Mit spørgsmål lød
Det lyder jo altid af meget, men ret beset så har Semak løbet knap 11-12 km pr. kamp, hvilket sådan ca. er 7,5-8 km i timen. Skulle det nu være vanvittigt?
Et svar var
Næh, men det er da vanvittigt at stille det op på den måde?! 95% af den tilbagelagte distance må antages at være intervalløb, og i den optik synes jeg det er ganske imponerende.
Nu var det jo ikke mig der stillede det op på den måde. At løbe +10 k i en hel kamp er jo efterhånden standard, og min pointe er jo, at Semak er god spiller, men at han, sin position taget i betragtning, må formodes at løbe 10-12 k i hver kamp. Derfor skal der andre parametre til, for at se hvor god han er. Tobbe løber jo mindst det samme i hver eneste kamp, men det betyder jo ikke, at han bare lige kan gå ind og erstatte ex. Makalele.
I øvrigt: alle løb i fodbold er fordelt på intervaller, men midtbanespillere tager vel færrest pauser af af alle, så det er vel mere imponerende, hvis en angriber når de store distancer, for man formode, at han netop har sprintet meget, dvs. jagtet bolde og og desuden taget defensive løb.