Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 72

Emner: Kvists nye rolle som højreback

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Jeg har ogsaa svaert ved at forstaa din harme for lige praecist
    ›Kvist. Er du i virkligheden utilfreds med at dette betyder vi
    ›ikke faar indkoebt en decideret hoejre back?

    Harmen er enorm!!! (For at bruge et næsten vestegnsk udtryk)

    Jeg har ikke meget sympati for måden hvorpå vi behandler vores unge talenter. Det er ikke underligt, at flere og flere unge søger væk fra klubben. Vi bryster os af at have et hold, hvor der er stor intern kamp om pladserne, men den konkurrence virker vores egne talenter til at være afskåret fra... Konkurrencen foregår mellem de udenlanske spillere, de tidligere udenlandsprofessionelle og så det hav af spillere som vi har fra Aab, FCN, Viborg osv.

    Vores egne talenter får spilletiden når der opstår en nødssituation eller hvis det er en kamp uden betydning. Men lige præcis i Kvists tilfælde, har han vist i en længere periode at han er en seriøs kandidat til en fast plads på midtbanen. Bedst som man tror at den er ved at være der, og at man endelig kan juble over at en af vores egene talenter endelig nåede frem, så bliver han sat ind på en plads , hvor han ikke hører hjemme.

    Denne gang sker det så fordi CV ikke er i stand til at finde en højre back på 6 måneder. Jeg kunne forstå hvis der var tale om en venstre back, for dem er der ikke mange af. Men en højre back... Det er sgu skidt..

    Venligst Kim

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Hmm... Kvist højreback... tja ikke lige den nyhed man havde
    håbet på at vågne op til... men Kvist kommenterer sagen selv
    og siger han er klar til udfordringen...

    Forza Kvisten - hvor stor en fighter og holdspiller kan man være!


    K!m/Kvist - Jeg er ked af du ikke er god nok til FCK's midtbane men
    glad for at du ikke bare giver op.!!


    Men ærligt så jeg også helst at CV købte en spiller til den plads -

    *Kvist gør mig denne udtalelse til skamme -krydser fingrer*

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    207

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Er det kun mig, der sidder tilbage med en tanke om at spillet om højreback ikke er slut.

    Jeg mener vinduet er stadig åbent, Ingen af emnerne til HB har fået ny klub, der er ikke kommet en 100% beslutning offentligt om af jagten er indstillet, kun at Ståle vil bruge WK som HB. Og CV mumler om at truppen er komplet eller måske mangler der en.

    For mig lyder det somom at enten vil FCK presse nogle spillere som der mener de er lidt for meget værd, eller også at give mere røgslør omkring et muligt køb.

    Jeg er 100% sikker på at CV/Ståle kæmper for at finde en god spiller inden vinduet lukker.

    Omkring Kvist er det jo et skuldreklap til en ung spiller at han er tildelt en fast plads hvis er køb mislykkes som med Ailton. Jeg kan ikke forestille mig at Ståle virkelig vil spille med WK i de store kampe, så havde han allerede spillet fast vedsiden af Linde, hvis tilliden er så stor at WK skal være fast.
    Rasmus Würtz A.K.A The mini Pittbull på speed

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Der skal noget ekstraordinaert til for at slaa igennem paa FCKs foerstehold. Det er trods alt lykkedes for en del gennem tiden (Hjalte, Christian Poulsen, Elrio), men FCK har simpelthen ikke plads til at give en ung spiller et ubegraenset antal chancer paa vigtige pladser. Der skal leveres top praestationer til hver kamp, og du ser den samme tendens hos mange andre klubber der dominere deres liga.

    Er det saa synd for Kvist eller skal han vaere glad for at traene med de bedste spillere i landet. Det er jo den beslutning han maa tage, og hvis man kigger paa talenter der har foladt os, kan jeg ikke rigtigt komme i tanke om nogen hvor man taenker det var en kaempe fejltagelse (hvilket man derimod kan sige om visse af BIFs "eks-talenter"). Eneste undtagelse er maaske Bendtner, men det var jo hans valg, og han valgte ikke mere spilletid frem for FCK, naermere tvaert imod.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Denne gang sker det så fordi CV ikke er i stand til at finde en
    ›højre back på 6 måneder. Jeg kunne forstå hvis der var tale om en
    ›venstre back, for dem er der ikke mange af. Men en højre back...
    ›Det er sgu skidt..

    Hvis det er så skidt, kan du så ikke lige nævne hvem det er du gerne så, at CV hentede lige nu?
    Selvfølgelig er situationen ikke optimal, men William som højre back er absolut heller ikke nogen katastrofe.
    ktulu

    The call of myself

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ››Denne gang sker det så fordi CV ikke er i stand til at finde en
    ››højre back på 6 måneder. Jeg kunne forstå hvis der var tale om en
    ››venstre back, for dem er der ikke mange af. Men en højre back...
    ››Det er sgu skidt..

    ›Hvis det er så skidt, kan du så ikke lige nævne hvem det er du
    ›gerne så, at CV hentede lige nu?
    ›Selvfølgelig er situationen ikke optimal, men William som højre
    ›back er absolut heller ikke nogen katastrofe.

    Som jeg også skrev i mit indledende indlæg, så tror jeg heller ikke at det er nogen katastrofe for FCK, at William skal spille backen. Jeg er sikker på at han vil gå ind til opgaven med en kæmpe arbejdsindsats og fight i verdensklasse...
    Jeg skriver deriomod at det kan bliven en potentiel "katastrofe" for William selv. Jeg er bange for at den klubånd som han udviser, (og for øvrigt har udvist i lang tid nu) kan spænde ben for hans videre udvikling. Sådan som han står nu, har han muligheden for at komme væk til en anden dansk klub og blive sikker fast mand, eller at komme til en udenlandsk klub hvor han reelt set kan få lov til at kæmpe med om en fast midtbaneplads.

    Hvor står han om et halvt eller et helt år? Er der stadig indlandske og udlandske klubber, der er interesseret i en middelmådig back, der for et halvt eller et helt år siden var god på midtbanen???

    Hvad angår et evt. indkøb til vores højre back, så mener jeg at det er en smule grinagtigt at jeg på 5 minutter skal komme op med den spiller, som vores sportschef ikke har magtet at finde på et halvt år :) Det vil jeg lade vores mere eller mindre dygtige/kompetente sportschef om...

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Som jeg også skrev i mit indledende indlæg, så tror jeg heller
    ›ikke at det er nogen katastrofe for FCK, at William skal spille
    ›backen. Jeg er sikker på at han vil gå ind til opgaven med en
    ›kæmpe arbejdsindsats og fight i verdensklasse...
    ›Jeg skriver deriomod at det kan bliven en potentiel
    ›"katastrofe" for William selv. Jeg er bange for at den
    ›klubånd som han udviser, (og for øvrigt har udvist i lang tid nu)
    ›kan spænde ben for hans videre udvikling. Sådan som han står nu,
    ›har han muligheden for at komme væk til en anden dansk klub og
    ›blive sikker fast mand, eller at komme til en udenlandsk klub
    ›hvor han reelt set kan få lov til at kæmpe med om en fast
    ›midtbaneplads.

    Det har jeg kommenteret med, at jeg mener ikke det nødvendigvis er skidt for William at blive.

    ›Hvor står han om et halvt eller et helt år? Er der stadig
    ›indlandske og udlandske klubber, der er interesseret i en
    ›middelmådig back, der for et halvt eller et helt år siden var god
    ›på midtbanen???

    Igen mener jeg at du overdramatiserer. Du kan da ikke vide om William bliver middelmådig eller god som højre back.

    ›Hvad angår et evt. indkøb til vores højre back, så mener jeg at
    ›det er en smule grinagtigt at jeg på 5 minutter skal komme op med
    ›den spiller, som vores sportschef ikke har magtet at finde på et
    ›halvt år :) Det vil jeg lade vores mere eller mindre
    ›dygtige/kompetente sportschef om...

    Du giver udtryk for at CV ikke er god nok fordi han ikke har skaffet en ny højre back. Har du overvejet om det måske hænger sammen med, at der ikke er nogle kompetente emner til den plads, som vi med vores midler kan lokke til klubben? Det er derfor jeg beder dig om at argumentere for at CV er lort, ved at nævne den eller de spillere han skulle have skaffet.
    Sidst redigeret af ktulu : 09.07.07 kl. 17:08
    ktulu

    The call of myself

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    235

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Generelt er jeg egentlig enig i, at det er lige svært nok at slå igennem på fck's hold. Der bliver ikke givet mange chancer. Jeg forstår godt at man tøver lidt med at sætte en Ailton på bænken, men når man endelig gør det, så burde det altså være Berglund og Lasse Qvist der fik chancen, fremfor en midtbanespiller..

    Dog tror jeg Williams kvist's chance for at få en midtbaneplads kun er blevet større efter Linderoths farvel. Wurtz er en rigtig god signing, men dog ikke så "hellig" som den kære svensker. Jeg kunne forestille mig at der bliver rykket lidt rundt på Kvist, hjalte og wurtz. Selvfølgelig ville det være bedst med en egentlig højreback, men tror nu at Kvist hellere vil spille der end sidde på bænken. Og som andre påpeger, så kan han udvikle kompetancer som har senere kan bruge på midten. Desuden skader det ikke at kunne spille flere pladser..
    Dansk Liga med 16. hold!

    Krohn-Dehli, Duncan, Randrup, Jallow, Vilfort, Faxe, Eggen beviser at BIF har, og altid har haft, DKs smukkeste hold

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #39
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Hvor står han om et halvt eller et helt år?

    Stærkt. Uden tvivl fast etableret om ikke altid i startopstillingen så i kamptruppen. Efter salg af en bærende midtbanespiller går han ind på midten og spiller fremragende, så meget at en hollandsk sub-topklub går ind og henter ham til Holland. Efter et mislykket ophold der, hvor træneren af en eller anden grund vil have ham til at spille offensiv midt istedet for centralt, ryger han tilbage til FCK og spiller sig rolig men effektivt ind på holdet igen, indtil vi en dag sidder og læser en fyr der hedder S@ren beklage sig over Saban Özdögans problemer med at bide sig fast på midtbanen, hvor ham der Kvist ihvertfald ikke har niveau til "DK's bedste midtbane".

    Ihvertfald hvis vi sammenligner med det sidste FCK'ske midtbane talent der startede karrieren med at spille lidt fløj, lidt centralt og sørme også tage backen i mangel af bedre.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    72

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Du giver udtryk for at CV ikke er god nok fordi han ikke har
    ›skaffet en ny højre back. Har du overvejet om det måske hænger
    ›sammen med, at der ikke er nogle kompetente emner til den plads,
    ›som vi med vores midler kan lokke til klubben? Det derfor jeg
    ›beder dig om at argumentere for at CV er lort, ved at nævne den
    ›eller de spillere han skulle have skaffet.

    Jeg skriver ingen steder at CV er lort, det må være din mening/tolkning... Jeg stiller ganske simpelt spørgsmålstegn ved hans evner som indkøber for FCK, hvis han ikke er i stand til at finde en egentlig højre back... Det er jo lige præcis den spiller han har haft længst tid til at finde... Jeg mener endda at kunne erindre ham udtale, at han var glad for at LJ blev helt til sommerpausen, da han så ville have god tid til at finde en afløser.

    Vi må bare se i øjnene, at han ikke kunne leve op til opgaven, og at man nu er nødt til at finde en kreativ nødløsning hvor William bliver "taberen".

    Jeg håber ikke at dette kommer til at gå ud over de sportslige udfordringer, som vi står overfor i øjeblikket.
    Der bliver nok kø ved håndvasken her på Sidelinien, hvis det viser sig at vi går glip af gruppespillet i CL pga. at man lappede forsvaret med en midtbanespiller...

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Som jeg også skrev i mit indledende indlæg, så tror jeg heller
    ›ikke at det er nogen katastrofe for FCK, at William skal spille
    ›backen. Jeg er sikker på at han vil gå ind til opgaven med en
    ›kæmpe arbejdsindsats og fight i verdensklasse...
    ›Jeg skriver deriomod at det kan bliven en potentiel
    ›"katastrofe" for William selv. Jeg er bange for at den
    ›klubånd som han udviser, (og for øvrigt har udvist i lang tid nu)
    ›kan spænde ben for hans videre udvikling. Sådan som han står nu,
    ›har han muligheden for at komme væk til en anden dansk klub og
    ›blive sikker fast mand, eller at komme til en udenlandsk klub
    ›hvor han reelt set kan få lov til at kæmpe med om en fast
    ›midtbaneplads.

    Jeg kan ikke se hvad du på nuværende tidspunkt har din frygt i. William Kvist kom meget mere indover holdet i sidste sæson, meget som højrefløj og det så bestemt ud til han udviklede sig kolossalt meget i løbet af den sæson.

    Hvorfor skulle han så ikke bare fortsætte sin udvikling nu af han kommer til at få mere spilletid? William Kvist er en super dygtig spiller med mange kompetencer der først og fremmest skal have spilletid. Det kommer han til nu hvilket kommer til at modne ham endnu mere som spiller.

    Som allerede nævnt i denne tråd kan det også ofte bare være en fordel for spilleren at udvikle sig på flere forskellige punkter. Et godt eksempel på dette vil jeg mene er Zambrotta der udviklede sig fra at være en offensiv spiller ofte brugt på midtbanen, til at blive en af verdens absolut bedste backs. Netop fordi han var så god til så mange forskellige ting.

    En anden ting jeg undrer mig meget over er at du klager over William Kvist's videre fremtid i klubben. I mine øjne tyder det meget på at klubben og Ståle i særdeleshed tror på William Kvist som fremtidens midtbanespiller. Hvorfor skulle han så ikke også komme til det når vi mener han er klar? Sagen er den at vi på nuværende tidspunkt bare har så mange dygtige midtbanespillere at det ikke er der vi skal give ham spilletid for at modne sig. Det er i den forbindelse en gave at han har kvaliteterne til at spille back.


  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Jeg håber ikke at dette kommer til at gå ud over de sportslige
    ›udfordringer, som vi står overfor i øjeblikket.
    ›Der bliver nok kø ved håndvasken her på Sidelinien, hvis det
    ›viser sig at vi går glip af gruppespillet i CL pga. at man
    ›lappede forsvaret med en midtbanespiller...

    Selv med Lars Jakobsen tilbage, ville det være overordentligt svært at kvalificere sig til gruppespillet igen. Så gode er FCK altså heller ikke endnu, det skal nok komme, men lige nu er jeg meget tilfreds hvis vi kan komme i Uefa cuppen, alt andet vil være fuldstændigt uventet bonus, præsis ligesom sidste år.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    Jeg synes sgu at Kims indlæg overdramatiserer situationen omkring både William og HB pladsen.

    Kvist er, i mine øjne, et godt alternativ som HB, indtil vi finder en rigtig og god HB. Jeg ser langt hellere Kvist på pladsen, end Wendt eller Anton.
    Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at han nok skal vise sit værd, osse på denne plads.

    Og jeg er sådan set heller ikke i tvivl om at denm sportslige ledelse, stadig, leder efter den helt rigtige HB: Han er på vej! Tror bare vi kommer til at vente til efter kampene mod Jerusalem.

    Folk må sgu lige slå lidt koldt vand i blodet!!!

    Syke...
    BAH!
    SYKE's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    UDC

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Jeg skriver ingen steder at CV er lort, det må være din
    ›mening/tolkning... Jeg stiller ganske simpelt spørgsmålstegn ved
    ›hans evner som indkøber for FCK, hvis han ikke er i stand til at
    ›finde en egentlig højre back... ›

    I dit start indlæg http://sidelinien.dk/forums/showpost...56&postcount=1 lægger du fint ud med denne : "Hvad byder vi så denne altid loyale og superdygtige unge mand i FCK? Ja, da det ikke har kunnet lade sig gøre for vores (in)kompetente sportschef at finde en højreback på over et halvt år, så er det her vi finder plads til dette store midtbanetalent."
    Inkompetent er jo det samme som 'ikke god nok' og dermed det samme som lort herinde :)

    ›Vi må bare se i øjnene, at han ikke kunne leve op til opgaven, og
    ›at man nu er nødt til at finde en kreativ nødløsning hvor William
    ›bliver "taberen".

    Her er det så igen jeg mener, at du bør argumentere ved at nævne hvem det er vi ikke har hentet. Det er for nemt at kalde CV inkompetent uden at argumentere for hvad han gjorde galt. Hvor er de højre back-emner som CV har overset? Som jeg skrev tidligere er det markedssituationen der gør at Ståle laver sin holdrokade.


    ›Jeg håber ikke at dette kommer til at gå ud over de sportslige
    ›udfordringer, som vi står overfor i øjeblikket.
    ›Der bliver nok kø ved håndvasken her på Sidelinien, hvis det
    ›viser sig at vi går glip af gruppespillet i CL pga. at man
    ›lappede forsvaret med en midtbanespiller...

    Igen overdramatiserer du som vinden! Hvordan kan du allerede nu konkludere, at vi misser CL-gruppespillet fordi vi ikke kan skaffe en højre back af én vis klasse? Det er en anelse useriøst hvis du spørger mig.

    Med al respekt i øvrigt.
    ktulu

    The call of myself

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Kvists nye rolle som højreback

    ›Vi må bare se i øjnene, at han ikke kunne leve op til opgaven, og
    ›at man nu er nødt til at finde en kreativ nødløsning hvor William
    ›bliver "taberen".

    Transfer vinduet lukker den 31. august kl 23.59!! Slap dog af for helvede!! Der er masser af tid til at finde den helt rigtige back og indtil da er Kvist en udemærket erstatning.

    ›Jeg håber ikke at dette kommer til at gå ud over de sportslige
    ›udfordringer, som vi står overfor i øjeblikket.
    ›Der bliver nok kø ved håndvasken her på Sidelinien, hvis det
    ›viser sig at vi går glip af gruppespillet i CL pga. at man
    ›lappede forsvaret med en midtbanespiller...

    Dommedagsprofetier..
    Vi ender sgu nok med at gå konkurs, da Don Ø betaler 500mill. for Daniel Alves!!

    Kom nu ind i kampen K!m!! Vi andre har fået de sorte, regnfulde skyer væk fra himlen over vores hoveder. Hvad med at du gør det samme??
    BAH!
    SYKE's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Bergvold som den nye back?
    By spiff in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 23.11.06, 15:46
  2. Her er de nye spillere, som NCH er ude efter
    By micrask in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.06.05, 13:26
  3. Spindoktor som vores nye indkøb?
    By Lineker in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 10.03.04, 13:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •