Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 477

Emner: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Vejle Stadion

    Skærtorsdag (20/03-08) var vi et smut i det jyske for at se det nye Vejle Stadion

    Gæsteanmeldere: Diablo Diego#15, Vejle-Palle, Lennart




    Vejle Boldklub tog imod lokalrivalerne fra FC Fredericia.

    Da dette var den officielle indvielse af Vejle Stadion var det mit første besøg der.

    Vi startede på Hovedbanen kl 10.40 og iklædt en pose bajere satte vi os til rette i lyntoget.
    Her blev vi mødt af P3's udsendte journalist der udspurgte os om dagens planer. Hvem havde troet at vores lille projekt skulle blive landskendt.



    2 timer senere steg vi af på Vejle station og gik ned til Sømærket hvor vi skulle mødes med Vejle-Palle som havde vores billetter.


    Sømærket viste sig at være en brun bodega og således glædeligt overrasket indtog vi Underberg og Carlsberg indtil Vejle-Palle dukkede op med vores billetter.


    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Stadion ligger 150 kroners taxakørsel fra stationen, klods op af det gamle stadion, hvor den gamle storskærm fra Parken står endnu


    Der går vist nok også busser ud i nærheden af stadion men det nemmeste er taxaen.



    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Kontrollørerne så vi ikke meget til, men dem vi mødte var flinke og rare:


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Stadion minder om Farum Park i sin opbygning med 4 tribuner og lukkede hjørner



    I hjørnerne er man ved at bygge kontortårne men man er ikke kommet så langt endnu:


    Vi stod blandt en af Vejles fanklubber, Eastenders, bag det ene mål og udsynet var så fint som det nu kan være når man har valgt denne placering. Der er ingen løbebane og tilskuerne er tæt på banen. Rigtig godt.

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der var en storskærm nede i det ene hjørne og jeg tvivler på at man har en magen til i første division. Den var stor og flot.


    Toiletterne var selvfølgelig fine og nye omend ikke særlig store. Der var dog aldrig kø dernede så der har nok været flere end det vi brugte


    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    En Menu nummer 1 er 5 Carlsberg inklusiv hank for 150 kroner. Perfekt



    Pølserne:
    Grillpølserne var ikke særligt store men smagte fint. (Jeg beklager billedet. Det var det bedste af de 3 jeg havde taget)

    Jeg havde dog sat næsen op efter en medister. Dette kunne i første omgang ikke klares men midt under kampen rygtedes det at man nu kunne købe stor pølser. Fole og jeg begav os til pølseboderne endnu en gang hvor vi ganske rigtigt kunne få sulten stillet med sådan en:


    Af dyppelse var der bare sennep og ketchup og ingen selvbetjening men endnu værre var det at finde ud af at den prægtigt udseende pølle var kold indvendig. Dette tvinger mig til at uddele 2,5 ud af 5 hatte. Med lidt mere rutine bag grillen ryger karakteren helt sikkert i vejret.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    100 kr for billetten, 150 for 5 øl og ligeledes rimelige priser for pølser. Det er billigt.

    Tifo

    I anledningen af indvielsen blev der delt VB-flag ud og på langsiderne lå der skiftevis røde og hvide t-shirts på sæderne så rammerne var festlige og rød/hvide til dagens kamp. Man havde så også valgt at dele klappepølser ud:


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Fredericias fanklub Red Pride må have vokset gevaldigt siden sidst vi så dem.
    Flot fremmøde. Da jeg stod midt bland Vejles fans kunne jeg ikke høre dem på noget tidspunkt, men sådan er det jo gerne når man står blandt larmende folk.




    Eastenders har både trommeslager, megafonfyr og capofolk der styrede slagets gang.

    Sange:

    Vejles fans har et godt repertoire selvom jeg synes at kunne genkende nogle af sangene fra andre steder.

    ♪ We love you, we love you, we love you and everywhere we follow. 'Cause we support de røde, and thats the way we like it♪

    og

    ♪I'm Vejle til I die....osv♪

    ♪Kom så Vejle scor et mål, scor et mååål, scor et mååå-ååå-åål♪

    ♪Allez allez allez allez forza Vejle♪

    af originaliteter (lad mig straks beklage overfor Vejles fans hvis ovenstående sange er plagieret FRA jer istedet for AF jer) var der følgende perler:

    ♪ Vi er fra Panzer Division, vi tager en masse metadon. Vi knepper grimme piger og slår dem når de siger de vil giftes og ha børn♪

    ♪Åh Eduardo, du er Kakas fætter, du er pisse go. Du spiller i den røde trøje men du må forstå at det er hverken Milan eller fucking FCK♪


    Der var sang og dans og trommen fra Eastenders hele kampen på trods af de manglende mål. Og da målet endelig kom 3 minutter inde i overtiden eksploderede tribunen og jeg, som ellers ikke er nem at flytte, havnede 4 rækker længere nede, under en bunke vejlefans :)


    Pauseunderholdning

    I pausen blev der budt op til dans og til ligestillingsministerens store glæde (vil jeg tro) løb der både mandlige og kvindelige dansere på banen. Professionel danseundeholdning ifølge programmet.


    Inden kampen var der ligeledes underholdning.
    Zididada spillede et par numre og det samme gjorde en eller anden Lizzie. "Det er hende med Ramt i Natten" sagde min sidemand, men det blev jeg ikke klogere af.

    Og som om det ikke var rigelig underholdning gik Egernet Eigil rundt sammen med en and med en sort hat som ingen vidste hvem var:



    Programmet

    Programmet er på 16 side i a5-format og havde denne dag den prægtige Thomas Røll på forsiden:


    De omkringstående Eastendersfolk havde luret at vi var fc'ere og spurgte om vi ikke savnede Røll. Jo, vi savner den Røll vi startede med at have. Ikke den vi endte op med.

    Det var et fint program med læsestof og fakta om kampen og dagens modstander, blandet med nogle reklamer for lokale virksomheder.

    Kampen

    Viasat sportsdivisionens bedste forsvar(Fredericia) mod det bedste angreb (VB). Den slags kampe slutter sjældent i målorgier. Det gjorde denne heller ikke. Kampens eneste mål scorede Vejle 3 minutter inde i overtiden.
    Det er 2 hold der kender hinanden godt. Dels pga den nære beliggenhed og dels fordi 70 % af Fredericias hold har spillet i Vejle tidligere (ifølge Vejle-Palle)

    Man kan læse mere om kampen her

    Kändisar


    Europas beste spiller anno 1977 var inden kampen på banen for at åbne stadion. Den legendariske Allan Simonsen kender åbenbart ikke til "fernebachen" så Vejlefansenes "ÅHHHHHHH" blev ikke efterfulgt af de obligatoriske 3 sving med armen mod publikum men der blev vinket pænt fra Allans side.

    Af kendte spillere var blandt andet Latino-Jimmy:


    Derudover var gode gamle Bora Zivkovic på banen samme med føromtalte Røll. Ellers var der en hel del man nikkede genkendene til. F.eks Ulrik Balling, Sammy Youssouf, Danilo Arietta, Alex "Del Piero" Nørlund og ikke mindst Brian Nielsen som "vi københavnere skal passe på med til næste år når han kommer og kører os rundt"

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En herlig dag, omend lidt kold. Jeg kan helt sikkert anbefale et besøg på Vejle Stadion og Eastenders der tog rigtig godt imod os til trods for at vi er Fuck'ere.

    Tak til Vejle-Palle og Lennart for en god dag:
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:49
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Jeg kan så fortælle at ællingen med den sorte hat hedder "Ællington", og er maskot for Fionia Banks børneklub.

    Tilskuer

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Greve Stadion

    Søndag den 30. Marts skulle Greve Stadion anmeldes når Greve IF tog imod Slagelse.

    Gæsteanmeldere: Onkel P, Dan




    Dette var mit første besøg på Greve Stadion

    Kl 10.00 starter vi dagen på Jernbanecaféen mens vi venter på den 3. i selskabet. 2 Carlsberg og 6 stks lokomotivolie bliver indtaget ved et bord der er reserveret til en herre med det fænomenale navn Arnfinn Miland. En halv time senere sidder vi i linie E på vej mod Hundige station hvor vi skal møde Onkel P, der skal være vores guide idag.



    Onkel P har i flere måneder glædet sig til at vise os Sannes Pub og efter et kvarters gang når vi frem til stedet og ser straks at det er et prægtigt sted:

    Vi køber 4 sæt (Carlsberg og Arn Bitter) for 150 kr og sætter os ind i billardlokalet for at nyde vores drikkevarer.


    Efter at have opbygget en god stemning med Fernet og Arn vil vi begive os mod stadion. På vej ud af baren bliver vi spurgt om vi er Slagelse folk. Nej det er vi ikke, vi holder skam med Greve. "HA HA lad nu være med at tude når i taber igen" Jamen vi holder jo med Greve. "Nåh... øeeh... så mente jeg det modsatte" Således formanet om at tude når vi taber igen gik vi mod stadion med raske skridt.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.


    Stadion ligger 20 minutters ligusterhelvede fra Sannes Pub men kun 10 minutters gang fra Greve station.

    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Kontrollørerne er meget venlige på Greve Stadion og stillede beredvilligt op til en fotosession.


    Sidste hjemmekamp havde vagterne vist sig at være nødvendige og handlekraftige da Glostrup var på besøg. 10-15 Glostrupfans i ballademageralderen (16-18 år) var kravlet over hegnet og havde provokeret de lokale Grevefans og politi og vagter måtte anholde/smide dem ud.

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.
    Greve stadion er et klassisk gammelt idrætsstadion med løbebane rundt om plænen.


    Der er én tribune som er lavet af yderst behagelige fliser:

    Dan fik sig da en lille lur på dem, så ukomfortable kan de ikke ha' været.

    Skulle man mod al forventning og i mangel på gedigen arn-brandert IKKE finde dem komfortable er det tilladt at medbringe sine egne stole:



    På den modsatte langside og bag målene er der ikke andet end en bande.

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.
    Nede i det ene hjørne er der et lille men pænt toiletskur til både mænd og kvinder. Der er ikke plads til særlig mange af gangen men tilgengæld er der en pæn og velvandet hæk hele vejen rundt om stadion.


    Bag det ene mål står der en enlig vi-de lystavle:


    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult
    De har imponerende pølser i Greve:


    En pæn stor pølle, godt ristet, standard brød og med rigeligt tag-selv sennep og ketchup. Desværre hverken ristede eller rå løg.


    Pølserne havde en masse grønne prikker og da jeg spurgte grillmesteren hvad det var sagde han: Det er en hemmelighed. Du får det ikke at vide og de vil ikke dukke op på det billede du lige har taget" Jeg stirrede forbavset/dumt/fuldt på ham hvorefter han lænede sig frem og hviskede" det er timian, men sig det ikke til nogen" Det lovede jeg højt og helligt og har hermed brudt mit løfte til den stakkels grillmester.

    Tilbage på vores pladser fandt vi ud af at Dennis og Mini havde været inde i hallen ved siden af (kaldet Langsiden) og havde købt nogle store burgers. Jeg fik plattet mig til en halv burger af dem begge og må sige at det er en af de bedste burgere jeg nogensinde har smagt.



    Priser - er det dyrt/billigt.
    50 kr for indgangen og 175 for 5 øl og 2 grillpølser. Det er billigt.

    Tifo
    Vi nåede ikke at se en tifo da vi gned albuer med Schjønberg lige da kampen startede, men der var spor af blå og hvide creperuller i hækken.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.
    Vi slog os ned midt i Den Blå Bølge, som Greves fanklub hedder.


    Der var både forældre, bedsteforældre og folk i starten af 30'erne


    Udover Den Blå Bølge var der også 7.holdet fra Greve 96 som har lånt en stortromme på skolen og som reelt set stod for den eneste opbakning til Greves hold udover "Greve klap klap klap" som langsiden diskede op med.

    Greve Ultras hedder de:


    Vi stod samme sted som et par trofaste Grevefans, Dennis og Mini, og blev imponeret af deres udrustning:


    Disse gavmilde folk delte pænt ud af deres apfelkorn og blommelikør og gjorde i det hele taget besøget på Greve stadion til en festlig oplevelse.


    Slagelse var dukket op 10-15 mand med flag og stortromme og stod placeret på den modsatte langside.




    Det var Slagelse der stod for dagens sange da der ikke var meget vokal opbakning fra Den Blå Bølge.

    Jeg hørte en hel del fck-sange. Blandt andet en sang om Lene Espersen som jeg har hørt på Sektionen i Parken.

    Noget med: ♪Åhhh... kære Lene... tag dig sammen.. tag nu og gå.♪

    og

    ♪ Dommer hvad er det der drypper fra din røv? Vaaaseliiine♪

    ♪Åh.. Slagelses drenge, syng højt og længe i rød og blå♪

    Ellers var der sange som:

    ♪ Vi hader Holbæk, vi hader Næstved men vi elsker Slagelse B & I♪

    ♪Kom så Slagelse. Vis i vil vinde♪

    ♪Vi er røde vi er røde vi er røde vi er blå og vores hold det er ikke til at slå.

    HVORFOR?

    For vores hold det er nemlig fra Slaaaaaaaagelse, men skide vær med det her går det godt♪

    og den klassiske

    ♪bum bum bumbumbum bumbumbumbum Slagelse♪

    Ved stillingen 2-0 til Greve sang Slagelsefolkene ♪you only sing when your winning♪ til Grevelejren. Intet kunne være mere forkert. Greve sang overhovedet ikke.

    En skuffet fan spurgte om han måtte få nøglerne til bussen her et kvarter inde i kampen. Forhåbentlig blev han og så resten af kampen

    Slagelsefansene gjorde det rigtig godt, både i medgang og modgang.


    Pauseunderholdning

    Pauseunderholdningen stod hunden Luffe for. Han rendte rundt mellem folk og blev kløet bag ørene og fik pølser, burgers og pommes frittes (som han kun ville spise hvis der var pommes frites sauce på)


    Programmet
    Programmet var et standard A5 størrelse med en Louise Frevert-look-a-like på forsiden, en masse reklamer indeni og et par artikler + holdopstillinger og stillingen i 2 division Øst.


    Det kan sagtens gøres bedre men da der er gratis kan man ikke klage over det.
    Kampen

    Greve kom foran 1-0 på 3 minutter og 3 sekunder og 2-0 på et kvarter og fik ødslet det hele væk og tabte 3-2. Mere om kampen kan læses her

    Kändisar
    På vej mod stadion gik vi en lille omvej for at træffe den tidligere KB spiller og nuværende materialemand i FCK, den legendariske Preben Jet Jensen.

    Hvis nogen kan se ligheden mellem Onkel P og Preben Jet er det ikke uforklarligt. De er nemlig far og søn.

    Da vi ankommer til stadion møder vi Slagelse kommende sportsdirektør Michael Schjønberg. Schjønberg stiller beredvilligt op til en fotosession:


    Samme Schjønberg har engang narret mig udenfor Parken lige inden vi spillede pokalfinale mod OB i 2002. "Hey Schjønberg, hvem holder du med? spurgte jeg ham dengang. "FCK selvfølgelig" svarede han. Det imponerede mig i høj grad indtil jeg kom i tanke om at han spillede for Kaiserslautern. Ligeledes kendt som FCK.

    Inde på stadion fandt vi Onkel Kurt:

    Den nye pengemand i Slagelse må ha ondt i økonomien. Han forlangte ihvertfald 10 kr for at posere på billedet. Vi stak dog af inden han kunne opkræve summen.


    Derudover er den tidligere KB-spiller Jeppe Tengbjerg træner for Slagelse som også har den, i denne tråd, allesteds nærværende John Bysted Sandbjerg i deres trup.


    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En super dag i Greve blev desværre ødelagt af Greve IF der klattede en sikker sejr væk. Men bor man på disse kanter kan jeg varmt anbefale at besøge stadion når Greve IF spiller. Denne dag var der 421 tilskuere.
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:51
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Anmeldelse: Greve Stadion

    Hvor er Jeres vedholdende dokumentation af det eksisterende (fodbold)Danmark dog fascinerende. Tak.
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar


  8. #5
    mjølner er offline Absolut et voksenproblem
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    543

    Re: Anmeldelse: Greve Stadion

    Flot, fair og charmerende anmeldelse af mit dejlige Greve Stadion (gamle lort, men stadig hyggeligt ;-)

    Mjølner.
    Prøv nu at kigge ud over brillekanten og se det hele UDEN for universitetet og dets evige politiske korrekthed.
    THE REAL WORLD!!!

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Vanløse Idrætspark

    Lørdag den 5. April var vi blevet sat i stævne af nuværende og tidligere Vanløseborgere + Puma som bor der lejlighedsvis. Vanløse IF mødte Holstebro.

    Gæsteanmeldere: Fuego, Diablo Diego #15, Puma, Tasjlinkow, Hz.




    Dette var mit første besøg på Vanløse Idrætspark

    På vej til stadion var vi inde på samtlige værtshuse på Jydeholmen. Vi startede med Carlsberg og Boonekamp på Jydepotten:


    Derfter gik vi på midtpunktet og drak Tuborg:


    Vi fortsatte på Cafe Damsø med Tubrog og Doktor Nielsen:


    Så var tiden kommet til et lille hvil på bænken bag Netto med dåsebajere:


    og således nåede vi til stadion cirka halvanden time senere.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Hvis man ikke går ind på samtlige beværtninger på vej dertil kan gåturen fra Vanløse Station klares på cirka 10 minutter. Udover det er der cirka et kvarters s-togs tur fra Hovedbanen.

    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Meget venlige og hjælpsomme. Vi fik en masse ting fortalt af de herre på billedet. Blandt andet at man har været nød til at forlænge banen med et par meter da man rykkede op fra Danmarksserien. Dette betød at man måtte fjerne de 2 endetribuner. Hvilket øjensynligt ikke var et stort savn, da de var pilrådne og ved at falde fra hinanden alligevel.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Der er en meget stor overdækket tribune på Vanløse Idrætspark

    Den sidder man godt på og der er fremragende udsyne derfra.



    På den modsatte langside er der en gammel træbænk-agtig tribune:


    Fra den kan man selvfølgelig se fodboldkampen men hvis man vender sig om har man også et godt udsyn over hockeybanen ved siden af hvor Copenhagen Vikings tilsyneladende spiller.


    Bag det ene mål er der hvad man kan kalde familietribunen. Her er en bande som farmand kan læne sig op af og så er der gravevenligt jord som mor og barn kan hygge sig med


    Bag det andet mål er der nogle farligt udseende "bænke". Måske er det bare resterne af den gamle tribune.


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Man har en enkelt lille lystavle hængende bag det ene mål. Ikke særlig stor.


    Lige ved indgangen er der toiletter og derinde finder man en ventebænk:


    Udover de udmærkede toiletter her fandt vi også adskillige toiletter under tribunen hvor vi vandrede rundt i pausen.

    Her fik vi forvildet os ind i en sponsorklub hvor vi mødte denne flinke mand:


    Han fortalte en del om Vanløse IFs historie og viste os rundt blandt pokaler og andet godt som f.eks denne fidustavle hvor både Finn Laudrup og Ebbe Skovdahl er repræsenteret:



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult
    I Vanløse drikker man Carlsberg og det var vi svært glade for i ølpanelet.


    Pølsepanelet var også yderst tilfredse med stadionpølsen i Vanløse. Vi blev enige om en karakter på 4 ud af 5.

    De var velgrillede og saftige og der var rigeligt med dyppelse.




    Karakteren røg fra 4,5 ned på et sikkert 4-tal da der ingen rå løg var. "Ingen gider at snitte dem" sagde grillmesteren og det var jo et argument der var til at forstå.


    Priser - er det dyrt/billigt.

    Indgangen koster 60 kr. Det er ok.
    Pølserne koster 25 kr og det gør øllet også, så det er fornuftige priser.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    I Vanløse har man en nystartet fanklub og vi løb ind i formanden


    Formanden har fået tilsagn om medlemskab fra cirka 40 mand men udover ham så vi kun én mand med Vanløsetrøje.

    Formanden er selv med på alle udebaneture og det må kunne mærkes på penegpungen at Vanløse spiller i 2. Div. Vest.

    Holstebrofans var der vist ingen af. Jeg snakkede med en af Holstebros spillere og han sagde at der er 200-500 når de spiller hjemme men ingen tager med på udebane. Ihvertfald ikke til Sjælland. Så i stedet for et billede af Holstebros fans får i et billede af spilleren, Heino Olesen:



    Pauseunderholdning

    I pausen fik holdleder John Degn overrakt Arbejdernes Landsbank 2720 ærespris. Tillykke med det.

    Programmet

    Programmet kostede 10 kr og det var stort set spild af penge. Det er i det kendte A5 format men er proppet med reklamer fra ende til anden. 28 sider hvoraf kun 9,5 af dem ikke er reklamer. Af de 9,5 side er der så et hold billede (forsiden), stillingen i 2. Div Vest, Navne og billeder af VIF's trup, gæsternes trup og dagens dommer. VIF's kampprogram og en (halv) kontaktside med telefonnumre. Derudover var der en interessant side som hedder dagens kommentar og så en side man kalder "Man of the Match" (som man åbenbart har kåret på forhånd). Her kan man læse at Kasper Thorsvang spiller med nummer 7, har scoret cirka 30 mål for VIF, arbejder på restaurant og han som livret har en Vanløse-Børge.

    Jeg forstår godt at man skal have reklamer i et program men det kunne være rart med lidt mere læsestof. Hvad med: træneren/formanden/gartneren har ordet eller sådan noget?



    Kampen

    Den omvendte kamp i Holstebro vandt Vanløse med 6-1 så forventningerne til denne kamp var skyhøje. Hvis man sad og håbede på en gentagelse af det resultat blev man slemt skuffet, da nedrykningstruede Holstebro slog oprykningstruede Vanløse med 2-0 i en jævnt kedelig kamp. Hvis man ikke tror mig så kan man tænde for Kanal København torsdag d 10/4 kl 18.30 og se kampen. Der var nemlig et kamerahold tilstede på stadion:



    Mere om kampen kan læses her
    Kändisar

    Trænerduoen fra Vanløse er 2 gamle kendinge: Jan Bjur og Søren Hermansen. Derudover er Palle Petersen målmandstræner. Jeg fik desværre ikke billeder af nogen af de 3 overstående men til gengæld fik jeg et billede af DD15's vicevært Leif:


    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    Et hyggeligt stadion som dog kunne klare forbedringer på visse punkter. Blandt andet løb man tør for øl midt i anden halvleg da der var troppet hele 383 tilskuere op. Det var ikke godt.
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:52
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Det skal for en god ordens skyld tilføjes, at Vanløse Idrætspark såmænd endda har ageret hjemmebane for FCK ved en enkelt lejlighed. Nemlig i denne legendariske kamp, der blandt meget andet huskes bedst for, at Martin Birn fik debut (og vist nok lagde op til et mål).

    I de små 12 år der er gået siden, har stadion ikke ændret sig nævneværdigt, andet end man i bedste Parken-stil har fjernet den ene af endetribunerne.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Anmeldelse: Vanløse Idrætspark


    ›Priser - er det dyrt/billigt.
    ›
    ›Indgangen koster 60 kr. Det er ok.
    ›Pølserne koster 25 kr og det gør øllet også, så det er fornuftige priser.

    Ifølge DD15 og Tasjlinkov er øllet faktisk endnu billgere, da de kun koster 20kr af stykket. Det var åbenbart en helt uoverskueligt opgave at regne prisen for syv øl ud i hovedet. Det endte med at snyde køber på det groveste. MEN venligheden vil ingen ende tage i Vanløse, så da Tasj til sin store overraskelse kun skulle betale 100kr for 5 af slagsen, så himler han (ikke overraskende) op om den tidligere så uretfærdige transaktion, hvilket udløser en noget spøjs situation. Eskpedienten mener at Tasj tager fejl, men hendes kollega mener, at det er hende der tager fejl og så får man da 25kr tilbage. At det så skulle have været 35kr gjorde ingenting for alle var glade.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    Man griner og man græder. Sikke et arbejde, og hvilken livsbekræftende reportage dybt inde fra den danske folkesjæl. Troen på menneskeheden vender jo næsten tilbage igen. Bravo!

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    171

    Re: Et forsøg på at se samtlige stadions i Danmark

    ›Man griner og man græder. Sikke et arbejde, og hvilken
    ›livsbekræftende reportage dybt inde fra den danske folkesjæl.
    ›Troen på menneskeheden vender jo næsten tilbage igen. Bravo!

    Jeg vil også tilslutte mig ovenstående, i stedet for et "ening" tryk.
    Det er sgu hyggelig læsning!
    Har kun selv befærdet mig på de mindre stadions, hvor enten FCK eller Ølstykke FC (har spillet der som junior) har spillet.

    5 ud af 5 stjerner herfra!

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Slagelse Stadion

    Søndag d. 4. Maj havde vi trodset det gode vejr og taget til Slagelse Stadion for at se Onkel Kurts lokale helte mod Hvepsene fra Tingbjerg.

    Gæsteanmeldere: Tasjlinkow, Gato Con Botas




    Dette var mit 3. besøg på Slagelse stadion. Sidst jeg var der spillede FCK pokalkamp der og første gang jeg var der, for 15-18 år siden, så jeg Slagelse-Køge. Det var topkampen i Danmarksserien og der var flere tilskuere end til den Superligakamp vi havde set et par timer forinden på Lyngby Stadion.


    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Efter cirka en time i tog ankommer man til Slagelse station og derfra kører der en bus ud til stadion. Vi valgte at gå. Det tog cirka 20-30 minutter.

    På vej til stadion kom vi igennem Slagelses pendant til Jomfu Ane Gade.

    Jomfru Anja gade, om du vil. Den lokale diskoteksgade med flere banker end diskoteker.

    Vi gik også forbi Rosen Bodega og det var vi temmeligt skuffede over da den så ualmindelig brun ud.


    Skuffelsen var dog kortvarig da vores lokale guide, Gato Con Botas, førte os ned til Pussy Cat Bodega der var endnu brunere.



    Her indtog vi 4 sæt bestående af Carlsberg og en sjælden set Høker Snaps. Mild og blød var den. På dette pragtfulde sted havde man havemøbler,


    et rustikt billardbord på hvilket vi viste at vi intet, INTET havde lært af sidste uges snooker vm i Sheffield og en jukeboks som "kun virker halvt og ikke spiller det man vælger alligevel"


    Alt i alt er smukt smukt brunt sted.


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Vagterne var flinke men ville dog ikke fotograferes. Dette gjorde jeg nu alligevel så her er de:

    Vores guide genkendte cirka halvdelen af vagterne som dørmænd på det lokale svar på IN, Diskotek Karizma og så vidste man at man var i sikre hænder, skulle man ønske at blive tyret ud i hoved og røv.

    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Som på så mange andre stadions er der én tribune

    På de 3 andre sider var der en kombination af sand og fliser:

    Det sad man fint på omend man fik sand alle vegne.
    Slagelse Stadion minder meget om Næstved Stadion. Ihvertfald før Næstved fik rykket tilskuerpladserne tættere på banen.


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    En enkelt lystavle ned i det ene hjørne er hvad man har at gøre godt med i Slagelse.

    Det var nærmest umuligt at se noget på den når solen stod lige på med mindre man stod lige foran den.

    Toiletforholdene var ok:


    Men hvis Slagelse har planer om at komme i Superligaen skal man nok indføre nogle flere toiletter.

    Og måske forbedre handicapforholdene.

    Jeg ved ikke hvor mange kørestolsbrugere der tør forcere denne 45 graders kørestolsrampe ned til toiletterne

    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    I Slagelse drikker man Harboe Classic


    Og så kan man få Lomoumba på Slagelse stadion.

    Den smagte helt igennem afskyeligt men skulle jo prøves. Det havde nok smagt bedre til en af de tidlige forårskampe eller sidst på efteråret, men i 30 graders varme var det ikke et hit.

    Det var pølsen til gengæld:

    En PRÆGTIG karl, stegt med kærlighed og serveret med ristede og rå løg, sennep og ketchup. Der kan ikke siges nok godt om denne pølse som får den højeste karakter vi endnu har uddelt: 5 med pil nedaf ud af 5 hatte.

    EN FÆNOMENAL PØLLE!!!!!


    Priser - er det dyrt/billigt.
    30 kroner for Danmarks ind til videre bedste pølse og 15 kroner for en øl. 50 kroner for at komme ind. Billigt billigt, super billigt.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Der var dømt hoppestemning fra kampstart på Blok 2 hos Slagelses fans


    De sang og dansede kampen igennem. Deres sange var næsten udelukkende FCK sange modificeret til lejligheden og det passede fint da Brønshøj udelukkende sang modificerede Brøndbysange. Jeg har dækket Slagelses sange før men her er et lille udsnit:

    ♪Kom så Slagelse, vis i vil vinde♪

    ♪Tro og Ære for SBI♪

    ♪Slagesle rykker op i år, i ved jo at det passer. For Brønshøj er et bøssehold og træneren er en spasser♪

    ♪For Slagelse (gentages af publikum)
    det er min by (gent.)
    Jeg elsker den (gent.)
    Det er fordi (gentages)
    Slagesle er vidunderlig (synges sammen)♪


    ♪dem som ikke hopper, de elsker Næstved♪ og hvis man skal dømme efter antal hoppende mennesker er Næstved ekstremt populær i Slagelse

    og: ♪Slagelse♪ bum bum bum.

    Dette blev straks besvaret fra Brønshøjs fans med den velvalgte:
    ♪Brønshøj♪ bum bum bum. Jo jo, der var krig på lægterne.

    Brønshøj sang:

    ♪Yellow black army♪

    og på Brøndbys "hvem er det vi følger"-melodi:

    ♪Hvem er det vi følger, når vi synger vores hvepsesang? HVEPSENE!!♪



    Pauseunderholdningen

    Underholdningen i pausen bestod af denne, min Brønshøjske tvilling, og hans gøren og laden(!)

    Han stillede sig op blandt folk, trak dilleren frem, satte den fast i joggingbukserne og klappede og sang mens han urinerede. Da han var færdig trak han bukserne op, drejede om på hælene, fik overbalance og satte sig ned der hvor han netop havde tømt sin blære. Der blev han så siddende i 30 sekunder til stor morskab for alle.

    Programmet



    Programmet er med i indgangsprisen og det er heldigt da det ikke er penge værd. En halv side med "målmanden har ordet" og så en kvart side skrevet ef den hjemmesideansvarlige i Slagelse, Jan Kronborg.


    Kampen

    Kampreferatet er skrevet af Gato Con Botas:

    0-1 2':
    Efter 2 minutter bokser Slagelsemålmanden adræt et indlæg fra højre direkte ud til en fri Mads Westh der kan score til 0-1 for gæsterne.

    1-1 71' straffe:
    Den oplagte målchance triller hastigt ud mod hjørnet af målfeltet imens SBI manden vælter ind i målmanden. Straffet er dømt og Denni Conteh scorer. Udligningen er en kendsgerning i bedtse københavnerstil

    2-1 88':
    Højre fløj snyder Brønshøjs back i et anfald af sjælden kampgejst og sender et fladt indlæg ind mod en medspiller og to forsvarere der alle 3 kaster sig glidende mod bolden. Ingen ved hvordan bolden kom i mål men Kurts yndlinge er foran

    Et mindre beruset referat kan læses her

    Kändisar

    Brønshøjs træner er den navnkundige Bo Henriksen som mange vil huske som Louise:


    Da jeg spurgte om jeg måtte tage et billede af denne tidligere OB, Herfølge og Kidderminsterspiller var modspørgsmålet: "laver du sjov?" nej nej, jeg laver ikke sjov. Jamen så ok.


    Udover Bo Henriksen var der selvfølgelig Mads Westh. Og så var der Stephan Traoré som vi tidligere har beskyldt for at være Christians lillebror. Dette har dog intet på sig og vi beklager overfor begge parter.


    Schjønberg var selvfølgelig også til stede på stadion:


    Til gengæld spejdede vi forgæves efter Onkel Kurt. Vagterne mente ikke han var der i dag.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    30 graders varme og FANTASTISKE pølser samt acceptable øl og et hjemmehold der kæmpede sig tilbage i kampen og vandt over de onde hvepse fra Tingbjerg gjorde alt sammen at vi 776 tilskuere hyggede os gevaldigt. En super dag som vi afsluttede med en tur på Ferdinands bøfhus og spare ribs ad libitum. Her er nogle stemningsbilleder fra efter kampen:










    SLUT
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:53
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Sundby Idrætspark - B1908

    Mandag d 12. Maj var vi igen på Sundby Idrætspark. Denne gang for at se det andet hold der spiller der, B1908, tage imod Skovlunde.

    Gæsteanmeldere: Das NT, Dan.




    Det var anden gang jeg var på Sundby Idrætspark når 08'erne spiller.



    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Der kører en hel del busser ud af Amagerbrogade og derfra er der 5-10 minutters gang ned af Englandsvej til stadion. Der er også en metrostation inden for gangafstand.

    I modsætning til når Fremad spiller skal man ind igennem Hovedtribunen. Den indgang man bruger til Fremads kampe er lukket.


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Som så mange andre steder ser man intet til kontrollørerne efter man har betalt for at komme ind. Men dem i indgangen virkede hyggelige.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Stadion er det samme som Fremad Amager spiller på og det har vi anmeldt før så jeg vil nøjes med et par billeder denne gang:







    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Når 08'erne spiller bruger man ikke den fine fine lystavle:


    Næh, man bruger den gamle vi-de bag det andet mål:


    Toiletterne under hovedtribunen er nogle af de fineste toiletter jeg har set på et stadion:





    Topkarakter for disse toiletter.
    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Man drikker Tuborg eller Tuborg Classic når 08'erne spiller




    Er det de samme pølser som når Fremad spiller? spurgte jeg grillmesteren. Nej, dette er en 08'er pølse og den er meget bedre. Ok, jamen stik mig en af dem.



    En fin fin pølse som dog hverken er bedre end Fremad Amagers pølse eller dem vi forinden havde sat til livs på Frederiksberg Idrætspark til denne kamp, men god er den. Pølsepanelet endte på 4 med pil ned i snit.

    Priser - er det dyrt/billigt.

    50 kroner for at komme ind, 25 for en pølse og 25 for en bajer. Det er fair priser.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    B1908 har åbenbart ingen fans. Jeg så ihvertfald ingen trøjer og hørte ingen sange. Men tilråb var der nok af fra tribunen så der er da nogen der holder med dem.

    Skovlunde derimod var dukket op med 30-50 mand til kampen, spredt over hele stadion og tavse som graven.

    De har åbenbart en fanklub der hedder Lever Logen:





    Programmet

    Programmet, som var med i indgangsprisen bestod af 2 sektioner. En med en masse reklamer i som de bruger hele sæsonen og så et indlæg der er forskelligt fra kamp til kamp. Smart.


    Indlæget er proppet med artikler og nyttige facts osv osv og er rigtigt godt lavet. Og så har de en vejrudsigt med i programmet. Det har jeg aldrig stødt på før:


    Kampen

    Den livlige kamp startede som lyn og torden da hjemmeholdets Mads Lund scorede på et langskud fra venstre side af straffesparksfeltet efter 5 minutter.

    Det blev fejret på behørig vis med Master Brew og Fine Festival som nogen havde smuglet ind i tasken.

    I 12. minut af anden halvleg udlignede Skovlunde til 1-1 ved den tidligere Fremad Amager spiller Kristian Meisler.

    I det 21. minut scorede gæsternes Yunus Dincier til 1-2 hvilket fik en ung mand til at gå besærk og skrige "tro på det Amager". Om det var dette tilråb der gjorde udslaget kan jeg ikke sige men ihvertfald udlignede 08'erne 2 minutter senere ved Thomas H Jensen der fulgte op på en frisparks ripost efter at en af hans holdkammerater havde sparket på stolpen. Dette fik ungersvenden til at juble som aldrig før:



    Glæden var dog kortvarig da Yunus Dincier allerede et minut senere kunne score til kampens slutresultat 2-3. Du kan læse mere om kampen her

    Kändisar

    B1908 trænes af den tidligere Danmarksmester for Herfølge, Jesper Heyde.

    Her er et billede af en overrasket spiller som ikke er Jesper Heyde, sammen med en fulderik, der tror det er ham:


    Skovlunde har den tidligere Brøndby- og Brønshøjspiller Fatih Kirik i truppen:




    Og som om denne stjerneparade ikke var nok spottede jeg den tidligere B1908- og nuværende Aab spiller Michael Jacobsen på tilskuerpladserne.




    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    Det er altid dejligt at se fodbold på Sundby Idrætspark i godt vejr, og i dag var ingen undtagelse. 25 grader, gode pølser og øl kan ingen være utilfredse med.
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:54
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Ølstykke Stadion

    Søndag d. 25. Maj var Bronzefestens helte samlet for at tage til Ølstykke Stadion.

    Gæsteanmeldere: Fuego, Mads740, Mgt09, Scaleo, White Angel, Pabres, Das NT, Tasjlinkow, Puma.




    Her tog det lokale hold mod Århus Fremad.




    Dette var mit 3. besøg på Ølstykke Stadion men det seneste var tilbage i 1995/1996 sæsonen hvor jeg så Ølstykke slå Næstved ud af pokalen.

    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Turen starter med en 35 minutters togtur ud midt i ingenting:


    Vi blev hentet af vores lokale guide, Pablo, på Gl. Toftegård station, og derfra gik vi ned til Bryggerkælderen, hvor vi fik et sæt bestående af Carlsberg og Dr. Nielsen (og æblecider til pigerne). I Ølstykke holder man med Brøndby og det gør man sandelig også på Bryggerkælderen hvor bardamen kimsede grundigt af vores tilhørsforhold (da hun først var kommet sig over at der sad 8 mand og ventede på at hun åbnede sit værtshus kl. 11.45 søndag formiddag)

    Udover den åbenlyse forelskelse i Vestegnens Helte var det et hyggeligt sted.

    Derfra blev vi kørt til stadion af Pablos kone som måtte køre 3 gange for at alle kunne være der. Og mange tak for det. Havde vi ikke fået et lift var vi nok stadig på vej derud. Hold da kæft hvor er der langt. Det er umuligt at komme dertil uden bil hvis man ikke hedder Wilson Kipketer.


    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.

    Der var kontrol i indgangen

    derudover så man intet til dem.


    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Der er siddepladser på den ene langside:


    På den anden langside er der ståpladser. Bag udskiftningsboksen har man sat nogle borde og bænke op:


    Det er dog kun den øverste række borde der bliver brugt. Fra nederste række er udsynet sådan her:


    Bag målene er der sat nogle borde op som man kan stå ved:


    Og så har Ølstykke Stadion noget som alle arenaer rundt omkring i landet burde have:

    Ølholdere hængende på banderne hele vejen rundt. Det er fandeme høj høj klasse.

    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Man har en lille bitte vi-de lystavle bag det ene mål.


    Toiletterne var pæne og rene men bitte små.



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    I Ølstykke kan man købe sig en Carlsberg for 25 kroner eller man kan købe sig en kande Carlsberg for 125 hvoraf de 20 kroner er pant for kanden:


    Mange tror at det var Lyngby der var først med den gode stadionpølse. Det passer ikke helt. Ølstykke har altid haft en legendarisk pølse så langt tilbage jeg kan huske og rygterne om denne krabat havde samlet Danmarks bredeste pølsepanel


    Det er en formidabel medister de serverer i Ølstykke:


    Og til pøllen er der alt hvad hjertet kan begære.


    Ketchup, stærk sennep, remoulade, sød sennep, chiliketchup, ristede og rå løg. Mageløst.

    De tykke drenge i pølsepanelet var pænt til svært glade for pølsen og vi landede på 4,5 ud af 5.

    Vi fik forøvrigt flere af disse fremragende pølser, samt tips angående grillning af Pabbes bror, der arbejder i slagteren der laver dem, hjemme hos Pabbe og frue.

    Ølstykke fejrede deres 90 års fødselsdag og i klubhuset, hvor vi var i pausen, kunne man få hors d'œuvre og små kager. Det kunne man ihvertfald indtil vi kom forbi.



    I klubhuset kunne man også få burger og pommes frites. Jeg spiste 2 forårsruller til 18 kr. Billigt.

    Derinde faldt vi også over denne pokalhylde der, udover at være fyldt med pokaler, også kunne praler af 2 flasker Dr. Nielsen. Smukt.


    Priser - er det dyrt/billigt.

    60 kroner for indgangen, 105 kr for en kande øl eller 25 for en fadøl og 20 kroner for en medister. Det er helt ok priser.

    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    Ølstykkes stemningscrew var troppet op fem mand høj med tromme og alt muligt

    Alt muligt inkluderer vist ikke sangstemmer eller trommestikker. Vi hørte dem ikke en eneste gang udover når de klappede.

    Århus Fremad havde 3 tilrejsende fans som sang en enkelt sang:

    ♪Århus Fremad er verdens bedste hold. Århus Fremad spiller verdens bedste bold♪



    Programmet



    Programmet som koster en tier er ikke noget særligt. Et lille tyndt program med en del reklamer. Det er dog set meget værre andre steder.

    Kampen

    Ølstykke er allerede rykket ned og det kunne man se. Århus Fremad kæmper for at undgå nedrykning og det kunne man bestemt ikke se. En kedelig kedelig kamp med 2 hold der ikke spillede fodbold endte 1-0 til hjemmeholdet da en tilbagelægning til Fremads målmand røg under hans fod og trillede i mål. Et mål som næsten ingen på tribunen så, da alle sov.

    Kändisar

    Clement Clifford er lige blevet fyret som træner, så ham så vi ikke.
    Men Kofi Dakinah, Yüsuf Öztürk og Peter Hansen, alle tidligere FCK spillere, var med i startopstillingen. Derudover mødte vi Ølstykkes Borgmester:



    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En herlig solrig dag med ølkander, dejlige pølser og et halvt tidligere FCK-hold opvejde at det var den kedeligste kamp i mands minde og Ølstykke stadion er bestemt et besøg værd. Det er bare synd at det ligger så langt væk fra alting
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:55
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  23. De følgende 11 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    493

    Re: Anmeldelse: Ølstykke Stadion

    Jeg må indrømme....jeg ligger badet i lykke over disse fantastiske beskrivelser....tusind tak !..

    Keep up the good work..det giver god inspiration.
    "De skaŽhaŽbaaaaaankkk.... 100-0..!
    Bold-lam plastikfan med briller,på NedreC...elsker Café Latte...gerne i et rigtigt stort glas...tak!
    Fnug's Avatar


  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Anmeldelse: Valby Idrætspark

    8. Juni gik turen til Valby for at se Frem spille mod allerede oprykkede Vejle

    Gæsteanmeldere: Das NT, Lille Vejle-Palle, Store Vejle-Palle




    Jeg har efterhånden været på Valby Idrætspark en del gange.


    Tilgængelighed - er det til komme dertil.

    Ti minutter i s-tog fra Hovedbanen og ti minutters gang fra Ny Ellebjerg station bringer dig til hjertet af det ægte København, Valby/Sydhavnen/Hvidovre.

    Kontrollørerne - venlige/uvenlige.



    De venlige kontrollørere i indgangen gav mig en billet som souvenir (jeg samler) og andre venlige kontrollørere var henne og påpege for et par Vejlefans, der sad lige bag os i Frems afsnit, at de nok skulle sætte sig et andet sted. De valgte i stedet at tage et par overtrækstrøjer på, så man ikke kunne se deres Vejletrøjer.



    Tilskuerpladserne - udsyn, komfort osv.

    Man sidder fint på Hovedtribunen, omend der ikke er den store plads når man skal frem og tilbage til sin plads.



    På den modsatte langside er der lægter og et par stablede containere der fungerer som kombineret tv-tårn og vip-lounge.



    Bag målene er der også siddepladser. Eller ståpladser, alt efter temperament.



    Som man kan se på bandereklamen savner Frem KB. Om det er derfor de er ved at spille sig ned i anden division skal jeg ikke kunne svare på, men faktum er at et nederlag i dag højst sansynligt betyder at de kommer til at møde KB i 2. Division Øst næste sæson.


    Faciliteter - toiletter, lystavle m.m.

    Der er 2 lystavler, en i hver ende af banen:



    Toiletterne var få og klamme:



    Øl, vand, pølser osv. - Kan man få stillet sin sult

    Man drikker Gourmetøl i Valby. Hvis man ellers kan få lov at købe en øl. Der var alenlange køer foran ølkiosken ved vores afsnit og helt galt gik det da de skulle skifte fustage. Efter at have ventet 20 minutter i køen fik vores udsendte ølkøber at vide at der kunne gå 30-35 minutter endnu. Det er ikke i orden og vi forlod straks stadion.



    Vi fandt nemlig en ubevogtet udgang og gik derfor over til klubhuset og hævede penge og spiste frikadeller.

    Dernæst gik vi ind af sammen indgang og købte øl et andet sted. Her kunne man få fortalt at det tilbud stadionspeakeren blev ved med at råbe op om (5 fadøl for 100 kr) ikke galdt her men over i klubhuset efter kampen.

    Pølserne var nogenlunde. Hverken dårlige eller supergode. Et 3-tal havner vi på. Der var kun sennep og ketchup. Og den jeg fik kunne godt have brugt et par minutter længere på grillen.



    Priser - er det dyrt/billigt.

    80 kroner for indgangen, 150 kroner for 5 øl og 30 kroner for en pølse, det er i den dyre ende af første division.


    Tilskuere - Opførsel, stemning osv.

    På vej ud til Valby havde vi mødt et par gutter i Esbjergtrøjer og da vi kom ind på stadion var der flere.

    Det viste sig at Esbjerg og Frem er venskabsklubber. Da Esbjerg vandt bronze havde Frem Support sendt et par mand over med et banner hvor der stod: Tillykke med bronzen Esbjerg, i havde fortjent guldet. Det blev man så rørt over i Esbjerg at man har haft folk fra EFB East til stort set samtlige kampe på Valby Idrætspark lige siden.



    Frem Support var mødt talstærke op og dem kunne man høre under det meste af kampen. Dog ikke da stadionspeakeren råbte navnene på. Han råbte fornavnene og så skulle fansene svare. Det gjorde de bare ikke. Så det kom til at lyde sådan her: MED NUMMER 10 WASSIM EL mumle-mumle SPONSORERET AF TOFTEGÅRDS BODEGA!!!!!

    Af sange hørte jeg:

    ♪ Super Frem Allez Allez♪

    ♪ Vi er fremmerne, allez vi er fremmerne♪

    ♪Kom så gutter vis i vil vinde♪

    plus et par stykker til som jeg ikke lige kunne decifrere.

    Vejles fans var også mødt talstærkt op, men det eneste billede jeg tog af dem blev dårligt så i må nøjes med en tatovering af Allan Simonsen:



    Programmet

    Programmet er en 4 siders avis med holdopstillingen og (den forkerte) stillingen i første division. Den kostede det samme som den er værd, ingenting


    Kampen

    I det 18. minut, sekunder efter Vejle var blevet snydt for et straffespark, løber Wasim El Banna ned i den anden ende og scorer et smukt smukt mål. Stillingen 1-0 holder kampen ud da Vejle ikke viser det store og Frem er glade for resultatet. Du kan læse mere om kampen her. Resultatet betyder også at Frem forlænger opholdet i Viasat Divisionen med mindst et år til.

    Kändisar

    Det vrimlede med kendte folk på Valby Idrætspark.

    For anden kamp i træk løber vi ind i en borgmester. Her er det Københavns Overborgmester Ritt Bjerregaard der er ude og nyde solen i Valby.


    Udover Ritt mødte vi en anden gammel kending, nemlig Vejle-Palle, der tidligere har vist os rundt i Vejle:



    Vi så også den kendte cykel-skribent Lars Werge iført en Vejletrøje:



    Efter kampen mødte vi Fremmer-Kaj der er en lokal legende i det antropologiske studie der er Frem Support:


    Og sidst men ikke mindst skete der et legendarisk møde mellem Lille Vejle-Palle og Store Vejle-Palle:


    Efter kampen fulgtes jeg i s-toget med en flok Vejlefans (og Store Vejle-Palle) og jeg blev spurgt om jeg var en af de københavnere der havde anmeldt Vejle Stadion. Ja, det var jeg da, hvad synes i? Jow jow, det var da godt men jeg havde skrevet Crazy Reds i stedet for Eastenders. Jamen det beklager jeg. Der er hermed rettet.

    Konklusion - Hvad er helhedsindtrykket.

    En herlig solrig dag med gode øl og lidt fodbold. Så kan det ikke gå helt galt. Og det gjorde det da heller ikke.
    Det var ganske hyggeligt, men det er et kæmpe minus at man ikke kan betale med dankort noget sted på stadion. Havde det ikke været for den hemmelige udgang og klubhuset så kunne jeg ha været helt og aldeles ædru :(
    Sidst redigeret af Sokken : 13.04.11 kl. 00:58
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vittigheder (eller forsøg derpå)
    By Martin in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 26.08.11, 09:36
  2. VM-stadions
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.12.09, 23:36
  3. Landskampene Danmark-Sverige & Letland-Danmark
    By kalaha in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 17.06.07, 10:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •