Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 23 af 23

Emner: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    559

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    ›La os da lige vide hvad du finder ud af, mht. den anhænger/ladcykel/hvad-ved-jeg?? ;)

    Ja det hele er indtil videre ikke blevet til noget. Vi startede som de fleste gør med at finde vores favoritter på indernettet, og der var fire der skilte sig ud, to ladcykler (Winthers Kangaroo og trioBike) og to anhængere (Winthers Dolphin og Chariot Captain). Så afsted med os og ud og prøve dem.
    Første stop var Kangarooen. Tøsen (på næsten tre år) var helt vild med at sidde i den, rent faktisk ville hun ikke ud af den efter prøveturene var overstået. Faren (det er mig) kunne også godt li den, især var jeg overrasket over hvor let den var, mens moren absolut ikke kunne li dens køreegenskaber, især følte hun at den ville vælte i sving. Hun mente det måske havde noget at gøre med at vi ikke havde indstillet styret rigtigt.
    Næste stop var trioBike. Tøsen var ikke speciet begejstret for den, rent faktisk begyndte hun at græde mens hun sad i den. Jeg kunne absolut ikke li den måde den kørte på og den måde cyklen var koblet sammen med laddet på, jeg følte hele tiden at cyklen hældte til den ene side og var ved at vælte. Til gengæld var fruen helt vild med den.
    Så afsted til abckids i Charlottenlund. En lille hyggelig butik ved siden af stationen, fyldt med cykelanhængere.
    Dolphin kendte vi i forvejen (kender nogen der har den) og den er da meget god, men heller ikke mere end det. Tøsen var også nogenlunde glad for den.
    Den sidste vi kiggede på var Charioten . Vi var begge begestrede for den måde Charioten var lavet påsamtidig med at den var både lettere og billigere end Dolphinen, desværre ville tøsen på ingen måde ind i den. Vi prøvede ellers med alle mulige lokkemidler, men det var Dolphinen hun ku li.

    Så nu står vi her.
    Jeg kan li Kangaroo og Chariot og til dels Dolphin, men kan ikke fordrage trioBike.
    Konen kan li trioBike og Chariot og til dels Dolphin, men kan ikke fordrage Kangaroo.
    Tøsen kan li Kangaroo og Dolphin , men kan ikke fordrage trioBike og Chariot.

    Nu er vi blevet enige om at kigge på det hele igen når vi kommer tilbage fra ferien...

    Links:
    Kangaroo: http://www.kangaroobike.com/
    Triobike: http://www.triobike.dk/
    Dolphin: http://www.abckids.dk/WintherDolphin...anh%E6nger.htm
    Chariot: http://www.abckids.dk/ABC%20KIDS%20-...l%F8pevogn.htm
    kaare anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    pib anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    Awesome anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    DB Niks's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    hehe - tak for updaten ;)

    jeg syns at du skal kigge hér : http://sidelinien.dk/forums/showpost...95&postcount=4

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    Tillader mig lige at starte denne tråd op igen.

    Situationen er 2 børn (små 4 og 1 år)
    De skal muligvis hentes af en gymnasie tøs et par gange om ugen, så hun skal også kunne køre på den.

    Vi har kigget lidt frem og tilbage og naboen har Kangarooen, og jo den ser fed ud, men jeg tænker også last cykel, og det synes jeg ikke den ser ud til at være så anvendelig til. (Konen synes jo den er fed)

    Triobiken er super hip, men igen en børnetransport cykel, og ikke så meget en varetransport cykel.
    Men igen konen synes den er lækker! :-)

    Niholaen synes vi begge er noget møg, primært for de grunde som allerede er beskrevet.

    Christinia er god, men også ret dyr, hvis man skal have det hele med.

    Men så fandt vi den her...
    http://www.bellabike.dk/Default.aspx
    som så nu er kommet i en ver. 2,0

    Er der nogen der har erfaring med den?
    Jeg kan se at det er samme køreprincip som Sorte Jernhest, og det kan vi godt leve med, men ellers?

    Mattsson #1988
    Sidst redigeret af Mattsson#1988 : 22.07.07 kl. 21:03
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    Der er mindre test af forskellige ladcykler her: http://jp24timer.livepaper.dk/licens...07/index.html#. Godt nok er den ikke udtømmelig, men man får da sammenlignet nogle forskellige typer...

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    Har selv nummer to på tegnebordet, og har derfor bestilt en Kangaroo.
    Dette er gjort udfra de ting jeg har fremhævet i tidligere posts.

    ..den er altså bedst!

    p.s. Har fået prøvet Triobiken, og den er ikke så dårlig som jeg havde frygtet. Men udfra de samme ting som nævnt tidligere ville jeg stadig betakke mig.

  6. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    jeg har min daglige gang i cykelbranchen, og der er der bred enighed om, at Kangaroo er den bedste cykel, til transport af børn...
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    559

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    ›jeg har min daglige gang i cykelbranchen, og der er der bred
    ›enighed om, at Kangaroo er den bedste cykel, til transport af
    ›børn...

    Vi endte med at købe en Kangaroo (sidste september) og vi er overvejende tilfredse. Cyklen er virkelig letkørt, på almindelig vej er den stort set lige så hurtig som en almindelig cykel. Det er kun når det går op at bakke man kan mærke at man kører rundt på en ladcykel.
    Designet er også lækkert, der er lækre sæder som børnene sidder rart i, allerede fra 4-5 måneders alderen. Vinduerne er store så børnene sidder ikke i mørke og man har god kontakt med dem når man cykler.
    Og på varme sommerdage (de få der nu er) kan man ret let fjerne næsten hele kalechen så børnene ikke behøver sidde indenfor.
    Og til sidst er der enormt meget plads i den, der er plads til to børn plus en klapvogn plus en taske, så en tur i zoo kunne klares med en cykeltur.
    Det der er skuffende ved cyklen er den manglende finish, men det kan selvfølgelig også hænge sammen med at vi har en mandagsmodel, men under alle omstændigheder har vi haft problemer med kalechen hvor knapperne var i stykker samt med sæderne hvor noget af plaskikken også er gået i stykker, det er dog ikke værre end at det er i småtingsafdelingen.
    kaare anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    pib anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    Awesome anerkender niks som sideliniens nørdedeste kortnørd :-)
    DB Niks's Avatar

  9. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    415

    Re: Gode råd om ladcykel / cykelanhænger

    ›Hvad med en MZ med sidevogn , den er billigere i indkøb og har
    ›den der trendy trabant 2 takts lyd.

    Godt nok er en MZ:



    en dejlig maskine, meeeen er det alligevel ikke at overdrive det lidt?

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sinematisk råd!!
    By Ren_FC in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 25.03.07, 17:09
  2. Søger gode råd om køb af digitalkamera
    By Stan FT in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 12.07.06, 17:49
  3. Cykelkøb - gode råd?
    By rous in forum Diverse
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 21.06.06, 13:24
  4. 30 gode råd fra IT afdelingen FUN :)
    By Thunderstokke in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.01.04, 14:05

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •