Side 14 af 20 FørsteFørste ... 411121314151617 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 290

Emner: Den store "Det undrer mig tråd"

  1. #196
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Inspireret af "det pisser mig af"-tråden, så undrer det
    mig, at der kan være så meget kamp og diskussion om den lille og
    ›forbandede Hans Ø. Det er jo bare en lille ø, ffs!


    Yup, det er nærmest latterligt, at dk samt Canada har haft gang i noget farce-agtigt med flaghejsninger etc. og gøren krav på Tartupaluk som øen retteligt hedder. For det er en vindblæst lille ø der ikke kan bidrage til meget...
    ...eller?
    Faktisk så kan "ejerskabet" til øen få endog ganske stor betydning: Hvis og såfremt isen omkring (den geografiske) nordpol smelter yderligere. Skibe kan passere og deres rederier kan spare mia. af kr. i brændstofbesparelser, men derudover så kan de afkræves "bompenge" hvis territorial-grænsen udvides med "den lille og
    ›forbandede Hans Ø. Det er jo bare en lille ø, ffs!"

    Eller hvad nu om man evt. finder mineral/olieforekomster i området, så er det en kende vigtigt (lige pludselig), hvem der kan gøre krav på øen. Eller Nordpolen, for den sags skyld. Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelser har været/er i gang med at undersøge om der er forbindelse med Nordpolen via kontinentalsoklerne ("undersøiske bjerge" der hænger sammen med et givent land), for hvis der er det, så kan det få store økonomiske (positive) konsekvenser; iøvrigt det samme som for "Hans Ø". Se, det undrer mig at folk ikke lige tænker over dét...

    mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 14.07.07 kl. 20:07

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    2,532

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det tyske cykelhold T-Mobile undrer mig.
    - eller rettere, udtalen af deres navn.

    De fleste (alle jeg har hørt) siger "tii måwbajl", udtaler det altså på engelsk.
    Jeg tænker at det er tysk, og burde udtales "tee mobile"...?
    - - - - - - - -
    Give a man a mask and he will tell the truth,
    Give a man a user name and he will act like a total twat.
    - Sid Lowe
    Pipetown's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #198
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Ekstrabladet.dk undrer mig.

    De skriver endnu engang en artikel, som jeg ikke lige fatter pointen af. Under denne overskrift: Hun kunne vist trænge til en bollevagt!
    Altså, jeg har forstået hvad "bollevagt" skulle betyde. (At eb.dk bruger ordet sligt som overskrift, er en anden snak). Længere nede i artiklen står der følgende:
    Hvis kvinderne vil i hæren, må de kunne klare mosten og tage de strabadser der følger med. Og hvem kan ikke stå ret op og ned i et par timer, når nu præsidenten kigger på?
    Ligestilling min bare r.., tsk, tsk.
    wtf? Det ligner mest af alt en intern besked/intern "morsomhed".
    Det undrer mig at det overhovedet står der. Og så i kursiv.

    mvh
    Kasper
    Sidst redigeret af Caligula76 : 14.07.07 kl. 20:53

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Det tyske cykelhold T-Mobile undrer mig.
    ›- eller rettere, udtalen af deres navn.

    ›De fleste (alle jeg har hørt) siger "tii måwbajl",
    ›udtaler det altså på engelsk.
    ›Jeg tænker at det er tysk, og burde udtales "tee mobile"...?

    De blev spurgt om holdets navn af de danske kommentatorer forrige (hvis jeg ikke husker helt forkert) tour, hvor de altså selv holder fast i den engelsk udtale. De vil nok bare have det til at lyde mere internationalt. Det er i hvert fald ikke kommentatorerne, der fejler ved at udtale det 'tii måwbajl'.

  7. #200
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ›Det tyske cykelhold T-Mobile undrer mig.
    ›- eller rettere, udtalen af deres navn.

    ›De fleste (alle jeg har hørt) siger "tii måwbajl",
    ›udtaler det altså på engelsk.
    ›Jeg tænker at det er tysk, og burde udtales "tee mobile"...?

    Fra t-mobile.net:

    T-Mobile International is one of the world’s leading companies in mobile communications. As one of Deutsche Telekom’s three strategic business units, T-Mobile concentrates on the most dynamic markets in Europe and the United States.
    Kunne det ikke være fordi T-Mobile, trods tysk ejerskab, er rettet mod et ikke-tysk marked?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    1,374

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig at FCK sidste år meldte ud, at fem-mesterskabsstjernen ville komme på trøjerne fra denne sæson, og at de ikke er det. Det ville være en noget mere stillig måde at signalere succes end det guldhelvede vi i stedet er blevet præsenteret for på de nye dragter.

    Mvh
    Søren


  10. #202
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig, at Bjarne Riis ikke er velkommen i Touren, når Kim Andersen, Brian Holm, Erik Zabel, David Millar m.fl.m, der ALLE har indrømmet doping er mere end velkomne. Dobbeltmoralsk, hvis du spørger mig...

    Man være sgu være konsekvent og bandlyse hele flokken eller ingen overhovedet!

    Kasper
    User is no longer active. Det er for indspist.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #203
    mokouko48 er offline Ikke længere aktiv bruger
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    2,523

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    ››Ekstrabladet.dk undrer mig.
    ››
    ›De skriver endnu engang en artikel, som jeg ikke lige fatter
    Hun kunne vist
    ›trænge til en bollevagt!

    ›Altså, jeg har forstået hvad "bollevagt" skulle betyde.
    ›(At eb.dk bruger ordet sligt som overskrift, er en anden snak).
    ›Længere nede i artiklen står der følgende:

    ›wtf? Det ligner mest af alt en intern besked/intern "morsomhed".
    ›Det undrer mig at det overhovedet står der. Og så i kursiv.

    ›mvh
    ›Kasper

    ...og nu kom der gudhjælpemig også en forklaring herpå :-)

    Citat Oprindeligt indsendt af Piet Baunø fra Ekstrabladet
    Humor er en svær størrelse

    Undertegnede har forsøgt sig med lidt humor i denne udvidede billedtekst. Det humoristiske islæt er markeret med kursiv, men det er alligevel blevet opfattet både diskriminerende, plat og som et udtryk for, at jeg ikke har begreb om den belastning det kan være for både mænd og kvinder at stå i geled, og at det i den forbindelse er en dødssynd og ensbetydende med risiko for ildebefindende at hvile for længe på hælene.

    Det er mig derfor magtpåliggende at forklare, at jeg absolut intet har imod kvinder - hverken i militæret eller i mere intime sammenhænge.

    Jeg skal hermed beklage over for alle de læsere, der måtte være blevet krænket ved læsning af herværende artikel.

    Man er jo ikke nogen Ole Rasmussen fra ATS!

    P. S. For de forholdsvis få læsere, der opfatter mig sexistisk over for den kvindelige franske soldat og har associeret ordet 'bolle-vagt' i rubrikken med en tjenstlig ordre om udførelse af diverse seksuelle ydelser, skal jeg straks ile med den nedslående oplysning, at en 'bolle-vagt' desværre ikke omfatter aktiviteter af den karakter.
    User is no longer active. Det er for indspist.

  13. #204
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    922

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Spøgelsesbilister undrer mig. Nu som hende jeg lige har læst om. Hun kørte 50 km i den forkerte vognbane. fatter ikke hvordan man kan undgå at lægge mærke til at alle biler køre imod en. Underligt
    Sidst redigeret af Gravedigger : 17.07.07 kl. 20:43


  14. #205
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig at der findes folk der ringer ind til radioen og beder om at få spillet et nummer. Er alle ikke efterhånden nogenlunde i stand til at høre nummeret andetsteds, eksempelvis på internettet.

    Desuden undrer det mig at, det mestendels er de samme lortede numre som der alligevel bliver spillet 24/7. Hvis jeg skulle ønske et nummer i radioen ville det være et nummer jeg ikke selv kunne finde, enten fordi jeg ikke har det i min samling eller fordi det er en sjælden version af et nummer jeg ejer, og som jeg ikke ville kunne høre ved at se MTV, VH1, The Voice, høre P3, Radio 2... i fem minutter
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  15. #206
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Det undrer mig, at man, når man bevæger sig gennem brokvartererne en fredag eller lørdag sommernat, og kommer forbi en lejlighed hvor der holdes privat fest, så er det ni ud af ti gange Tøsedrengene, Rockazino, Danseorkestret og andet rædderligt, dansk 80er pop som kan høres fra de åbne vinduer. Findes der virkelig så mange mennesker som er vilde med det lort? Jeg kender absolut INGEN som lytter til den slags musik (længere).


  16. #207
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    922

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Undrer mig at den nye Harry Potter udkommer i to forskellige covers når indholdet er det samme. http://www.bog-ide.dk/Default.asp?ID=2277 Er man mere voksen hvis man vælger boge´n (m. voksencover)" Lige meget hvad, er Herry potter bøgerne det jeg vil kalde en børnebøger, så synes bare det er et tamt forsøg for nogen læsere, at prøve at få det til at ligne en voksenbog.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #208
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Kvinder under mig meget, jeg KAN simpelhen ikke blive klog på dem...
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


  19. #209
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Følgende er en undring som jeg har haft længe, men som nu igen er blevet aktualiseret med Tour de France, og ikke mindst Michael Rasmussen præstationer i den; alle de mennesker, der ikke interesserer sig en bøtte for Tour de France, men som alligevel konstant skal kommentere og ikke mindst moralisere i forhold til sporten, og det eksisterende dopingspøgelse.

    Her tæller blandt andet en række offentlige personer, samt en del kammeratter. De ser ikke sporten. De forstår ikke vores andres fascination af den.
    Men alligevel skal de konstant påminde os andre om, at det er fuldstændigt snyd det hele, at sporten er en stor løgn, at Bjarne Riis i virkeligheden er en helt ordinær sportsmand(men så kom dopingen...) osv. osv.

    Det er bestemt ikke fordi jeg ligger op til at man skal ignorere den doping, som vi alle ved altid har eksisteret, eller ikke straffe de syndere man kan bevise.
    Men at der er folk, der igen og igen bruger energi på en sport, de dybest set ikke gider (doping eller ej), hver gang der sker en afsløring undrer mig....

    Mvh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #210
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,411

    Re: Den store "Det undrer mig tråd"

    Well, alt har jo to sider. Mig vil det til evig tid undre hvilke kryptiske bortforklaringer cykelfans bruger for at tale sig uden om den pilrådne tilstand deres elskede sport befinder sig i, både den syrede logik for at forsvare dopingen ("Når alle snyder, snyder ingen", "Det er jo gamet", "Oplevelserne bliver ikke mindre", "Det er jo også træning og en sund diæt der gør rytterne til vindere, ikke kun dope"), og bortforklaringerne som skal aflede opmærksomheden ("Hvad så med de korrupte fodboldhold i Italien?", "Hvad så med de kvindelige kuglestødere?", "Der er vist alvorligere forbrydelser i vores verden", osv).

    Bortforklaringer, der også fås i ad hominem-varianten (f.eks. "Det undrer mig meget, at alle dem, der er så forargede og kritiske overfor forholdene inden for cykelsporten, tit også er dem, der følger mest med i den, skriver om den, debatterer den samt ikke mindst - moraliserer og belærer andre om den..." ;-)

    Det der undrer mig er at kritikken kan gøre cykelfansene så ømfindtlige, men mon ikke det bunder i at de selv godt ved at den er rivegal med sporten, og formentlig også med Hele Danmarks Michael Rasmussen, der på sær vis forsvinder når han skal testes, og endda lyver om det bagefter...

    mvh,
    -smølle

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det undrer mig tråd", volume to
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 604
    Sidste Meddelelse: 24.09.11, 20:40
  2. Svar: 553
    Sidste Meddelelse: 15.09.10, 22:38
  3. Den store "Det undrer mig"-tråd, vol. III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 621
    Sidste Meddelelse: 04.12.09, 10:10
  4. Den store "Det undrer mig" tråd III
    By Pipetown in forum Diverse
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 02.08.08, 15:38

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •