne vi snuppede. Det burde også være muligt.
    Jeg ved ikke hvor muligt det er. Her er en artikel, netop om Mpenzas fremtid. Ipswich er åbenbart ikke ene om, at ville have ham.

    Det er så til gengæld fuldstændig rigtigt, at det ville være lidt af et scoop, hvis vi kunne lokke ham til.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    143

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Et hurtig kig på VG.no

    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195677
    De er tydeligvis glade for den brede på den anden side af vandet.

    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195590
    Ståle vil heldigvis ikke overveje et skifte tilbage til norge. ftw!11

    http://www.vgb.no/31232/perma/327544/#comments
    Her snakkes der om hvor stor en skuffelse Kristofer "klæggen" Hæstad har været i det kolde nord.

    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=510973
    Og vi slutter af med en gut der højest sansynlig ikke ender op i hele kjøvenhavnstrups trup.

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    http://www.kampanje.com/medier/article247951.ece

    Så er den her sku bedre. Den norske tv aftale ser ud til at blive dårligere end den forrige.

    Slut med storhedsvanviden i fjeldlandet! Jeg fryder mig, kan suppen så bare opnå den samme stigning i tilskurertallene, er alt jo fantastisk.

    I øvrigt håber jeg slet ikke FCK køber spillere i Norge pt. der er simplethen ikke nogen realistiske spillere jeg umiddelbart ser vil som en reel forstærkning på de pladser CV søger. Specielt ikke efter at Somen Tchoyi smutter til Østrig.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 44 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 555
    Sidste Meddelelse: 01.09.08, 08:43
  2. Svar: 741
    Sidste Meddelelse: 17.07.08, 21:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •