Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 98

Emner: Tillykke til AaB

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    1,578

    Re: Tillykke til AaB

    Hm ja, tillykke herfra til det nordjyske.
    Nyd den deroppe for til næste år er den vores igen.
    Aab har været det mindst ustabile hold og overvandt en historisk dårlig start og har sidenhen sat os andre bejlere til vægs. Det er i og for sig fortjent nok, at guldet havner der.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    58

    Re: Tillykke til AaB

    ›Glæder mig til de ryger ud af cl-kvalen i første runde og ikke
    ›kommer med i uefa..

    Hvordan f..... kan du glæde dig over det, donkey?! Det er da noget af det mest absurde jeg nogensinde har hørt fra en fodboldfan. Du har åbenbart ikke fattet at dansk succes i europæisk fodbold smitter af på hele Superligaen. Vi optjener flere point i internationalt regi, hvilket gør at det med tiden vil blive muligt at få bedre lodtrækninger, flere hold med i Europa osv. OMG, hvor udståler ovenstående citat en afgrund af uvidenhed.

    Apropos donkeys, var det yderst forfærdeligt at gå gennem Aalborg efter kampen i går. Værre sted kunne ikke findes for en FCK'er.... Men tillykke alligevel, det var helt fortjent, nu kan det måske endda være at AaB'erne begynder at tage med til udekampe - i hvert fald til de er sat grundigt på plads næste sæson.

    Der tre(mulige) positive ting ved AaB's mesterskab:

    1 - forhåbentligt skal Ståle ikke træde meget ved siden af i næste sæson før Donni har fået nok. (ser dog allerhelst at Ståle ryger her til sommer)
    2- guldnumrene ryger af
    3- vores spillere får sult for et mesterskab igen - de har været helt væk i år, og har til tider lignet nogle der spillede mere af pligt end af lyst.

    Forza Ailton (og det er ikke baseret på igår)

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Tillykke til AaB

    ›››››Oh... jeg glemte det bedste ved at Aab vandt
    ››guld: - Vi slipper
    ›››››for det klamme guldtryk på trøjerne!
    ››››
    ››››
    ›››
    ›››
    ›››Guldtryk er da for fedt og passende til arrogante og
    ››storslåede Købnhavn, og det er da helt klart en nitte at vi må
    ››undvære det til næste år.

    ›Nej det er det så ikke! Det er simpelthen så grimt, plat og
    ›skamløst selvpromoverende! Det er guldtrykkets skyld at vi ikke
    ›blev mestre i år! (og Ståles)

    Om det er grimt er nok en smagssag, personligt synes jeg er gudl er rigtigt flo9t på den hvide eller sorte trøje. At det er skamløst selvpromoverende har du da ret i. Men det ser jeg da som en positiv ting for arrogante København. OG selvfølgelig har angribernes manglende mål da ingen andel i at vi ikke vandt guld(og ikke klarede os godt i cl) nej alt er ståles skyld og ailton, nord og allbeck havvde mindst scoret 100 gange værd hvis vi havde haft en ande træner
    Europapokal

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Tillykke til AaB

    Tillykke til Aab. De fortjener mesterskabet mere end vi gør. Selvom Aab skulle gå hen og vinde de næste 2 kampe, vil Aab stadig have 5 point mindre end vi havde, da vi vandt guld sidste sæson. Det fortæller vel mere end noget andet, at det er os, der har tabt guldet.

  5. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    12

    Re: Tillykke til AaB

    jaa mange gange tillykke til AAB, nyd det så længe det varer for næste år er det tilbage i de rette's hænder;)

  6. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    13

    Re: Tillykke til AaB

    Hvad kan man sige ! Aab har bare været det mest stabile hold hele sæsonen igennem, og det får de så credit for. Kæmpe tillykke, Aab ..

  7. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    170

    Re: Tillykke til AaB

    Ok, så stopper festen!!. Midt her i "glædesrusen" som sidelinien ser ud til at befinde sig i over mesterskabet, må jeg nok hellere lige sætte et par ting helt på plads omkring AaB.

    Jeg har selv spillet mange år i klubben (bla. for deres ynglingehold for små ti år siden), da jeg er født i Nordjylland, og sjældent har jeg oplevet en mere usympatisk og indspist klub. AaB er, modsat den generelle opfattelse herinde, IKKE nogen lille, uskyldig og fredlig klub med altid gode intentioner og som også engang imellem fortjener deres succes. I AaBs top hersker der en voldsom nepotisme hvor man vist roligt kan sige, nogle mennesker er mere lige end andre. Jeg erindrer fx. diverse pokaloverrækelser til sæsonafslutninger blev givet pokaler til alle topfolkenes og tidligere spillers børn og familie. Mange gange har mine holdkammerater rystet på hovedet af denne "uretfærdighed", som hvert år overgik holdet, da disse ofte handlede mere om plejning af netvæk end et at være et udtryk for reel indsats på banen. Jeg har sågar set både spillere selv, men også forældre, beslutte at nu var det slut med klubben i irritation over de magtspil og forhold, der hersker.

    I cafeteriet efter kampe og træninger, bliver man ofte mødt af en gammel tvær dame, som igennem mange år har vrisset over de unge, som kommer og beder om en vand eller pølse. Bestyrelsen og førsteholdsspillerne ser man aldrig i klubben - de blander sig ikke med "pøblen", som det fx. foregår i Brøndby.

    På et mere dagligt plan, gør klubben en MEGET stor forskel på holdene. De dygtigere spillere får alt, og dem der ikke kan så meget, får meget lidt. Den såkaldte roste AaB ånd består for mig i at forskelsbehandle mellem deres medlemmer. I det hele taget er AaB, efter min bedste overbevisning, en ganske forhadt klub rundt om i Aalborgs oplands klubber, netop for deres, skal vi sige bedrevidende, og arrogante, holdning.

    Stemningen i klubben - lige under topniveau i hvertfald - er heller ikke sådan at man er venner udenfor klubben. Jeg har haft utallige holdkammerater, men det var aldrig kutyme at mødes i privat livet med disse.

    Det er også mit indtryk - efter utallige besøg på Aalborg stadion pga. gratis adgangskort i nogle år - at AaBs opbakning, med undtagelse af de 200 halvsølle skæbner der kalder sig deres fanklub - mest drejer sig om ølindtag og fest i "gaden", mere end det drejer sig om fodbold feber. Dette forklarer også den noget matte stemning, der ofte er på stadion, og hvorfor AaB i nogle af deres slutspilskampe her i foråret har haft under 10.000 tilskuere. Folk samles kun på aalborg stadion når der er udsigt til noget der ligner en fest...

    På et mere subjektivt plan, så synes jeg ofte at aalborgenseren har et urealistisk forhold til klubbens betydning for dansk fodbold. De nævner ofte seriøst de "3 store" i danske fodbold som BIF, FCK og AaB selv, selv om hele fodbold Danmark har svært ved at dele den opfattelse.

    Aalborg er også stedet hvor man oftest har hørt racistiske tilråb på stadion, og det eneste sted jeg kender til, hvor visse folk har modtaget dødstrusler pga. spillerindkøb og dommerpræstationer.

    Så den smukke historie om AaB som den næstbedste mesterskabshaver - udover FCK - fordi de "fortjener det" og hvor det nærmest lyder som om de er uskyldsrene og sødt naive, er mildt sagt en forkert udlægning, som må bygge på manglende kendskab til klubben i det københavnske univers. Faktisk har jeg svært ved at se noget mere usympatisk hold tage titlen, og nordjydernes selvopfattelse af klubben som et dansk flagskib, kan vel kun blive forstærket nu.

    Så for lige at runde dette lange indspark af, som var ment som en gang forholdsvis objektiv Aab information til de FCKere der har en positiv holdning til den nordjyske klub, så vil jeg gerne slutte af med at sige, at jeg hellere så FCM, OB, FCN, Viborg, Vejle eller en hvilken som helst anden klub blive mester (BIF er jeg dog i tvivl om), og jeg synes det er til at brække sig over, at en så gennemført asocial og nepotistisk klub nu høster roser overalt.

    Krydser voldsomt fingre for at se AaB ryge ud af Champ. LEague kvalen med et ordentligt drøn.

    Mvh Hemme
    Sidst redigeret af Hemme : 16.05.08 kl. 19:26

  8. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Tillykke til AaB

    Hemme>

    Så kan du jo glæde dig over, at de med 99% sandsynlighed ikke kan følge det op til næste år og sikkert indtager en 4-6 plads, ganske som de plejer :-)
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  9. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    170

    Re: Tillykke til AaB

    Hz:

    Ja, men derfor gør det stadig "ondt" lige nu.....

  10. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Tillykke til AaB

    Nu er det vel ikke unormalt at man i gide tider overvurderer egne evner lidt. Der har også været tendenser til dette i København og i særdeleshed på Vestegnen. Og når vi snakker selvforherligelse er det vel netop OB og FCM der har meldt bombastisk ud om at udfordre FCK og komme i CL og jeg ved ikke hvad. AaB har meldt en målsætning om top-4 ud - det synes jeg da er realistisk og ydmygt. Jeg kan slet heller ikke genkende det elitære image der fremsættes omkring miljøet på Hornevej, men det er vel en subjektiv vurdering.

    Der er ingen tvivl om at vores topniveau ikke har været på niveau med FCK sidste år, men vores pointsnit fejler sådan set ikke noget og med lidt skrub i de sidste to kampe når vi faktisk samme pointtal som det "fantastiske" Brøndby 2005-hold. Ang. statistikken om "bund6" er det eneste pointtab kommer i en kamp mod Esbjerg, der på dagen lå netop nr. 6. Faktisk har vi gjort rent bord mod hold, der på dagen har ligget 7-12 - ude som hjemme.

    Den skarpe debattør vil så påpege at man ikke kommer ret langt i Europa ved at slå Lyngby og Viborg, men her vil jeg i al ydmyghed henvise til vores europæiske resultater med sejre over Gent, Sampdoria og Tel Aviv. Her spillede vi sikkert også kedeligt og hutlede os igennem et par runder, men det er vel netop den kynisme vi efterlyser af de danske hold internationalt ?

    Endelig er det altså en skrøne at AaB ikke kan spille fodbold. I efteråret spillede vi i perioder meget direkte på grund af vores stjerne Rade Pricas styrker og fordi holdet slet ikke var spillet sammen før ind i oktober måned. Men i foråret har vi altså forsøgt at spille en del mere langs jorden og i perioder også lykkes med det. Vores spillestil har også givet sig udtryk i det faktum at vi er Ligaens mest scorende hold og har Ligaens topscorer på vores hold for 2. år i træk (såfremt Curth holder hjem).

    Der skal ikke herske nogen tvivl om at vi ikke er NÆR så suveræne eller nær så gode som FCK 2006/07. Det ser jeg dog heller ingen påstå. Vi påstår blot at vi er et "normalt" mesterhold med et normalt pointsnit, normalt scoringssnit og normale europæiske præstationer.

    Og det er jeg naturligvis meget glad for at se mange af jer anerkende :-). Held og lykke mod Brøndby og held og lykke i Europa næste år.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #56
    .FCK er offline still fucking miles away
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    73

    Re: Tillykke til AaB

    ›Som indfødt nordjyde med fast plads på Aalborg Stadion i
    ›1990´erne skal der naturligvis lyde et helt særligt tillykke til
    ›mit gamle hold. Glemmer aldrig det første mesterskab i 1995, hvor
    ›jeg selv var blandt de jublende tilskuere, som fik lov til at
    ›løbe indover grønsværen. Det er de færreste københavnere som
    ›forstår, hvor meget indflydelse Aab har i det nordjydske. Hvis
    ›FCK eller Brøndby vinder mesterskabet er glæden hovedsagelig
    ›afgrænset til dele af hovedstadsområdet, men når Aab bliver
    ›mester er glæden fra Skagen i nord til Thisted i vest til Hobro i
    ›syd og Anholt i øst. Hjertelig tillykke, Aab.

    æhhh, tror nu der er en del fra hele danmark som er fck fans.........
    FC København 3 - 1 Celtic FC
    FC København 1 - 0 Man U
    De blev Klogere gjorde de!!

    http://www.youtube.com/watch?v=zC-P5GQkBig

  13. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    46

    Re: Tillykke til AaB

    Tak for de pæne ord.... Tømremændene er så småt ved at være væk nu ;-)

    >Hemme

    Jeg synes du lyder som en bitter mand.... Der er i hvert fald ikke den opfattelse af klubben, som der hersker i Nordjylland. Det er rigtigt, at AaB er en eliteklub, og der bliver gjort forskel på Juniorliga holdet og drengeB... Jeg vil da gerne se den klub, hvor det ikke er tilfældet.

    Superligaspillerne træner på AaBs-anlæg ligesom alle andre spillere. Naturligvis træner de som regel på andre tidspunkter, men de kommer naturligvis "normalt" i klubben. I truppen er omkring halvdelen af spillerne produkter af klubbens ungdomsarbejde. Hvis det hele står så skidt til som du påstår, er det da underligt, at nogen gider at være i sådan en forfærdelig klub ;-)

    I det hele taget er det underligt, at du føler trang til at sende sådan et læs "lort" afsted.... ASC har vel omkring 3000 medlemmer. Der kommer langt flere til kampene på både hjemme- og udebane end du antyder. Hjemmesnittet ender vel på omkring 9000 og tilslutningen på udebane er da også ganske god, hvilket du ved selvsyn kunne se i parken sidste weekend.


    Klaus

    PS: Held og lykke på søndag - mon ikke Ailton laver en enkelt pind

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Tillykke til AaB

    ›Tillykke til Aab. De fortjener mesterskabet mere end vi gør.
    ›Selvom Aab skulle gå hen og vinde de næste 2 kampe, vil Aab
    ›stadig have 5 point mindre end vi havde, da vi vandt guld sidste
    ›sæson. Det fortæller vel mere end noget andet, at det er os, der
    ›har tabt guldet.


    Det var da noget værre vrøvl. De 76 point er rekord for Superligaen, så hver gang vi ikke præsterer til tangering af det maksimale, så har vi tabt mesterskabet?

    Det er kun sket tre gange før, at der er et hold, der er kommet over de 70p, så hvis AaB gør det er det meget flot og fuldt fortjent de står med pokalen. Vi har ikke tabt mesterskabet fordi vi ikke fik 76p igen.

    Så har vi jo underpræsteret i alle andre sæsonen...
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    90

    Re: Tillykke til AaB

    Stort tillykke til Aab!

    Synes sku egentlig det er ok at I tager guldet
    Så vi ikke bliver alt for forvente:-)
    Pas nu på guldet!! ingen ridser og buler!!!, da jeg betragter den for at tilhøre
    Fck:-)
    Man lærte mig at kravle
    Man lærte mig at gå!
    Man lærte mig at elske F.C.K!!!!!!

  18. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Tillykke til AaB

    ›I det hele taget er det underligt, at du føler trang til at sende
    ›sådan et læs "lort" afsted.... ASC har vel omkring 3000
    ›medlemmer. Der kommer langt flere til kampene på både hjemme- og
    ›udebane end du antyder. Hjemmesnittet ender vel på omkring 9000
    ›og tilslutningen på udebane er da også ganske god, hvilket du ved
    ›selvsyn kunne se i parken sidste weekend.
    Skulle vi nu ikke lige?

    Jeg har aldrig før set så mange Aab'ere i Parken, mon ikke de fleste mødte op i sikker forvisning om at mægtige Aab skulle hive et mesterskab med hjem til det mørke nordjylland?
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  19. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 21.03.09, 19:17
  2. Tillykke til AaB med sejren over Deportivo
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 03.03.09, 11:50
  3. Tillykke til OB
    By Krarup in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 04.10.06, 11:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •