Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 174

Emner: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    143

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    ›Hvorfor leje en bil? Der går TGV-tog fra Bruxelles til Lens.
    ›Skift i Lille. Rejsetid 1.30 i fly. 2 timer i tog. Flybillet kan
    ›fås retur for under 1500 kr.

    Der går ligeledes tog fra Paris som tager 1 time til Lens, og koster ca. 45€ per person for en retur - billetter kan bestilles her: http://www.voyages-sncf.com/dynamic/...mepageUK&WB=HP

    Flybillet til Paris kan også findes for ca. 1.500 kr.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    ›Den bliver svær - tror ikke franske hold lige er vores kop te. De
    ›er kommet rigtig sløjt i gang med sæsonen, men efter
    ›trænerskiftet nedsablede de Young Boys med 5-1


    Jeg ved ikke hvormeget man skal ligge i det resultat, for ved halvleg stod den 2-1 i en kamp hvor det var Young Boys der ville gå videre hvis de udlignede til 2-2 (1-1 i det første opgør). Derfor kunne det tænkes at at YB satsede og da det gik galt ja så skulle der satses endnu mere.

    Young Boys Bern var 3/4 henne altså tæt på og alt andet lige må vi være et mulehår foran YB.

    Lens er favorit, men en ny uprøvet træner i Papin kan skabe ravage og jeg syntes ikke Lens imponerede mod OB.


    mvh. Kristian
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    Nu skal jeg ikke kloge mig men bare give et besyv med. Den forholdsvis lille erfaring jeg har med at köre i Europa hvisker i mit öre at det er bedre at satse paa at köre om Liege end Eindhoven-Antwerpen naar man skal fra Duisburg til syd for Lille. Vejene i den sydligere del af Belgien er mindre trafikerede og nyligt istandsatte.

    Jeg TROR at köre Duisburg, Düsseldorf, Aachen, Liege, Chaleroi, Valenciens, Lens er et nemmere alternativ. Man kan ogsaa välge Duisburg, Venlo, Maastrict, Liege, ........
    Sidst redigeret af tortocnt : 31.08.07 kl. 17:10
    Hislen af TorbenØ.

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    15

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    Rigtig dejligt at vi trak Lens. Jeg håber virkelig på, at se en masse FCK-fans tage turen derned. Om det så er bus, bil, tog eller fly. Jeg håber ikke, at vi kun ser omkring 1-200 mand dernede, men mange flere. Lad dig nu ikke misse denne fantastiske tur.

  5. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    Det her var drømmemodstanderen nu når vi ikke havde heldet til at blive Seedet!
    Kanon Away, mulighed for at få sendt mange afsted, både af Uoff og af fanclub medlemmer..(kom med et tilbud INGEN kan sige nej til!!! tak)

    den er 50-50, jeg er dog klart af den holdning af vi burde stå stærkest idet vi er et godt udehold men også stærke hjemme hvor de bestemt kun er gode hjemme!

    selvf har de gode spillere også nogen meget hurtige nogen.. Men jeg tror på dregene vi ER KLAR PÅ DENNE OPGAVE.. og vi kan sagtens løse den..

    Getafe, TOT, dinamo, og røde stjerne ville alle mindst være lige så gode som Lens...

    igen KANON!!!
    Sidst redigeret af Daniello/UC : 31.08.07 kl. 20:49
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    ›Getafe, TOT, dinamo, og røde stjerne ville alle mindst være lige
    ›så gode som Lens...

    Røde Stjerne er intet mere...
    Jeg forstår ikke, hvorfor folk stadig ser dem som et storhold bare fordi de vandt Europa Cup'en for mesterhold for hvad? 15 år siden?

    De har intet bedrevet siden da og har vist endda aldrig været i gruppespillet i CL.

    I mine øjne var de KLART den letteste modstander.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    845

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    Jeg er sgu meget optimistisk. OB havde rigtig godt fat i dem sidste år, og var det ikke pga. uheld så havde de vundet kampen...
    I'm a Zuma wannabee, and I'm God damn proud of it!

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    ›Det her var drømmemodstanderen nu når vi ikke havde heldet til at blive Seedet!
    ›Kanon Away, mulighed for at få sendt mange afsted, både af Uoff
    ›og af fanclub medlemmer..(kom med et tilbud INGEN kan sige nej
    ›til!!! tak)

    Jeg er ret overbevist om fanclubben giver så godt et tilbud de kan finde, men hvordan i alverden skulle de kunne finansiere turen hvis de skulle give et tilbud, som alle har råd til?

    ›Getafe, TOT, dinamo, og røde stjerne ville alle mindst være lige
    ›så gode som Lens...

    Jeg synes nu Lens virker som et væsentligt bedre hold end Røde Stjerne og måske Dinamo.

    ›igen KANON!!!

    Jeg vil nærmere kalde det en middelmådig lodtrækning.

  11. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    ›I følge mrjet kan det ikke lade sig gøre at flyve fra København
    ›til Lens, men derimod til Lille der umiddelbart ligner det
    ›tætteste. En billet koster dog omkring 6000,- med air france, og
    ›så skal man videre derfra.


    Hvor får du den pris fra...? Et hurtigt look på momondo.com popper prisen 2308 kr op som det første. Udrejse onsdag, hjemkomst lørdag btw.

    Skulle dog ikke undre mig om det ikke kunne vise sig at være billigere at ta den over Bruxelles med en billet til 1168 (ud torsdag hjem fredag).
    Tog-forbindelser er højst sandsynligt det mest økonomiske, men kommer selvfølgelig an på hvor meget man gider bruge af tid på det, osv med et par dage dernede, første klasse, ikke-ryger, har noget jeg skal tidligt fredag, etc af personlige preferencer.
    Sidst redigeret af Pillefaxe : 01.09.07 kl. 01:52
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    1

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    Jeg tror godt vi kan tage dem, dels det at OB havde godt fat i dem sidst samt det at de ikke har fået en god start på sæsonen.

    Fransk fodbold er god bold, men hvis vi spiller op til vores bedste er jeg ganske sikker på at vi kan komme videre til gruppespillet.

  13. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Kort om Lens

    Lens klinger måske ikke så meget herhjemme, men i fransk fodbold regnes alligevel Lens blandt de største klubber i landet. Holdet har vundet to franske mesterskaber, det første i 1944 og det seneste i 1998. Mesterskabet fra 1944 regnes som regel ikke med, da det blev vundet af et regionalt Lens-hold og ikke af klubben som sådan.

    Klubben
    Racing Club de Lens blev stiftet i 1906 og fejrede altså hundredeårsfødselsdag sidste år. Lens ligger i det nordlige Frankrig, ikke langt fra grænsen og naturligvis også tæt på lokalrivalerne fra Lille. Byen Lens var især kendt for sine kulmindrift, som ikke kører nu om dage. I dagens Extra Bladet sammenligner vores egen Michael Mio (med fortid i Lille) området med Ruhr, på grund af de mange problemer der opstod efter minedriften ophørte, men også på grund af den store fodboldbegejstring i området. Klubben omtales ofte som "Les Sang et Or" (guld og blod), efter deres gule og røde farver.



    Lens er et fransk tophold og er de seneste sæsoner sluttet lige uden for medaljerne. Sidste år blev det til en femteplads, efter Lyon, Marseille, Toulouse og Rennes. I år er klubben til gengæld startet som lort og trænerlegenden Guy Roux gik af og er blevet erstattet af Jean-Pierre Papin. Papin kender de fleste nok bedst fra hans tid som spiller i blandt andet Marseille og Milan, hvor han var en af verdens bedste angribere, hvis ikke den bedste. Hans trænerkarriere har været kort. Sidste sæson førte han Strasbourg til oprykning og før det har han ført Arcachon til oprykning i den femtebedste franske række.

    Stadion
    Lens spiller på Félix-Bollaert, et af Frankrigs bedst kendte stadions. Danmark spillede der iøvrigt i 1998, den første kamp mod Saudi-Arabien. Der er plads til lidt over 41000 på de fire tribuner og de er som regel næsten alle optaget. Til årets første to hjemmekampe har Lens haft 38000 i gennemsnit og oftest er det kun Lyon, Marseille og PSG, tre klubber fra Frankrigs tre største byer, der har et højere gennemsnit. Der er planer om en udvidelse af stadion i fremtiden til 50000 pladser. En sjov detalje er at Lens' indbyggertal er omkring 35000, så der er altså flere folk på stadion end i selve byen.

    Félix-Bollaert er kendt for en intens stemning, hvor tilskuerne virkelig går op i fodbolden. Som omtalt før, så er en sammenligning med Dortmund eller Schalke ikke helt ved siden af. Stemningsentusiaster kan begynde med denne lille video (og her)



    Holdet
    Nu hvor Papin har overtaget er det lidt usikkert hvordan de vil spille. Papins første kamp som træner vandt de 5-1 over Young Boys Bern (målene kan ses her). Til den kamp var opstillingen (såfremt jeg ikke tager fejl ud fra referater) således:

    Runje
    Laurenti - Hilton - Bisevac - Ramos

    Kovasevic - Sablé
    Akalé - Carrière - Monterrubio

    Dindane


    Om det også er stærkeste opstilling og vil være lig den som de stiller med mod FCK er sværere at vide. Eksempelvis lurer Kalou i baggrunden, og der er i det hele taget en del muligheder på både midtbanen og i angrebet.

    Holdets ultimative profil er i mine øjne Eric Carrière, der på trods af sin alder og klejne størrelse er en boldbegavelse udover det sædvanlige. Carrière har vundet rub og stub i Frankrig og ville nok have fået en del mere end ti landskampe hvis ikke Frankrig samtidig havde haft en lang skaldet mand af algerisk afstamning på hans plads. Holdets anfører og forsvarsgeneral er brasilianeren Hilton, som efter sigende skulle være blandt de bedste på sin plads i Frankrig. Jeg har ikke selv set ham spille, men jeg fandt da denne lille video hvor han udfører Svanens Død.

    Andre profiler er Kovacevic, serbisk landsholdspiller, der huserer på den defensive midtbane og angriberen Dindane fra Elfenbenskysten.

    TV 5 Monde viser France Foot søndag klokken 1930, hvor der vises højdepunkter og interviews fra alle kampe i den franske liga. Der vil naturligvis også være et indslag fra Lens' kamp mod Nice, hvis nogle skulle have lyst til at stifte en smule kendskab med holdet.
    Sidst redigeret af Mads740 : 05.09.07 kl. 23:09
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    Jeg tror det var den värste modstander vi kunne träkke med det forbehold at de har skiftet träner og faaet en daarlig säsonstart.

    Runje

    Laurenti - Hilton - Bisevac - Ramos

    Kovasevic - Sablé
    Akalé - Carrière - Monterrubio

    Dindane

    Deres opstilling er imponerende og jeg frygter at modsat Benfica-kampen saa vil vi tabe kampen om midtbanen klart. De ser ud til at kunne overmatche os baade fysisk og teknisk hvilket vil betyde at vi faar svärt ved at stötte flöjene. Grönkjär skal väre i rigtig hopla og vi skal turde tage vores backs med op for at skabe gennembrud.

    Med god organisation og meget knoklearbejde kan vi med lidt held faa en uafgjort 0-0 eller et beskedent nedlag med fra Frankrig og saa maa vi pröve at overrumple dem i Parken. Jeg tror vores chancer er noget när 35-40 %
    Hislen af TorbenØ.

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    823

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    995,- for Fanclub bussen.

    Goddamm det er billigt!

    Hvis jeg kan tage fri fra arbejde, så er jeg den derned.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    164

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    bussen.

    ›Goddamm det er billigt!

    ›Hvis jeg kan tage fri fra arbejde, så er jeg den derned.

    Det må siges at være en helt fantastisk pris...

    Jeg er også med hvis arbejdet tillader det..!

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    274

    Re: FC København møder RC Lens i UEFA-cuppens 1. runde

    ›den er 50-50, jeg er dog klart af den holdning af vi burde stå
    ›stærkest idet vi er et godt udehold men også stærke hjemme hvor
    ›de bestemt kun er gode hjemme!

    Øhh dårlige ude?

    Lyon var bedste udehold, hvor Lens var nr. 2 sammen med Toulouse og Paris SG i sidste sæson på udebane.

    Er din statistik lavet udfra 3 udekampe i år? ;-)

Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK kom i gruppe G i UEFA Cuppens gruppespil, 2008
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 28.11.08, 21:58
  2. F.C. København i UEFA Cuppens Gruppe B
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 19.12.07, 22:59
  3. FC København møder Benfica i 3. runde
    By Hytting in forum De korte linier
    Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 08.08.07, 19:03
  4. Hvilke danske hold kommer i Uefa cuppens gruppespil?
    By Kim-N in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 25.08.06, 20:43
  5. Hvilke danske hold kommer i UEFA-cuppens 1. runde?
    By Kim-N in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 04.08.06, 08:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •