Side 10 af 24 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 360

Emner: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    296

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Den skal altså lige foreviges for eftertiden:-)

    "Tom Køhlert tager hul på sit nye job mandag den 8. januar når Brøndby IF's A-trup sammen med assistenttræner Peder Siggaard samles til årets første træning.

    Selskabet forventer et årsresultat for 2007 på 2-5 mio. kr. før skat." www.brondby.com 05-01-2007

    Dejlig kommunikations strategi, lige til lærebøgerne

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    985

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    "Klubben har ikke fyret sin cheftræner - og cheftræneren har ikke fyret klubben," skriver Brøndbys direktør
    Denne skulle også lige med.

  3. #138
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Emne: Sv:Meulensteen quitter.. Og det er RØV!
    Forfatter: Tom Dooley
    Dato: 05-01-07, kl. 18:12


    >>Ja, lad alle os, der kender RM's familiemæssige forhold til bunds
    >>afvise den forklaring, han selv har givet.

    >Problemet er at den står i STÆRK kontrast til hans udtalelser i FIB
    >her for ganske nyligt.

    >Hvordan forklarer du den?

    Jeg kender IKKE hans familieforhold, så dette er en tænkt situation: a FiB udkom var famlien kommet til Danmark ikke så længe før. Nun har konen og børnene oplevet dansk juk og nytår, og det viste sig ikke lige at være dem. Derfor gik de til famrand og sagde: "René/far. Nu må du vælge. Det er Brøndby eller os". Og så valgte han som de fleste ville gøre familien frem for jobbet.

    Den forklaring er i hvert fald lige så mulig som allehånde konspirationsteorier.

    Mmmm...Helt sikkert
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    208

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    I 2002 trådte Brøndbys U-træner Tom Køhlert til som midlertidig cheftræner, da der skulle udfyldes et hul mellem Åge Hareide og Michael Laudrup. Den rolle er Køhlert imidlertid ikke indstillet på at påtage sig denne gang.

    - Jeg følte ikke, at jeg kunne sige nej, da Brøndby stod i en akut situation efter Hareides farvel. I dag er situationen anderledes. Hvis det er rigtigt, at man omtaler mig som et seriøst emne, er jeg overrasket, for jeg har ved mange lejligheder sagt, at jeg aldrig vender tilbage som superligatræner heller ikke for en kort periode, siger Køhlert til Ekstra Bladet.

    Tom Køhlert understreger, at han er ked af Michael Laudrups og John Faxe Jensens farvel, men selvom rygterne går på, at Per Bjerregaard håber på Køhlert, såfremt man igen har brug for en afløser, så har U-træneren ikke tænkt sig at give efter denne gang.

    - Dåbsattesten siger, at jeg runder 60 år næste gang, så jeg bliver, hvor jeg er, for jobbet som træner for talenterne har jeg det fint med. Arbejdet med de unge ligger mit hjerte meget nær - det gør Brøndby også, men det er ikke ensbetydende med, at jeg er klar til at springe på vognen igen, siger Køhlert.

    http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=8263

    Man har et standpunkt til man tager et nyt har også Hr Køhlert fundet ud af, (ligesom Perper og mange andre ivørigt), men hans troværdighed er vel ikke verdens største efter idag....

    Ellers kan man henvise til enkelte meget indebrændte skribenter på sso:

    » » Hold kæft hvor er han klam! Vi har støttet ham i en svær situation også
    » » røvrender han os på den måde! Fuck hvor er han klam!

    » »Meulensteen: Du kan rende os i røven til vi dør - Vi er stærke uden dig!

    Han har fandme ret til at behandle os ordentligt! Vi har hylet ham i en krise vi har støttet ham på trods af han var i Holland i flere kampe! Vi har sågar lavet en tifo for ham!

    Og hvad gør han så? Siger bye bye! - Kryster!




    » skal Møllen bare have en sang så hele Brøndby hallen ryster om hvor
    » neder han er?

    Det kan du tror han skal! Jeg skal i hvert fald give ham den! Møllen skal vide hvor fej han og hvor lidt vi har tilovers for folk som skrider når krisen (han vel om mærke har en god bid i) trænger sig på!!

    må stævnet stå i Meulensteen tegn!


    Ja, det er sgu for dårligt Møllemand, hvor er den ægte klebånd henne?
    Selvfølgelig skal du blive, især når de har lavet en tifo og hylet af dig, så må dine familære overvejelser sgu komme i anden række....

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Hehe! Lidt mere lol - denne gang en stor artikel om den nye cheftræner René Meulensteen fra "Fodbold i Brøndby", nr. 3/2006:

    Jeg er gift på 13. år, og vi har tre børn, på syv, ni og elleve. Vi er lige flyttet i hus og er ved at falde på plads, det er en dejlig fornemmelse, lægger han ud.
    - hvilket jo harmonerer "fint" med dagens udmeldinger om grunden til, at han er gået: Familien, der aldrig faldt til.

    Så er der lidt om den nødvendige livsindstilling for en professionel fodboldspiller:

    Jeg kommer fra en top professionel organisation og ved godt hvad forskellen på en pro og en top professionel fodboldspiller er. Det er livsstil og attitude. Det er små ting, der kan justeres, hvis man virkelig vil være blandt de bedste, men det koster. Lønnen er også derefter, men man skal leve som pro, og ikke bare spille professionel fodbold om søndagen, kommer det kontant.
    - det gælder åbenbart ikke for trænere - det med attituden. Med mindre at gå selv er det samme som justere på de små ting.

    Rene Meulensteen er en mand, der ved, hvad han vil, og han efterlever selv sit krav til omgivelserne: Vis begejstring og engagement og giv, hvad du har i dig. Man kan slet ikke lade være med, at gå fra sådan et møde med et smil på læben og en enorm tro på fremtiden.
    - den er vist god nok til at blive stående for sig selv et øjeblik.

    Hele artiklen kan læses her.

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Skal vi ikke lige tage lidt mere. Fra klebben.com, 14. december:
    Selvom det har været en vanskelig tid for alle, har mit første halvår i klubben, trods al modgangen, været en positiv oplevelse for mig på alle områder.
    ...
    Dét, det handler om, er, at vi skal have de rette spillere, det rette hierarki og den rette mentalitet og kvalitet på holdet. Det er vigtigt, at folk forstår, at ingen her i klubben er tilfreds med efteråret, men folk skal også forstå, at vi ikke bare kan melde alt ud. Vi har en klar strategi, og den følger vi.
    ...
    Jeg ser optimistisk på fremtiden og arbejdet med at føre Brøndby tilbage i toppen er allerede indledt. Om en måneds tid kalder vi igen tropperne sammen og så ved alle i og omkring Brøndby IF hvad kræfterne skal bruges på.
    Og fra decembers Fodbold i Brøndby, en artikel der indledes således:
    Det er ikke desto mindre tilfældet, men tro mod sin natur og generelle syn på livet nægter Meulensteen dog at hænge fast i dyndet af skuffelser og ser i stedet på mulighederne i den nuværende situation. Muligheder, cheftræneren faktisk ser mange af i en klub, han mener, kan og vil nå hele vejen.
    Meulensteen citeres:
    Det går faktisk meget godt. Børnene er glade i skolen, de har fået nogle nye gode venner og virker tilfredse med at være her. Knægten spiller fodbold med nogle skolekammerater i den lokale klub, og datteren står en del på skøjter med veninderne. Konen blender fint ind og spiller lidt tennis, så der sker lidt, smiler han.
    ...
    Vi har søsat et projekt, hvor det er vigtigt, at vi trækker i samme retning. Det føler jeg helt klart, vi gør, og samarbejdet med Anders (Bjerregaard, red.) er excellent. Vi taler hele tiden og holder møder med de andre om udviklingen, spillere - både dem, vi har og ikke har - og generel opfølgning på strategien.

    Jeg føler i det hele taget, det er vigtigt, at vi har en rød tråd i det, vi laver, og i den forbindelse er det enormt vigtigt, at Anders kender klubben og ved, hvad der skal til på det personlige plan hos de spillere, vi eventuelt skal ud og hente. Det er meget vigtigt, at vi beholder identiteten i Brøndby, og i den rolle er det af stor betydning at have en mand som Anders.


    Samtidig er det sundt, at jeg kan se tingene udefra. Jeg tror det er en fordel med den kombination, og det er en balance, vi hele tiden skal holde i organisationen, så vi kommer tilbage på fuld styrke - og gerne endnu stærkere.
    Jojo, han virker klar til at smutte i de citater.

    mvh,
    -smølle

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #142
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Og så lidt om målmænd - én begavelse forlader BIFs mål, en anden kommer til.

    Stephan Andersen til viasatsport.com:

    "Lige i øjeblikket er jeg rimelig overrasket. Det var ikke noget jeg havde set komme eller havde hørt om. Men det er bedre, det sker nu og ikke midt i en sæson."

    Ja, gud forbyde det skulle ske midt i en sæson.

    mvh,
    -smølle


  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Fra Blok4s skarpeste analytiker:
    VI VINDER DET LORT
    Sket er sket, nu må vi se fremad. Hvis ikke fans'ne nu tager sig sammen og mobiliserer en optimisme og en opbakning vi ikke har set magen til før, så er folk nogen forkælede bøsserøve der intet aner om selve fodboldklubben Brøndby IF, og de kan skride ad helvede til, jeg vil ikke savne dem. Brøndby IF - nu og i fremtiden.

    Iver
    Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar


  12. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Tom Køhlert og klubånden... (en citattråd)

    Lidt guldkorn om og fra manden, der skal redde Bifs sæson:


    Ord fra mandens egen mund:

    »FC København har overtaget alle vores stærke sider. Siden Hans Backe kom til som træner, har organisation været et nøgleord, som det også var i Brøndby. Det næste er en stærk holdånd, der altid har været vores varemærke. Til gengæld er vi begyndt at overtage nogle af deres svage sider fra den tid, da det ikke kørte for dem. Det handler blandt andet om at udtale sig pressen, når man ikke skal.« Brøndbys »nye« træner Tom Køhlert, i Jyllands-Posten

    (og fuldstændig irrelevant for denne tråd i øvrigt, kan videre citeres:
    Niclas Jensen, Berl.T. d.d: ....»Jeg ved ikke, om man skal kalde FCK et familiært foretagende, men det virker rart at være der. FCK er en ung klub fra 1992, som først nu er ved at skabe sin egen historie. I starten var alting svingende, men de sidste fem-ti år er klubben blevet mere stabil. Derfor ser vi i disse år, at tidligere spillere vender tilbage enten som spillere, trænere eller i administrationen.«....)

    Jesper Caruso, Berl.T. d.d.
    ...."Brøndbys mest interessante nyerhvervelse - hvis man kan kalde det sådan - er nu alligevel forfremmelsen af cheftræner Tom Køhlert, som afløser René Meulensteen. Hollænderen viste intet på trænerbænken og står udelukkende tilbage som en parentes i klubbens historie og cementerer de ledelsesmæssige problemer, der ramte Brøndby i 2006. Køhlert er ikke visionært på den lange bane, men her og nu er han det helt rigtige svar på Brøndbys nedtur"....


    Fra TV2:
    ....."Med valget Tom Køhlert forsøger Bjerregaard og Brøndby at nå tilbage på det spor, der har indbragt klubbens talrige triumfer. "Brøndbyånden" hed det i de gode gamle dage den gang, hvor Brøndby var brandgo'e. Er der nogen, som ved hvem, der i den nuværende trup kan, og ikke mindst vil, ofre det der skal til, så er det Køhlert. En håndfuld spillere vil derfor få et høfligt los bagi inden for kort tid og afskibes til de nye arbejdsgivere. Tvivlsomt er det derimod om nogen hentes den modsatte vej. Køhlert står for styrkelse af klubbens egne. Den slags kan man sjældent købe sig til. Det skulle da lige være, hvis en gammel klubsoldat kunne overtales til at vende hjem. Hvis emnerne i går hed Nikolai Stokholm og Søren Berg, så hedder de mere sandsynligt Niki Zimling og Peter Madsen i morgen. Folk som Køhlert og Brøndby selv har formet. Som spillere og som mennesker. Fra nu af skal man passe ind uden for banen. Ud fra de standarder som Bjerregaard og Køhlert har sat, naturligvis. Og det er nok de færreste afrikanere, haitianere og islændinge, der kan leve op til dem."........


    Fra Berl.T. 7/1:

    Denne manglede jeg - manden dømmes "ude", allerede før han er startet: Pressen "tror" ikke at han får lov at blive:
    ....."Det er selvfølgelig heller ikke sikkert, at Tom Køhlert forbliver cheftræner frem til sommeren 2009, som kontrakten fortæller. For dukker en ny ønsketræner pludselig op, er det langt fra sikkert, at Tom Køhlert har noget imod igen at trække sig tilbage klubbens talentrækker. Derfor er det heller ikke nogen overraskelse, at det nu igen er Tom Køhlert, der står i spidsen for Brøndbys bedste mandskab.".....
    Sidst redigeret af Elisabeth : 08.01.07 kl. 09:57

  13. #145
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: Tom Køhlert og klubånden...(en citattråd)

    »FC København har overtaget alle vores stærke sider. Siden
    ›Hans Backe kom til som træner, har organisation været et
    ›nøgleord, som det også var i Brøndby. Det næste er en stærk
    ›holdånd, der altid har været vores varemærke. Til gengæld er vi
    ›begyndt at overtage nogle af deres svage sider fra den tid, da
    ›det ikke kørte for dem. Det handler blandt andet om at udtale sig
    ›pressen, når man ikke skal.«
    Brøndbys »nye« træner Tom
    ›Køhlert, i Jyllands-Posten
    Et eller andet sted bekræfter det citat vel, at BIF har en mand på posten, der kender klubben indgående og som ikke er blind for at skære igennem den klubåndssovs man har rodet rundt i en rum tid efterhånden.
    Det må alt andet lige være en fordel for dem.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #146
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    740

    Re: Tom Køhlert og klubånden...(en citattråd)

    Lidt guldkorn om og fra manden, der skal redde Bifs sæson:


    Ord fra mandens egen mund:

    »FC København har overtaget alle vores stærke sider. Siden
    ›Hans Backe kom til som træner, har organisation været et
    ›nøgleord, som det også var i Brøndby. Det næste er en stærk
    ›holdånd, der altid har været vores varemærke. Til gengæld er vi
    ›begyndt at overtage nogle af deres svage sider fra den tid, da
    ›det ikke kørte for dem. Det handler blandt andet om at udtale sig
    ›pressen, når man ikke skal.«
    Brøndbys »nye« træner Tom
    ›Køhlert, i Jyllands-Posten

    Egentligt er det vel negativt at han ikke, som den glade møllesten, går ud og forguder bif.
    Det er nok det klogeste jeg har hørt en Bif-træner sige længe og lad os da håbe på han ikke kan lave om på det.

    Lige det med organisation ala Hans Backe kommer lidt bag på mig for det er da ikke det champagne-bold som bif er kendt for :)
    Zanka-Mania

  16. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Tom Køhlert og klubånden...(en citattråd)

    ›Et eller andet sted bekræfter det citat vel, at BIF har en mand
    ›på posten, der kender klubben indgående og som ikke er blind for
    ›at skære igennem den klubåndssovs man har rodet rundt i en rum
    ›tid efterhånden.
    ›Det må alt andet lige være en fordel for dem.

    - Sådan ser jeg også på det. Det Køhlert siger, må gøre ondt dybt, dybt inde i klubhjerterne. Det er ikke den sædvanlige omgang crowdpleasing eller tomme plusord, men en reel stillingtagen til Brøndbys situation. Og det fra noget så sjælden en kant, som egne rækker - hvor det ellers er klichéer som stolthed, sammenhold, reel pointforskel, ægthed osv. der hersker. Her har de faktisk en mand, der ser problemerne uden forbehold. Det kan kun komme dem til gavn.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #148
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    I en tråd om Kim Daugaards udnævnelse til viceanfører på Blolk4.dk, giver BigL (som ikke er den samme som Sideliniens BigL) sit besyv med om Kim Daugaards evner som boldvirtuos:

    Emne: Sv:Daugaard vice-anfører?
    Forfatter: BigL
    Dato: 09-01-07, kl. 01:15

    Sæson på sæson afskrives Daugaard, men hver eneste gang den mand er på banen imponeres jeg.. Han er et pasningsgeni.

  19. #149
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    ›Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv.

    Også i peptalkgenren:



    Især stabiliseringen af direktionsgangen er noget der også her vækker forventninger. Naturligvis først og fremmest på grund af sportschefen og bestyrelsesformandens format. Og generelt må man være enig i at det ser glimrende ud.

    mvh,
    -smølle

    ps TOM KØHLERT!!!!!!!!!!!!!!1
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #150
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,409

    Re: BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - del 4

    Tom Køhlert: "Jeg tror endda vi er et tocifret antal point bagud."

    http://jp.xstream.dk/jp.php?id=3782&category=175

    Og jeg tror sgu du har ret.

    mvh,
    -smølle

  22. De følgende 9 brugere er enige:

Side 10 af 24 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2317
    Sidste Meddelelse: 12.03.24, 12:23
  2. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  3. Svar: 300
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 10:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •