Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    538

    Re: Anmeldelse: Sundby Idrætspark


    ›Manden på billedet sov hele kampen igennem.


    Er det ikke Tom Køhlert? :-)

    Fantastisk tråd sok. Ser frem til efterårets tilføjelser :-)
    Hvis FCK omsatte spil til mål, var vi allerede europæisk topklasse.
    fckfreak's Avatar

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Så starter stadionanmeldelserne igen.

    På søndag indtager vi Fyn og Jylland.

    Vi starter med at se Fc Fredericia-HIK kl 15.00 og så ser vi FC Fyn-Esbjerg II kl 19.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Anmeldelse: Frederiksberg Idrætspark

    Heads up: En del billeder fra Frb. Arena-reportagen er ganz versvunden.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Anmeldelse: Frederiksberg Idrætspark

    ›Heads up: En del billeder fra Frb. Arena-reportagen er ganz versvunden.

    Modtaget. Jeg kigger på det.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    267

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    STENLØSE STADION

    Tilgængelighed:
    For dem, der kommer med S-togs linie H til Stenløse, så er der cirka 10-15 minutters gang fra stationen til stadion. Følg Stationsvej op til Præstegårdsvej, hvor der drejes til højre. Herefter drejes der til venstre af Degnebakken lige før Lærkeskolen og herefter er det ligeud til stadion.

    I bil fra København drejes der til venstre i Søsumkrydset, hvorefter man kører ned forbi kirken, hvorefter man svinger til venstre af Præstegårdsvej. Lige før Lærkeskolen, svinger man til venstre og fortsætter lige frem til parkeringspladsen før klubhuset.

    Stenløse BKs 2.divisionsmandskab spiller deres hjemmekampe på et atletikstadion. Banen ligger i bunden af stadionet i en gryde med en græsbakke som primitivt tribuneafsnit. Stenløse BK spiller deres hjemmekampe i blåt (trøje, bukser og strømper)

    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=5...&t=h&z=16&om=0

    Kontrollørerne:
    Der er kontrollører ved indgangen til stadion, de er dog venlige. Der plejer generelt ikke at være nogen problemer ved Stenløses hjemmekampe.

    Tilskuerpladser:
    Der er frit udsyn til alle sider på Stenløse Stadion. Desuden findes der løbebanen, som den lokale atletikklub benytter. Der er desuden sat hegn op omkring banen og skiltet, at tilskuerne skal forblive bag hegnet under kampen.

    Faciliteter:
    Der er ordnede toiletforhold, både for damer og herrer, der findes i en af barakkerne. Men står man langt væk, og man skal, ja så er det om bag træerne for mændenes vedkommende. Der findes et elektronisk stadionur med måltavle for hjemme og udehold. Der findes caféborde, samt bænke ved salgsboderne, samt på langsiden ved udskiftningsbænken. Desuden var der ved kampen mod Ølstykke opstillet transportable mobiltoiletter.

    Mad og drikke:
    På Stenløse Stadion sælges der fadøl (Carlsberg) til 25 kroner, og flaskeøl til 15 kroner. 0,5 liter sodavand koster 15 kroner og 0,25 koster 10 kroner. Desuden sælges der Gammel Dansk og vin til 10 kroner pr. glas.

    Det spiselige er dog grillpølserne. Der er 1 grillmedister + brød til 25 kroner. Fransk hotdog til 20 kroner, samt 2 almindelige grillpølser med brød til 30 kroner. Til gengæld er der frit valg, hvad man vil have af sennep og ketchup til sin pølse.

    Kampprogram:
    Kampprogrammet, som koster 10 kroner, er et stort reklamekatalog plus holdopstillingen for Stenløse og modstanderholdet, samt interview med klubformand og trænerstaben for Stenløse. På kampprogrammet er der trykt et nummer, til lodtrækning om 1 kasse øl og 4 flasker rødvin. Det finder sted i løbet af 2.halvleg. Præmieudleveringen finder sted i en container, hvor der sælges øl.

    Børn:
    Ja

    Entrépriser:
    Entréprisen er 60 kroner for voksne og 40 kroner for børn/pensionister.

    Publikumstiltrækning:
    Til Stenløse BKs hjemmekampe kommer der normalt 185-260 tilskuere. Men når arvefjenden fra Ølstykke FC kommer, så er tilskuertallet meget højere. Faktisk har man noteret op mod 1.200 tilskuere på Stenløse Stadion til en pokalkamp. Jeg tør ikke at gætte det præcise tilskuertal den 17.maj, når Stenløse skal møde Ølstykke FC på Stenløse Stadion. For i Stenløse har man et hadeforhold til Ølstykke, som FCK hader BIF, hvilket nok skyldes Ølstykke FCs ambitioner om bedre tider. Der er ingen officiel fanklub for Stenløse BK, men stemningen er der, selv om holdet spiller ad H. til. Det skal dog siges, der findes en støtteforening, nemlig Stenløse Fodbold Venner der arrangerer blandt andet bankospil i Slagslunde forsamlingshus.

    Konklusion:
    Kan man overkomme, at Stenløse Stadion ligger ud til Lars Tyndskids marker, og at stadionet er ret primitivt i forhold til andre stadions i Danmark, så er det en ret fed oplevelse at være på. Specielt grillpølsen trækker helhedsindtrykket op, men det skærende kontrast er dog vejrmæssigt, at der kan være fra hujende koldt til hammervarmt på Stenløse Stadion. Desuden har stadionet ikke indbygget varme under græstæppet, eller lysanlæg til kampe på mørke tidspunkter. Så derfor kæmper Stenløse en ulige kamp med vejrguderne i det sene efterår og tidlige forår om banens gunst.

    Samlet karakter:
    10 på 13 skalaen.
    Sidst redigeret af Casper the ghost : 20.05.09 kl. 23:56 Årsag: Efter kommentar fra Pabres
    Casper the ghost

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Lad mig starte med at værdsætte dit initiativ og jeg håber du hyggede dig med at lave anmeldelsen. teksten er super, men for helt at få indtrykkene med er det dejligt med et par billeder. hvis du har mulighed for det vil jeg i al fald ikke klage hvis du lige sniger et kamera med til en kommende kamp så man kan få syn for hvordan stadion ser ud, stadionpølsen mv. (jeg noterede mig at du bor ved siden af stadion?).

    Om du gider må du helt selv om :) det ville bare være glasuren på kagen og det der...
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Men når arvefjenden fra Ølstykke FC (Brøndby III) kommer, så er tilskuertallet meget højere. For i Stenløse hader man nemlig snobberne fra Ølstykke, som FCK hader BIF.
    Må man lige være her!!! godt nok er Ølstykke Nordsjællands pryd, og vi ser helt sikkert ned på bønderne fra Stenløses trøstesløse gettoer. men at kalde os for Bif III når halvdelen af holdet er ex FCK spillere, og en mand som Jesper Christiansen startede der, det skal man nok være Stenløse mand for at postulere.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    267

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg vil gerne forklare min bemærkning om Stenløse vs. Ølstykke, selv om det ikke var min intension at nedgøre de lokale patriotiske holdninger, der eksisterer hos nogle af Sideliniens medlemmer. Men derfor ved jeg godt, hvor den gamle by/komunnegrænse gik i gamle dage. Enhver, der er født herude i området, ved hvor ens område var, og at man var fremmed i andres øjne, hvis man gik ind på deres enemærker.

    For det første vil jeg gerne tilstå, at jeg har spillet ungdomsfodbold i Stenløse BK, og jeg kender nogle af de nuværende spillere, der spiller på det nuværende 2.divisionshold, som jeg har gået i skole med. Så på trods af, at Stenløse BK kører på amatørbasis, så står der en sten udenfor klubhuset ved nedgangen til omklædningsrummet med skriften: "SAMMENHOLD GIVER STYRKE".

    For det andet, så er Stenløse BK et pænt stykke fra at kunne kalde sig for professionel fodboldklub, selvom man har en slags form for kontrakt på Thomas Wagner, der er en af klubbens angribere. Desuden har man her i vinterpausen også ansat Poul Hansen (også kendt for at kalde en linievogter for damefrisør) som assistenttræner i klubben på en 1-årig kontrakt, http://www.stenloese-bk.dk/news/newsShow.aspx?id=10320.

    Jeg vil samtidig meddele, at jeg tager min bemærkning om Ølstykke FC i mig igen, det var en fejl fra min side. ;-(
    Sidst redigeret af Casper the ghost : 04.05.09 kl. 02:10
    Casper the ghost

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Her er et hurtigt forslag til en "udgivelse" af stadionanmeldelser. Det er et hurtigt udkast., bare for at vise hvad man kan flikke sammen på ca. 15 min.

    http://gupl.dk/58429/
    Das NT

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Her er et hurtigt forslag til en "udgivelse" af
    ›stadionanmeldelser. Det er et hurtigt udkast., bare for at vise
    ›hvad man kan flikke sammen på ca. 15 min.

    http://gupl.dk/58429/

    Tak for dit forslag, men det bekræfter bare min mening om at formatet ikke lige passer i bogform.


    Stampe
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Min pointe var heller ikke bogform. Min pointe var en PDF-form. Naturligvis en anelse mere kræset for en den jeg præsenterede her.
    Idéen med at smide alle stadions ind i pdf er at så bliver det et "værk" man kan downloade. Skulle man være vildt begejstret kan man jo selv gå til en bogbinder og få det trykt og indbundet i læderomslag med guldtitel!!1
    Das NT

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Tak for dit forslag, men det bekræfter bare min mening om at
    ›formatet ikke lige passer i bogform.

    Hej Sok

    Nu ved jeg ikke om du så mit link i skakten her forleden, men Saxo giver gode muligheder for at udgive via deres Book on demand service. Som der står i linket:

    Books-on-Demand betyder, at bogen først trykkes, når den sælges. Det gør det billigt og nemt. Og gennem SAXO.com er du sikret adgang til en effektiv salgskanal, så du let kommer i kontakt med mange potentielle købere...Du bliver guidet igennem trinnene, og uploader selv manuskriptet, billeder, med mere, og du sætter selv bogens pris. Når bogen er færdig, vil den helt automatisk blive salgbar hos SAXO.com
    .
    Hejsa
    Elver's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Så har vi mere eller mindre fastlagt programmet for foråret:

    Næste stadion der skal anmeldes er Ballerup stadion på lørdag. BSF-B93. Vi mødes kl 12 under uret. (Under uret på Hovedbanen for de provinsbønder der ikke ved hvor det er)

    Resten af forårets program er:

    25/4 B1903-Gvi kl 13. Perfekt optakt til FCK-Silkeborg kl 16.

    11/5 AB Tårnby-Ledøje Smørum kl 19.

    (3/6 Svebølle-Brøndby) Ikke helt fastlagt endnu.

    11/6 Stenløse-Allerød. 5 års jubilæumsanmeldelse. Onkel Pabbe tænder op i grillen bagefter.

    Alle er selvfølgelig velkomne til at deltage.
    Sidst redigeret af Sokken : 14.04.11 kl. 21:20
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Gamla Ullevi

    Lørdag d. 1/10-11 kl 7.15 mødtes fire friske unge fyre under Uret. Lige ved siden af dem mødtes de trætte gamle fulderikker der skulle være gæsteanmeldere på denne tur til Göteborg. første del af anmeldelsen handler om kampen IFK Göteborg - Mjällby på Gamla Ullevi.



    Gæsteanmeldere: Mads 740, Valbymaleren og Jeske

    Dette var mit første besøg på Gamla Ullevi.

    Jeg stødte til selskabet i Malmö og sammen fortsatte vi mod Göteborg



    Turen til Göteborg fra København tager næsten 4 timer så undervejs var der tid til at sove, læse avis og underholde os med de quizzer som Mads740 og Jeske havde forberedt hjemmefra. Klasse.

    Der var også tid til en æresceremoni for at hædre to af gæsteanmelderne der har været med over fem gange og dermed kan kalde sig veterananmeldere.



    Her får Mads og Valbymaleren overrakt Stadionturens ærefulde pin for lang og trofast tjeneste



    Undervejs gjorde vi vores for at lette Valbymalerens tunge oppakning der bestod af en tandbørste, en tube tandpasta, en ramme Mokai og 12 dåser Tuborg.

    Da vi ankom til Falkenberg undervejs fortalte jeg at dette var øllen Falcons hjemby. Mads kigger ud af vinduet, ser et elevatorskilt (hiss) og spørger om vi er i Hiss. Det blev en stående joke under turen a lá Ausfart joken i Tyskland.

    Endelig kom vi frem til Göteborg og vi gik ind i et indkøbscenter for at få vekslet penge og finde en oplader til Valbymaleren.

    Her løber vi ind i en landskamp mellem Sverige og Tyskland i Speedminton


    Speedminton er en krydsning af tennis og badminton, der spilles med squash-ketcher og have-badminton bolde, uden net, og en plakat kunne fortælle os at det er verdens hurtigst voksende ketchersport. Her var både kommentator, technomusik og cheerleaders



    og jublen ville ingen ende tage da Sverige vandt kampen



    Al den spænding havde gjort os tørstig og da centerpubben fejrede Oktoberfest satte vi os derind


    Her kunne vi nyde en Spaten Brau og på Black Jack bordet fik jeg forvandlet 500 sek til 540 sek (indsæt selv en joke om værdien af den svenske krone efter hvert beløb, tidsangivelse og antal i denne anmeldelse. Guderne skal vide at det gjorde gæsteanmelderne) på kun en halv time (40 svenske minutter).

    Efter forfriskningen satte vi det lange ben foran i den forkerte retning, væk fra vores hotel, inden stifinder-Mads fik konsulteret sin gps.



    Vi gik og vi gik og vi gik indtil vi endelig fandt vores hotel, der er en omdannet færge


    her fik vi hurtigt checket ind og ringede så efter to taxaer (halvanden dansk taxa)

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Gamla Ullevi ligger i gå afstand fra både Centralstationen og hotellet, men tiden var blevet knap og vi satte os derfor ind i hver sin taxa med en aftale om at mødes uden for vores indgang til stadion.

    Turen kostede henholdsvis 106 og 120 sek, men da vi ikke ankom samtidigt stod Sk8terboy, Valbymaleren og jeg og ventede i laaangt tid uden for stadion


    Efter en halv times ventetid og 5 forgæves telefonopkald (4 danske) fik vi endelig fat i Mads og Jeske der havde fjollet rundt i en halv time og derefter gået ind på stadion



    Her havde de mødt IFK's maskot Leo. Navnet på maskotten er ikke det eneste københavnske der har inspireret IFK. Klubbens karakterisktiske klubdragter blev indført efter de havde spillet en træningskamp mod KB for 100 år siden (120 svenske) og var blevet begejstret for farvesammensætningen.

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Gamle Ullevi (eller Nya Gamle Ullevi som det også bliver kaldt) blev bygget i 2008 efter man havde revet det gamle Gamla Ullevi ned. På trods af dette var der ikke meget plads til den brede bagdel på tilskuerpladserne, og stadioncrewet var glad for at der ikke var udsolgt.



    Der er fire tribuner i 2 lag på Gamla Ullevi.

    Bag det ene mål står Änglarna, der er IFK's fanclub.


    Bag det andet mål er der plads til udebaneholdets fans.


    Mjällby havde dog så få fans med at denne sektion ikke var åben.

    Den modsatte langside lignede den vi sad på



    Vores tribune var i sagens natur svær at få et ordentligt billede af


    Mads fik sneget sig op på øverste tribune og her så der således ud



    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.



    Toiletterne var fine og rene og da svenskerne ikke drikker særligt meget øl under fodboldkampe var der aldrig kø ved dem.

    Der var to fine lystavler, en i hver ende, og de udmærkede sig ved at fungere og ikke have store pixelfejl som man kender det fra Parken





    På disse skærme kunne man følge hele kampen da den bliver vist live i sin helhed, inklusiv langsomme gengivelser. En fin service.


    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Øllet er 3,5 % Åbro der bestemt ikke er noget at råbe hurra for.



    De kunne fås i 2 forskellige størrelser dog


    0,4 og 0,7 l.

    Når man er nede og købe øl behøver man ikke gå glip af kampen, da de har en skærm over boden der viser kampen. Smart


    Tidligere besøg på svenske stadions har forberedt os på den dårlige standard af pølser her, så det kom ikke som nogen overraskelse at pølsen på Gamla Ullevi ikke var noget specielt. En almindelig kogt pølse.


    Men i Sverige har man noget der i den grad mangler i Danmark til pølserne, nemlig kartoffelmos. Det er bare en genial kombination og trak en halv karakter op. Dyppelsen var sennep og ketchup og derfor ikke noget specielt



    Jeske smagte også burgeren og den var ok.

    Pølsekarakteren lander på 2,5 ud af 5.


    Priser - er det dyrt/billigt.

    150 sek for at komme ind. Det er billigt for Sverige. Resten af priserne var sådan set ok.





    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Mjällby havde 20-30 fans med til denne kamp og var derfor henvist til et hjørne af den modsatte langside



    Dem hørte vi intet til før til aller sidst.

    Göteborgs fans stod 2 steder. Bag det ene mål stod der unge fyre i bar overkrop med bannere mod stadionkarantæner, der sang hele kampen og oven over os stod der en flok lidt ældre fans der havde sine trøjer på og sang engang imellem.


    De unge sang på et tidspunkt IFK hvorefter de gamle svarede GÖTEBORG.

    De gamle sang også en smædesang hvergang målmanden skulle sparke målspark: Åhhhhhh TJOCKIS (tyksak) i stil med Brøndbys røvhuls-råb ved målspark.

    De unge sang under hele kampen, men det var svært at høre hvad de sang. Der var dog mange melodier man genkendte fra andre stadions.

    Kampen

    Kampen var en af de kedeligst jeg nogensinde har set. IFK havde 2 skud på mål ifølge statistiken. Et blokeret skud og et skud der gik til indkast. Kampen var så kedelig at Blå-Vitt's træner Jonas Olsson var ude i medierne og undskylde dagen efter. Han kaldte kampen for den dårligste i sine 5 år (4 danske) som træner for IFK. Han var ikke den eneste der syntes at kampen var dårlig





    Kampen sluttede 1-0 til Mjällby på et fantomskud fra 25 meter i det 88. minut. Læs mere om kampen her

    Kändisar

    I IFK's trup var der stjernen over dem alle som vi forgæves ventede på uden for stadion, Tobias Hysén. På Mjällbys hold var der Allsvenskans selvudnævnte bedste spiller Tobias Grahn



    og så den gamle FCK/KB spiller Erton Fejzullahu der stillede op til fotosession



    Programmet

    Programmet var gratis og indeholdt lidt tekst, de to trupper og kampprogrammet. Desværre ingen stilling.



    Ok uden at være prangende.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    Den forfærdeligt kedelige kamp skulle hurtigst muligt glemmes så vi styrede mod merchandiseshoppen for at købe GAIS-sengetøj


    Det havde de desværre ikke, så det blev til en køleskabsmagnet, et postkort med Tobias Hysén, et IFK-håndklæde og en cd med IFK's hymne Posseidon.

    En rask gåtur senere var vi nede i Kungsgatan hvor vi fik en øl i Ölhallen


    Faddet der stod i baren med lækre pølsestykker blev hurtigt gemt væk da 700 kg danskere (900 svenske kilo) trådte ind af døren, så vi fandt en restaurant i nærheden.


    her fik vi Schnitzel, Köttbullar, Kalvefilét og dårlig betjening. Men maden var god. Al den mad gjorde os tørstige og vi fandt en sportsbar hvor jeg købte 3 gammel dansk til 192 sek


    Herefter blev syge Jeske sendt hjem i seng og Sk8terboy blev sat på toget hjem til København, da han skulle til barnedåb dagen efter.

    jeg fortsatte med de to anmelderveteraner. Vi ledte forgæves efter en bøssebar og fandt i stedet Källarkron


    Og en lang dag sluttede på Gamla Port med Bordeaux-Montpellier på tv, en snak i baren om Jacob Laursen og 2 Cherry Crush-drinks



    efter en taxatur med Bon Jovis Bad Medicin på 120 Decibel (140 svenske) endte vi tilbage på båden og gik i seng så vi kunne være klar til morgendagens strabadser




    FORTSÆTTES HER
    Sidst redigeret af Sokken : 06.10.11 kl. 13:46
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Rambergsvallen

    FORTSAT HERFRA

    Søndag d. 2/10 fortsatte vores Göteborgeventyr med et besøg på Rambergsvallen for at se Bk Häcken - Trelleborg



    Gæsteanmeldere: Mads740, Valbymaleren, Jeske

    Søndagen startede først klokken 11 for mig, men de unge friske mennesker stod op kl 7. Følgende er skrevet af Jeske:

    Efter gårsdagens kamp var anmelderkorpset udmattede. En havde forladt flokken, en anden bar var blevet ramt af skørbug, pest og tyfus og en tredje var bundet til sengen af tømmermandens tunge, tunge kæder. Det lykkedes dog for den sygdomsramte aspirant, at stå op med de to veteraner, Valbymaleren og Mads740, for at finde mad i Göteborg så vi styrket kunne tage til Rambergsvallen.



    Göteborg byder på et fantastisk system af udlejningscykler der næsten, men kun når det virker, overflødiggør den offentlige transport. Således mobiliserede drog de sørgelige rester afsted ved 9-tiden. Blot for at opdage at Göteborg ikke var vågnet, ingen steder havde åbent og at de lokale var vilde med Mads740's sangskat og stemme.



    Vi endte på 7/11 da kaffe niveauet var blevet faretruende lavt for at få ladt batterierne op. Med opladte batterier satte vi os for at cykle op af et bjerg. En i sig selv imponerende præstation der blev yderligere vanskeliggjort af anmelderkorpsets fysiske statur og helbredsmæssige tilstand.



    Fra toppen af Risåsberget har man udsigt over hele Göteborg og man kan se alle byens vartegn, samtidig med man har et af de største, skansen Kronan i ryggen. Nedfarede fra bjerget fandt vi endelig en lille fransk cafe, meget passende oven på en etape fra Tour de France, der serverede os en morgen-latte og en crossaint. Vi var så "Radicool".



    Fra bjergets top havde vi også fået øje på Feskekyrkan. En gammel kirke der nu er et fiskemarked. Men den skulle vi åbenbart ikke ind i thi de holdt lukket om søndagen. I stedet cyklede vi videre ned langs havnefronten og kom til det maritime museeum "Maritimen" her fik undertegnede og Mads740, der i mere end en forstand var veteran på denne tur, brugt adskillige timer med at lege krig, sømænd, soldater, admiraler, ubådskaptajner og torpedoer på de udstillede skibe.
    Veteranen Mads740 fik sin indgang til halv pris ved fremvisning af det nye Veterenkort der er et kort der udstedes til alle der har været udsendt for den danske stat. Så kom ikke her og sig det ikke var givende at grave latriner på Balkan.







    Vi skulle mødes med Sokken og Valbymaleren (som vi mistede da vi påmønstrede Jägeren Småland) på et værtshus. Planen var efterfølgende at vi, de grønneste i København (Nettoligans, der cykler til alle hjemmekampe og få udebanekampe), ville cykle til Rambergsvallen. De Göteborgske udlejningscykler ville det anderledes.

    Af Sokken:

    Klokken 10 (klokken 11 svensk tid) ringede Valbymaleren til mig for at fortælle at han var tørstig og at de andre ikke gad drikke. Jeg ilede derfor til undsætning og vi mødtes kl 11 for at tømme resten af hans oppakning.

    Dette gjorde vi mens vi tog en tur i et stort pariserhjul



    Herfra var der også en fantastisk udsigt over byen (her er det Operaen og båden som Jeske og Mads fjollede rundt på)


    Da vi havde drukket Valbymalerens bagage tom, drog vi på værtshus hvor vi mødtes med de to friske drenge


    Herfra ville de to tykke tage sporvognen, mens de to sporty fyre ville fortsætte med at cykle.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Da vi kom frem til stoppestedet fandt vi ud af at linje 5 var blevet omlagt pga sporarbejde, så vi måtte vade ned til Nya Ullevi for at finde et stoppested.



    Her i skyggen af det stadion der har bragt dansk fodbold sin hidtil største triumf, fandt vi et stoppested der duede



    Et par stop senere stod de to sporty fyre tilfældigvis på samme sporvogn, da de havde fucked op med deres cykler. At der intet plads var i sporvognen og at der stod to gutter op lige ved siden af, forhindrede ikke denne klovn i at ligge over fire pladser


    Turen til Rambergsvallen der har sit eget stoppested tager et sted mellem fem og ti minutter (12 svenske) og efterlod os i forstadslignende områder



    I jagten på et ikke eksisterende værtshus gik vi rundt om stadion til vi fandt en kiosk der solgte øl på 3,5%, den højeste alkoholprocent det er tilladt at sælge i Sverige udenfor Systembolaget


    Det var tydeligt at mærke at vi var kommet en del længere nordpå i dag


    Vi fandt en lille oase hvor vi kunne nyde vores øl inden kampen


    og begav os efterfølgende mod indgangen


    Det var med det samme tydeligt at mærke at folk på Hissingen (som er øen hvor Rambergsvallen ligger) er stolte af at være fra Øen og kalder sig fra Hissingen og ikke fra Göteborg. De er ligeledes stolte af deres fodboldhold og vi trådte ind i en rigtig hyggelig stemning af fans og lokalstolthed.

    Inden for portene trådte vi ind i et lille område hvor man kunne købe øl, vand og pølser og hvor der var sat en lille scene op, hvor en mand underholdte med sang og guitar



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Vi sad på den ene langside på nogle gamle træbænke uden ryglæn


    Her sad man ganske fint omend en stolpe tog lidt af udsynet


    Man kunne fint gøre sig det behageligt her



    Bag det ene mål var der ingen folk og det er tvivlsomt om man kan komme derned


    bag det andet mål var der noget ombygning igang, så der var sat hegn op så man kunne komme igennem til den anden tribune


    På den anden tribune stod både BK Häckens fans (Sektion G) og Trelleborgs medrejsende fans


    I anden halvleg stillede vi os over blandt Häcken (der er slang for numse og har et logo der ligner en røv)'s fans. Her var der ingen bænke men blot ståpladser


    men også her kunne man skabe sin egen komfort




    De to tribuner hedder forøvrigt Styrbord og Bagbord



    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der var fine træbeklædte toiletter under Styrbordstribunen (den vi sad på i første halvleg) og der lugtede dejligt af sauna derinde


    Ved Bagbordstribunen var der blot opstillet et enkelt mobilt toilet, men bag det ene mål var der også toiletter


    Bag det ene mål var der en fin stor lystavle der ligesom på Gamla Ullevi sendte hele kampen live med langsomme gengivelser. Det er noget vi mangler i Danmark


    Bag det andet mål er der en anden elektronisk tavle hvor man kan følge stillingen i de andre kampe


    Når der så blev scoret i de andre kampe, blev målene vist på den anden storskærm. Genialt.

    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Øllet er Sofiero på 3,5% (2,5 danske %) og det smagte som alt andet letøl elendigt.



    Men ned skulle det og damen bag disken var vældigt imponeret over Mads740s sangstemme da han sang højt med på det Oasisnummer som spillemanden på scenen ved siden af sang. "Det er ligesom at være til rock koncert"

    Pølserne var samme kogte sag som på Gamla Ullevi, men denne gang uden mos



    Dyppelsen bestod af sennep, ketchup og sød sennep og karakteren kunne derfor ikke snige sig op over 2 ud af 5 (6 svenske).

    Man kunne også købe en sandwich. den fik jeg desværre ikke testet men Jeske satte den hurtigt til livs, så den var nok helt fin



    Priser - er det dyrt/billigt.

    Øllen koster 40 sek stykket og vores hotdogs kostede kun 15 sek. Billigt.
    Indgangen kostede 140 sek, som må sigers at være lidt dyrt når vi kun gav 10 kroner mere for at sidde på det topmoderne Gamla Ullevi i går.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.



    Trelleborg havde 10-15 fans med (8 danske) og en så lille skare er naturligvis svære at høre i larmen, men under navneopråbet vendte hver Trelleborgspiller sig om og hilste på fansene, så der bliver alligevel sat pris på deres tilstedeværelse

    Vi forsøgte selv at skabe stemning på den anden langside i første halvleg




    Men besluttede os for at stille os over til Sektion G i anden halvleg


    her blev der sunget godt igennem med sange om Häcken og Hissingen, og vi mødte blandt andre Hissingens svar på vores egen Diablo Diego#15 der var i højt humør


    og en fan af Tøfting


    Kampen

    Kampen var alt andet en velspillet men ganske underholdende. BK Häcken fik i første halvleg et straffe der på skammeligste vis blev brændt:


    I anden halvleg fik de et straffe mere som blev udnyttet på samme svage vis


    BK Häcken fik dog scoret til 1-0 i det 69. minut til stor glæde for de 2302 tilskuere (1800 danske) og vandt således kampen. Dette efterlader Trelleborg i en noget nær håbløs nedrykningssituation med blot 2 kampe tilbage og 3 point op til play-off pladsen.

    Læs mere om kampen her

    Kändisar

    Det var småt med kendte mennesker på Rambergsvallen i dag, men i skal ikke snydes for et elendigt billede af Trelleborgs træner, den tidligere Malmötræner Tom Prahl


    Det er Tom i træningsdragten foran Tingstad reklamen.

    Derudover var den gamle AGF-spiller Dioh Williams med i hele kampen for Häcken



    Det er Dioh yderst til højre.

    Programmet

    Programmet var en A5 side med de to trupper på den ene side og det kommende program på den anden side. Heldigt det var gratis for det er da det sløjeste program vi nogensinde har stødt på



    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En ganske underholdende affære kunne ikke skjule at det var en kamp på lavt niveau. Men et hyggeligt besøg på Sveriges fjerdestørste ø blev rundet af med et besøg på McDonalds. Her kunne man støtte det lokale ishockeyhold Frölunda Indians



    Det kunne Valbymaleren alligevel ikke stå for


    Pludselig var klokken blevet mange og da vi gik tilbage mod stoppestedet så vi til vores gru at sporvognen var på vej, så vi måtte spurte de sidste 100 meter og ned og op igen af trapper.

    Dette var lige ved at få Frölundamåltidet op igen hos Valbymaleren




    Jeg selv holdt ikke op med at svede igen før halvvejs inden i den 4 timer lange togtur hjem til København
    Sidst redigeret af Sokken : 04.10.11 kl. 23:02
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar


Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •