Viser resultater 1 til 15 af 40

Emner: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    208

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Premier League - Nederste 6.
    Tror vi er lidt bedre end dét... Vi ville nok ligge nogenlunde stabilt i midten omkring nr. 11 i ligaen, efter min mening.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    71

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Tror vi er lidt bedre end dét... Vi ville nok ligge nogenlunde
    ›stabilt i midten omkring nr. 11 i ligaen, efter min mening.

    meget svært at sige.. FCK klarede sig godt nok fint i CL i år, men derfra og så til at klare sig lige så godt HVER weekend mod så stærke hold.. der er monsterforskel.

    Jeg tror ikki at FCK med nuværende hold ville have en jordisk chance for en topplacering i en europæisk stærk lige og kun på en GOD sæson være omkring midten af den..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    437

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Tror vi er lidt bedre end dét... Vi ville nok ligge nogenlunde
    ›stabilt i midten omkring nr. 11 i ligaen, efter min mening.

    vi tar en 8. plads det har vi prøvet før
    PLB

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    149

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Spillermaterialet i FCK er måske kun til bunden af ligaerne i italien, Spanien, England etc.. Organisationen og økonomien er derimod top klasse.
    Havde FCK været, lad os sige et italiensk hold, havde der været grundlag for at købe dyrere spillere og ligeledes ville det være lettere at lokke internationale profiler til klubben. FCKs spillermaterriale er altså begrænset i henhold til klubbens geografi.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,550

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Det er svært at sige. FCK mangler en del ift. de bedste klubber i verden; men kigger man på en bundklub i PL, så mener jeg ikke, at FCK råder over dårligere spillere. Tværtimod. Alligevel ville FCK have det svært i PL, da tempoet og intensiteten i nærkampene er på et helt andet niveau end i SAS Ligaen. Derudover er kampprogrammet nok det hårdeste i verden. FCK har ganske enkelt ikke en stor nok trup til PL. Over tid tror jeg nu nok, at FCK ville kunne etablere sig som fast hold i PL med det nuværende hold.

    I Spanien ville FCK være chanceløse. Selv de dårligste hold i La Liga råder over spillere med fremragende teknik. Det er ganske enkelt en helt anden måde at spille fodbold på, og det er FCK ikke gearet til.

    I Tyskland tror jeg, at FCK ville kunne sætte sig på 3. pladsen i en god sæson.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›I Tyskland tror jeg, at FCK ville kunne sætte sig på 3. pladsen i en god sæson.

    Det synes jeg nyder MEGET optimistisk!!! Tror vi skal være heldige hvis vi kan kvalificere os til UEFA'en i Bundesligaen...


  10. #7
    Whitetrash er offline Klub=FCK&Klubfølelse=True
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    626

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ››I Tyskland tror jeg, at FCK ville kunne sætte sig på 3. pladsen i en god sæson.

    ›Det synes jeg nyder MEGET optimistisk!!! Tror vi skal være
    ›heldige hvis vi kan kvalificere os til UEFA'en i Bundesligaen...

    Det synspunkt bakkes op af en aktuel ekspertudtalelse:

    http://www.bolddk.com/nyt/index.php?vis=64650

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    4

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›››I Tyskland tror jeg, at FCK ville kunne sætte sig på 3. pladsen
    ›i en god sæson.
    ››
    ››Det synes jeg nyder MEGET optimistisk!!! Tror vi skal være
    ››heldige hvis vi kan kvalificere os til UEFA'en i Bundesligaen...

    ›Det synspunkt bakkes op af en aktuel ekspertudtalelse:

    h
    ›ttp://www.bolddk.com/nyt/index.php?vis=64650



    Ekspertudtalelse? Mon ikke min gamle ungdomstræner i Aalborg Freja snarere bare lige skulle i medierne for at markere sig?

    FCK ville snildt kunne klare sig i Bundesligaen rent sportsligt pt. En midterplacering er næppe skudt hverken over eller under målet.
    På den anden side er det lidt at sammenligne æbler og pærer. For hvordan ville den økonomisk situation se ud, hvis FCK spillede i Tyskland?

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    234

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    Det er et noget kryptisk spørgsmål at stille, fordi kriterierne for vurderingerne af FCK i de forskellige europæiske ligaer ikke er opstillet.

    Nogle snakker om, at FCK ikke kan begå sig på grund af tempoet i forhold til den danske liga. Det er jo forhold, der hurtigt bliver ændret på i takt med at FCK netop kommer til at spille i en bedre liga. Og derved er det alene spillermaterialet FCK skal vurderes på når de skal sammenlignes med andre klubber. Og her er spillermaterialet ikke så ringe endda, hvis vi forudsætter at kommende spillersalg erstattes af mindst lige så kvalificerede spillere.
    Vi skal ikke falde på halen af den engelske liga trods de mange penge, der svømmer i denne liga. Det er en oppustet liga, hvor der reelt kun er 5-6 hold, der har europæisk klasse. Den tyske liga er ikke specielt stærk. De danske slår som oftest de tyske hold, når de stiller op i europæiske turneringer. Derimod mangler FCK stadig en del i at kunne markere sig i den spanske og italienske liga.

    Nicolai L. giver sin vurdering indledningsvis respektivt til disse ligaer, hvor jeg selv giver min bedømmelse med fed.

    Premier League - Nederste 6. I midten
    Bundesligaen - Lige i midten. Øverste trediedel
    Æresdivisionen - Top 5 hver år. Top 3 hvert år
    Jupiter League - Top 4 hver år. Top 3 hvert år
    La Primevera - Nederst...aller aller nederst. Nederste trediedel
    Seria A - Bund 4. Lidt under midten
    Allsvenskan - 1'er hver år :) Top 2
    Østrig - Top 3. Top 2
    Skotland - Top 3. Top 2

    Altså med det hold vi har nu.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,848

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›Det er svært at sige. FCK mangler en del ift. de bedste klubber i
    ›verden; men kigger man på en bundklub i PL, så mener jeg ikke, at
    ›FCK råder over dårligere spillere. Tværtimod. Alligevel ville FCK
    ›have det svært i PL, da tempoet og intensiteten i nærkampene er
    ›på et helt andet niveau end i SAS Ligaen. Derudover er
    ›kampprogrammet nok det hårdeste i verden. FCK har ganske enkelt
    ›ikke en stor nok trup til PL. Over tid tror jeg nu nok, at FCK
    ›ville kunne etablere sig som fast hold i PL med det nuværende
    ›hold.

    Enig!

    ›I Spanien ville FCK være chanceløse. Selv de dårligste hold i La
    ›Liga råder over spillere med fremragende teknik. Det er ganske
    ›enkelt en helt anden måde at spille fodbold på, og det er FCK
    ›ikke gearet til.

    Eller sagt på en anden måde: FCK's indkøbspolitik er ikke lagt efter at skulle spille i den spanske liga, og det er jo et eller andet sted fair nok :)

    ›I Tyskland tror jeg, at FCK ville kunne sætte sig på 3. pladsen i en god sæson.

    En rigtig god sæson, ja :)

    Det er jo en ekstremt hypotetisk diskussion, for

    1) FCK køber spillere ind efter behov. Den danske liga har et rimeligt fysisk betonet spil - og bundhold spiller gerne meget defensivt. Derudover skal FCK sørge for at have spillere til at holdet kan klare sig i Europa. Men man kan ikke bygge holdet op udelukkende med europæisk succes for øje - for man kan reelt være ude efter to europæiske kampe.

    2) FCK ville naturligvis være langt mere attraktiv, hvis dens modstanderhold var mere attraktive. Let's face it: Der er kun een rigtig interessant klub i Danmark. Kun OB har p.t. potentialet til også at blive det.

    Når det er sagt, så er FCK uhyggeligt stærke i forhold til dens omgivelser.

    Vi er blevet en magnet, der tiltrækker samtlige gode spillere i Norden. Både de, der spiller i de øvrige nordiske turneringer og de spillere, der er ude i de store ligaer. For bare to år siden ville det lyde urealistisk, at vi kunne skaffe Grønkjær og have seriøs mulighed for at skaffe spillere som Rommedahl og Claus Jensen.

    Derudover er der vel snart ikke en spiller i vores favoritopstilling, der ikke er på et landshold. Alene den danske landsholdstrup har på en god dag seks FCK-spillere med.

    FCKs indkøbspolitik er bundsolid og falder ikke til panikløsninger. Den kan næsten virke for konservativ, som når vi undlader at købe endnu en angriber op til CL. Til gengæld er det længe siden, vi har fået en spiller, der ikke passer ind i truppen - og dét er på lang sigt guld værd.

    Dernæst er FCKs forståelse for branding helt unik. Pressedækningen af klubben har altid været i top - uagtet ligaplacering. Men siden tilgangen af Østergaard har FCK nærmest konstant lignet en vinder - allerede før klubben var det. Og mens enhver succesoplevelse har klistret til FCK, har klubben samtidig været gode til at få nederlagene hurtigt væk (på nær Gorica - der dog lærte os en ting eller to om at spille i Europa).

    Så når man skal gøre op, hvordan FCK vil placere sig i en anden europæisk liga, er spørgsmålet vel mest, hvor hurtigt FCK ville kunne tilpasse sig. Her tror jeg mulighederne er enorme.

    Skulle vi en dag få en decideret europæisk liga, vil FCKs muligheder være ekstremt gode. København er en attraktiv europæisk storby at bo i, vi har en meget attraktiv forskerordning, stadion er stort, flot og fyldt til europæiske kampe med et særdeles veloplagt publikum - og så er klubben økonomisk bundsolid og uafhængig af sportslig succes.

    Men indtil videre må vi nøjes med at vinde superligaen - og håbe på CL-succes.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvor stor en klub er FC København i Europa?

    ›I Spanien ville FCK være chanceløse. Selv de dårligste hold i La
    ›Liga råder over spillere med fremragende teknik. Det er ganske
    ›enkelt en helt anden måde at spille fodbold på, og det er FCK
    ›ikke gearet til.

    Hmm lodret uenig... Godt nok er spillet mere teknisk betonet i Spanien og maaske mere underholdende, men derfor er det ikke en eller anden overjordisk liga. Granted, Spanien er den af de store ligaer hvor der er mindst forskel paa bundholdene og topholdene, men teknisk fodbold er ikke alt.

    ›I Tyskland tror jeg, at FCK ville kunne sætte sig på 3. pladsen i en god sæson.

    Det er muligt, men jeg tror naeppe at det var der traadstarteren ville hen naar han laegger op til debat om hvor store FCK er for omverdenen. Man kan ikke sammenligne hold paa den maade paa tvaers af ligaer - og end ikke uefas koefficientsystem lykkedes med samme, saa diskussionen om FCK ville vaere i midten eller i bunden af fx PL er dybt dybt irrelevant.

    Ikke at det var dig der startede, jeg gider bare ikke skrive 1000 indlaeg... :-)

    Men for at komme tilbage til emnet, saa mener jeg ikke at nogen af os kan bedoemme hvor store vi er i udlandet... Det maa vi spoerge de andre om. Nogen kunne fx oprette sig som bruger paa 20-30 forums rundt om i europa og checke det lidt ud, det ville vaere spaendende, men at sidde her internt og diskutere os selv og hvordan andre opfatter os, virker lidt kortfattet...
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. F.C. København kom i gruppe K i Europa League, 2009
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 03.09.09, 11:15
  2. Vi er jo en stor klub...
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 28.04.05, 16:22
  3. FC København vil toppe i Europa
    By MartinB in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 08:15
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 11:29
  5. Hvor stor er kampen på torsdag ?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 23:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •