Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 37

Emner: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Ifølge TV2 har DBU søgt om at få holdt en ny europæisk finale på dansk grund - det ville i givet fald være den tredie gennem tiden, alle naturligvis spillet i Parken.

    I 1994 var det Arsenal og Parma der mødtes, i 2000 Galatasaray og Arsenal - i 2009, hvor ansøgningen gælder, ville Arsenal så nok næppe være på tale da de nu kan begå sig i Champions League. 94-finalen var i pokalvindernes nu lukkede turnering, og 2000-finalen faldt i den periode hvor man udvandede UEFA Cuppen yderligere ved også at invitere treere og firere med i CL.

    Men derfor er sådan en finale selvfølgelig en bragende stor begivenhed for Parken og København. Og med fine faciliteter i begge ender nu!

    Men det kan da være der skulle gives et kontrabud fra provinsen, hvis UEFA lige pludselig skulle være ligeglade med at der kun er plads til 26.000 finaletilskuere eller færre ;-)

    mvh,
    -smølle

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    En fyldt Park med 38000 UC medlemmer der bærer et stolt FCK hold frem, og FCKFC laver en vidunderlig TIFO, det bliver stort.

    Hvis vi ikke får den, kommer der nok kun 30000 UC medlemmer til det sted hvor den så skal holdes, men en ting er sikkert det bliver vildt

    Men det kunne da være fedt at forsvare titlen på hjemmebane
    København for altid.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    329

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    ›En fyldt Park med 38000 UC medlemmer der bærer et stolt FCK hold
    ›frem, og FCKFC laver en vidunderlig TIFO, det bliver stort.

    ›Hvis vi ikke får den, kommer der nok kun 30000 UC medlemmer til
    ›det sted hvor den så skal holdes, men en ting er sikkert det
    ›bliver vildt

    ›Men det kunne da være fedt at forsvare titlen på hjemmebane


    Det var UEFA cuppen.... Ikke champions League:D

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    724

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    TV2 har DBU søgt om at få holdt en ny
    ›europæisk finale på dansk grund - det ville i givet fald være den
    ›tredie gennem tiden, alle naturligvis spillet i Parken.


    At lige du -smølle baserer et oplæg på baggrund af en TV2 information, synes jeg da næsten er det mest overraskende her :-)

    Men jeg håber naturligvis at både du (og TV2) får ret! Pøj pøj DBU.
    I de blindes rige er den enøjede konge.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    922

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Det er længe siden jeg har set 500 voksende mænd slås inde Rådhuspladsen, så det er på tide at vi får Uefa cup finalen til KBH igen :-)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Er der nogen nyheder? Ved nogen om de rent faktisk ansøger eller hvad?

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Jeg mener at have læst i denne uge, at Geertsen har ansøgt. Jeg kan dog ikke finde et link :-/
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Okay, jeg fandt det selv. http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3628560/

    Fra artiklen:

    Kulturborgmester Martin Geertsen (V) har i et brev til den europæiske fodboldorganisation, UEFA, givet et formelt tilsagn om, at hovedstaden er klar til at danne ramme for finalen.

    »København har for nylig sikret sig 2009-værtsskabet for såvel et af verdens største sportsstævner, OL for homoseksuelle, som for den store, prestigefyldte kongres i Den Internationale Olympiske Komité (IOC). Hvis UEFA ender med at acceptere vores invitation om at afvikle Cup-finalen, hvad jeg håber på, vil det i den grad bidrage til at gøre 2009 til et fantastisk eventår for København og for Danmark,« udtaler Martin Geertsen i en pressemeddelelse.
    ---------
    Ifølge Københavns Kommune har Idrætsfonden Danmark i en analyse anslået, at begivenheden, der i øvrigt endte med en sejr til Galatasaray og førte til voldsomme sammenstød mellem de to klubbers fans på bl.a. Rådhuspladsen, skabte en øget turisme-omsætning på ca. 75 mio. kr.
    Det lyder som en underlig måde at ansøge om et værtsskab på; men okay, så længe det bliver gjort.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    257

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Kommer det ikke til at have STOR negativ inflydelse, at sidste finale netop blev til det ragnarok, som Rådhuspladen lage "huse" til?

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Det tror jeg ikke. Det var resultatet af nogle helt urimelig uheldige omstændigheder - nemlig at et andet engelsk hold, Leeds, havde mødt finalisten Galatasaray i semifinalen, og at to englændere var blevet dræbt inden kampen i Istanbul. De optøjer kunne være sket i hvilken som helst anden by, så det kommer næppe til at betyde at København har dårligere chancer nu.

    mvh,
    -smølle

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Det tror jeg du har ret i. Og UEFA har da heller ikke givet udtryk for at det skulle være tilfældet. Samtidig er Københavns politi jo også blevet bedre til at håndtere den slags sager. I dag underviser de både det svenske og norske politi i en crowd control metode som de selv har opfundet og som efter sigende er yderst effektiv. Så jeg tror og håber ikke at de skulle få nogen betydning for UEFA. Men det er da en god potion amonition for modstandere ala brumleby. Hvis de skulle finde på at klage over en evt. UEFA cup finale.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    ›Er der nogen nyheder? Ved nogen om de rent faktisk ansøger eller hvad?

    Nu er der søgt officielt:

    http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=232104

    Tilsyneladende tager det sin tid at bygge den nye tribune - ellers ville der allerede være mulighed for 2008, ser det ud til. Men det er jo heller ikke småting der skal bygges på PH Lings Allé, som jeg forstår det :-)

    mvh,
    -smølle

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Omkring et jysk bud, så er jeg sguda imponeret over hvor langt fremme Horsens (som den eneste jyske by for øvrigt) er med al ting på det sportslige område. Jeg har lige været der hele weekenden.

    Vel stinker deres fodboldhold ;o) men alligevel. Det må satme være den by i landet med flest sportsmuligheder i.f.t. indbyggere. Og nu skal de så også have udvidet stadion igen. Så måske det kan blive fra den kant. Horsens indhenter både Herning og Århus som provinsens mest seriøse konkurrent til Parken, hvis ikke de allerede har gjort det.

    mvh
    Karsten - der generelt ikke er imponeret over noget jysk i det hele taget, men dog letter på hatten for initiativer af den størrelse, selv jyske ;o)

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    681

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    Har du nogen links på det med deres stadion?

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken

    TV2 har DBU søgt om at få holdt en ny
    ›europæisk finale på dansk grund - det ville i givet fald være den
    ›tredie gennem tiden, alle naturligvis spillet i Parken.

    UEFA har så lige afsluttet et besøg i København, og det har tilsyneladende spændt fornuftigt af: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=730292/

    I hvert fald får projektet pæne ord med på vejen.
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Finale i Masters Cup
    By Mandrilen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.11.07, 17:10
  2. Billetter til UEFA Cup - sæsonkort
    By MarBaar in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 20.10.07, 09:44
  3. UEFA Cup: Hvilke hold kan vi trække?
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 31.08.07, 09:05
  4. Uefa-cup i Parken
    By hejson in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.12.03, 16:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •