Viser resultater 1 til 15 af 657

Emner: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om Jan Koller i FCK... Umiddelbart tænker jeg "kæmpe mand, kæmpe navn og kæmpe løn".. Jeg kan heller ikke lade være med at skæve til alderen. Koller har selvfølgelig en spidskompetence der ikke nødvendigvis er aldersafhængig, men hvor er fremtiden...

    Koller er i mine øjne et udtryk for at pisse i bukserne for at holde varmen... Varmt lige nu, men hvor står vi så om et år eller to??? Jeg er med på at det ville være en af de helt store signinger, men inderst inde så jeg hellere at vi satsede på at bygge et hold op omkring en ung talentfuld stamme af spillere, som vil kunne hjemtage skabet i de næste mange år...
    HJALTE RAUS !!!!!!

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!


    ›Koller er i mine øjne et udtryk for at pisse i bukserne for at
    ›holde varmen... Varmt lige nu, men hvor står vi så om et år eller
    ›to???
    For at svare det åbentlyse, så forhåbentlig i gruppespillet i CL.

    Jeg er med på at det ville være en af de helt store
    ›signinger, men inderst inde så jeg hellere at vi satsede på at
    ›bygge et hold op omkring en ung talentfuld stamme af spillere,
    ›som vil kunne hjemtage skabet i de næste mange år...
    Jeg er slet ikke uenig i ideen.

    Problemet vedbliver blot at være dét, at vi jo kun er bette FCK i lorte-Superligaen som spilles verdens mest modbydelige skatteklima.

    Når vi skal hente topspillere så kan det udtrykkes således, at jo ældre og jo yngre de er, jo mere får vi for pengene. Eller udtrykt omvendt, har vi kun en hvis mængde midler at handle for, så får vi mest for pengene hvis vi enten køber talenterne FØR de store klubber (større usikkerhedsmomenter) eller veteranerne enten når de er skubbet bagerst i storklubbernes trupper eller når de skal have de sidste år med lidt lavere intensitet til trætte ben.

    Det med grundstammer og deslige kommer desværre aldrig til at holde vand. De eneste spillere vi får lov at holde på er dem, som er for dårlige til at være interessante for udlandet og dermed kategorisk set for FCK som vil spille CL og gerne hvert år.

    Hvis du ønsker at se sådan et helt holddynasti bygges op, så skal du nok ikke kigge på Superliga-hold lige p.t., desværre :-(
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Jeg er stadig dybt forelsket i ideen om Joseph Akpala i Fck trøjen..
    Manden spiller i "ROYAL CHARLEROI SPORTING CLUB BELGIUM"
    ( R. Charleroi SC ) som sluttede 8'er i denne sæson.
    så det burde ikk være helt umuligt at hente ham ?

    Vi skal spille Uefa Cup, det må da trække lidt i en 23-24 årig spiller :D

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Koller er i mine øjne et udtryk for at pisse i bukserne for at holde varmen... Varmt lige nu, men hvor står vi så om et år eller to??? Jeg er med på at det ville være en af de helt store signinger, men inderst inde så jeg hellere at vi satsede på at bygge et hold op omkring en ung talentfuld stamme af spillere, som vil kunne hjemtage skabet i de næste mange år...
    __________________
    Problemet er bare, at vil du have store internationale navne, så er de som regel oppe i alderen når vi kan få dem. Berdølgmo og Allbäck er eksempler herpå. Sådanne spillere kommer ikke i deres bedste alder til Fck.
    Nuvel Linderoth og Hangeland var gode, men begge "blev" vel først store hos os? Lidt forskellig baggrund i og med Hangeland var på vej op og Linderoth skulle genstartes.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Som andre nævner kan vi ikke udelukkende satse på unge. Spiller de én rigtig god sæson, så ryger de alligevel videre til en bedre liga.

    Det der er vigtigt ved ældre spillere, som den sportlige ledelse i FCK også flere gange har givet udtryk for, er om spilleren stadig har sulten og viljen til at vinde mesterskaber.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Nu er der, forståeligt nok, meget snak om en ny angriber, men jeg synes det måske er endnu mere afgørende, at vi kan få en styrmand ind på midtbanen. Det siges, at man først ved, hvad man har, når man har mistet det, og det mener jeg passer temmelig godt med, hvad vi har oplevet efter, at Linderoth drog til Tyrkiet.
    Dermed ikke sagt at vi for alt i verden skal have samme type igen, men det må være en høj prioritet at få en rigtig dirigent til midtbanen. Pontus Farnerud er foreslået, og bortset fra at jeg virkelig gerne vil have ham, ser jeg ham bare ikke som en naturlig midtbanegeneral.

    Derfor vil jeg bringe Tomas Sivok på banen.
    Sivok er på kontrakt hos Udinese, men har det seneste halve år været lejet ud til sin tidligere klub, Sparta Prag.
    Nu er han så, på papiret, tilbage hos Udinese, men der er ikke de store tegn i sol og måne på, at de for alvor ønsker at satse på ham. Blandt andet er han end ikke nævnt som førsteholdsspiller på deres officielle hjemmeside.

    Rygter vil vide, at Besiktas har snøren ude efter Sivok, hvilket i øvrigt kan ses på andre sider end lige den, jeg linkede til. Jeg ved ikke hvor troværdig den er, når den skriver, at man skal meddele når man forhandler om en spiller.

    Det siger sig selv, at vi ikke kan slås med Besiktas, men som det også kan ses via mit link, og som det for øvrigt er almen kendt, er sydeuropæiske klubber notorisk interesseret i et hav af spillere, og deres medier kæder dem sammen med endnu flere.

    Hvad angår Sivok selv, er han en teknisk dygtig, kontrollerende midtbanespiller, med et godt blik for både spillet og sine holdkammerater. Han kan både slå lange afleveringer, både i længderetningen og på tværs af banen, samt slå de korte, potentielt geniale afleveringer.
    For nogle år siden opnåede Sivok den ære, at blive kaldt Pavel Nedveds arvtager hos Juventus, endda af Nedved selv.

    Sivok er også en temmelig alsidig spiller, som godt nok helst skal spille centralt, men så også gør det godt både i forsvaret og på midtbanen, symboliseret ved, at han blev solgt fra Sparta Prag som midtbanespiller, men blev brugt i forsvaret ved sit netop afsluttede lejemål. I Tjekkiet landsholdstrup er han ikke at regne for sikker i startopstillingen, men til gengæld giver han netop landstræneren nogle forskellige muligheder.

    Det må nok vurderes som lidt af et drømmescenarie, men det kan ikke udelukkes at Sivok kunne lokkes til København. Hvis Udinese ikke vil bruge ham, har han ikke noget incitament til at blive, udover lønnen, og måske er han klar på et udlandseventyr, fremfor at tage på endnu et lån hos Sparta Prag. Så er der naturligvis Besiktas, men det kan meget nemt bare være varm luft.
    Sidste år blev Sivok rygtet til Rosenborg, og selvom det da sikkert bare var snak, er det måske et nogenlunde billede på, at de store klubber i Skandinavien ikke er helt udelukket for Sivok. SkySport har i øvrigt slettet linket til det nævnte rygte, så i må tage mit ord, eller denne tråd, for det.
    Sidst redigeret af Gandhi : 29.05.08 kl. 21:45
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Den store transfertråd 2008: Vi henter international klasse!

    Hvad med en spiller som Saenko fra Rusland.syntes han har spillet fornuftigt de gange han er kommet ind ved EM.Han er central midtbane,men om han er en lederfigur ved jeg ik.han spiller for Nurnberg,og da de er rykket ned i år kunne det godt være man kunne lokke ham med europæisk bold,og muligheden for at blive en profil på et genrejst fck mandskab..men er han realistisk??


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 555
    Sidste Meddelelse: 01.09.08, 08:43
  2. Svar: 741
    Sidste Meddelelse: 17.07.08, 21:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •