Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 36

Emner: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    72

    Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Og denne gang går vi til bords med Sofadyret som findeler og smager på ingredienserne i den københavnske fodbold som den ser ud her efter første tur ved de mest veldækkede europæiske borde.

    Smagsdommen er klar! Og læs mere om den i Ugens menu.
    - meget klogt
    mandagstræneren's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    173

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    tak for yderst delikat tre-retters, menu krydret med kompetente indsigtrige kommentarer,dejlig laesning.
    In actis esto volucris
    vær lynsnar i handling
    swahilikongen's Avatar

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    63

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Glimrende og velskrevet indlæg. Især er det en interessant pointe om forskellen i førstegangsberøringer. Ofte, og senest i hjemmekampen mod Ajax, har jeg overvejet, hvordan hulen det kan passe, at begge hold består af professionelle sportsfolk, men at det alligevel konsekvent er vores spillere, der først løber tør for kræfter, når vi møder europæiske modstandere af den bedre kaliber. For det skyldes forhåbentlig ikke, at de andre er i bedre form. Det er sgu nok det lavere tekniske niveau, der koster, når vi kommer ind i anden halvleg.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    ApuNazz er offline Et stk Okse af glas, Tak!
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    605

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Uhmmm.... Godt det snart er frokerst. Blev helt sulten.

    Godt skrevet, det er til at få lange boller af at se Brede/Gravgaard gang på gang prøver at ramme Berglund med vanvittige upræcise afleveringer som både ligger for højt, skævt, hårdt osv. Det gik lige med Zuma og Alvaro fordi de kunne kompencere for den dårlige aflevering p.g.a. deres teknik, men den går ikke med Berglund.
    Apunazz - FCKFC 863 - C10

    Yes I'm sorry I do not speak English
    ApuNazz's Avatar

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    272

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Ja, det har ikke set alt for overbevisende ud på det sidste, men jeg synes samtidig at det er lidt for hurtigt at male fanden på væggen. Når alt kommer til alt så er vi altså sammen med AaB og Esbjerg det mest scorende hold i Superligaen. Drillo bold eller ej!
    "Op i øret med Sepp Blatter, han er bare en gammel pamper!"

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Tak for en yderst læsbar omend uspiselig menu :-)
    For mit eget vedkommende er euforien over CL-deltagelsen efterhånden overdøvet af frustrationerne over det røvhamrende kedelige og perspektivløse spilkoncept, vi åbenbart har.....oveni de åbenlyse taktiske miscues med hhv. høje bolde til Berglund mod Benfica og den totale fejlplacering af Atiba på fløjen. Man kan kun tage sig til hovedet....og man kan kun håbe taktikken mod Celtic blir spil langs jorden, omend jeg langtfra føler mig sikker!!!
    Mht boldsikkerheden tror jeg du har ret i at det ikke er en prioritet til træning og igen kan man undre sig, men Ståles tiltro til at langbolde kombineret med dødbolde er tilstrækkelig er åbenbart stålsat.....jeg ser dog frem mod næste vindue og håber tilstedeværelsen af en tilbagekommet Grønkjær og Ailton + forhåbentlig en indkøbt boldbegavet midtbanemand gør en forskel og trækker de øvrige et niveau op, for er det ikke ofte sådan det er?
    Desværre er det formodentlig for sent til at betyde noget for vores europæiske eventyr.....
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    ›Ja, det har ikke set alt for overbevisende ud på det sidste, men
    ›jeg synes samtidig at det er lidt for hurtigt at male fanden på
    ›væggen. Når alt kommer til alt så er vi altså sammen med AaB og
    ›Esbjerg det mest scorende hold i Superligaen. Drillo bold eller
    ›ej!

    Ja især fordi vi har mødt Viborg, Vejle og Silkeborg.....
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    7

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Tak for endnu en omgang meget underholdende læsning. Kompetent og retorisk i topklasse. Er dog på ingen måde enig, men det er vel ej heller meningen altid.
    Lad mig starte med dit landshold:
    Jesper Christiansen: Reservemålmand
    Lars Jakobsen, netop blevet spillet ind. Næppe stamspiller med Laursens comeback. I hvert fald ny i faget international fodbold.
    Brede Hangeland: Ny på landsholdet. Ingen europæisk kluberfaring
    Michael Gravgaard: Helt ny på landsholdet. Ikke mange sæsoner siden han rendte rundt i VFF.
    André Bergdølmo: Ikke landsholdsaktuel har alderen mod sig.
    Michael Silberbauer: Et pænt stykke fra den danske startopstilling
    Tobias Linderoth: Etableret landsholdsspiller
    Atiba Hutchinson: Canadas landshold ligger pt. 71 i verden. Ikke skræmmende.
    Jesper Grønkjær: Etableret landsholdsspiller
    Fredrik Berglund: Ikke i nærheden af startopstillingen
    Min tilføjelse:
    Mackan: Etableret landsholdsspilller
    Dette adderet med at 8 af vores spillere ikke havde nogen erfaring med CL før Benfica-kampen ja så bliver min pointe at vi IKKE har et - i europæisk sammenhæng - erfarent spillermateriale.

    Dette betyder 2 ting. For det første bliver det naturligt, at man spiller udfra en meget kontrolleret defensiv i de 'store' kampe. Denne opgave løste vi bedre end noget andet dansk hold har gjort tidligere i onsdags.
    Denne kontrollerede defensiv kommer ikke af sig selv. Den skal trænes præcis som flot, offensivt fodbold skal. Derfor bliver det naturligt at man også i ligaen holder sig indenfor nogenlunde samme koncept.

    Den anden ting jeg vil fremhæve er mandagstrænerens tvivl omkring boldbehandling og manglende mål. To absolut aktuelle emner, som hænger nært sammen med ovenstående.
    Jo bedre spillere man møder til træning og kamp desto skarpere bliver spillerne. Ved godt det er logik for alle, men ikke desto mindre kan man så spørge sig igen og igen, hvorfor vi konstant skal diskutere dette emne.
    I suppen får vi ikke denne modstand og vores trup er altså IKKE en stjernetrup i europæisk sammenhæng. Var Silber hurtigere med bolden, scorede FB flere mål - ja så spillede de ikke hos os. Så simpelt er det. Hvorfor blev Santos solgt? Fordi han begyndte at score mål. Det samme skete for Sand, Møller, Graulund, Skoubo og sågar Erik Bo etc..

    Vi må indse at vi først nu er begyndt at sidde til bords med de store. Hold som i årevis er vant til hurtigt spil i meget små områder. Hold som har penge til at købe angriberen der score (næsten) hver gang.

    Jeg savner sgu lidt ydmyghed og tålmodighed fra folket. Det skal nok komme alt sammen.. Men som vi gamle Farmor sagde: 'Ting tager tid'...
    For Pokker Birger, hvor er det flot!!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    7

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Som sædvanlig frydes jeg ved denne retoriske og skarpe artikelserie som mandagstrænerne står for. Dette er dog ingenlunde det samme som jeg er enig i betragtninger.

    Det slår mig at denne uges forfatter er røget i den banale fælde omhandlende antagelsen om at vores nuværende trup qua nutidens spillernavne burde spille sprudlende fodbold og alle SAS-liga ud af stadion og samtidig matche de øvrige europæiske topmandskaber i CL.

    Der stilles i artiklen spørgsmålstegn ved vores spilleres boldomgang eller mangel på samme. Og for at svare på Sofadyrets egne overvejelser om:
    'hvorvidt man på træningsbanen alene kan højne de tekniske færdigheder i højt tempo under pres' er svaret: Nej det kan man ikke. Der skal naturligvis være en kontinuerlig periode tilstede, hvor spillere spiller kampe på et vist niveau. Når vi taler om Champions League taler vi netop om det højeste niveau, der findes i fodboldens verden. Her havde vi inden kampen 3 spillere (JC, AB og JG) som havde stiftet bekendtskab med denne turnering. Med dette i betragtning synes det blot naturligt, at vi i vores boldomgang er Benfica underlegne.

    Mandagstræneren forsøger derefter at benytte antallet af landsholdsspillere og landskampe for at understrege sin (tynde) pointe om, at vores trup besidder topeuropæisk fodbolderfaring og som følge deraf må svaret på de svingende resultater være det taktiske udgangspunkt. Dette vender jeg tilbage til, men først må vi lige se lidt nærmere på vores stjernespækkede trup.

    Jesper Christiansen: Reserve, ikke fast på landsholdet, 4 kampe.
    Lars J.: fast pt. Tvivlsom starter med Laursens mulige comeback, 6 kampe.
    Brede: pt. fast, 8 kampe
    Gravgaard: pt. fast 9 kampe
    Møgbordellet: Ikke landsspiller. Har alderen imod sig.
    Silber: Langt fra startopstilling, 8 kampe
    Linderoth: Etableret landsholdsspiller
    Atiba: Canadisk landsholdspiller. Men Canada er nr. 71 på Fifa-listen og altså ikke noget storhold.
    Grønkjær: Etableret landsholdsspiller, når han ikke er skadet.
    Berglund: Langt fra den svenske startopstilling
    Mackan (Min tilføjelse): Etableret landholdsspiller.

    Sum: Vores keeper er ikke fast. Vores forsvar er eller har alle været omkring landsholdet, men det er kun AB som kan siges at være direkte erfaren i international fodbold.
    Dernæst er det vel kun TL og JG som på midtbanen er bekendt med de tætte europæiske kampe og endeligt er det en mild (kæmpe) overdrivelse at kalde Bella for en international angriber.
    Mackan styrke er indiskutabel, men har var trods alt ikke med mod Benfica.

    Hvad er så min pointe med alt dette? Jo for det første er vores trup ikke så international erfaren som mange gerne vil gøre den til. Derfor er min første pointe at vi ikke har bare i nærheden af den boldomgang som eksempelvis Benfica og Ajax praktiserer.

    Derfor er vi nødsaget til at spille ud fra en meget kontrolleret defensiv i de store kampe, hvis ikke vi skal falde igennem. Denne taktik skal naturligvis trænes som alt andet skal det. Og derfor er det blot naturligt at vi bevæger os indenfor samme genre i den hjemlige liga. Det ville blot skade de automatiske mønstre og kontinuiteten såfremt vi spillede radikalt anderledes i de to turneringer.
    Endeligt peger folk på det uforudsigelige element på vores elskede hold. En Zuma, Elrio og til dels Alvaro. Men hvor er disse folk nu?
    De er solgt. Spillere som disse kan vi ikke holde på. Som Backe sagde: ’Hvis en mand som Zuma scorede mål ville han spille I Real Madrid..’ Det er spillere som er her for en tid før de må videre. Det er forhåbentligt sådan en spiller der kommer med Ailton. Foreløbig må vi ’nøjes’ med det vi har og det ser ud som om det er tilstrækkeligt. At vi ikke scorer mål er jo en direkte usandhed. Vi er ligaens mest scorende hold…
    Derfor er jeg helt overbevist om, at det med kampene og dermed erfaringen ligeledes smitter af på CL. Sker dette kan det skabe en kædereaktion med større succes i Europa med efterfølgende større økonomisk overskud og dertilhørende bedre spillermateriale.
    Som min gamle farmor sagde: ’Ting tager tid’. Tålmodighed er en dyd – eventyret er først lige startet.
    Forza FC!!
    For Pokker Birger, hvor er det flot!!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    God læsning, som altid.
    Som det også er diskuteret en del her på SL for tiden, er jeg virkelig træt af de lange høje bolde fra forsvaret - og det giver slet ikke nogen mening når vi har en mand som Berglund liggende deroppe. Vores kombinationsspil er for det meste pivringe, selvom vi på papiret har spillere, der sagtens kan magte det. Det startede ellers rigtig godt ud lige da Ståle kom til, i træningskampen mod Schalke. Godt nok blev det ikke til nogle mål, men vi spillede flot spil langs jorden, med gode kombinationer. Siden er det næsten kun gået ned ad bakke, med få undtagelser ;-)

    Er der ikke nogen der kan sende flg. video til Ståle og håbe han lader sig inspirere lidt :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Qv-xC1GKmH8
    William!
    JesperFCK's Avatar

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,165

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Det der er bekymrende er at spillet tilsyneladende bliver værre og være, det tyder desværre på at det er trænerens intention at spille sådan.....
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    ›Godt skrevet, det er til at få lange boller af at se
    ›Brede/Gravgaard gang på gang prøver at ramme Berglund med
    ›vanvittige upræcise afleveringer som både ligger for højt, skævt,
    ›hårdt osv. Det gik lige med Zuma og Alvaro fordi de kunne
    ›kompencere for den dårlige aflevering p.g.a. deres teknik, men
    ›den går ikke med Berglund.


    Lidt uenig her... De afleveringer der ligger direkte på angriberne plejer de faktisk at pille rimeligt godt ned. Det er de lange ud i hjørnerne der nogen gange blir lidt dumme, eftersom vores angribere har lige så lidt styr på hvor og hvornår de kommer som forsvaret og så mister vi fordelen. Og kønt er det bestemt ikke.

    Det værste er næsten at det jo går super når vi kombinerer os frem. Det virker bare som om det er noget vi decideret bliver bedt om, og det er altså ikke godt nok - på nogen som helst måde.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,544

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    ›I suppen får vi ikke denne modstand og vores trup er altså IKKE
    ›en stjernetrup i europæisk sammenhæng.

    Men burde FCK så ikke være mere overlegne i ligaen, end tilfældet er? Problemet er jo ikke, at man spiller 0-0 mod Benfica efter en lidt kedelig, taktisk affære; men at man gang på gang viser svaghedstegn i ligaen mod hold, der tager udfordringen op og presser FCK - det er et problem.

    Iøvrigt formår mange af holdene under FCK (og her inkluderer jeg også dem, der pt. ligger foran FCK i tabellen) at kombinere væsentligt bedre langs jorden.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Ja hvor er fodbold et dejligt nemt spil :-)
    Læg lige mærke til at kun ved et af målene er der en spiller der dribler, resten er kun lækre hurtige kombinationer...den slags mål burde vi kunne lave masser af!!
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  24. #15
    superFCK Slettet

    Re: Mandagstræneren æder sig ind på Ståle

    Fantastisk rammende, jeg er 100% enig,TAK for et STORT indlæg

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ind og ud for KB/FCK2
    By Ace in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.11.07, 11:48
  2. Silberbauer er ved at melde sig ind i kampen
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 02.01.04, 17:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •