Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: KB/FCK2 - Skovlunde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,694

    KB/FCK2 - Skovlunde

    260 forventningsfulde tilskuere var mødt frem for at overvære hævnens time mod Skovlunde, der jo pivufortjent fik hustlet sig til en 2-1 sejr i den omvendte kamp, Skovlunde AWAY der lukkede efterårssæsonen. Med en sejr ville hjemmeheltene kunne bringe sig over naboerne, afskummet fra Østerbro, fra B93 i stillingen i 2. division øst, så meget stod på spil.

    Forestillingen blev åbnet med, at stadionspeakeren straks beklagede sin grødede stemme med, at han havde været til 132 års fødselsdag i går og derfor naturligvis var stiv som en flok alliker. Det var ikke helt sådan det blev formuleret, men det var hvad jeg tolkede, og så er det jo det, der gælder, som alle ved. Det var så i øvrigt KB, der fyldte år, og ikke en tudsegammel slægtning.

    Speakeren fulgte fint op med at vise, at der nok ikke blev takket nej til sjusserne i går, da han fumlede sig godt og grundigt igennem holdopstillingen. Lidt inde i kampen beklagede han, at han fik sagt forkert rygnummer på Nicklas Kristensen. Et øjeblik senere undskyldte han, at Morten Edvold var på banen og ikke på bænken, da Danni Jensen var blevet skadet under opvarmning (angiveligt har han ligget fastklemt i solariet) og dernæst fik han så præciseret, at det altså var Recep Kocak på bænken i stedet for. Det var så Mads Aunvig, men det var forhåbentlig en munter fest.

    Jeg skal på forhånd advare om, at der nok kommer til at stå urimeligt meget om kampen i forhold til normalt, da Skovlunde på ingen måde kan mønstre bare tilnærmelsesvis acceptabel Lol Faktor på tilskuersiden, og det kan jo frustrere enhver.

    KB stillede op som følger:
    Frederik Vang Larsen
    Nicklas Kristensen - Nikolaj Hansen (anf.) - Rasmus Bogh - Casper Windfeld
    Mads Laudrup - Jacob Neestrup - Morten Edvold
    Thomas Christiansen
    Kenneth Bechmann Timm - Lasse Qvist

    Bænken: Martin Jacobsen, Kenneth Thinter, Lasse Horn og Mads Aunvig
    Udskiftninger: '63 ud Qvist - ind Thinter, '68 ud Edvold - ind Aunvig, 84' ud Laudrup - ind Horn

    Der kunne givetvis startes mange interessante diskussioner om, hvorvidt der var tale om en 4-3-3 eller en 4-4-2-opstilling med indbygget diamant, men det vil jeg overlade til andre.
    Stadionuret virkede til speakerens højlydte beklagelse ikke, så derfor er tidspunkterne muligvis lidt upræcise, hvilket jeg med endnu større jamren i stemmen hermed beklager.

    Nå, men kampen blev fløjtet i gang, og KB startede som lyn såvel som torden - især lyn. Som små flittige myrer susede de rundt om Skovlunde-feltet dog uden at få spillet sig frem til de store åbne chancer, men et par afslutninger blev det da til. Jeg talte i hvert fald 3-4 halve chancer, og jeg skal måske her indskyde, at jeg på ingen måde var i byen i går, så noget har der nok været om det.

    Efter 18 minutter er Skovlunde voldsomt tæt på, at de relativt umarkeret i feltet får lov til at komme til afslutning, men den bliver imidlertid sendt lige forbi opstanderen, hvorefter der blev sukket om kap på langsiden. 3 minutter senere får Timm bolden lidt inde i modstanderfeltet og vipper den fikst over en forsvarer til Lasse Qvist - der jo fik comeback efter en længere pause pga. træthedsbrud i den ene fod - men desværre var der ikke fart nok i bolden, som The Comeback Kid ellers fik prikket forbi keeperen.

    I det 28. minut har Qvist just misset bolden i et angreb og står derfor i klar offside-position, men det er jo ligegyldigt, når modstanderen er så flink at spille ham fri. Afslutningen suser desværre forbi den bageste stolpe og stillingen var altså stadigvæk 0-0, som den mere og mere årvågne speaker da også holdt os opdateret med i løbet af kampen. 2 minutter senere er det Nikolaj Hansen, der er tæt på, da et frispark ender foran hans pandebrask. I stedet for at losse den ind med ansigtet, vælger han desværre at servere den for keeperen med et blødt blødt hovedstød, og det var da i grunden ikke så optimalt.

    Skovlunde havde også sporadisk nogle muligheder, men afslutningerne var for dårlige, og Frederik Vang stod igen en fin kamp i det københavnske mål.
    I det 36. minut sker der endelig noget sjovt, da Skovlunde fra venstre side omkring midterlinjen får sparket bolden højt og i dybden. Bolden lander omkring en gul spiller med en KB'er halsende en smule efter og Frederik Vang er på vej ud af målet, så det ligner en kolossal chance til forstadsentusiasterne. Imidlertid pøser dommeren malurt i bægeret, da han fløjter frispark til Skovlunde, eftersom Nicklas Kristensen får amoktacklet manden, der sendte afleveringen afsted. Herfra blev der knipset som en gal af den kendelse, men udeholdets medslæbte spillerforældre og -bedsteforældre jamrede dygtigt. En eller anden tosse brølede højlydt, at der da i det mindste så måtte være en såkaldt ostemad (og han var ikke engang over 60 år gammel), men det var der nu ikke. I og med at den tacklede spiller hedder Kasper Lorentzen finder jeg det nu ganske rimeligt at fløjte af og lige tjekke, om hans ben var splintret til atomer eller ej.

    I det 44. minut må Vang igen diske op med en god redning for at forhindre udeholdet i at score, og minuttet senere er det unge Laudrup, der fint sender Timm afsted i dybden. Timm får sendt bolden indover og efter et par returer lykkedes det desværre for Skovlunde at få reddet på selve målstregen til alles vrede.

    Således kunne vi gå til pause - eller blive siddende alt efter behov - og den blev akkompagneret af et højlydt fedt net og en trippel-Elvis, så der manglede sandelig ikke noget. Ritalin-Drengen var også på plads, men henslæbte 1. halvleg på højdespringsmadrassen bag KB's mål, hvor han danderede den som en gal med den ene arm hængende slapt ud til siden. Jeg var næppe den eneste, der fik et syn af ham om 10 år siddende i en Golf med lige lovlig smarte solbriller på, terninger fra bakspejlet og pivhøj dunkende technomusik på anlægget, mens den ene arm hænger ud af vinduet flashende en gedigen GTI-forbrænding.

    2. halvleg blev fløjtet i gang, og Skovlunde havde forsøgt sig med en udskiftning. Ud var gået en eller anden i gul trøje og ind var kommet det der lignede en blanding af Andy Pipkin trukket en del længere og så en af filmen Conehead. Det emmede i hvert fald mere af benhårde tacklinger og vælte lidt rundt på banen end tekniske kvaliteter, selv når jeg skruer mig ned i mine mest objektive gevandter.

    Andel af kampen kunne ikke helt leve op til første halvleg i den indledende fase, så der var småt med chancer indtil hen mod kampens afslutning. Efter 50 minutter blev Mads Laudrup amoktacklet af en syg syg mand fra Skovlunde ved navn Hasse. Hasse fik det gule kort - eller ostemaden for dem over 60 - til tidligere nævnte spades højlydte utilfredshed. "HVAD SÅ MED DEN FØR?" brølede han, men dommeren undlod klogt at svare på det spørgsmål. Dette råb skulle gentage sig adskillige gange i løbet af kampen, og jeg formoder, at vi også får glæde af det til næste sæsons opgør mellem de to klubber.

    Efter 53 mintter sender Qvist Edvold afsted i dybden, men afslutningen var ikke noget at skrive hjem om, så jeg nøjes med at bringe det på bane her. Så sker der ellers ikke det store, og vi skal helt frem til det 73. minut, før jeg besværede mig med igen at tage hænderne op af lommen. TC stryger til baglinjen og sender bolden ind mod Timm, som får afsluttet svagt. Minuttet senere er det TC der bliver spillet fri på kanten af feltet. Han tager et træk til siden og får afsluttet, men keeperen når ned og blokerer skuddet.

    Efter 80 minutter er træner Niels Sørensen ved at blive utålmodig, så han går mod sidelinjen og skriger "KOM SÅ GUTTER!!!!", og det skulle vise sig at være et smart taktisk træk. I hvert fald ligger bolden i målet bag en sagesløs Skovlunde-keeper minuttet senere. Jeg var travlt optaget af at nedgrifle trænerens taktiske indspark men har ladet mig fortælle, at indskiftede Mads Aunvig lægger bolden til rette for Laudrup, hvis skud bliver blokeret, hvorefter returen ryger til bemeldte Aunvig, som stenhårdt tordner den i kassen til en yderst fortjent føring til hjemmeholdet.

    I det 86. minut er det endnu engang Timm, der er på spil. Han tager et godt løb op ad banen og får selv afsluttet. I det hele taget har jeg været imponeret over Timms spil på 2. holdet. Han virker meget pågående, initiativrig og så er han jo hurtig som en mis.

    I slutfasen sker der en del både i den ene og den anden ende, men ikke noget der munder ud i kæmpe chancer, så vi skal helt frem til det 90. minut, hvor tidligere nævnte Hasse igen smadrer løs på en KB'er - denne gang Windfeld i 1 meters højde - og helt fortjent modtager han det, jeg må formode skal omtales som spegepølsemaden, hvilket naturligvis får tidligere nævnte tosse til at fremstamme sit mantre om det tidligere oversete gule kort. Desværre spillere man ikke med at gemme befriere som i rundbold, så ud i bad med Hasse-drengen det gik.

    Timm bliver spillet fri i venstre side efter et hurtigt taget frispark og afslutningen suser lige forbi modsatte sammenføjning i det 2. overtidsminut, og på det næste angreb er det udeholdet, som er tæt på, da Nikolaj Hansen må redde på selve målstregen for at holde føringen på 1-0. Det lykkedes og dermed rykker KB over B93 i den samlede stilling, så alt er godt.

    Næste kamp er den legendariske Greve AWAY - søndag kl. 13 - og næste hjemmekamp er mod Byens Bærme fra B93 2. pinsedag kl. 10.30.
    Sidst redigeret af Spejder fra Mars : 29.04.08 kl. 16:05
    Mvh.
    Morten


    Álvaro er verdens flinkeste mand
    bekræftet af Lønstrup d. 27/1-2004
    Spejder fra Mars's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    14

    Re: KB/FCK2 - Skovlunde

    det er fandme god undeholdning specielt før en tur i Parken, som jo "nogle" gange kan være "lidt" opslidende.....

    Takker
    namasaya

  4. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skovlunde - KB/FCK2
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.04.09, 09:35
  2. FCKII/KB - Skovlunde IF
    By Sebastian in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 10.08.08, 12:47
  3. Skovlunde-KB/FCK2
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 12.11.07, 20:44
  4. KB/FCK2-Skovlunde
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 07.05.07, 23:23
  5. Skovlunde - KB
    By Woody II in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 19.09.06, 22:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •