Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: NCH som kommentator på DR

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    NCH som kommentator på DR

    Allerede her, godt en halv time inde i åbningskampen, vil jeg gerne lige benytte lejligheden til forsigtigt at hylde NCH.
    Syntes han har nogle gode analyser der rent faktisk handler om fodboldspillet, og ikke alt muligt dumplat ala Werge fx. Er så træt af den type kommentatorer hvis eneste bemærkninger til selve spillet er i stil med: "nøj, det var godt skudt", "han er en klassespiller ham der!11!" eller "se lige det der Per, det har du aldrig kunnet". Jeg kunne blive ved.

    Rart med noget nyt - lad os se hvordan det går.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    351

    Re: NCH som kommentator på DR

    Jeg kunne ikke være mere uening.. Jeg sys virkelig det er et selvmål af DR.. Der er simpelthen ikke noget værre end en kommetator uden følelser.. Der må sq godt råbes.. Som fx. Henrik Lininger .. NCH er simpelthen så tør at der i løbet af åbningskampen kom mel ud af mit fjernsyn.. Jeg er glad for at man kun skal høre på ham i halvdelen af kampene..

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    250

    Re: NCH som kommentator på DR

    Følgende udtryk ville nu være sjove at høre fra NCH:
    "Huttelihut"... "Det' genialt det DER!"

    Come on, lidt mere gang i den tak.. ellers må man sgu lege sin egen kommentator . . .
    Eeeeeelsker Ailton! >>> ¡FC Copenhague, La respuesta escandinavia del Real Madrid!
    Thomas's Avatar

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    352

    Re: NCH som kommentator på DR

    ›Jeg kunne ikke være mere uening.. Jeg sys virkelig det er et
    ›selvmål af DR..

    Endnu et selvmål...Morten Bruun som VM vært...gaaaaaaaaaabbbb

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,219

    Re: NCH som kommentator på DR

    "›Jeg kunne ikke være mere uening.. Jeg sys virkelig det er et
    ›selvmål af DR.. Der er simpelthen ikke noget værre end en
    ›kommetator uden følelser.. Der må sq godt råbes.. Som fx. Henrik
    ›Lininger .."


    Well, så må Liniger/Holmstrøm jo være noget nær en perfekt duo. Da Liniger kan være den entutiastiske, ivrige, begejstrede, råbende, mens Holmstrøm kan være den mere kølige ekspert med overblik og overordnede analyser. Jeg syntes i hvert fald en god kommentatorduo består af to forsk. typer og ikke to råbehoveder.

    "NCH er simpelthen så tør at der i løbet af åbningskampen kom mel ud af mit fjernsyn.. Jeg er glad for at man kun skal høre på ham i halvdelen af kampene.."

    Holmstrøm har en meget myndig stemme. Han er selve lyden af myndighed! ;-) *skriger*

    I øvrigt nu vi snakker kommentatorer/eksperter så vil jeg gerne anbefale Sveriges TV4, de har også til denne slutrunde Hans Backe som fast inventar i studiet. Han er klasser over hvad f.eks. TV2-tempæl har af eksperter. Og i øvrigt er deres kommentaterer til selve kampen også klasser over TV2-tempæls. Der skal så heller ikke alverden til når de bl.a. har Erik "El-Hadji DJØØØF" Rasmussen.
    Sidst redigeret af Riquelme : 09.06.06 kl. 20:02

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: NCH som kommentator på DR

    ›Holmstrøm har en meget myndig stemme. Han er selve lyden af
    ›myndighed! ;-) *skriger*

    Og så er det da dejligt at høre at han ikke alene ved noget om fodboldtaktik, men rent faktisk er opdateret om de forskellige spillere.

    Hvis man mener at han er kedelig at høre på kan det måske hænge sammen med at man har besvær med at holde koncentrationen længe nok til at forstå lange, afsluttede sætninger.
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: NCH som kommentator på DR

    ›Jeg kunne ikke være mere uening.. Jeg sys virkelig det er et
    ›selvmål af DR.. Der er simpelthen ikke noget værre end en
    ›kommetator uden følelser.. Der må sq godt råbes.. Som fx. Henrik
    ›Lininger .. NCH er simpelthen så tør at der i løbet af
    ݌bningskampen kom mel ud af mit fjernsyn.. Jeg er glad for at man
    ›kun skal høre på ham i halvdelen af kampene..


    En fodboldkommentator på TV skal da ikke livekommenterer - jeg kan godt selv se, hvad der foregår på banen og jeg skal nok selv juble, når jeg synes der skal jubles.
    En kommentator på Tv og i endnu højere grad en såkaldt "ekspert" medkommentator skal fortælle og forklare mig om alt det, jeg IKKE kan se selv, og her tænker jeg ikke på en opremsning af hver enkelt spillers CV.

    Men han skal foreklare holdenes taktik, der er lagt for kampen, og hvordan de forsøger at udøve den. Hvorfor spillet og taktikken lykkes eller ikke lykkes og hvordan holdene kan rette op på det osv. osv.

    Han skal vel nærmest være i trænerens sted og forklare, hvad der foregår inde i hovedet på denne. Han skal sige noget, der kan gøre de fleste af os klogere på kampen og måske endda fodbold generelt.

    Vil man have stemning, så burde der være en valgmulighed på ens fjernsyn eller digitale setupboks, hvor man kunne skrue ned for kommentatorlyden og op for stadionmikrofonerne.
    Sådan har jeg det faktisk meget ofte med danske kommentatorer!
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    15

    Re: NCH som kommentator på DR

    Jeg synes at NCH gjorde det meget godt. Jeg bliver ofte meget træt af at høre på dem som "larmer" uden at sige noget.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    922

    Re: NCH som kommentator på DR

    Jeg synes, at han gjorde det fint nok bortset fra, at han flere gange byttede om på højre og venstre :)

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    120

    Re: NCH som kommentator på DR

    Jeg kender ingen værre kommentator end ham der Henrik Lineker.

    Manden har jo ikke forstand på fodbold og er bare provokerende og irriterende at høre på
    København allez allez

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    415

    Re: NCH som kommentator på DR

    Jeg synes fa'me det var sjovt at høre, hvor overbærende han kunne være overfor dommerens mindre heldige kendelser i ny og næ. Nye toner fra den kant, må man nok sige. :o)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    310

    Re: NCH som kommentator på DR

    Er stadi skuffet over at han ikke fik nævnt Norges manglende deltagelse. Det kostede mig en flaske rød

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    694

    Re: NCH som kommentator på DR

    Hvis man sammenligner med tv 2, så foretrækker jeg da NCH over en medkommentator som Jan Mølby. Jan Mølby er vel heller ikke den helt vildt udfarende kommentator, og set i forhold til ham, så synes jeg NCH lyder mere myndig.

    Nu skal man vel heller ikke sige han ikke kan blive udfarende. Det er trods alt kun én kamp. Det kunne være der kom en kamp senere i tuneringen som var lidt mere spændende som virkelig gjorde ham våd i trussen.

    Nu også rart med nogle sobre kommentatorere. I modvægt til Schæffer, de to gamle tosser som altid bliver brugt til landskampene på tv2, ham med den vigende hårlinie, og alle tosserne fra tv3.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    270

    Re: NCH som kommentator på DR

    Jan Mølby er fuld af lort, gud hvor jeg hader den mands stemme, især når hang gang på gang afslutter hans sætninger med:

    "er det ik det"
    "er det ik det"
    så er han også England fan, det gør det ikke bedre.

    Flemming Toft havde sine gode dage i 1992, han er sgu blevet dårligere med årene.
    Sidst redigeret af FCK Irakeren : 11.06.06 kl. 00:45

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    352

    Re: NCH som kommentator på DR

    ›Jan Mølby er fuld af lort, gud hvor jeg hader den mands stemme,
    ›især når hang gang på gang afslutter hans sætninger med:

    ›"er det ik det"
    ›"er det ik det"
    ›så er han også England fan, det gør det ikke bedre.



    Manden holder med england, ok...tilgengæld var han hård ved dem og delte verbale smæk ud til dem i deres første kamp, så jeg syntes ikke det er sådan en overdrevet slikke r** agtig måde.
    Enten hader man Mølby eller også elsker man ham...jeg høre til de sidste, befriende at høre en der ikke sidder og pakker tingene ind i vat

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stop ham! (Michael Schäfer som kommentator)
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 09.11.06, 00:03
  2. Her er de nye spillere, som NCH er ude efter
    By micrask in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.06.05, 13:26
  3. Kommentator-tråden!
    By Firefyrre in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 18.10.04, 15:43
  4. Ros til kommentator
    By R.D in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 19.08.03, 14:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •