Side 13 af 44 FørsteFørste ... 31011121314151623 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 657

Emner: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    241

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Nu skulle Brøndby være interesseret i Gravesen... ryger han mon alligevel til Danmark?
    "Mine spillere sidder dernede og er helt døde nu, de har alle ydet en enorm indsats"

    - udtalte Pep Guardiola, efter at Barcelona fik tilkæmpet sig et enkelt point i Parken.

  2. #182
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Nu skulle Brøndby være
    interesseret i
    ›Gravesen
    ... ryger han mon alligevel til Danmark?

    Det sjove er at Brøndby for tredje transfervindue i træk siger at penge ikke er noget problem. Hvis de rigtige spillere er ledige, er de villige til at betale hvad det koster:

    "Vi er klar over, at kvalitetsspillere, som vi jo går efter, koster mange pege. Men derfor har vi også kapitalen klar til at betale dét, der skal til for den rigtige spiller. Det er ikke økonomien, der vil være problemet".

    Alligevel skal man læse i originalkilden at de kun vil skrive kontrakt med ham, hvis de får ham gratis:

    "Danish Super League side Brondby are keen to sign the 32-year-old Denmark international - but only if they can get him for nothing".

  3. #183
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    1,815

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Nu skulle Brøndby være
    interesseret i
    ›Gravesen
    ... ryger han mon alligevel til Danmark?


    Det er næppe realistisk. Gravesen har en ugeløn på noget der ligner 400.000 kr. i et år endnu. Hvem ville slippe det, uanset om han er langt fra truppen i skotland så er 400.000 og god skotsk whiskey nok at foretrække, især frem for en tur til vestegnen.
    Fuck it! Yes! That's your answer. That's your answer for everything! Tattoo it on your forehead!

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #184
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Denne kommentar fra januar om Gravesen efter Evertons pokalkatastrofe hjemme mod Oldham fortjener at hives frem igen.

    Intet han viste i resten af sæsonen tyder på at det skulle være blevet anderledes, selv om han da scorede sikkert på sit straffespark efter at være skiftet ind efter 119 minutter mod Fiorentina. Mod Chelsea, i sin sidste Evertonoptræden, var det pinligt så meget langsommere og tungere han var end alle andre på banen.

    Så nej: Gravesen bør ikke være et tema. Jeg tror ikke et sekund på at han bliver en klassespiller igen - eller bare i stand til at yde konstante præstationer på topplan.

    mvh,
    -smølle

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #185
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Så nej: Gravesen bør ikke være et tema. Jeg tror ikke et sekund
    ›på at han bliver en klassespiller igen - eller bare i stand til
    ›at yde konstante præstationer på topplan.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Ej heller i stand til at begå sig i en trup hvor man har en forholdsvis god forståelse og respekt for hinanden - ja, ligefrem harmoni.

    Gravesen er en klump cancer for ethvert hold - hans succes steg ham åbenbart til hovedet da han kom til Real, hvilket er ærgeligt - for han VAR virkelig klasse på det tidspunkt.

    Nuvel, vi snakkede med Stig Tøfting da han var i sit efterår - men kan ikke forestille mig, at vi nu vil løbe risikoen igen.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #186
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Jeg vil lige hive et velkendt navn frem fra gemmerne. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se Alexander Ødegaard i FC København. Måske som afløser for Silberbauer. Han passer profilmæssigt på en spiller, der er teknisk stærk og kan noget på egen hånd = offensivt indkøb. Derudover er han målfarlig og lægger også op til en del mål.

    Wiki:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Alexander_%C3%98degaard

    Youtube:

    http://www.youtube.com/watch?v=beb6ISYefXg

    Vi har spillet mod Viking, hvor Alexander Ødegaard var med:

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=1912&msa=summary

    Fra Vikings officielle hjemmeside:

    http://www.viking-fk.no/newsread/new...spiller&n=5009

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  10. #187
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Jeg vil lige hive et velkendt navn frem fra gemmerne. Personligt
    ›kunne jeg godt tænke mig at se Alexander Ødegaard i FC København.
    ›Måske som afløser for Silberbauer. Han passer profilmæssigt på en
    ›spiller, der er teknisk stærk og kan noget på egen hånd =
    ›offensivt indkøb. Derudover er han målfarlig og lægger også op
    ›til en del mål.


    Jeg kan slet ikke se ham som afløser for Silber, da Ødegaard er en hængende angribertype. Jeg kan ikke se ham lave et solidt stykke defensivt arbejde. Ja jeg har meget svært ved at se, hvor han skulle passe ind på holdet, da jeg ikke tror det er en teknisk humørspiller de søger i angrebet efter Allbäck.

    Manden har desuden været længe undervjes efter sib flotte sæson i Sogndal en del sæsoner tilbage nu. Siden floppede han big time i Rosenborg og de første par år i Viking var ikke specielt imponerende. Det er først i denne sæson han rigtigt synes at være kommet i gang igen. Her har han så også spillet godt.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #188
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ››Zumas træfsikkerhed var generelt under superliganiveau i mine
    ››øjne

    ›Det er en gammel skrøne, med mindre man vurderer alle FCK's
    ›angriberes træfsikkerhed til at være under SAS Liga standard
    ›(hvilket man godt kan argumentere for :-):

    54 mål i 188 kampe, hvilket ikke er
    ›noget målsnit pr. kamp der er blevet overgået i nævneværdig grad
    ›af mere end nogle få stykker af tidligere eller nuværende
    ›spillere (med i hvert fald et repræsentativt antal kampe for
    ›klubben).

    ›Udover træfsikkerheden, har han i det hele taget været et
    ›offensivt våben der har battet på klubbens målkonto. Således er
    historie med flest
    ›assist
    . Ikke færre end 40 % flere assists end nummer to på
    højeste antal
    ›mål/assist talt sammen
    .

    ›Skal dog lige siges at jeg heller ikke ønsker Zumas eftermæle
    ›ødelagt af et comeback i FCK-trøjen!

    Nu er det jo ikke hans scoringssnit jeg påpeger men hans træfsikkerhed. Scoringsnittet er ikke under superliga niveau om end det på ingen måde imponerer. Jeg påpeger jo netop han på flere områder var en sublim spiller, men at chanceudnyttelsen ikke var for god. Der var vel også en grund til han røg til upåagtede Bielefelt og ikke en større klub.

  13. #189
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Denne kommentar fra januar om
    ›Gravesen efter Evertons pokalkatastrofe hjemme mod Oldham
    ›fortjener at hives frem igen.

    ›Intet han viste i resten af sæsonen tyder på at det skulle være
    ›blevet anderledes, selv om han da scorede sikkert på sit
    ›straffespark efter at være skiftet ind efter 119 minutter mod
    ›Fiorentina. Mod Chelsea, i sin sidste Evertonoptræden, var det
    ›pinligt så meget langsommere og tungere han var end alle andre på
    ›banen.

    ›Så nej: Gravesen bør ikke være et tema. Jeg tror ikke et sekund
    ›på at han bliver en klassespiller igen - eller bare i stand til
    ›at yde konstante præstationer på topplan.

    ›mvh,
    ›-smølle

    Jeg er helt på linje der og det der for mig at se for alvor gør Gravesen til en tikkende bombe, er mandens totale mangel på selvindsigt.
    Andre aldrende spillere erkender hvor de er rent niveaumæssigt og indretter deres spil herefter.
    Jeg vil gå så vidt som til at sige at jeg ikke ville turde have ham i truppen.
    Scenario: Er bagud 1-0 i en svær udekamp (Aab, Bif m.m.), spillet kører ikke. Publikum pifter af Fck spillerne.
    Her ville Gravesen med statsgaranti save en modstander over, brokke sig over dommeren eller begive sig ud på umulige dribleture.
    Læg dertil hans mærkværdige forhold til pressen, hvilket næppe ville gøre ham til nyt yndlingsobjekt i løvetrøjen for omverdenen.

  14. #190
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Nu kan man jo nok skrive et sådant her indlæg efter hver kamp, men synes nu alligevel det godt kan være meget sjovt.. Og hvem ved.. måske tænker CV det samme (nok ikke, men ok...)

    Efter at have set kampen mellem Schweiz - tjekkiet ville jeg fremhæve de to spillere som jeg synes kunne være spændende og ligeså realistiske i fck:

    Eren Derdiyok, 19 årig schweizer som kom ind sidst i kampen men en stor type som både er høj, men også så ud til at være teknisk dygtig. Stort potentiale i hvertfald. Spiller til daglig i FC basel: http://en.wikipedia.org/wiki/Eren_Derdiyok

    Václav Svěrkoš, målscorer for Tjekkiet, og gjorde egentlig en god figur. 184 høj er ikke alverden, men da heller ikke en lille fyr. Selvom han kun er 24 har han været rundt i en del klubber i tyskland og tjekkiet.. imponerede i gladbach men slog siden da ikke videre igennem i tyskland. Er endt tilbage i Banik Ostrava og burde derfor være mulig - selvom et em mål selvf. gør ham det dyrere :P http://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1...C4%9Brko%C5%A1

  15. #191
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!


    ›Scenario: Er bagud 1-0 i en svær udekamp (Aab, Bif m.m.), spillet
    ›kører ikke. Publikum pifter af Fck spillerne.
    ›Her ville Gravesen med statsgaranti save en modstander over,
    ›brokke sig over dommeren eller begive sig ud på umulige
    ›dribleture.

    Var det ikke lige netop en af de kvaliteter der gjorde at Linderoth kunne tænde resten af holdet, da han var i FCK?

    Det er ikke fordi jeg advokerer for Gravesen - jeg mener ikke, at han kan bibringe nogen værdi - men jeg mener ikke at det argument holder.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #192
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ››
    ››Scenario: Er bagud 1-0 i en svær udekamp (Aab, Bif m.m.), spillet
    ››kører ikke. Publikum pifter af Fck spillerne.
    ››Her ville Gravesen med statsgaranti save en modstander over,
    ››brokke sig over dommeren eller begive sig ud på umulige
    ››dribleture.

    ›Var det ikke lige netop en af de kvaliteter der gjorde at
    ›Linderoth kunne tænde resten af holdet, da han var i FCK?

    ›Det er ikke fordi jeg advokerer for Gravesen - jeg mener ikke, at
    ›han kan bibringe nogen værdi - men jeg mener ikke at det argument
    ›holder.

    ›mvh Stephphen

    Jeg synes at Linderoth gik forrest på en "anstændig" måde. Jo han tog de gule kort og var den indpisker som de andre kunne læne sig op af. Han spillede det simple og forsøgte sig ikke med ting der lå uden for hans evner og formåen.
    Jeg synes ikke han spildte kostbare minutter med idiotiske dribleture og unødvendig brok til dommeren.

  18. #193
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Efter at have set kampen mellem Schweiz - tjekkiet ville jeg
    ›fremhæve de to spillere som jeg synes kunne være spændende og
    ›ligeså realistiske i fck:

    ›Eren Derdiyok, 19 årig schweizer som kom ind sidst i kampen men
    ›en stor type som både er høj, men også så ud til at være teknisk
    ›dygtig. Stort potentiale i hvertfald. Spiller til daglig i FC
    ›basel: http://en.wikipedia.org/wiki/Eren_Derdiyok


    Ja det er meget realistisk, at Basel med et større budget, slipper en guldfugl til os...

    Det sker jo ikke. 1) Jeg kan ikke se hvad vi kan tilbyde, som Basel ikke kan og 2) Jeg kan ikke se hvordan vi nogensinde skulle kunne betale det beløb, en relativ rig klub som Basel, vil have for ham.

    Så er Václav Svěrkoš mere over i den realistiske ende, selv om Banik solgte Milan Baros for 38 mio. kr. i sin tid, så er Svěrkoš næppe oppe i det prisleje.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  19. #194
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    I går undrede jeg mig over at en spiller som Marek Heinz ikke var med Tjekkiet til EM. Han har tilsyneladende haft en kummerlig sæson i Nantes, og har derfor ikke været aktuel i Karel Brüchners trup.

    Det er dog en spiller der er blevet diskuteret meget på SL tidligere. Første gang jeg har kunnet spore hans navn på Sidelinien, var efter den imponerende EM slutrunde han leverede for Tjekkiet i 2004. Det var naturligvis Kurt Strand der var først på aftrækkeren, selvom alle med bare den mindste fodboldforstand kunne se at han havde nogle åbenlyse kvaliteter.

    Dengang var det ikke særlig realistisk, efter en kanon sæson i Banik Ostrava (guldvindere) med 19 mål i 32 kamp (topscorer i den tjekkiske liga) og derefter en strålende indsats til EM i Portugal. Der var bud efter ham fra mange større klubber end FCK og ikke mindst fra ligaer der var langt mere attraktive end SAS Ligaen.

    Han endte i Gladbach og det blev aldrig et lykkeligt ægteskab. Siden da har han flakket omkring, med et klubskifte hver sæson og har ikke rigtig fundet fodboldlykken i nogle af sine klubber.

    Derfor kunne man fristes til at tro at han måske kunne lokkes til København. For at få lidt stabilitet - hans historie minder lidt om Sionkos: En åbenlys fodboldbegavelse der bare ikke har fundet sig til rette i sin klub. Havde FCK ikke allerede haft succes med at lokke to tjekkiske landholdsspillere til klubben, ville jeg måske anse det som urealistisk at kunne lokke sådan en profil til København, men nu...? Jeg ved det ikke, men han er da bestemt et opkald fra CV værd.

    For de dovne (der ikke gider at læse Wiki-linket om ham) kan han beskrives som en teknisk dygtig venstrebenet angriber der også kan gøre sig på kanten. Som spillertype kan jeg ikke komme ham nærmere end en "rutineret Bendtner": Han er knap 1.90 høj, men har stadig hurtigheden og dribleevnerne til at sætte sin direkte modstander. Han er 30 år og har erfaringer fra de tre Bundesligaklubber Hamburger SV, Bielefeld og Gladbach, samt Galatasaray og de to franske klubber Saint-Etienne og hans nuværende arbejdsgiver FC Nantes. Han skrev en to-årig kontrakt med option på yderligere et år i august 2007. Der er altså kun godt et år tilbage af hans kontrakt, og der er ikke noget der tyder på at optionen bliver udnyttet. Det kan eventuelt betyde en lavere overgangssum ved køb. En sum som kun udgjorde 1.5 millioner Euro, eller knap 11.2 millioner kroner, da Nantes købte ham i Saint-Etienne.

    Med 29 landskampe for Tjekkiet, herunder slutrunde-erfaring, er det selvsagt en spiller med visse kvaliteter. Om han kan finde de gode takter frem igen er selvfølgelig ikke til at vide, men det er under alle omstændigheder spillere i hans situation FCK skal gå efter hvis de virkelig vil sikre sig klassemateriale. Det er set igen og igen, specielt med udlændinge, men også med danske klassespillere: Laudrup (hans præstationer i FCK ufortalt), Grønkjær, Linderoth, Allbäck, Sionko, Mykland, og så videre. Alle sammen spillere der var gået i stå i deres klubber af den ene eller anden årsag.

    Havde Marek Heinz spillet op til sit bedste, havde han både været med til EM og fuldstændig uden for FCK's rækkevidde.

    Der er ikke så meget om ham på Youtube, men et par klip skal I da ikke snydes for:

    Mål for Galatasaray

    Frisparksmål for Saint-Etienne i pokalturneringen (ca. 1.35 min inde i klippet)

    Frisparkskanon mod Tyskland under EM 2004
    Sidst redigeret af Elver : 08.06.08 kl. 18:42

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #195
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,766

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    ›Der er ikke så meget om ham på Youtube, men et par klip skal I da
    ›ikke snydes for:

    Mål
    ›for Galatasaray


    Frisparksmål for Saint-Etienne i pokalturneringen
    ›(ca. 1.35 min inde i klippet)


    Fris
    ›parkskanon mod Tyskland under EM 2004


    En af grundene til der ikke er mange klip er hans mangel på mål. I hele hans karriere har han været målfarlig en sæson, nemlig i 03-04 hvor han scorede 19 mål i 32 kampe ellers så ser det meget tomt ud med scoringer. 8 mål i 69 kampe over 3 år fra 05-07 og ingen statistik fra Nantes.

    Tror sagtens vi kan få ham og jeg kan da godt lide at han åbenbart er stærk på frispark og måske er han en stjerne i SAS-ligaen, men det er ikke en der umiddelbart får mine tænder til at løbe i vand!

    Torben

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 555
    Sidste Meddelelse: 01.09.08, 08:43
  2. Svar: 741
    Sidste Meddelelse: 17.07.08, 21:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •