Se afstemningsresultater: Skal der være UEFA-pladser på spil?

Stemmeafgivere
208. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jo! lad os give RL et fundament, så vi reelt har 3 turneringer hvert år med noget på spil

    164 78.85%
  • Nej! vi kan ikke undvære en UEFA-plads hvert 3. år, og fortsætter som en privat træningsturnering

    44 21.15%
Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    Nu er vi selvfølgelig i en tid hvor Liverpool måske får et wildcard, og hvor det ikke længere kun er mestre der findes i Champions League. Ja selv Totovindere får en chance i UEFA'en.

    Men realistisk set, så er der ikke sandsynlighed for at en privat turnering som Royal League får en plads i CL, simpelthen fordi det ville brede sig som ringe i vandet i resten af Europa - og det ønsker man ikke.

    Men hvad med at lave en ordning hvor de 3 nordiske lande på skift afleverer en UEFA cup plads (dvs. hver 3 år), som derved går til RL-vinderen. Dette vil give RL et prestigemæssigt boost, som vil gøre turneringen vil ligge lige mellem det nationale mesterskab og pokalturneringerne i de respektive lande (europacupkvalifikationsmæssig t lige med pokalturneringerne, men prestigemæssigt vil en skandinavisk mesterskab værre klart større).

    Jeg synes det vil løfte alle kampene til et helt nyt niveau hvis der er noget på spil, og reelt vil det også fungere som den platform og det rygstød som både sikrer turneringens fundament, når nyhedens interesse har lagt sig, samt gør den endnu mere interessant. Og dét både for de deltagene hold, og for UEFA, når de en gang om nogle år faktisk skal give den plads i CL til vinderen, fordi turneringen i de foregående år vil have stigende interesse og ligger på et solidt økonomisk, interessemæssigt og tilskuermæssigt fundament.
    Sidst redigeret af puma4ever : 27.05.05 kl. 23:16
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    191

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    Synes det er en fantastisk idé du er kommet med!

    Send forslaget til hvem end der er i ledelsen for Royal League...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    Det er da helt sikkert et bud og et indspark til en diskussion af hvilken rolle RL skal spille. Som du siger er det urealistisk uefa forærer ekstra pladser til en "pirat" turnering som RL, idet alle lande så ville lave den slags turneringer og derved opnå, at få flere hold med i Europa. Problemet er hvis vi afgiver en plads hvert tredje år vil vi stå i en situation hvor dk kan opleve at anden pladsen i ligaen ikke kommer med. Hvad så med f.eks i år hvis eksempelvis Norge havde afgivet deres plads til FCK som præmie skulle vores sandsynlige andenplads i suppen så sendes videre til et andet dansk hold f.eks AAB? Det vil sige at man flytter europacuppladser fra et land til et andet eller ville Norge få deres plads tilbage nu vi alligevel havde en europacupplads via suppen.Tror iøvrigt ikke man må give sine pladser væk til andre lande.

    Et andet problem er de point vi ville tjene i Europa med en plads vi havde fået fra f.eks Norge. Skal de gavne det Norske koefficent regnskab, da det er deres plads elller skal det gavne det danske point regnskab. Hvis de gavner det land der får pladsen og DK stod i en situation hvor vi ikke vandt RL i en årrække ville vores samlede koefficient blive endnu dårligere og det ville blive endnu sværere at komme i champions league.

    Summa summarum. Jeg tror ikke der kommer europacuppladser på spil men man må derimod håbe at RL udvikler sig og bliver mere populært så turneringen i sig selv har stor interesse fra klubberne og prestigen i at vinde er sejren i sig selv.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    ›Men hvad med at lave en ordning hvor de 3 nordiske lande på skift
    ›afleverer en UEFA cup plads (dvs. hver 3 år), som derved går til
    ›RL-vinderen.

    Jeg mener det er rigtigt set, at Skandinavien næppe får nogen "gratis" UEFA-pladser bare fordi vi har indført et regionalt mesterskab. Derfor er din ide med at pladserne skal tages fra de eksisterende skandinaviske ligaer umiddelbart god.

    Jeg har bare én indvending overfor dit konkrete forslag: Vinderen af Royal League skal formentlig i de fleste tilfælde findes blandt Brøndby, FCK, Rosenborg, Vålerenga, Malmø, Stockholmsklubberne, IFK. Hold som i forvejen plejer at kvalificere sig til europæisk fodbold. Derfor virker UEFA-guleroden kun for "3.-plads-hold" som OB, Esbjerg, Halmstad, Brann, Tromsø osv. De svenske og norske hold spiller efter kalenderåret, og vil allerede ved Royal League's start vide om de er kvalificeret til næste års UEFA-cup eller CL-kval.

    Man vil også få et problem med at afgøre hvem der skal have UEFA-pladsen, hvis vinderen i forvejen kvalificerer sig via den nationale turnering. Går pladsen videre til nr. 2 i Royal League, eller tilbage til den nationale turnering?

    VH
    GB

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    måske skal man også tænke på at "farvoritterne" i forvejen højst sandsynligt er sikret en uefa-cup el. CL. plads. - fra den hjemlige liga af...
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    ›Jeg har bare én indvending overfor dit konkrete forslag: Vinderen
    ›af Royal League skal formentlig i de fleste tilfælde findes
    ›blandt Brøndby, FCK, Rosenborg, Vålerenga, Malmø,
    ›Stockholmsklubberne, IFK. Hold som i forvejen plejer at
    ›kvalificere sig til europæisk fodbold. Derfor virker
    ›UEFA-guleroden kun for "3.-plads-hold" som OB, Esbjerg,
    ›Halmstad, Brann, Tromsø osv.

    Well, det samme gør sig jo gældende ved pokaltuneringen idag, så ingen forskel dér.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    ››Jeg har bare én indvending overfor dit konkrete forslag: Vinderen
    ››af Royal League skal formentlig i de fleste tilfælde findes
    ››blandt Brøndby, FCK, Rosenborg, Vålerenga, Malmø,
    ››Stockholmsklubberne, IFK. Hold som i forvejen plejer at
    ››kvalificere sig til europæisk fodbold. Derfor virker
    ››UEFA-guleroden kun for "3.-plads-hold" som OB, Esbjerg,
    ››Halmstad, Brann, Tromsø osv.

    ›Well, det samme gør sig jo gældende ved pokaltuneringen idag, så
    ›ingen forskel dér.

    Reelt set har det jo også været sådan med pokalen i Danmark i de sidste 5 år ,hvor FC København og Brøndby har sat sig på 1. og 2. plads i ligaen hvert år, at der sådan set ikke har været meget anden end æren at spille om for de to hold. Og alligevel har det da vist sig nok til at begge hold har kæmpet for at vinde den, og begge har har vundet The Double.
    Derfor tror jeg egentlig også at æren ville være nok i RL - hvis ellers turneringen fik en form og blev så etableret at æren var drivkraft nok.

    Alligevel har jeg stemt ja - da jeg dybest set ikke ville have det store imod at afgive en UEFA-plads hvert 3. år (hvis den vel at mærke gik fra pokalen), men jeg tror ikke den ville gøre den store forskel.

    Rasmus

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,165

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    Jeg synes, man skulle aflevere en plads HVERT år, invitere Finland med og give UEFA til alle semifinalister. Eller endnu bedre lade den afvikle som fælles slutspil for alle nordiske "supper" (hvad de end hedder) og lade alle UEFA-pladser fordele herigennem.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    21

    Re: UEFA-Cup plads til RL-vinderen, den pragmatiske (mellem)løsning

    Ideen er god.. Men jeg tror ikke det akn fungere.. De klubber som er vant til at blive nr. 1 / 2 vil nok heller ikke gå med til det.. I FCK sammenhæng er det jo som at træde sig selv over tæerne idet vi i de seneste 5 år er blevet 1/2 og desuden har vundet pokal.. Det forværrer vores chancer, men kan også bringe lidt tiltrængt spænding ind i dansk fodbold....

    asb
    Sektion 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Billetter til UEFA Cup - sæsonkort
    By MarBaar in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 20.10.07, 09:44
  2. Ny UEFA Cup-finale kan være på vej til Parken
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 22.09.06, 13:10
  3. Ekstra UEFA-cup-plads til Danmark inden for rækkevidde
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 16.09.06, 09:04
  4. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.03.04, 21:59

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •