Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 98

Emner: Tillykke til AaB

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Tillykke til AaB

    Men noget man kan diskutere er tilskuertallet.... Du er ikke imponeret af et snit på 9000 i en guldsæson. Det er jeg for så vidt heller ikke. Men hvis vi kigger et øjeblik på antallet af potentielle tilskuere ser regnskabet lidt anderledes ud. II hele region Nordjylland bor omkring 600.000 mennesker. Og det er vel at mærke fra Sydthy i vest til Skagen i nord.

    Hvis vi skulle anslå antallet af indbyggere på Sjælland indenfor en radius af 120 km fra Parken vil det vel være på små 2 millioner.

    Hvis man sammenligner de tal, kan man konkludere, at FCK skulle have mere end 30.000 tilskuere i gennemsnit i en guldsæson, for at tilfredsstille dig.

    Misforstå mig ikke. Jeg så gerne flere folk på Aalborg Stadion hver gang. Men nu bruger du jo tallet for at bevise hvor dårlig opbakning AaB har - tsk, tsk...



    Det er rigtigt, at befolkningsgrundlaget er et helt andet for Fcks vedkommende, men for at få et retvisende billede mangler du at inddrage i dit regnstykke, at der pt er 4 SAS-liga klubber, der konkurerer om de 2 millioner. I følge din argumentation kunne jeg jo så hævde, at Fck rent faktisk kun har 500.000 som befolkningsgrundlag, hvilket gør tilskuergennemsnittet så meget flottere ( modsat AABs ). Med andre ord, din argumentation holder ikke vand.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Tillykke til AaB

    ›Man kan ikke forvente at vinde mesterskabet hvert år, det siger
    ›sig selv, men det er da et klart skridt tilbage for os, at vi kun
    ›er i stand til at hente maksimalt 63 point i indeværende sæson
    ›eller 13 point færre end 06-07, når forudsætningerne var mere
    ›eller mindre lige gode. Jeg havde større forventninger til
    ›holdet, og jeg mener også forudsætningerne til mere har været til
    ›stede, men holdet har i den grad underpræsteret, og derfor mener
    ›jeg også, at vi "tabte mesterskabet".


    Jeg er helt enig i, at vi har underpræsteret, men det er ikke lig at vi har tabt mesterskabet. Vi kunne stadig have fået 70p og ikke vundet mesterskabet. Hvis mesterholdet får 70+ point, så er der ikke tale om at nogen hold har tabt det, forventninger eller ej.


    ›EDIT: Ang. statistikken, så mener jeg heller ikke, at det er et
    ›særlig fornuftigt grundlag at sammenligne hidtige pointrekorder
    ›på. Der er kommet betydeligt flere penge i FCK i de senere år, og
    ›der kan tiltrækkes større spillernavne end hidtil. Det var vel
    ›nærmest utopi for 10 år siden at tro, at der ville være både
    ›tjekkiske, svenske og danske landsholdspillere i FCK. Om end
    ›udviklingen først har taget fart i nyere tid, så mener jeg, at de
    ›forudsætninger FCK har for tiden også må stille større krav til
    ›præstationerne, herunder hvor mange point man er i stand til at
    ›hente.


    Her synes jeg du undervurderer, at de andre hold også har gjort store fremskridt, både sportsligt og økonomisk. Vi har måske spillere på et niveau som var uhørt for ti år siden, men hold som AaB, OB FCM og Brøndby har spillere der er inde omkring de skandinaviske landshold. Deres budgetter er også en del større end det topklubberne havde for bare ti år tilbage.

    Desuden er der en naturlig grænse for hvor 'store' spillere man kan hente pga. den danske liga ikke er mere attraktiv, penge eller ej. Dvs. at det relativt er nemmere at følge med for færre penge fordi vi ikke kan udnytte vores økonomiske dominans fuldt ud.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Tillykke til AaB

    ›Jeg er helt enig i, at vi har underpræsteret, men det er ikke lig
    ›at vi har tabt mesterskabet. Vi kunne stadig have fået 70p og
    ›ikke vundet mesterskabet. Hvis mesterholdet får 70+ point, så er
    ›der ikke tale om at nogen hold har tabt det, forventninger eller
    ›ej.

    Vi er sikkert enige - jeg tror det handler om, hvad man lægger i "at tabe mesterskabet". Jeg synes, det er at tabe noget, når man underpræsterer, og følgen heraf er, at man ikke vinder. Man kan sagtens underpræstere, men stadig vinde.

    Jeg synes, at vi på papiret har betydeligt bedre forudsætninger end f.eks. Aab for at vinde mesterskabetet. Hvis man lægger det til grund, og vi ellers spillede op til potentialet, så ville vi antagelig vis også have vundet mesterskabet. Det er ikke tilfældet i år, og det er i det lys, jeg mener, vi har tabt mesterskabet. Ok, det er meget firkantet sat op, og der er mange faktorer, der må tages med, men jeg forbeholder mig retten til at være skuffet, over det holdet har præsteret :-)

    ››EDIT: Ang. statistikken, så mener jeg heller ikke, at det er et
    ››særlig fornuftigt grundlag at sammenligne hidtige pointrekorder
    ››på. Der er kommet betydeligt flere penge i FCK i de senere år, og
    ››der kan tiltrækkes større spillernavne end hidtil. Det var vel
    ››nærmest utopi for 10 år siden at tro, at der ville være både
    ››tjekkiske, svenske og danske landsholdspillere i FCK. Om end
    ››udviklingen først har taget fart i nyere tid, så mener jeg, at de
    ››forudsætninger FCK har for tiden også må stille større krav til
    ››præstationerne, herunder hvor mange point man er i stand til at
    ››hente.


    ›Her synes jeg du undervurderer, at de andre hold også har gjort
    ›store fremskridt, både sportsligt og økonomisk. Vi har måske
    ›spillere på et niveau som var uhørt for ti år siden, men hold som
    ›AaB, OB FCM og Brøndby har spillere der er inde omkring de
    ›skandinaviske landshold. Deres budgetter er også en del større
    ›end det topklubberne havde for bare ti år tilbage.

    ›Desuden er der en naturlig grænse for hvor 'store' spillere man
    ›kan hente pga. den danske liga ikke er mere attraktiv, penge
    ›eller ej. Dvs. at det relativt er nemmere at følge med for færre
    ›penge fordi vi ikke kan udnytte vores økonomiske dominans fuldt
    ›ud.

    Jeg er enig i, at de øvrige klubber også har gjort fremskridt, men vi har dog stadig langt større muskler at gøre godt med. Det er vel også grunden til at vi har været i stand til at købe de nærmeste konkurrenters anførere. Den omvendte situation anser jeg næsten for umulig.

    Jeg er også enig i, at der er en naturlig grænse for hvilke spillere, vi kan hive hjem, men vi kan dog stadig tiltrække større navne end de øvrige hold i ligaen, ligesom vi kan hente de bedre spillere fra de øvrige klubber.
    Jeg tror heller ikke vi kommer til at se en tjekkisk landsholdspiller med erfaring fra flere større klubber spille i Aab eller FCM de næste mange år.
    Så uanset om vi kan udnytte vores økonomiske dominans til fulde, så vil jeg mene, at vi har de bedste forudsætninger. Det burde også blive afspejlet i tabellen.

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    46

    Re: Tillykke til AaB

    ›Det er rigtigt, at befolkningsgrundlaget er et helt andet for
    ›Fcks vedkommende, men for at få et retvisende billede mangler du
    ›at inddrage i dit regnstykke, at der pt er 4 SAS-liga klubber,
    ›der konkurerer om de 2 millioner. I følge din argumentation kunne
    ›jeg jo så hævde, at Fck rent faktisk kun har 500.000 som
    ›befolkningsgrundlag, hvilket gør tilskuergennemsnittet så meget
    ›flottere ( modsat AABs ). Med andre ord, din argumentation holder
    ›ikke vand.

    Ja, man kan jo hævde, hvad man vil ;-)

    For at nå op på hele 600.000 potentielle kunder har jeg taget hele Region Nordjylland med.... Fx ligger den vestlige del af området tættere på FCM, den sydlige tættere på Viborg og den østlige tættere på Randers. Samtidigt er der en afstand fra den nordlige del af Jylland til Aalborg på 110 km. Nogenlunde den samme afstand, der er fra København til Korsør eller for den sags skyld et hvilket som helst andet sted på Sjælland. Og jeg ved da godt, at I nogle steder ligger i konkurrence med BIF, de andre klubber generer ikke jeres tilskuertal mere end Jetsmark generer vores ;-)

    Jeg skrev sådan set ikke indlægget for at nedgøre jeres tilskuertal..... Men det er altså let at pege fingre ad tilskuertallene hos mindre klubber (fx vores), når man selv har et kundegrundlag på små 2 millioner. Jeg vil tro, at vi rent opbakningsmæssigt er nogenlunde ens. Vi kan næppe forvente et meget højere snit end vi har. Og jeres vokser næppe før den næste mesterskabssæson om sådan en måtte komme :-)

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Tillykke til AaB

    ›Jeg synes, at vi på papiret har betydeligt bedre forudsætninger
    ›end f.eks. Aab for at vinde mesterskabetet. Hvis man lægger det
    ›til grund, og vi ellers spillede op til potentialet, så ville vi
    ›antagelig vis også have vundet mesterskabet. Det er ikke
    ›tilfældet i år, og det er i det lys, jeg mener, vi har tabt
    ›mesterskabet. Ok, det er meget firkantet sat op, og der er mange
    ›faktorer, der må tages med, men jeg forbeholder mig retten til at
    ›være skuffet, over det holdet har præsteret :-)


    Det er jeg for så vidt enig i, og den ret skal du være mere end velkommen til at have, men det var bare ikke det du skrev. Det jeg i sin tid opponerede i mod var denne sætning: "Selvom Aab skulle gå hen og vinde de næste 2 kampe, vil Aab stadig have 5 point mindre end vi havde, da vi vandt guld sidste sæson. Det fortæller vel mere end noget andet, at det er os, der har tabt guldet."

    Den synes noget anderledes ...og jeg synes stadig ikke den påstand holder vand :-)
    Sidst redigeret af hz : 17.05.08 kl. 15:15
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  7. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Tillykke til AaB

    Ja, man kan jo hævde, hvad man vil ;-)
    Præcis, men det du behændigt omgår med denne kommentar er min pointe om, at jeg kan hævde det med samme ret som det du argumenter for.

    For at nå op på hele 600.000 potentielle kunder har jeg taget hele Region Nordjylland med.... Fx ligger den vestlige del af området tættere på FCM, den sydlige tættere på Viborg og den østlige tættere på Randers. Samtidigt er der en afstand fra den nordlige del af Jylland til Aalborg på 110 km. Nogenlunde den samme afstand, der er fra København til Korsør eller for den sags skyld et hvilket som helst andet sted på Sjælland.
    Jeg er ikke inde i den nordjyske geografi, jeg forholder mig blot til det tal du selv disker op med. Hvis du mener, at det ikke er korrekt så må du komme med et nyt som vi andre kan forholde os til.

    Og jeg ved da godt, at I nogle steder ligger i konkurrence med BIF, de andre klubber generer ikke jeres tilskuertal mere end Jetsmark generer vores ;-)
    At de andre klubber ikke generer vore tilskuertal ændrer ikke ved det faktum, at vores tilskuere potentielt også er tilskuere til deres kampe. Det viser bare at vi er bedre til at tiltrække dem end de er. Og taler imod din pointe om, at AAB, relativt set, er lige så gode til at tiltrække tilskuere som FCK, på trods af at jeres tilskuer gennemsnit kun er på 9000.


    Jeg skrev sådan set ikke indlægget for at nedgøre jeres tilskuertal..... Men det er altså let at pege fingre ad tilskuertallene hos mindre klubber (fx vores), når man selv har et kundegrundlag på små 2 millioner. Jeg vil tro, at vi rent opbakningsmæssigt er nogenlunde ens. Vi kan næppe forvente et meget højere snit end vi har. Og jeres vokser næppe før den næste mesterskabssæson om sådan en måtte komme :-)
    Jeg ved godt at du ikke er ude på at nedgøre vores tilskuertal. Det du forsøger er at relativere jeres tilskuertal til det befolkningsgrundlag i har. Og det jeg forsøger at argumenter for er, at du ikke blot kan sammenligne det, som du har gjort. Jeres 600.000 potentielle tilskuere ( eller hvad tallet nu måtte være efter din revision ) er ikke `det samme´ som de 2 millioner, der efter dine standarder er vores potentielle tilskuere således at du kan fremskrive Jeres gennemsnit på 9000 til at det ville svare til 30000 i Parken. Der er en helt anden konkurrence i vores region. Havde der været en tilsvarende i Jeres region ville Jeres gennemsnit være på ca halvdelen, 4500.

  8. #82
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,415

    Re: Tillykke til AaB

    Et kæmpestort tillykke på denne aften, hvor AaB atter har en spiller med for Danmark i en turneringslandskamp. For første gang siden Mikkel Beck som lejespiller kom med til Danmarks tordnende Euro 2000-fiasko, er de tapre nordjyder repræsenteret!

    Malta kommer ikke til at vide hvad der ramte dem. Tillykke Michael, tillykke AaB, og tak Morten!!

    mvh,
    -smølle


  9. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Tillykke til AaB

    ›Et kæmpestort tillykke på denne aften, hvor AaB atter har en
    ›spiller med for Danmark i en turneringslandskamp. For første gang
    ›siden Mikkel Beck som lejespiller kom med til Danmarks tordnende
    ›Euro 2000-fiasko, er de tapre nordjyder repræsenteret!

    ›Malta kommer ikke til at vide hvad der ramte dem. Tillykke
    ›Michael, tillykke AaB, og tak Morten!!

    Kasper Bøgelund spillede nu i hjemmekampen mod Malta, men du har ganske ret i at det er en pauver repræsentation på ni år når klubber som Esbjerg, AB og Farum vel har haft mindst det dobbelte..

  10. #84
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Tillykke til AaB

    ››Et kæmpestort tillykke på denne aften, hvor AaB atter har en
    ››spiller med for Danmark i en turneringslandskamp. For første gang
    ››siden Mikkel Beck som lejespiller kom med til Danmarks tordnende
    ››Euro 2000-fiasko, er de tapre nordjyder repræsenteret!
    ››
    ››Malta kommer ikke til at vide hvad der ramte dem. Tillykke
    ››Michael, tillykke AaB, og tak Morten!!

    ›Kasper Bøgelund spillede nu i hjemmekampen mod Malta, men du har
    ›ganske ret i at det er en pauver repræsentation på ni år når
    ›klubber som Esbjerg, AB og Farum vel har haft mindst det
    ›dobbelte..

    Har Würtz ikke også været inde og snuse med lidt spilletid til følge, mens han bar den bolchestribede trikot?
    Men ja uanset, så har landsholdsspillerne ikke stået i kø i Aab.

  11. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,232

    Re: Tillykke til AaB

    ›Har Würtz ikke også været inde og snuse med lidt spilletid til
    ›følge, mens han bar den bolchestribede trikot?
    ›Men ja uanset, så har landsholdsspillerne ikke stået i kø i Aab.


    Jo det har han. Det var derfor vi købte ham. Det gav sådan en pæn overskrift på nyheden på fck.dk:Faktisk havde Rasmus Würtz spillet syv landskampe inden vi købte ham, men siden da er det som bekendt gået en smule ned af bakke.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #86
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Tillykke til AaB

    Augu spillede mod Polen.

    Sliber fik også en venskabskamp mod Skotland i 2002 (inden han skiftede til FCK)

    Allan K. Jepsen fik hele 2 kampe i sin AaB tid!

    Og nej min hjerne er ikke en fodboldsvamp, jeg var bare stenet nok til at kigge på DBU.dk

  14. #87
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Tillykke til AaB

    Uden at have dobbelttjekket hos DBU, tror jeg, folk overser ordet "turneringslandskamp"...

  15. #88
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,232

    Re: Tillykke til AaB

    ›Uden at have dobbelttjekket hos DBU, tror jeg, folk overser ordet
    ›"turneringslandskamp"...

    Hov hov du.
    Kom ikke her. ;o)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  16. #89
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Tillykke til AaB

    ›Uden at have dobbelttjekket hos DBU, tror jeg, folk overser ordet
    ›"turneringslandskamp"...

    Du har selvfølgelig ret... Men hey, en landskamp er en landskamp.

  17. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Tillykke til AaB

    Så lykkedes det endelig. Tillykke AaB med at I endnu engang har kvalificeret jer til de europæiske turneringer!

    Det må vel nok være en lærestreg til alle de skeptikere, der mente, at I slet ikke var så gode endda. Vi ser alle frem til at følge jer hele vejen i kvalifikationen til Europa League. Det er en stor præstation således for tredje år i træk at kvalificere sig, hvad kun de bedste hold i Danmark er i stand til.
    and oh how we danced


Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 21.03.09, 19:17
  2. Tillykke til AaB med sejren over Deportivo
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 03.03.09, 11:50
  3. Tillykke til OB
    By Krarup in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 04.10.06, 11:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •