Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 37

Emner: Cykelkøb - gode råd?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Cykelkøb - gode råd?

    Jeg skal anskaffe mig en cykel for første gang i mange år. Jeg har aldrig ejet andet end faldefærdige lig, der har kunnet transportere mig nogle få hundrede meter. Denne gang stiller jeg lidt større krav og vil have en cykel, der kører fint og stabilt på lange ture med oppakning, og hvor det også går op ad bakke ind i mellem.
    Den skal altså være robust og have tilpas mange gear - men den skal på den anden side heller ikke være for teknisk. Altså ikke en racer med 28 gear, hvor kæden skal vikles rundt om adskillige tandhjul. Jeg vil derfor høre, om nogen kan komme med gode svar på disse spørgsmål:

    1) Er det tilrådeligt at købe en god cykel som ny, eller kan man spare mange penge uden senere fortrydelser ved at købe brugt?

    2) Hvilken cykel skal jeg købe?

    NB: Jeg er ikke interesseret i at ofre mange tusinde kroner.
    -


    "Vi er stolte som ind i helvede."
    (Don Ø, 23. august 2006.)



    ♪ Die Meister, Die Besten, Les Grandes Equipes, The Champions♪

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    1,193

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    1) Er det tilrådeligt at købe en god cykel som ny, eller kan man
    spare mange penge uden senere fortrydelser ved at købe brugt?
    Absolut, og ja. Altså positivt svar til begge spørgsmål. Find en gammel havelåge, af mærket Raleigh el. Remington og du har en cykel, der er ualmindelig unedbrydelig. Vi snakker i kategorien atomaffald.

    2) Hvilken cykel skal jeg købe?
    Det kommer an på dine behov. Cykler du 15-20 kilometer hver dag, så vil jeg, som gammel cykelhandler, anbefale dig at gå til en specialbutik, og du finder en god solid cykel i omegnen af kr. 3000-5000. Den vil formentlig holde i +5 år. Cykler du derimod sporadisk, kan du sagtens gå i BILKA el. lign. og smide i underkanten af to tusind dask og få en cykel der holder i underkanten af to år.

    NB: Jeg er ikke interesseret i at ofre mange tusinde kroner.
    Det hele kommer an på dine behov og hvor meget du vil spendere
    Between kissing and fucking, i've walked a 1000 miles!
    Actor Bob Hoskins

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    59

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    køb een med små hjul (26') - så bliver hjulene ikke så let eksede hvis du skulle tage en kantsten i ny og næ

    Anddk

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,754

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    Jeg ville personligt vælge en med indvendige gear, især hvis den skal bruges til bykørsel.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    ›Jeg ville personligt vælge en med indvendige gear, især hvis den
    ›skal bruges til bykørsel.

    Ja en citybike, skal du over bakkerne er et let stel jo heller ikke at foragte. Jeg har selv en Cykel med 7 indvendige gear, det er bare lækkert og sørger du for at holde kæden stram skal du heller ikke bakse med det problem at kæden falder af... det er der fanme mange der ikke gør!

    Der udover burde du hos en cykelhandler få lov til at prøvekøre cyklen, det kan anbefales!
    Sidst redigeret af jeske : 29.04.06 kl. 13:10
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,310

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    ›Jeg ville personligt vælge en med indvendige gear, især hvis den
    ›skal bruges til bykørsel.

    Hvorfor er indvendige gear bedre til bykørsel?

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    1,193

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    ›Hvorfor er indvendige gear bedre til bykørsel?

    Fordi udvendige kræver meget mere vedligeholdelse og i store træk er unødvendige i byen,...med mindre man er parkouriste, som overtegnede ; )
    Between kissing and fucking, i've walked a 1000 miles!
    Actor Bob Hoskins

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,225

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    Dette mærke Avenue, er et super fedt mærke....gode kvalitetscykler. Er dog også et lidt dyrt mærke, men noget for pengene får man.


    Ellers vil jeg foreslå en af de nye Centurion modeller. Super fedt mærke, og jeg har også selv en, min har dog en del år på bagen.
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    Hej.

    To ting.

    1) Køb ikke for billigt. Bilkacykler er sgu lort og man risikerer at baghjulet ekser under een, første gang man river ordentligt fat i cyklen på vej over Langebro.

    2) Jeg ejer denne cykel, og er rigtigt glad for den. Solid kvalitet - og samtidig let at træde afsted. Jeg er faktisk også enig i den tekst, forhandleren her ledsager modellen med.


    Mvh.
    Maarum

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    Jeg er overraskende nok uenig med de fleste herinde mht. billigcykler. Min cykel kostede 1000 kr. i SuperBrugsen og har holdt i to år indtil videre. Jeg bruger den flere gange dagligt, både til og fra skole, men også til og fra venner, fritidsaktiviter og Parken i særdeleshed. Den kører vældig fint, og der har ingen problemer været med den - ja, udover at gearene ikke var indstillet ordentligt i starten (de virker fint nu) og at servicen i SuperBrugsen var lort.
    Afskriv derfor ikke billige cykler fuldstændig.

    Mvh.
    Emil
    Sidst redigeret af EALP : 29.04.06 kl. 21:13

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #11
    Raz er offline Copenhagen know-it-all
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    Jeg er også på cykel-jagt, men jeg vil meget gerne have en mountainbike, så jeg kan komme ud at køre i den skov, der ligger lige ved siden af mit nyerhvervede hus. Men jeg har brug for nogle gode råd, så jeg ikke træder ved siden af i den jungle af mærker, modeller og betegnelser der findes.

    Hvis der er nogen, der har et godt tip til en god cykel til max. 5000,- så vil jeg blive meget glad.

    Ellers vil nogle generelle tips og opmærksomhedspunkter være meget velkomne :o)

    Mvh
    Rasmus
    The best defense against logic is stupidity

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    Med mindre du selv hartid, lyst og evne til at bikse noget sammen, så er mit bedste råd at gå til en ordentlig cykelhandler. En ordentlig cykelhandler skal have et godt udvalg og ikke bare være den lokale nede om hjørnet. Da jeg købte min gik jeg en fin tur rundt i København og sammenlignede priser. Jeg kiggede på hvilke gear der sad på, bremser og en del andre småting. Jeg bad om lov til at prøve cyklerne og de få steder der ikke ville lade mig gøre dette, dem strøg jeg lynhurtigt af listen. Mit budget var et par tusinde større end dit, og jeg spurgte til råds hos de enkelte handlere og sammenlignede deres svar. Til sidst stod valget mellem to cykler, begge fra Rolsted på Gl Kongevej. Jeg har købt to cykler hos dem før, dengang de hede Cykelklubben og alle gange, også denne, har jeg været yderst tilfreds. Mit valg stod mellem denne og en anden. Den anden havde skivebremser, men til gengæld var gearene lidt ældre, og så jeg valgte den først og har ikke fortrudt.

    Som ved alle køb af den størrelse, så husk at prøve og sikre dig en returret hvis ikke den lever op til forventningerne. Desuden er der masser af rabat at hente, jeg fik den pruttet 1000 kroner ned som jeg fik som tilbehør og med en smule mere tålmodighed kunne jeg nok have skåret en plov mere af.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    ›Jeg skal anskaffe mig en cykel for første gang i mange år. Jeg
    ›har aldrig ejet andet end faldefærdige lig, der har kunnet
    ›transportere mig nogle få hundrede meter. Denne gang stiller jeg
    ›lidt større krav og vil have en cykel, der kører fint og stabilt
    ›på lange ture med oppakning, og hvor det også går op ad bakke ind
    ›i mellem.

    mht. det der med at det går fint og stabilt op af bakke, så vil jeg anbefale en Everton!

    JZC#20

  17. #14
    GhostInTheShell Slettet

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    ›Jeg er også på cykel-jagt, men jeg vil meget gerne have en
    ›mountainbike, så jeg kan komme ud at køre i den skov, der ligger
    ›lige ved siden af mit nyerhvervede hus. Men jeg har brug for
    ›nogle gode råd, så jeg ikke træder ved siden af i den jungle af
    ›mærker, modeller og betegnelser der findes.

    ›Hvis der er nogen, der har et godt tip til en god cykel til max.
    ›5000,- så vil jeg blive meget glad.

    ›Ellers vil nogle generelle tips og opmærksomhedspunkter være meget velkomne :o)

    ›Mvh
    ›Rasmus
    PM

    Jeg har en til salg...
    Sidst redigeret af GhostInTheShell : 02.05.06 kl. 19:54

  18. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,689

    Re: Cykelkøb - gode råd?

    ›Med mindre du selv hartid, lyst og evne til at bikse noget
    ›sammen, så er mit bedste råd at gå til en ordentlig cykelhandler.
    ›En ordentlig cykelhandler skal have et godt udvalg og ikke bare
    ›være den lokale nede om hjørnet. Da jeg købte min gik jeg en fin
    ›tur rundt i København og sammenlignede priser.

    Ening. Jeg endte ved hjælp af lidt gode råd hos dem her og udover at de er både kompetente og venlige, så har jeg fået anskaffet mig en Ebsen Cykel, som er på niveau med citybikes fra f.eks. Centurion og Kildemoes men er noget billigere. Jeg fik min med 7 indvendige gear, fastmonteret for- og baglygte, bagagebærer, lås osv. for ca. 3200 kr., og den kører som en drøm. Så det er min anbefaling :-)
    Mvh.
    Esmis

    -smølle 01:36
    Esmis: du er for begavet og har for meget vid til at være indifferent, og desuden har du briller. Moderne briller, endda. Du er hardcore FC om du vil det eller ej :-)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Gode råd om ladcykel / cykelanhænger
    By DB Niks in forum Diverse
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 23.07.07, 10:17
  2. Sinematisk råd!!
    By Ren_FC in forum Kultur
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 25.03.07, 17:09
  3. Søger gode råd om køb af digitalkamera
    By Stan FT in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 12.07.06, 17:49
  4. 30 gode råd fra IT afdelingen FUN :)
    By Thunderstokke in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.01.04, 14:05

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •