Side 17 af 20 FørsteFørste ... 714151617181920 SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 290

Emner: Den store "Det undrer mig tråd"

  1. #241
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig (og irriterer mig faktisk også en smule) at ikke-medlemmer af FCKFC altid whiner op om de "fordele" de ikke har. Som her og at der resolut skal peges fingre. "Os mod dem", som hér.
    Jeg selv har mødt yderst få medlemmer af FCKFC/brugere af sidelinien IRL. Jeg har valgt at tage det skrevne (i begge tilfælde) ganske bogstavligt, klinisk renset for den humor der evt. måtte være i begge indlæg. Mit medlemsnummer er lige akkurat "på den forkerte side" af 30.000), jeg har (mestendels af geografiske årsager), ikke deltaget i nogle generalforsamlinger i FCKFC. Jeg har ikke guldkort, men har dog en kende mere end 35 godkendte indlæg.
    Det jeg har skrevet på sidelinien har på ingen måde været i "ond mening" og noget af det jeg har skrevet er faldet en smule udenfor "de 5 gode råd", om man tager de kritiske briller på. Det er muligt at jeg er én af dem der har en smule længere snor (hvis de findes), men jeg har dæleme også fået slettet indlæg af DR igennem tiden. Men jeg hører på ingen måde til i "inderkredsen" eller på andre måder kvalificerer mig til det ene eller det andet.
    Det er meget muligt at de features som phantomblot så gerne vil have (mulighed for 500 PM´er, avatar o.m.a.) findes på andre debatfora, der benytter vBulletin. Hér har man valgt at det er "os" der er med til at betale for driften af sidelinien, der har muligheder for disse features. So what? "Jeg vil gerne være med på sidelinien og deltage dér på ganske lige fod med betalende medlemmer af FCKFC der er med til at betale for dele af driften af sidelinien, men jeg vil ikke betale 190.-/året, for jeg være med på freeride". Det er sgu ikke logisk for mig.
    "Hey! Jeg vil gerne være med i en privat administreret øl-klub drevet af frivillige, med ølsmagninger, foredrag om øl osv. men jeg vil ikke betale for det, selvom de andre medlemmer gør" wdf? Same-same.

    Det undrer mig en del at man kan agere så børnefornærmet og ellers bare kræve og kræve...

    mvh
    Kasper

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #242
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig mere og mere alt det som aabenbart kan ophidse folk og faa dem til at poste i denne og tidligere "pisser mig af"-traade.

    Betyder det virkelig at man for alvor bliver sur og afpisset naar man ser sproglige fejl, folks märkelige fodtöj, synes at nogle körer langsomt i trafikken, naar man bliver forsinket i en elevator, eller nogle af de andre hundrede vis af mildest talt ligegylde ting som man kan opleve her i livet? Er det virkelig saadan at man tager paa vej af alle disse livets mest almindelige foreteelser eller er det bare for at kunne poste med jävne mellemrum?

    Det er sg ikke underligt at der er krig og vold i verden til overflod, hvis man kan lade sig ophidse af simple dagligdags ting og ikke kun af det som virkelig betyder noget i denne verden.

    Plz get a grip og lidt perspektiv ind over inden i poster om alle mulige ligegyldige smaating, tänk lige paa hvad det fortäller om jer selv. Det er maaske en ide at kigge lidt indad hvis man ophidses negativt af ligegyldighedder.
    Hislen af TorbenØ.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #243
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig mere og mere alt det som aabenbart kan ophidse
    denne og tidligere
    ›"pisser mig af"-traade.

    ›Betyder det virkelig at man for alvor bliver sur og afpisset naar
    ›man ser sproglige fejl, folks märkelige fodtöj, synes at nogle
    ›körer langsomt i trafikken, naar man bliver forsinket i en
    ›elevator, eller nogle af de andre hundrede vis af mildest talt
    ›ligegylde ting som man kan opleve her i livet? Er det virkelig
    ›saadan at man tager paa vej af alle disse livets mest almindelige
    ›foreteelser eller er det bare for at kunne poste med jävne
    ›mellemrum?

    ›Det er sg ikke underligt at der er krig og vold i verden til
    ›overflod, hvis man kan lade sig ophidse af simple dagligdags ting
    ›og ikke kun af det som virkelig betyder noget i denne verden.

    ›Plz get a grip og lidt perspektiv ind over inden i poster om alle
    ›mulige ligegyldige smaating, tänk lige paa hvad det fortäller om
    ›jer selv. Det er maaske en ide at kigge lidt indad hvis man
    ›ophidses negativt af ligegyldighedder.
    SÅ enig!!
    Mange af de ting som kommer i DPMA-trådene, kunne meget vel være placeret i denne tråd, eller Det skuffer mig-tråden - en af grundende til at jeg lavede den var at aflaste DPMA-trådene.
    Der er ingen grund til at blive afpisset, men måske nærmere undre sig eller skuffes.

    ♪ Så hvordan kan du dog sige at du har et dårligt liv
    Er du sød og prøve at se det i et større perspektiv
    Tag og tænk på andre end dig selv, tag ved lære af min sang
    Og husk på du har det godt, hvis ikke du har det ligesom Quang
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  6. #244
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Der er ingen grund til at blive afpisset, men måske nærmere undre sig eller skuffes.
    Det undre mig, at folk ikke kan se DPMA tråden, er en god måde lige at få lukket lidt damp ud...
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #245
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Det undre mig, at folk ikke kan se DPMA tråden, er en god måde lige at få lukket lidt damp ud...

    :-) Jo men det er jo faktisk lidt en pointe i det jeg skriver. Hvis man absolut skal lukke damp ud over smaating skal man vel kigge lidt paa hvordan man har det i det hele taget. 95 % af det som enten afpisser eller smaairriterer eller bare bliver bidt märke i, kan overhovedet ikke röre mig og jeg undrer mig over "udluftningsbehovet". Lad det prelle helt af *opfordrer* :-)
    Sidst redigeret af tortocnt : 29.08.07 kl. 16:13
    Hislen af TorbenØ.

  9. #246
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Plz get a grip og lidt perspektiv ind over inden i poster om alle
    ›mulige ligegyldige smaating, tänk lige paa hvad det fortäller om
    ›jer selv. Det er maaske en ide at kigge lidt indad hvis man
    ›ophidses negativt af ligegyldighedder.


    Jeg er meget enig og vil bare tilføje, at jeg af og til også savner, at folk tænker sig en smule om, før de bitcher over et eller andet i BBB-skakten.
    Det er helt fint at fremstå med kritisk sans, og sidelinien.dk er et glimrende sted at formulere sin kritik over for alt det, der pisser en af. Men DPMA-trådene, skakten og hvor man ellers får luftet sine anklager og bebrejdelser imod verden ville efter min mening være bedre tjent med, at man indimellem skar toppen af galden og erkendte, at verden måske ikke er helt så belortet, som man forestiller sig.
    I hvert fald ville sidelinien.dk fremstå som et mere seriøst forum for fodboldfans og på den måde distancere sig afgørende fra de sinkeforums andre steder, vi holder af at se ned på. Når sinkeriet og bitcheriet for alvor sætter ind på sidelinien.dk, synes jeg ikke, at det sidste er tilfældet.

    Dette er i øvrigt skrevet vel vidende, at jeg også selv fra tid til anden falder i fælden med at udbryde min utilfredshed uden først at tænke rigtigt over, om den er berettiget.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  10. #247
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    at når man kører på en mindre trafikkeret motorvej om aftenen, så skal stort set alle lastbiler man møder gøre opmærksom på at man kører med det lange lys på.

    Nu er det sådan at det faktisk er lovligt at køre med det lange lys på når man kører på motorvejen.

    Hvis nogen kender en lastbilschauffør, eller selv er en, må de da godt redegøre for deres holdning til dette emne.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  11. #248
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,412

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›at når man kører på en mindre trafikkeret motorvej om aftenen, så
    ›skal stort set alle lastbiler man møder gøre opmærksom på at man
    ›kører med det lange lys på.

    ›Nu er det sådan at det faktisk er lovligt at køre med det lange
    ›lys på når man kører på motorvejen.

    Den kan jeg nemt forklare. Det er fordi du skal blænde ned - det er selvfølgelig lovligt at køre med det lange lys på motorvejen, men ikke når der er modkørende.

    Det er i færdselslovens §33, stk. 3:
    "Fjernlys (langt lys) må ikke anvendes: ...
    2) ved møde med andet køretøj i sådan afstand fra dette, at føreren kan blændes..."

    Jeg blinker da også ad folk der ikke blænder ned, selv om jeg ikke er i lastbil :-) Det er vildt irriterende at få sådan en projektør i øjnene, især når der er bælgmørkt rundt om.

    mvh,
    -smølle


  12. #249
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Den kan jeg nemt forklare. Det er fordi du skal blænde ned - det
    ›er selvfølgelig lovligt at køre med det lange lys på motorvejen,
    ›men ikke når der er modkørende.

    ›Det er i færdselslovens §33, stk. 3:
    ›"Fjernlys (langt lys) må ikke anvendes: ...
    ›2) ved møde med andet køretøj i sådan afstand
    ›fra dette, at føreren kan blændes..."

    ›Jeg blinker da også ad folk der ikke blænder ned, selv om jeg
    ›ikke er i lastbil :-) Det er vildt irriterende at få sådan en
    ›projektør i øjnene, især når der er bælgmørkt rundt om.

    ›mvh,
    ›-smølle
    Jeg er med på når jeg kører lige ud på en landevej, men her er der tale om en vej der ligger et stykke til venstre for mig..
    I øvrigt så har jeg mødt et par kørelærere for ca. 1-1½ år siden da jeg tog kortet, der begge sagde at de måtte man godt.
    Kunne forestille mig at de "modkørende" på en motorvej ikke helt kan regnes som modkørende .. eller noget i den stil.

    Mattsson #1988 der vender tilbage med den
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  13. #250
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    11

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Du har fat i den lange ende, Mattsson:

    http://www.berlingske.dk/bilen/artik...:fid=100052062

    Modkørendes blink med fjernlyset viser, at de færreste har modtaget tilstrækkelig undervisning i mørkekørsel.
    Pointen er at man skal huske det element, der hedder "reaktionstid" - kører man med nærlys i mørke, ja så skal hastigheden ikke overstige 60 km/t. Det er vel de færreste, der kører SÅ langsomt på motorvejen.

  14. #251
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Jeg er med på når jeg kører lige ud på en landevej, men her er
    ›der tale om en vej der ligger et stykke til venstre for mig..
    ›I øvrigt så har jeg mødt et par kørelærere for ca. 1-1½ år siden
    ›da jeg tog kortet, der begge sagde at de måtte man godt.
    ›Kunne forestille mig at de "modkørende" på en motorvej
    ›ikke helt kan regnes som modkørende .. eller noget i den stil.

    ›Mattsson #1988 der vender tilbage med den
    Nu er der jo forskel på hvad man godt må, og hvad der er mest praktisk/behageligt/sikkert for andre trafikanter. Det vil altså sige at det er kutyme i motorvejs-trafikken at blænde ned for modkørende.

    Men det er jo en vurdering man tager i situationen.
    Køres der fx igennem Tyskland, og afstanden mellem de to modkørende baner er bredt adskilt, kan der jo så foretages andre vurderinger.

    Sådan har jeg i hvert fald lært det :-)

    /Alexander

  15. #252
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›at når man kører på en mindre trafikkeret motorvej om aftenen, så skal stort set alle lastbiler man møder gøre opmærksom på at man
    ›kører med det lange lys på.

    Jeg er ret sikker paa at de blinker af dig fordi de bliver bländet.

    Jeg tror ikke alle er helt klar over hvor meget "det-lange-lys" bländer til siderne og opad. Ofte ved möde med andre personbiler paa motorvej bliver man ikke bländet eller bländer den anden pgs af diverse autovärn, buske, eller andet som findes i midterrabatten, derimod sidder lastbilchaufören altid saa höjt att han bliver ramt af den modkörendes lange lys.
    Sidst redigeret af tortocnt : 31.08.07 kl. 10:45
    Hislen af TorbenØ.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #253
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Og apropos lastbiler.....

    Hvorfor er det, der er så mange lastbilchauffører der tror, at de kan få deres "Rubber Duck" i omdrejninger, og overhale op ad bakke, med en trailer der tydeligvis er læsset til grænsen.....

    Og det undrer mig endnu mere, at der er så mange mennesker i Danmark der mener, at når de har blinket til overhaling éen gang, så er de berettiget til at overhale med 90 km/t på motorvejen.....
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #254
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ....at denne rekord ikke snart skal slåes:

    Flest brugere online nogensinde var 1,186, 30.06.05 kl. 13:26.
    ....
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #255
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig, at man kan glæde sig over, at nogle ødelægger ens bydel og dermed viser, at man finder det vigtigere, at en kultur, man ikke interesserer sig for, skal blive ildeset, end at man kan have sine ting og steder i fred i sin bydel...

    Det undrer mig virkeligt...
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •