Se afstemningsresultater: Hvilken browser bruger du

Stemmeafgivere
308. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Internet Explorer

    115 37.34%
  • Firefox

    160 51.95%
  • Opera

    12 3.90%
  • Safari

    13 4.22%
  • Netscape Navigator

    1 0.32%
  • En helt sjette..

    7 2.27%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 64

Emner: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    ›Nye Opera-brugere (under Windows) bør klart prøve at
    ›slippe musen for en stund og nyde:

    ›* z/x for at bladre frem/tilbage i historikken.............
    › .............

    ›Det lyder muligvis dybt besværligt, men når først det sidder på
    ›rygmarven, er browsing ekstremt hurtigt og nemt; i Opera kan man
    ›gøre alt på den halve tid af hvad det tager i andre
    ›browsere, plus at man på ingen måde behøver rode rundt med musen.

    ›Mvh
    ›Storm

    Helt enig!

    Hertil kan tilføjes;

    * Bladre gennem faneblade med hhv. 1 og 2 tasten
    * Skrive noget i adressebaren. og så trykke "op" og Enter for at søge på Google
    * Holde højre musetast inde, og så trykke på den venstre imens, for at gå tilbage i historien (og omvendt for at gå frem)
    * Udfylde personlige data og tilgå dem i tekstboxe ved at trykke "pil ned" eller CTRL + Enter
    * Bruge Alt+ Z (eller x), for at se historikken

    Træk dine favoritsider op som knapper på menubaren, ved bare at trække eksempelvis løvehovedet for sidelinien, hen et sted på menubjælken.


    Blokke reklamer!
    Højreklik og gem denne fil i; C:\Documents and Settings\**Dit_navn**\Applicat ion Data\Opera\Opera\profile (sig ja til at overskrive)

    Fil: http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/urlfilter.ini

    Og til sidst, kigge her;

    http://operawiki.info/Opera

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Til dem som argumentere for at firefox er mere sikkert så læs det her.

    http://blogs.zdnet.com/security/?p=254

    Der er kæmpe huller i både firefox og IE.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    390

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Det er ret selektivt at udvælge lige den artikel som et argument for at Firefox IKKE skulle være mere sikker en IE6/7.

    Undersøger du sagen lidt nærmere, vil du se at Firefox 1.x og 2.x tilsammen har 52 'advarsler'. Forstået på den måde at alt fra småting til de helt store sikkerhedsproblemer.

    For IE6 alene er der 113, hvor 14% af disse er i kategorien 'ekstrem høj sikkerhedsrisiko'. For Firefox 1.x er tallet 2% og for 2.x 0%. Hertil skal det huskes at procenten på Firefox er mere påvirkelig, da der jo er færre advarsler.

    Det positive for IE brugere er at kombinationen af IE7 og Vista meget gerne skulle vise sig at være en del mere sikker end IE6. Selvom der vil blive fundet huller i IE7, vil effekten af disse højst sandsynlig blive begrænset, i forhold til IE6.

    Så kigger man på tallene, kan der ikke være nogen tvivl om at Firefox tilsyneladende er mere sikkert. For reference kan man tage et kig på http://secunia.com/, som har de tal jeg har refereret.
    Senior Procrastinator

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Ja jeg kigger ikke meget på statistikerne men når Symantec er ude og sige firefox er nemmere at exploite so tror jeg sku lidt mere på dem end den side som du linkede.
    "Statistics are like a bikini. What they reveal is interesting, but what they conceal...that is vital"

    Jeg skriver forresten det her fra firefox så jeg har intet imod den browser det er faktisk den jeg bruger mest lige efter opera.

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    390

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Skal vi ikke gå tilbage til hvad du til at starte med sagde:

    Til dem som argumentere for at firefox er mere sikkert så læs det her.
    Altså, du tager udgangspunkt i den artikel, og kommenterer derefter at Firefox ikke skulle være mere sikker end IE. Som du har set, har jeg belyst dette med faktuelle tal, alligevel vælger du at ignorere dette; og at bringe bikinikommentaren ind i debatten er jo direkte latterlig i den her sammenhæng. Tallene viser jo netop at Firefox pt. er mere sikker, og derfor falder dit argument.

    Jaeh, med mindre du afviser statistik og tal, som belyser hvad virkeligheden er.
    Senior Procrastinator

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Ja jeg kigger ikke meget på statistikerne men når Symantec er ude og sige firefox er nemmere at exploite so tror jeg sku lidt mere på dem end den side som du linkede.
    "Statistics are like a bikini. What they reveal is interesting, but what they conceal...that is vital"
    Fint nok. Men historien er stadig imod IE her. For nu at blive lidt dolphsk FAKTUM. At de fremfører at IE7 under vista i teorien skulle være mere sikker. Ja, jo. Det vil tiden jo vise. Der er mange der har blæst i "sikkerhedstrompeten" for så at blive fælt til grin senere. Du kan selvfølgelig godt lave værn forskellige ting[1]. Og bevares, det er da en god ide. Men at tro den hellige grav er velforvaret af den grund ............ nej vel.

    Jeg skriver forresten det her fra firefox så jeg har intet imod den browser det er faktisk den jeg bruger mest lige efter opera.
    Også den jeg bruger :-)

    1: Man kan selvfølgelig lave værn mod stakoverløb og forskellige andre måder, hvorpå der kan komme arbitrær kode ind og køre på ens maskine. Men der er en fantasiliard andre ting der kan gå galt. En del af sikkerhed er også at sørge for, at der ikke begås masser af fejl 40. Er er ActiveX jo det mest indlysende eksempel på en hjerneblødning af dimensioner. Vi er på mindst 1000 gange værre end "sinke angriber dommer".
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  8. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Netscape Navigator anno 2007 hedder Mozilla Seamonkey.

    Seamonkey = Firefox + Thunderbird + Sunbird + IRC + Nvu + ?

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  9. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    ›Mine muligheder for at customize min browser er så super
    ›fantastiske, og det er oven i købet muligt for mig at slæbe min
    ›browser incl. samtiligt indstillinger med mig rundt på en USB
    ›stick.

    Er det nogen speciel feature? Eller kopierer du bare hele mappen over på usb-pinden?

    Jesper, der også bruger firefox.
    William!
    JesperFCK's Avatar

  10. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    952

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    "- Jeg har sagt det tidligere, og jeg siger gerne igen, at jeg er Danmarks bedste målmand. For hvis ikke jeg selv tror på det, hvem skulle så?" - Stephan Andersen BT
    23. september 2007
    Kickasso's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    726

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Jeg bruger Safari!

    Hvorfor?

    Fordi jeg er macbruger

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    952

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Jeg bruger Safari!

    Hvorfor?

    Fordi jeg er macbruger
    Firefox fås skam også til Mac. You know you want to!
    "- Jeg har sagt det tidligere, og jeg siger gerne igen, at jeg er Danmarks bedste målmand. For hvis ikke jeg selv tror på det, hvem skulle så?" - Stephan Andersen BT
    23. september 2007
    Kickasso's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    375

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Og nu faas Safari soerme ogsaa til PC i en beta-udgave:
    http://www.apple.com/safari/download/

  17. #58
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Sjov lille artikel om AdBlock og lignende programmer der alle sletter eller gemmer reklamer på hjemmesider. Hovedpointen er at uden reklamer vil nettet ikke kunne overleve, men tilhængerne påpeger at hvis reklamerne er gode, så vil folk også se dem.

    http://www.nytimes.com/2007/09/03/te...c55&ei=5087%0A
    The larger importance of Adblock is its potential for extreme menace to the online-advertising business model. After an installation that takes but a minute or two, Adblock usually makes all commercial communication disappear. No flashing whack-a-mole banners.
    “While blanket ad blocking in general is still theft, the real problem is Adblock Plus’s unwillingness to allow individual site owners the freedom to block people using their plug-in. Blocking Firefox is the only alternative.”
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  18. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    463

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    Derhjemme bruger jeg lidt forskellige browsere fra computer til computer. Den primære er dog Maxthon 2.0.3, som vel nærmest kan betegnes som en blanding mellem FF, IE og Opera. En absolut verdensklasse browser.

    På arbejdet er jeg dog nødsaget til at bruge IE :(

  19. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvilken browser bruger du? [2007 versionen]

    og en ny feature er kommet til, nemlig Firesizer, som betyder at jeg hurtigt kan lave et tyndt vindue der passer til skakten. En kort præsentation af udvidelsen findes her.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 01.09.05, 12:53
  2. Hvad ryger du ?? (cigaret versionen)
    By Iwy in forum Diverse
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 01.07.05, 17:33
  3. Hvilken browser bruger du?
    By Zetterstedt in forum Diverse
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 15.07.04, 15:24

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •