Se afstemningsresultater: Er det en god ide med en BLOG til FCKFC-medlemmer?

Stemmeafgivere
122. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    31 25.41%
  • Nej

    56 45.90%
  • Alene for at CF1 kan holde sine lamme jokes væk, JA!

    35 28.69%
Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Til Debatredaktionen - Forslag om blog

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Til Debatredaktionen - Forslag om blog

    Og ja det er skam seriøst ment

    Hvad med et forum for medlemmer hvor hver FCKFC-medlem har sin helt egen tråd - en slags BLOG? Så vil jeg garantere alt og alle for at alle mine klassejokes bl.a. og hvad der ellers interesserer mig bliver holdt derinde.

    Hilsen
    Karsten
    Sidst redigeret af Karsten CF1 : 29.08.07 kl. 10:14

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    ›Og ja det er skam seriøst ment

    ›Hvad med et forum for medlemmer hvor hver FCKFC-medlem har sin
    ›helt egen tråd - en slags BLOG? Så vil jeg garantere alt og alle
    ›for at alle mine klassejokes bl.a. og hvad der ellers
    ›interesserer mig bliver holdt derinde.

    ›Hilsen
    ›Karsten

    Nej sgu da, for syv sytten onde hundjævle da osse! Hvad fanden skulle man så hænge i skakten for???
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,626

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    Tja... Blogs fra folk med noget på hjertet og som ofte bidrager konstruktivt til debatterne herinde, kunne være interessante at læse. Dog er der til tider langt imellem interessante indlæg herinde, så man kan nemt frygte et kaos af ligegyldige blogs!


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    Jeg var nødt til at stemme Alene for at CF1 kan holde sine lamme jokes væk, JA! ...

    Men, måske en slags "trusted member" blog/sektion, hvor jentaen udvælger de brugere, de tror kan bidrage med andet end "så i det bøf?? nice kamp" indlæg..?

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    Jeg læner mig op af det thped nævner, men måtte lige gi mit besyv med på Kebab'ens osse..
    'Trusted Member' ? Det lyder mere som 'inderkreds' i mine ører, og personligt synes jeg at der er nok 'dem og vi' herinde - efterhånden virker det somom at SL skal ende med at være for 'dem der har guldadgangskort, medlemsnummer under 5000, postet 35 af Juntaen godkendte indlæg, mødt op til 3 på hinanden følgende generalforsamlinger, samt aldrig har kastet en øl mod banen'.. det er jo osse en måde at få ensrettet 'sit' forum på, og smidt rosset væk.


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    ›Og ja det er skam seriøst ment

    ›Hvad med et forum for medlemmer hvor hver FCKFC-medlem har sin
    ›helt egen tråd - en slags BLOG? Så vil jeg garantere alt og alle
    ›for at alle mine klassejokes bl.a. og hvad der ellers
    ›interesserer mig bliver holdt derinde.

    ›Hilsen
    ›Karsten

    Hvis jeg nu skal dreje den lidt også sige at du mener vi skal have en FCKFC-blog som man kender fx. TV2blog eller EB's nationen mener jeg slet ikke vi har det behov.
    Jeg er af den opfattelse at der i fanmiljøet omkring FCK allerede er en masse sider hvor folk har mulghed for at komme til orde - det sig være Mandagstræneren(hvis de ikke er faldet i en tornerose søvn?), Stamværtshuset og nu senest torcida.dk. Alle er de eksempler på at har man noget på sinde opretter man en side hvor man så har et sted at komme med sine meninger og betraktninger. Alene af den grund, at man tidligere har kunnet finde ud af at skabe sådanne sider, mener jeg ikke tiden, endnu, er moden til en decideret FCK(FC ?) blog. Sidder folk alligvel med de behov kan man jo oprette en blog på netop tv2blog, EB Nationen eller på blogspot.com, der skulle være rige muligheder for at lave en blog der, der måske endda rammer bredere end kun folk her på sidelinien.

    Men Karsten, savner du et sted til dine jokes kan du jo se om domænet CF.dk ikke skulle være ledigt :o)
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    Jeg blev lidt syg og træt af at hænge for meget ud her inde. Og jeg ville lege med Google News, Yahoo! Pipes og alle de latterligt nemme features på Blogspot - så jeg lavede Copenhagen Files med omverdenen som målgruppe. Jeg lurer konstant på nye retninger at lege med den i.

    Men anyways - der er jo intet der forhindrer folk i at oprette blogs her og der. Og linke til den fra din signatur. Dog ville det være rart med et sted på Sidelinien hvor man løbende kunne se alle nye overskrifter/links til diverse FCK-blogs! Omvendt kræver det jo så også at folk kommer ind i kampen og implementerer RSS.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2005
    Indlæg
    155

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    ›Tja... Blogs fra folk med noget på hjertet og som ofte bidrager
    ›konstruktivt til debatterne herinde, kunne være interessante at
    ›læse. Dog er der til tider langt imellem interessante indlæg
    ›herinde, så man kan nemt frygte et kaos af ligegyldige blogs!
    Det nytter da ikke noget at afholde folk fra at blogge i frygt for at de kun skaber "Et kaos af ligegyldige blogs". Det er da nemt at skabe et brugervenligt og navigerbart miljø, der udrydder kaos - hvor man eksempelvis kan finde frem til de mest populære blogs, de bedste eller mest kommenterede indlæg etc.

    Der vil helt sikkert komme en masse nye (og også "ligegyldige") synspunkter. Finder nogen et indlæg eller en skribent for dum, for lidt fan, for/meget plastique, for hvad-ved-jeg så styrer man da bare udenom.

    Kvalitetsindhold har det med at flyde ovenpå. Det helt ligegyldige skal nok synke til bunds.

    En nem (læs ikke resourcekrævende) start kune være at danne et overblik over FCK(relaterede)blogs, hvor man samler RSS-feeds og lister det nyeste eller mest læste indlæg øverst.

    Frygt ikke nye tiltag, frygt stilstand og frygten for det ukendte
    - modgangsfan

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Til Debatredaktionen - forslag om BLOG

    Det lyder mere som 'inderkreds' i mine ører,
    og personligt synes jeg at der er nok 'dem og vi' herinde -
    efterhånden virker det somom at SL skal ende med at være for 'dem;

    "med guldadgangskort, medlemsnummer under 5000, postet 35 af
    Juntaen godkendte indlæg, mødt op til 3 på hinanden følgende
    generalforsamlinger, samt aldrig har kastet en øl mod banen'..
    det er jo osse en måde at få ensrettet 'sit' forum på, og smidt
    rosset væk. "

    jamen sådan køre det jo allerede!
    hvis man ikke kan lide et "nick" eller smagsdommeriet ikke forstår indhold og intention, så slettes indlæg.

    Der jo stort set ingen indlæg mere efter deres egne foreskrifter. Det er blevet nærmest en umulighed for alm. medlemmer at indsende indlæg. Kun dem fra indercirklen, som du selv nævner, kan skrive hvad som helst.

    Der er ikke mange indlæg, som lever op til deres 5 gode råd, hvis man skal være bare lidt kritisk., af dem der har skrevet gennem den senere tid.

    Så jeg kan sagtens bakke Karstens forslag op og finder det relevant, som SL har udviklet sig gennem det sidste års tid.

    Ved ikke om det skyldes nye på posterne i DR!

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: Forslag om blog

    Sådan som jeg forslår blog, så kan man benytte det til alt fra dagbog, til "personlige nyheder" som jeg ser dem på tv2 bloggen. Jeg skal ikke kunne sige om det vil være generelt skridtet at tage for sidelinien, men jeg mener at det kunne være interessant. Det vil efter min opfattelse give et nyt aspekt i forhold til de folk man debatterer med, og sikkert skabe en bedre forståelse af folks holdninger og syn på ting, såvel som person karakteristika.

    Som et eksempel var det en udemærket mulighed for ikke-stemningsfolk at komme tættere på stemningsfolk ved at se at nogle af de ting de tumler med i dagligdagen nok er overraskende de samme. Pis, nu lyder jeg alt for pladder humanistisk, men jeg regner med at meningen kommer nogenlunde frem.

    Det skaber så nogle problemer vil jeg sige i forhold til debatredaktionens arbejde, for jeg forventer da ikke at byrden af censur bliver mindre.
    Desuden vil jeg da sige at det er et åbent spørgsmål om de enkelte blogge skal vises på en eller anden måde i det offentlige rum, hvilket jeg bestemt ikke mener. De bør kun være synlig under den enkelte bruger profil, men stadig med muligheden for folk at komme med respons. Andet ville medføre at dybt personlige observationer kan blive en kilde til unødig debat ifm ee "top ti blog" underfora.

    Derfor ser jeg heller ikke nogen grund til at der er en decideret "søgefunktion" på det her område, eller at det er omfattet af den eksisterende. Jeg ser kun bloggen som en kilde til mere information om den person man debatterer med. Derfor ville jeg kun drage nytte af det hvis en person går mig på klingen og jeg undrer mig over hvad han har gang i. Så kunne jeg trykke på navnet og tænke, "nå, han havde et traume da han var et barn hvor en dreng der OGSÅ hed Michael slog ham med en rangle, hvilket har gjort at han har et Michael kompleks, hvilket resulterer i at alle der hedder Michael skal have en over nakken". Eller man kunne fange op på personens gennerelle måde at formulere sig på.

    Hvis der kom sådan en blog funktionaliet, ville jeg da selv synes det var sjovt at benytte mig af. Jeg ved bare ikke hvor relevant det er for folk at vide hvilke nye dumme ting jeg har dummet mig med. Vil dog også gerne dele mine successhistorier med Jer, og andre lykkelige stunder. Og hvis jeg falder over en underlig artikel i en af gratis aviserne, så som en historie for laaang tid siden om nogle hun insekter som .... Eller den historie må jeg vel hellere vente med til hvis der rent faktisk kommer en blog.

    Jeg ved så ikke hvilke begrænsninger der bør være, for at ytre sig politisk eller lignende kan jeg da nemt forestille mig stadig er no-no på dette fodbold forum. Jeg går stærkt ud fra at den gængse indgangsbøn stadig gælder. Man må bare gerne være mere personlig.

    Og jeg kan da nemt se at det her kunne tage overhånd med ligegyldige blogs som ingen har interesse i at læse, men det kan man så også sige at det er tilfældet på så mange andre blog sider.

    Jeg ser dog ingen grund til at det skal være et selected few som bør have muligheden, men der bør være nogle rene linier om indholdet og længden. Det holder for mig at se ikke med en blog hvor folk bare kan skrive noget i stil med "Kæææft jeg var stiv i weekenden. Du ved hvad jeg taler om kurt".

    Ideelt ville jeg da synes at når folk skriver deres blogs, så har de for øje at der skal være en klar pointe. En historie med en morale. En fortælling med en dybsindig tilkendegivelse af sig selv eller et karakterstudie af sig selv: "sådan er jeg som person, håber det hjalp til at forstå mig".

    Har stemt ja, og tanken er sjov, men tror ikke sådan som fordelingen af stemmer er, at det bliver en realitet.
    Sidst redigeret af michael_kruuse : 29.08.07 kl. 07:10

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Forslag om blog

    ›Hvad med et forum for medlemmer hvor hver FCKFC-medlem har sin
    ›helt egen tråd - en slags BLOG? Så vil jeg garantere alt og alle
    ›for at alle mine klassejokes bl.a. og hvad der ellers
    ›interesserer mig bliver holdt derinde.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke helt ved, om jeg kan se ideen. Da jeg nødigt vil stå som den, der skyder det hele ned, vil jeg lige fyre en forudsætning af for resten af mit indlæg:

    A) Det følgende er min egen mening og ikke noget, Debatredaktionen skal tages til indtægt for.

    Jeg vil også prøve at gå optimistisk til værks i stedet for bare at plaffe ideen med on sight. Så jeg vil gerne sige, at I udgangspunktet er der egentlig noget godt i tanken om et blogunivers for FCKFCere. En slags ekstra feature for de betalende medlemmer og en ny form for kommunikation mellem fans af FCK. Jeg kan da i hvert fald godt se noget godt i den ide. Omvendt er jeg noget usikker på behov,formål, konstruktion, drift og den slags ting, så lad mig spørge:

    Hvorfor vil man have en blogfunktion hos FCKFC/Sidelinien? Og måske endnu mere relevant: Hvad er det, man mener, når man efterspørger en blogfunktion? Lad mig starte med det første.

    Hvad er grunden til, at man vil have en blogfunktion hos FCKFC/Sidelinien? En blog er som jeg ser det først og fremmest en "personlig" (hvor "personlig" kan forstås både som hørende til en person eller til en forening, musikgruppe,e tc.) kommunkationskanal. Der findes masser af steder på Internettet, hvor man kan oprette blogs og skrive om alt muligt mellem himmel og jord, så hvorfor ønske en blogfunktion specifikt på Sidelinien eller fckfc.dk? Jeg synes ikke, at argumenter som "fordi det er her jeg hænger mest ud" eller "fordi det kunne jeg godt tænke mig" er tilstrækkelige. At man fx bruger meget tid på et debatforum er ikke et argument for, at selvsamme forum skal stille alle mulige andre features til rådighed for en. Så hvilke bedre grunde kunne der være?

    En grund kunne måske være noget a la det, som "michael_kruuse" taler om, når han skriver om, når han forestiller sig, at man kan læse om andre brugeres personlige særheder, historier forestillinger etc. Altså at en blogfunktionalitet vil kunne knytte FCKFC-medlemmer tættere sammen, fordi man får en sektion af FCKFCs fora, der er mere personligt orienteret.

    Har folk andre (gode) begrundelser? Jeg har ikke rigtigt, og jeg synes måske ikke, at den jeg kunne komme i tanke om alene kan forsvare oprettelsen af et blogunivers.

    Det bringer mig til mit andet spørgsmål: Hvad er det, man mener, når man efterspørger en blogfunktion?

    På nogle indlæg her i denne tråd lyder det som om, at man vil have en dedikeret tråd til hver enkelt (FCKFC-)bruger herinde. Altså en "Karsten CF1-tråden", en "thundersen-tråden", en "phdfodbold-tråden", etc. Det står mig ikke klart, hvorvidt disse tråde skal være sat op således, at det kun er "trådejer", der kan poste i tråden (mao. en kommentarløs blog) eller om alle eller alle FCKFC-medlemmer skal kunne poste i bloggen.

    Den første af disse to løsninger er simpelthen uinteressant. Hvis folk vil have en væg, som de alene kan tagge på, kan de finde sig et andet sted på nettet og skrive løs. Den anden af disse to løsninger tror jeg meget hurtigt bliver komplet uoverskueligt for alle andre typer af tråde end dem, der netop består af "ugens joke" eller "ugens to-liniers-bandbulle". Prøv at forestille jer "Stamværtshuset", "Mandagstræneren" eller en personlig blog om sin families liv og tilhørsforhold til FCK i en tråd. Jeg er overbevist om, at det simpelthen er for begrænset og uoverskueligt at tilbyde en blogfunktion i form af en eksklusivtråd.

    En anden mulighed er så at oprette et separat blogunivers. Simpelthen at opsætte en "FCKFCblogosfæren" under fckfc.dk og så lade folk blogge løs der. Man kunne selv lave en forbindelse til Sidelinien ved at indsætte et link til sin FCKFC-blog i sin profil her på SL. Softwaremæssigt er det uden tvivl muligt at finde noget, der kan køre og som opfylder en række behov til basal blogning. Det kunne såmænd nok fint lade sig gøre, men jeg ser tre praktiske problemer:

    A) Hvad vil det koste FCKFC i ekstra trafik, plads på server, etc.?
    B) Hvem skal opsætte og vedligeholde softwareløsning, etc.?
    C) Hvem skal moderere "FCKFCblogosfæren" og hvad skal retningslinierne være?

    Ad A) Det er mest et spørgsmål om, at det allerede koster FCKFC en del at være repræsenteret på internettet i form af hjemmeside, webshop og (ikke mindst) et meget besøgt debatforum. En ny internetdel vil betyde ekstra omkostninger, og disse skal selvfølgelig ses i forhold til nytteværdien af en blogdel.

    Ad B) Jeg er ikke sikker på, at dette er et problem, for det kommer vel an på, om man kan få et firma til biligt at sætte noget op der fungerer, eller om man skal have frivillig arbejdskraft til løbende at efterse løsningen. Hvis det er det sidste, kræver det formentlig ny arbejdskraft til FCKFCs IT-udvalg.

    Ad C) Det mest penible spørgsmål af de tre. En FCKFC-blogosfære kan potentielt vokse til samme størrelse som Sidelinien, og den VIL være nødvendigt at moderere bloguniverset. Ud fra hvad man kan se på andre større blogs, vil der være tonsvis af både indlæg og kommentarer, der ganske enkelt er uspiselige for FCKFC. Foreningen vil formentlig IKKE bruge penge på at stille et blogunivers til rådighed for alle (evt. alle medlemmer), hvor disse kan udbrede sig om hvad som helst mellem himmel og jord. Ganske enkelt fordi der er tonsvis af steder, hvor folk kan gøre den slags, og FCKFC formentlig ikke vil bruge penge på og lægge navn til alskens ævl og kævl. Der vil derfor efter alt at dømme være "censur" lige som på Sidelinien - om end måske efter nogle andre kriterier - så der skal oprettes en blogmoderatorgruppe og vedtages retningslinier i IT-udvalget etc. Det er ikke umuligt, men det kræver, at nogle gider at være aktive frivillige, for der er ikke kræfter til en sådan opgave i det nuværende IT-udvalg.

    En tredje mulighed er at oprette en "miniblog"-funktion, a la den debattørerne på DRs "SKUM" har, hvor man har blogfunktion og kommentarer som en del af sin profilside. Jeg har dog ingen idé om, hvorvidt vbull-softwaren understøtter dette (eller vil gøre det i en fremtidig version), og vi kommer ikke til at udskifte softwaren alene for at få en lille blogmulighed til at materialisere sig. Desuden vil denne mulighed heller ikke løse problemet med et større omfang, der skal modereres. Og modereres skal der, også selvom man måske ville kunne tillade (eller forbyde) ting i blogsektionen, der ikke var tilladt (eller forbudt) på Sidelinien.

    Så alt i alt synes jeg sådan set, at ideen måske har noget i sig, men at det ikke holder, hvis der er tale om individuelle tråde, og at der er mange ubesvarede spørgsmål, hvis det kommer til mere avancerede løsninger. Og jeg er ikke fuldt ud overbevist om, at behovet er der; om brugerne egentlig ikke er dækket godt nok ind ved det at man kan skrive blogs om FCK(-universet) andre steder og så linke til det på SL, hvis man mener, at ens produktion har nogen interesse.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Forslag om blog

    Til thundersen

    "Det bringer mig til mit andet spørgsmål: Hvad er det, man mener, når man efterspørger en blogfunktion?

    På nogle indlæg her i denne tråd lyder det som om, at man vil have en dedikeret tråd til hver enkelt (FCKFC-)bruger herinde. Altså en "Karsten CF1-tråden", en "thundersen-tråden", en "phdfodbold-tråden", etc. Det står mig ikke klart, hvorvidt disse tråde skal være sat op således, at det kun er "trådejer", der kan poste i tråden (mao. en kommentarløs blog) eller om alle eller alle FCKFC-medlemmer skal kunne poste i bloggen."

    Jeg forestiller mig en blog på samme sæt og vis, som den man kan få på B.T. debatten og i Ekstrabladets (nationen). De bliver ikke slettet og andre kan gå ind på ens blog og give deres mening til kende. Altså ingen censur, smagsdommeri. Man kan få lov at diskuttere, debattere, det man lige p.t. har på hjertet i.f.t. en aktuel sag, begivendhed o.s.v. Det rent tekniske, hvordan det kan lade sig gøre aner jeg intet om, men det er der sikkert nogle computernørder der kan.
    Sidst redigeret af phdfodbold : 30.08.07 kl. 08:06

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,310

    Re: Forslag om blog

    ›Til thundersen

    ›"Det bringer mig til mit andet spørgsmål: Hvad er det, man
    ›mener, når man efterspørger en blogfunktion?

    ›På nogle indlæg her i denne tråd lyder det som om, at man vil
    ›have en dedikeret tråd til hver enkelt (FCKFC-)bruger herinde.
    ›Altså en "Karsten CF1-tråden", en
    ›"thundersen-tråden", en "phdfodbold-tråden",
    ›etc. Det står mig ikke klart, hvorvidt disse tråde skal være sat
    ›op således, at det kun er "trådejer", der kan poste i
    ›tråden (mao. en kommentarløs blog) eller om alle eller alle
    ›FCKFC-medlemmer skal kunne poste i bloggen."

    Jeg forestiller mig en blog på samme sæt og vis, som den man
    ›kan få på B.T. debatten og i Ekstrabladets (nationen). De bliver
    ›ikke slettet og andre kan gå ind på ens blog og give deres mening
    ›til kende. Altså ingen censur, smagsdommeri. Man kan få lov at
    ›diskuttere, debattere, det man lige p.t. har på hjertet i.f.t. en
    ›aktuel sag, begivendhed o.s.v. Det rent tekniske, hvordan det kan
    ›lade sig gøre aner jeg intet om, men det er der sikkert nogle
    ›computernørder der kan.
    Argh, phdfodbold brug venligst quote knappen da det er rimelig svært at finde rundt i dine indlæg :)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Forslag om blog

    Jeg forestiller mig en blog på samme sæt og vis, som den man
    ›kan få på B.T. debatten og i Ekstrabladets (nationen). De bliver
    ›ikke slettet og andre kan gå ind på ens blog og give deres mening
    ›til kende. Altså ingen censur, smagsdommeri. Man kan få lov at
    ›diskuttere, debattere, det man lige p.t. har på hjertet i.f.t. en
    ›aktuel sag, begivendhed o.s.v.

    Jeg vil gerne love dig, at en evt. blogfunktion hos FCKFC ikke bliver ucensureret. Hvis du gerne vil skrive om hvad som helst i hvilket som helst toneleje, så har du netop EB og en mængde andre blogmuligheder på nettet.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bedste blog-site?
    By fckgo in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.08.08, 23:07
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.06.05, 10:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •